Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2017, 11:06   #81
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Blijkbaar moet Antwerpen niet onderdoen, hé.
Ik herhaal mijn vraag ...
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=44
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 11:06   #82
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vergis u niet, dat is angst voor interne onderzoeken, carrièrerem, reputatie en een blaam in geval van adequaat optreden.
Dat komt er inderdaad nog bij maar dat moet je echt niet overdrijven. De grootste angst komt nog steeds van het risico om gewond te raken of gedood te worden.

Anderzijds is het wel zo dat politiemensen bovengemiddeld goed betaalt worden in België dus zou je toch mogen verwachten dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en adequaat optreden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 11:15   #83
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Gisteren mocht Groen parlementslid/knuffelmoslim nummer 1532 in de afspraak komen uitleggen dat dat geweld tegen de politie niks maar dan ook niks te maken heeft met de ramadan... En zo iemand zit dan in het Vlaams parlement
Dat is nu eenmaal democratie. Of wil je hem ook in een cordon sanitaire plaatsen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 11:20   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Voor de derde keer in één week is het prijs. "Jongeren" keren zich met geweld, en soms geholpen door de hele buurt, tegen de politie.
Dit is een zorgwekkende evolutie, vermits de 2 eerste aanvallen duidelijk gesteund werden door de omgeving van de arrestanten. Daarmee bewijzen ze hun goedkeuring van gepleegde misdaden. De laksheid van ons gerecht, de straffeloosheid en het gebrek aan respect voor onze waarden liggen daarvan aan de oorsprong. Wanneer gaat er eens opgetreden worden zoals het hoort? Hoelang moeten we nog lezen dat een 15 jarige "jongere" na ondervraging losgelaten is alhoewel hij al gekend as voor 40 feiten? Waarom wordt die hele familie niet opgepakt en op een vliegtuig gezet richting thuisland?
Wie werd er juist gewekd?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 11:28   #85
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dus je geeft ze gelijk?
Natuurlijk. Als de politie zich laat gebruiken door politici om andere politici in elkaar te meppen dan ben ik pro iedereen die om gelijk welke reden de flikken af troeft
Oud 28 juni 2017, 11:33   #86
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu eenmaal democratie. Of wil je hem ook in een cordon sanitaire plaatsen?
Net zoals ik mijn mening mag verkondigen mag hij dat inderdaad ook doen. Dat hij hierbij compleet door de mand valt is uiteraard zijn probleem.

Over dat cordon sanitaire: welke partij was het ook alweer die dat opgezet heeft?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 11:50   #87
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals ik mijn mening mag verkondigen mag hij dat inderdaad ook doen. Dat hij hierbij compleet door de mand valt is uiteraard zijn probleem.

Over dat cordon sanitaire: welke partij was het ook alweer die dat opgezet heeft?
Agalev, maar de N-VA doet er gretig aan mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 11:55   #88
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De media, of tenminste de rol die de media zich zelf toebedeeld, heeft niet veel met democratie te maken. Ze menen nu eenmaal dat ze het volk moeten opvoeden, en dit in de richting van hun eigen grote gelijk.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:23   #89
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Antwerpen heeft dan ook decennia lang een linkse burgemeester gehad. En Antwerpen heeft nog altijd een linkse oppositie die wordt gesteund door een flink stuk van de (gesubsidieerde) media.
OOOOOO, die stoute oppositie toch, het is door haar schuld dat Grote Leider al 5 jaar lang niets gerealiseerd heeft om het probleem aan te pakken en op te lossen...

QED
Oud 28 juni 2017, 13:26   #90
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OOOOOO, die stoute oppositie toch, het is door haar schuld dat Grote Leider al 5 jaar lang niets gerealiseerd heeft om het probleem aan te pakken en op te lossen...

QED
Dat soort hooliganisme kan enkel worden opgelost door er goed en stevig op te kloppen (tot de matrak er krom van is), maar daar kunnen die jeanetten van Groen! en SP.a niet tegen.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 juni 2017 om 13:27.
Oud 28 juni 2017, 13:26   #91
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gehuurde buitenlandse agenten gaan dat ook niet mogen, me dunkt, maar wellicht wel een leuke piste om iets op te verdienen wel, mss een bijkomende kamercommissie voor oprichten, of op zijn minst een paar studies bestellen bij bevriende advocatenkantoren.
Ik dacht eerder aan agenten vanuit Pakistan of zo, je weet wel, die jongens die een grote stok bij hebben en daar regelmatig mee in het rond petsen.
Dat is iets dat onze Noord-Afrikaanse jongeren herkennen van in de thuislanden en ver van wegblijven, omdat dit nu eenmaal de manier is waarop de Noord-Afrikaanse jeugd normalerwijze hun opvoeding mee krijgen.
Oud 28 juni 2017, 13:30   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik dacht eerder aan agenten vanuit Pakistan of zo, je weet wel, die jongens die een grote stok bij hebben en daar regelmatig mee in het rond petsen.
Dat is iets dat onze Noord-Afrikaanse jongeren herkennen van in de thuislanden en ver van wegblijven, omdat dit nu eenmaal de manier is waarop de Noord-Afrikaanse jeugd normalerwijze hun opvoeding mee krijgen.
mocht dit mogen ... zitten er daar ook wel genoeg vrijwilligers voor bij onze agenten hoor.

maar al die zever nadien of als ge zo'n krapuuleke bvb eens een uurke met zijn boeien aan een radiator op t commissariaat hangt of zo ... dat is wat contraproductief is ...

of de politiekers van Groen die de schuld van vechtpartijen bij de politie zoeken ipv bij de krapuulekes, en die dan ook nog eens bijval krijgen in alle msm de dag nadien ... dat steekt toch tegen zeker ?!?

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 juni 2017 om 13:33.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:32   #93
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat soort hooliganisme kan enkel worden opgelost door er goed en stevig op te kloppen (tot de matrak er krom van is), maar daar kunnen die jeanetten van Groen! en SP.a niet tegen.
En Stoere Grote Leider houdt daar rekening mee?

... Lekker mietjesachtig achter zijn Stoere Grote Mond dan toch, die Stoere Grote Leider...
Oud 28 juni 2017, 13:32   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mocht dit mogen ... zitten er daar ook wel genoeg vrijwilligers voor bij onze agenten hoor.
Nog altijd fan van Bart De Bie?
Oud 28 juni 2017, 13:33   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En Stoere Grote Leider houdt daar rekening mee?

... Lekker mietjesachtig achter zijn Stoere Grote Mond dan toch, die Stoere Grote Leider...
Beetje homofoob misschien?
Oud 28 juni 2017, 13:35   #96
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt er inderdaad nog bij maar dat moet je echt niet overdrijven. De grootste angst komt nog steeds van het risico om gewond te raken of gedood te worden.

Anderzijds is het wel zo dat politiemensen bovengemiddeld goed betaalt worden in België dus zou je toch mogen verwachten dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en adequaat optreden.
Gemakkelijk gezegd van iemand die misschien een kantoorbaantje heeft.
Om een beroep uit te oefenen waarbij men met stenen kan bekogeld worden, neergestoken, geslagen worden, aangereden worden en zelfs de kans lopen om tegen een kogel op de lopen en dan nog heel beleefd en vriendelijk moet zijn tegenover elke agressor kan men niet genoeg betaald worden.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:43   #97
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

maar al die zever nadien of als ge zo'n krapuuleke bvb eens een uurke met zijn boeien aan een radiator op t commissariaat hangt of zo ... dat is wat contraproductief is ...

of de politiekers van Groen die de schuld van vechtpartijen bij de politie zoeken ipv bij de krapuulekes, en die dan ook nog eens bijval krijgen in alle msm de dag nadien ... dat steekt toch tegen zeker ?!?
als ze er ene een tik vd matrak geven, riskeren ze al Intern Toezicht en Comité P op hun dak. (Unia is altijd wel in de buurt)

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 juni 2017 om 13:44.
Oud 28 juni 2017, 13:44   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

QED
Wanneer u met oppositie Groen bedoeld zijn ze zeker schuldig aan de huidige situatie.
Wil je dat probleem met geweld tegen hulpverleners en politie aanpakken? Dan moet je in de geldbeugel zitten, van ouders bij minderjarigen en bij meerderjarigen in hun eigen geldbeugel.
Verhaal alle gemaakte kosten, ook die van werkonbekwaamheid, probleem is dan snel over.
Hoop dat De Wever dat voor mekaar krijgt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 14:00   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Internetblazen als gij niet nee. Ik had het vorige maand nog aan de stok met een belachelijke flik die me op een compleet verkeerd ingesteld kruispunt eventjes de les wilde leren. Had hij niet geplooid ik had hem ook bijeen gestampt. Ik ga niet stoppen tegen 10 per uur met de fiets als het voor voetgangers die veel trager zijn gewoon nog groen is.
Ik weet het, het is niet de flik zijn schuld dat onze politici contracten gunnen aan de vriendjes belangrijker vinden dan een deftige mobiliteit maar dan moeten ze me maar met rust laten.
hier Vlad, de agent die je beledigde terwijl je gewoon in fout was, heeft een open brief over geschreven aan jou :

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170...nd-to-a-friend

een paar uittreksels, maar lees vooral heel de brief aan u Vlad !

Citaat:
Agent schrijft open brief aan burger

‘U praat tegen mij op een manier, die u in elke andere situatie een bloedneus zou opleveren’
Citaat:
Bij de uitoefening van het werk kan de politie het bovendien nooit goed doen in de ogen van de burger, stelt de schrijver. 'U beschuldigt mij ervan dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees. U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheils spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben. U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen word, maar als ik terugsla noemt u dat machtsmisbruik. U praat tegen mij op een manier, die u in elke andere situatie een bloedneus zou opleveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer.'

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 juni 2017 om 14:24.
Oud 28 juni 2017, 14:03   #100
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
als ze er ene een tik vd matrak geven, riskeren ze al Intern Toezicht en Comité P op hun dak. (Unia is altijd wel in de buurt)
daarom,

geef al die agenten nu eens deftige bodycams!

ik ben er van overtuigd dat die agenten geen geweld gebruiken dat niet is uitgelokt, en op die manier hebben ze steeds ook kwalitatieve beelden ter identificatie ... (die mannen vd sinksenfoor zouden nu al bekend zijn zo)...

dat, en politici en burgemeesters die hun politiediensten niet publiekelijk afvallen bij t eerste t beste incident.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be