Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2008, 22:53   #81
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Zoetje,

Ik heb al gereageerd op de topic. Lees mijn postings er terug op na.
Nee, je zit alleen de andere mensen hier aan te vallen.
Oud 24 november 2008, 10:01   #82
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, laat de politie haar werk doen, geef haar de nodige middelen daarvoor en zorg dat de verdiende straffen kunnen uitgevoerd worden ipv haar werk meestal weer ongedaan te maken omdat men niet meer weet wat aan te vangen met de krapuul-tsunami die bepaalde streken teistert!
inderdaad de politie moet haar werk doen.
ze worden al duur genoeg betaald.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 10:04   #83
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Nee, je zit alleen de andere mensen hier aan te vallen.
Zoetje,
heb je zelf eigenlijk wel een mening ?
Ik val geen mensen aan, maar wijs erop dat men niet mag veralgemenen en iedereen over dezelfde kam moet scheren. Is daar iets mis mee ?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 24 november 2008, 10:07   #84
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill heeft u toevallig P magazine gelezen? Daarin stond te lezen wat de realiteit van politie in wijken in Brussel is; meent u echt dat mensen voldoende betaald zijn om bedreigd te worden door groepen jongeren die hele wijken als hun territorium zien en agenten die hun werk doen naar het leven staan?
Of vertellen die agenten 'fictie' en 'nuanceren 'ze onvoldoende wanneer zij getuigen van het geweld wat hen overkomt?
'Veralgemenen'' ze dan weer?Laat me raden; volgens u is geweld tegenover ordediensten louter het gevolg van sociale achterstand?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 10:11   #85
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goodwill heeft u toevallig P magazine gelezen? Daarin stond te lezen wat de realiteit van politie in wijken in Brussel is; meent u echt dat mensen voldoende betaald zijn om bedreigd te worden door groepen jongeren die hele wijken als hun territorium zien en agenten die hun werk doen naar het leven staan?
Of vertellen die agenten 'fictie' en 'nuanceren 'ze onvoldoende wanneer zij getuigen van het geweld wat hen overkomt?
'Veralgemenen'' ze dan weer?Laat me raden; volgens u is geweld tegenover ordediensten louter het gevolg van sociale achterstand?
Alice, ik keur geen geweld tegen ordediensten goed. Daarover willen beginnen zal ridicuulzijn.
In tegendeel; ze zijn er om er voor de zorgen dat er orde is. Ze moeten kordaat optreden waar het nodig is. Als ze problemen ondervinden in bepaalde wijken, dan moeten ze hun aanpak evalueren en veranderen, in plaats van in bladjes ik weet niet wat te verkondigen.
Oud 24 november 2008, 10:25   #86
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zucht...op welke planeet woont u eigenlijk?
Al eens met zowel jongeren als politie daarover gepraat? Bij het minste wat er in wijken gebeurt trommelen jongeren mekaar op; voor je het weet staan ze massaal bij ieder incident met' een van hun' waarna een woordvoerder komt aandraven om rellen in goede banen te leiden. OP bussen, in recreatiecentra, scholen en binnen openbaar gezag speelt hetzelfde fenomeen dat vooral Marokkaanse jongeren anderen die niet tot dezelfde groep behoren niet accepteren en die houding wordt al jaren gesteund door de integratiesector; politie is steeds kop van jut bij conflicten met jongeren.
Dus wanneer dan een agent eens vertelt hoe het leven voor hem eruit ziet en wat voor hem een hinderpaal vormt zijn werk nog te kunnen doen staat u weer op de barricade' inplaats van in blaadje wat te verkondigen moet de agent zijn werk doen!

Misschien moet u ook eens lezen wat dit vandaag de dag inhoudt; een agent zag hoe een zwarte jongen door andere allochtone oudere leeftijdgenoten van de reling dreigde gegooid te worden.Hij snelt dat kind te hulp en werd bijna zelf naar beneden gegooid' das realiteit Goodwill; jou visie steeds meer en meer fictie.
Maar van jou moet de agent zwijgen?
Jij hebt het liever over de sociale achterstelling van jongeren die een kind over een reling willen gooien?Omdat dat kind zich moet houden aan het gezag van die jongeren? Vergeet vooral niet komende weken Knack te lezen, nog meer 'fictie'!

Laatst gewijzigd door alice : 24 november 2008 om 10:26.
Oud 24 november 2008, 12:56   #87
Heiden
Vreemdeling

Standaard

geen idee of het hier al besproken werd, maar ik vermoed van niet. Na de politiek-correcten en de moslims, kunnen nu ook de groenen de goedheiligman een procesverbaal aandoen:
http://gidsjoris-actua.skynetblogs.b...dianaboom-naar

Link werkt misschien niet. Effe in't kort parafraseren: Sint Nikolaus vocht tegen de verering van Diana/Artemis in zijn geboorteland (Klein-Azië, nu Turkije). Hij hakte een aan de godin gewijde boom om, waar de heidenen hun offers brachten. Als wraak maakte Diana een olie dat tegen de natuur in op steen en in water brandde. Die gaf ze mee aan een paar christelijke pelgrims op weg naar een Sint Nikolauskerk, om de wanden van het gebouw in te smeren. Enfin, St. Nikolaus kwam er natuurlijk tussen en redde zijn kerk en de christenen. Of googelt gewoon eens Dianaboom op google.

Omhakken van bomen, ts ts, ons Pia zal't graag horen! En de ander Groen!en ook. + de feministen die van hun dak kunnen maken (Diana was een beschermster van vrouwen en volgens de mythen niet erg op mannen gesteld). En natuurlijk de neopagans, met name de heksen van Dianic Wicca. Jaja, Sint, de tijden veranderen.

Ps: Diana/Artemis was het bekendste als jacht- en maangodin, maar ze beschermde ook de zeevaart (net als de Sint) en kleine kinderen (net als de Sint). Haar gewijde dag was de 6de, omdat haar tweelingbroer Apollo op de zevende dag geboren werd en zij een dag ouder was (die arme moeder).
Men zou Diana moeten inlijven in de Sinterklaasviering, als een soort Widersacher. Ik zie het al voor me: de Sint komt in de haven van Antwerpen aan en ergens van een dak schiet een "Diana" haar pijlen op de goedheiligeman... Mja, wat dat voor zin heeft weet ik niet. Het concept is nog in ontwikkeling.
Heiden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 22:45   #88
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoetje,
heb je zelf eigenlijk wel een mening ?
Ik val geen mensen aan, maar wijs erop dat men niet mag veralgemenen en iedereen over dezelfde kam moet scheren. Is daar iets mis mee ?
Je doet niks anders dan spammen en spammen en spammen en iedereen aanvallen die het niet met je eens is.
Oud 8 december 2008, 12:58   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad de politie moet haar werk doen.
ze worden al duur genoeg betaald.
OK.
Maar alleen als ze uit mijn wijk blijven en mij niet lastigvallen de vuil racisten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 11:03   #90
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
OK.
Maar alleen als ze uit mijn wijk blijven en mij niet lastigvallen de vuil racisten.
De politie moet haar werk doen.
Elke burger moet zich aan de regels houden, wie men ook is, en waar men ook woont. Er kunnen geen uitzonderingen gemaakt worden.
Oud 12 december 2008, 11:05   #91
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Je doet niks anders dan spammen en spammen en spammen en iedereen aanvallen die het niet met je eens is.
Zoetje, heb je het over jezelf ?

Ik val niemand aan; ik mag toch reageren als iemand iedereen over hetzelfde kam scheert, wie deze persoon ook is of van welke hoek deze ook komt ?
Als iemand een mening verkondigt vol met vooroordelen en veralgemeningen, dan mag ik toch er tegen reageren of niet ?
Oud 12 december 2008, 11:11   #92
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heiden Bekijk bericht
geen idee of het hier al besproken werd, maar ik vermoed van niet. Na de politiek-correcten en de moslims, kunnen nu ook de groenen de goedheiligman een procesverbaal aandoen:
http://gidsjoris-actua.skynetblogs.b...dianaboom-naar

Link werkt misschien niet. Effe in't kort parafraseren: Sint Nikolaus vocht tegen de verering van Diana/Artemis in zijn geboorteland (Klein-Azië, nu Turkije). Hij hakte een aan de godin gewijde boom om, waar de heidenen hun offers brachten. Als wraak maakte Diana een olie dat tegen de natuur in op steen en in water brandde. Die gaf ze mee aan een paar christelijke pelgrims op weg naar een Sint Nikolauskerk, om de wanden van het gebouw in te smeren. Enfin, St. Nikolaus kwam er natuurlijk tussen en redde zijn kerk en de christenen. Of googelt gewoon eens Dianaboom op google.

Omhakken van bomen, ts ts, ons Pia zal't graag horen! En de ander Groen!en ook. + de feministen die van hun dak kunnen maken (Diana was een beschermster van vrouwen en volgens de mythen niet erg op mannen gesteld). En natuurlijk de neopagans, met name de heksen van Dianic Wicca. Jaja, Sint, de tijden veranderen.

Ps: Diana/Artemis was het bekendste als jacht- en maangodin, maar ze beschermde ook de zeevaart (net als de Sint) en kleine kinderen (net als de Sint). Haar gewijde dag was de 6de, omdat haar tweelingbroer Apollo op de zevende dag geboren werd en zij een dag ouder was (die arme moeder).
Men zou Diana moeten inlijven in de Sinterklaasviering, als een soort Widersacher. Ik zie het al voor me: de Sint komt in de haven van Antwerpen aan en ergens van een dak schiet een "Diana" haar pijlen op de goedheiligeman... Mja, wat dat voor zin heeft weet ik niet. Het concept is nog in ontwikkeling.
Voor alle duidelijkheid: niet alle moslims hebben iets tegen sinterklaas; er is een kleine minderheid die zich aan alles stoort, maar de grote meerderheid geniet van de sfeer. De voorbije hebben talrijke Marokkaanse en Turkse kindjes, net als Vlaamse kindjes, cadeautjes gekregen van hun 'moslim'-ouders, die mee van de sfeer genieten en de traditie van de sint in ere houden.
Mbt de groenen: heb je al met hen gesproken ? Gaan ze zich gedragen zoals je hierboven beschreef ?
Men gaat hier nogal ver.
Oud 12 december 2008, 11:12   #93
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Hebben de Moslims eigenlijk een alternatief voor de goede ouwe sint? Mohammeklaas ofzo? (HUMOR!!!)
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 11:18   #94
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Hebben de Moslims eigenlijk een alternatief voor de goede ouwe sint? Mohammeklaas ofzo? (HUMOR!!!)
Vraag het eens aan moslims.

Voor alle duidelijkheid: heel veel moslims nemen deel aan de traditie van de sint. Er worden cadeaus aan elkaar gegeven; de kindjes krijgt ook een mooi cadeau en zingen continu sinterklaasliedjes.
Ik denk dat de sint in België even belangrijk is gworden voor Marokkaanse kindjes als Vlaamse kindjes.
In Nederland waar sinterklaas nog intenser wordt gevierd, zullen veel Marokkaanse kindjes het even intens vieren.
Sinterklaas hoort er gewoon bij en het vieren van de komst van de goede man is een aangename en leuke traditie, die ook zo beleefd wordt door de meeste moslim-kindjes!!!! (wat zwartkijkers en negativelingen, radicalen of extremisten, 'eigen volk eerst'-adepten, ... ook mogen beweren)

Laatst gewijzigd door goodwill : 12 december 2008 om 11:19.
Oud 12 december 2008, 12:49   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill wat je zegt is een uitzondering; de meeste moslimgezinnen vieren sinterklaas niet!
Om de doodsimpele reden dat het geen Islamitisch feest is; kinderen vieren mee op school maar daarom nog niet thuis; uw bericht geeft de indruk alsof dit wel zo is.
Oud 12 december 2008, 13:04   #96
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goodwill wat je zegt is een uitzondering; de meeste moslimgezinnen vieren sinterklaas niet!
Om de doodsimpele reden dat het geen Islamitisch feest is; kinderen vieren mee op school maar daarom nog niet thuis; uw bericht geeft de indruk alsof dit wel zo is.
Er is wel een verschil tussen "vieren" en "meedoen" m.i.

hier enkele opmerkingen+visies van moslims in NL ivm Sinterklaas:
Citaat:
ik heb zelf op een basisschool gezeten waar alles werd gevied, sinterklaas,kerst,pasen enzovoorts.
Maar thuis werd er niks aan gedaan, thuis vieren we alleen de islamtische feestdagen.
Citaat:
Op school mogen ze voluit meedoen met Sinterklaas, Kerst en Pasen...
Maar thuis wil ik alleen de Islamitische feestdagen vieren.
Citaat:
Ik mix twee culturen. In het weekend gaat mijn kind naar de moskee maar ik laat mijn kind ook genieten van Sinterklaas,de Kerstman en de Paashaas lekker extra kadootjes.
Ik leer mijn kind vanaf kleinsafaan dat er alleen maar Islamitsche feesten thuis word gevierd en dat wij moslims zijn en niet in Sinterklaas en de Kerstman geloven en dat het hoort bij het cristendom.
Citaat:
Ik denk dat het geen invloed heeft op de opvoeding van je kind. Ik ben er zelf ook niet door beïnvloed, terwijl ik tot me 11de op een openbare school basisschool heb gezeten en elk jaar sinterklaas heb gevierd en in de eerste klas weer.
Het is gewoon lekker gezellig in de klas. Beetje feestje vieren en cadeautjes voor elkaar kopen en pepernoten eten:fez:.
Ik wil er zelf ook niet al te moeilijk over doen. Zolang hij maar weet dat het niks met onze godsdienst te maken heeft en wij het daarom (thuis) niet vieren. Een beetje wat mijn ouders ook hebben gedaan denk ik.
http://forums.hababam.nl/archive/ind...63709-p-2.html

Hoeveel autochtonen bekijken Sinterklaas trouwens als een christelijk feest?
Ik alleszins niet; gewoon een leuk feest waarbij de kinderen eens goed worden verwend. En zo denken vele moslims er blijkbaar ook over.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 12 december 2008 om 13:05.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 13:09   #97
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bent u moslim? Hoeveel van uw vrienden zijn moslim? U zegt het gelukkig zelf; er is verschil tussen vieren en meedoen...wat is eigenlijk uw punt? Bijdrage aan de discussie??
Oud 12 december 2008, 13:10   #98
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel modoms zijn er eigenlijk?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 13:15   #99
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u moslim?
Neen
Citaat:
Hoeveel van uw vrienden zijn moslim?
Tussen de 10 en 20 ofzo.
Hoezo?

Citaat:
U zegt het gelukkig zelf; er is verschil tussen vieren en meedoen...
Inderdaad!
Ik leg ook pakjes onder de kerstboom
Maar ik ga niet naar de kerstmis in de kerk.

Citaat:
wat is eigenlijk uw punt? Bijdrage aan de discussie??
Awel, dat wat jij zegt over Moslims die op school wel degelijk meedoen met Sinterklaas de waarheid is, tiens.
Wat dacht je dan?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 12 december 2008 om 13:15.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 15:16   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maes P is begrijpend lezen voor u een probleem?
Ik schreef 'kinderen vieren mee op school maar daarom nog niet thuis'.
In welke scholen is dit volgens u dan wel een probleem?
Want volgens u is mijn bewering dat dit wel thuis maar niet op school een probleem is dus onwaar; kunt u aantonen waarop u zich baseert?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be