Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 11 november 2004, 14:38   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wie denk je nu eigenlijk met al je toeters en bellen zand in de ogen te strooien? Mij alleszins niet: ook al zijn het dan de vzw's die officieel de veroordeling opliepen, iedereen weet best dat dit zijn weerslag heeft op het volledige Racistische Blok!
Tiens...

Ik zal eens moeten gaan opzoeken waar onze goeie vriend, thePiano, beweerde dat het geen politiek proces was tegen het Vlaams Blok maar tegen zijn VZW's.

Toen hem d�*t weer beter uitkwam, uiteraard.
Oud 11 november 2004, 14:39   #82
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Maar al te goed weet ik in welke richting de wetten de term "racisme" proberen te duwen, ver weg van de echte betekenis van het woord. En wat het arrest betreft, zoals professor Storme opmerkte, het gaat hier om het bestraffen van een intentie iets wat een bijzonder wankele basis vormt voor een gedegen wettelijk kader. Een element trouwens dat ook Bart de Wever in Terzake eergisteren weer ter sprake bracht.
Jij, als fanatiek Vlaams Blokker en onderwijzer, leg ons leken uit wat de echte betekenis van racisme is. Misschien zijn we het wel eens.
Oud 11 november 2004, 14:42   #83
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Schaam je, dat jij je niet officieel racist mag noemen.

Ik heb een voorstel.

Iedereen die zich niet officieel racist mag noemen, mag zich vanaf nu officieel volksverrader noemen.
Zoekt u misschien eerst een rechtbank die dat ondersteunt, goe, neutemans?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 14:45   #84
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Tiens...

Ik zal eens moeten gaan opzoeken waar onze goeie vriend, thePiano, beweerde dat het geen politiek proces was tegen het Vlaams Blok maar tegen zijn VZW's.

Toen hem d�*t weer beter uitkwam, uiteraard.
Ik ben altijd voorstander geweest om het VB van bij het ontstaan te verbieden op basis van de mensenrechten en tegelijk al haar mandatarissen, kaderleden en leiders voor vele jaren buiten de wet te stellen. Het VB kan als partij niet vervolgd worden, dus hebben we de poten maar doorgezaagd. Persoonlijk vind ik dat het nu een goede gelegenheid is om het beest uit haar lijden te verlossen en ons werk verder af te maken, maar jammer genoeg zijn de partijen teveel met zichzelf (en hun populariteit) bezig. Politiekers zijn net als hoeren: ze doen het met iedereen als ze maar genoeg betaald krijgen, en het Vlaams Blok vormt daar zeker geen uitzondering op, integendeel.
Oud 11 november 2004, 15:07   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jij, als fanatiek Vlaams Blokker en onderwijzer, leg ons leken uit wat de echte betekenis van racisme is. Misschien zijn we het wel eens.
Toch heel eenvoudig, mr. Pianodinges. Of heeft u geen woordenboek in huis?

Uit Van Dale:

"de opvatting dat het ene RAS superieur is aan het andere en, daaruit voortvloeiend, dat ten aanzien van het ene RAS andere maatstaven kunnen (mogen) worden aangelegd dan ten aanzien van het andere"

Een racist is dus iemand die vindt dat zwarten bijvoorbeeld minderwaardig zijn dan blanken (in de Arabische wereld heerst er een openlijk racisme tegenover zwarten). Of omgekeerd. Of dat mensen van het gele ras (Chinezen bijvoorbeeld) leden van het blanke ras maar minderwaardig achten. Dat is racisme.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 november 2004, 15:09   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB kan als partij niet vervolgd worden, dus hebben we de poten maar doorgezaagd.
Doorgezaagd? Zondag is er al een nieuwe partij. Zo doeltreffend was "jullie" maatregel.

Waarvoor staat die "we" trouwens?
Oud 11 november 2004, 15:10   #87
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

En meneer Jan, u bent toch óók trots om uzelf racist te mogen noemen?
Musketo is offline  
Oud 11 november 2004, 15:15   #88
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar al te goed weet ik in welke richting de wetten de term "racisme" proberen te duwen, ver weg van de echte betekenis van het woord. En wat het arrest betreft, zoals professor Storme opmerkte, het gaat hier om het bestraffen van een intentie iets wat een bijzonder wankele basis vormt voor een gedegen wettelijk kader. Een element trouwens dat ook Bart de Wever in Terzake eergisteren weer ter sprake bracht.
Welke intentie precies?
Oud 11 november 2004, 15:17   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
En meneer Jan, u bent toch óók trots om uzelf racist te mogen noemen?
Ik ben er trots op dat ik, ondanks de demonisering vanuit linkse hoek en het Belgisch establishment, nog steeds mijn stem durf te verheffen tegen het van hogerhand opgelegde multiculturele denken en de ideologische dwang in onze maatschappij.
Oud 11 november 2004, 15:17   #90
thePiano

Standaard

Citaat:
Toch heel eenvoudig, mr. Pianodinges. Of heeft u geen woordenboek in huis?

Uit Van Dale:

"de opvatting dat het ene RAS superieur is aan het andere en, daaruit voortvloeiend, dat ten aanzien van het ene RAS andere maatstaven kunnen (mogen) worden aangelegd dan ten aanzien van het andere"

Een racist is dus iemand die vindt dat zwarten bijvoorbeeld minderwaardig zijn dan blanken (in de Arabische wereld heerst er een openlijk racisme tegenover zwarten). Of omgekeerd. Of dat mensen van het gele ras (Chinezen bijvoorbeeld) leden van het blanke ras maar minderwaardig achten. Dat is racisme.
Het is evident dat die definitie van Meneer Van Dale subjectief en gedateerd is. Zelfs begin jaren veertig in de vorige eeuw, slaagden de nazi's er maar niet om sluitende rassencriteria vast te leggen om mishlingen (half- en kwartbloedige joden of zigeuners) te scheiden van zuivere Ariërs. Op de Wahnsee conferentie van 20 januari 1942, waar de modaliteiten en verantwoordelijkheden werden verdeeld omtrent de endlösung, werd meer dan de helft van de tijd van deze meeting in beslag genomen door deze discussie omtrent mishlingen en raszuiverheid. We zijn nu ruim zestig jaar verder en tot mijn verbazing lees ik dat Meneer Van Dale nog steeds over verschillende rassen spreekt. Ik ken maar één ras en dat is het mensenras of ook de homo sapiens sapiens genoemd.

Laatst gewijzigd door thePiano : 11 november 2004 om 15:22.
thePiano is offline  
Oud 11 november 2004, 15:19   #91
Hamer en Sikkel
Vreemdeling

Hamer en Sikkel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Een racist is iemand die de andere gemeenschappen verwerpt, die mensen verwerpen omdat ze een andere huidskleur hebben, bijvoorbeeld. Racisme is Vlaanderen is ook racisme tegen de Franstaligen, enkel en alleen omdat ze Franstaligen zijn. DAT IS RACISME!!!!!!!!! Bent u nog fier racist te zijn?
Walen zijn inderdaad een onderdrukte minderheid in Belgie.

Veel Vlamingen weigeren om Frans te spreken in het bijzijn van Walen.

Dat laat duidelijk zien hoe racistisch ze zijn!

Vlamingen hebben ook massaal gecollaboreerd, iets waardoor Vlaanderen een zeer nare naam heeft gekregen (als naziland). De Vlamingen stonden ook vooraan bij de kruistochten (waarbij Turken werden gediscrimineerd en aangevallen) en vervolgden Franstaligen al voordat Belgie bestond (zie de Guldensporenslag bijv, die Vlamingen nog altijd vieren).

Ook is er veel meer racisme tegen migranten in Vlaanderen dan in Wallonie en stelt extreem-rechts daar bijna niks voor in tegenstelling tot in Vlaanderen.
Oud 11 november 2004, 15:21   #92
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik ben er trots op dat ik, ondanks de demonisering vanuit linkse hoek en het Belgisch establishment, nog steeds mijn stem durf te verheffen tegen het van hogerhand opgelegde multiculturele denken en de ideologische dwang in onze maatschappij.
Nergens in het arrest is er sprake dat niemand meer zijn idee mag uiten, of kritiek mag uiten omtrent de islam, moslims, joden, zigeuners, homo's, andersdenkenden, emancipatie, criminaliteit, de multiculturele samenleving enz. Dat is een misvatting die stevig gecultiveerd wordt door jouw partij en die duidelijk het arrest niet gelezen hebben.
Oud 11 november 2004, 15:21   #93
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Op een forum je mening posten, DAT is durven. DAT is nog eens wat anders dan in Brussel gaan wonen en er NEderlands spreken.
Oud 11 november 2004, 15:24   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is evident dat die defininitie van Meneer Van Dale subjectief en gedateerd is. Zelfs begin jaren veertig in de vorige eeuw, slaagden de nazi's er maar niet om sluitende rassencriteria vast te leggen om mishlingen (half- en kwartbloedige joden of zigeuners) te scheiden van zuivere Ariërs.
Juist, de editie van 2003 van de Van Dale is inderdaad "gedateerd" en natuurlijk ook "subjectief". Zoveel is duidelijk. Ook de omschrijving van het woord "stoel" is natuurlijk subjectief en al eveneens gedateerd...

Joden en zigeuners behoren allemaal tot het blanke ras. Daar hadden de nazi's geen probleem mee. Wel konden ze het moeilijk overeens geraken tot welke ondergroep die nu behoorden. En juist in de ondergroepen is het heel moeilijk bepaalde grenzen te trekken.

Dat doet niets af van het algemeen en voor de meest eenvoudige volksmens vast te stellen onderscheid dat een Chinees tot het gele ras behoort, een Nigeriaan tot het zwarte en een Ier tot het blanke. Daarvoor moet men geen zware antropologische studies hebben gedaan.
Oud 11 november 2004, 15:27   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nergens in het arrest is er sprake dat niemand meer zijn idee mag uiten, of kritiek mag uiten omtrent de islam, moslims, joden, zigeuners, homo's, andersdenkenden, emancipatie, criminaliteit, de multiculturele samenleving enz. Dat is een misvatting die stevig gecultiveerd wordt door jouw partij en die duidelijk het arrest niet gelezen hebben.
Natuurlijk staat dat er niet woordelijk (heb ik dat soms gezegd?). Wel - om het even in eenvoudige, niet-juridische taal te verworoden - dat men dat niet teveel mag doen. Wie teveel zijn mening uit over bepaalde zaken uit, kan immers door de rechter belast worden van een "intentie tot discriminatie", een element dat de rechter zelfs niet hoeft te bewijzen.

En juist dat blijft het bijzonder wankele punt in heel de wetgeving, iets wat professor Storme al meerdere keren heeft aangekaart.

Door de vaagheid komt dit dus eigenlijk neer op het snoeren van de mond van niet welgevallige meningen. Men wacht daarbij lang genoeg om te kunnen zeggen: "U heeft dat al vele malen verklaard, DUS heeft u de intentie tot discrimineren..." In de grond van de zaak hebben we dus te maken met een repressieve wet die de vrije meningsuiting aan banden legt.
Oud 11 november 2004, 15:30   #96
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk staat dat er niet woordelijk (heb ik dat soms gezegd?). Wel - om het even in eenvoudige, niet-juridische taal te verworoden - dat men dat niet teveel mag doen. Wie teveel zijn mening uit over bepaalde zaken uit, kan immers door de rechter belast worden van een "intentie tot discriminatie", een element dat de rechter zelfs niet hoeft te bewijzen.

En juist dat blijft het bijzonder wankele punt in heel de wetgeving, iets wat professor Storme al meerdere keren heeft aangekaart.

Door de vaagheid komt dit dus eigenlijk neer op het snoeren van de mond van niet welgevallige meningen. Men wacht daarbij lang genoeg om te kunnen zeggen: "U heeft dat al vele malen verklaard, DUS heeft u de intentie tot discrimineren..." In de grond van de zaak hebben we dus te maken met een repressieve wet die de vrije meningsuiting aan banden legt.
Zeggen dat ALLE vreemdelingen dieven zijn is geen mening, dat is een leugen.
Jampie is offline  
Oud 11 november 2004, 15:30   #97
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft volkomen gelijk, wat mij betreft.
Musketo is offline  
Oud 11 november 2004, 15:30   #98
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Hebt u er moeite mee om uw dierlijke instincten te onderdrukken.

Voor jou wil ik het nog eens herhalen. Als datgene waar het Vlaams Blok voor veroordeeltis, racisme is, dan kan iedereen er enkel fier op zijn wanneer hij als racist betiteld wordt.

Het woord racisme heeft in Vlaanderen zijn negatieve klank verloren. Het is door die rechterlijke dwaling gewoon ongeloofwaardig geworden.
Zever in tetraverpakkingskes!

Jou posts helpen net om het arrest geloofwaardiger te maken, dus ik zou zeggen, doe zo verder piesventje.
Het Skill Effect is offline  
Oud 11 november 2004, 15:33   #99
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Pieske,

Weerleg wat je hier vindt dan eens uitgebreid en grondig of blijf je lucht afschieten?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=23844
Het Skill Effect is offline  
Oud 11 november 2004, 15:34   #100
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Zeggen dat ALLE vreemdelingen dieven zijn is geen mening, dat is een leugen.
We hebben het hier over het VB he Jampie, het onderscheid tussen die 2 concepten is flinterdun in die contreien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be