![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja wat dan. Polis gewaarborgd inkomen hé, net zoals als werknemer bij een ander vennootschap (dat niet het uwe is) Plus je bent als werknemers in je vennootschap ingeschreven => sociale bescherming.
Of denk je dat je als werknemer nu nog sterk beschermd bent tegen zware ziekte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En u een pc, fotocamera, enz...van kopen. Collega zonder bedrijfswagen least zijn wagen via zijn vennootschap die hij voorziet van geld uit zijn bijberoep. De netto onkostenvergoeding van zijn hoofdberoep krijgt hij prive. Ook een manier van belastingen te vermijden/ontduiken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ziek = pech Of je moet je een (dure) verzekering nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
64k volstorten en verplicht met vennoten werken. Ook zware last kwa boekhouding. Bij een BVBA ben je sowieso zelfstandige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wetgeving op vennootschappen verandert volgend jaar. BV wordt de norm, en die kan zelfs beursgenoteerd worden. Geens is in alle stilte bezig hiermee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan oordelen of dat verschil zich vertaald heeft in prestaties die lonend of nutteloos zijn
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand houdt u tegen mijn beste.... Het sossen principe werkt alléén maar met ezels... De vraag is....... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef mij toch maar een commanditaire vennootschap hoor. Vrouw als stille vennoot en tis opgelost.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() (Ik ben al door dit heel proces gegaan en heb me laten adviseren door een notaris).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoofdelijke aansprakelijkheid is geen enkel probleem als het om een managementvennootschap gaat hé. Je hebt niet te maken met handelsgoederen, leveranciers en investeringen hé. Het enige wat je daar in onder brengt zijn wat vaste activa en zoveel mogelijk kosten.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allez ja, ik zeg het maar....als werknemer kan u dan vrijwel niets overkomen. Als zelfstandige kunnen ze uw vennootschap aanklagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Mijn advies blijft hetzelfde. Als je werk van die aard is dat een vennootschap is aangewezen, neem dan een vennootschap.
Als het louter om fiscale redenen is, laat u goed adviseren door de boekhouder, sociaal secretariaat en notaris. Het werknemer statuut heeft ook nog behoorlijk wat voordelen naar sociale zekerheid, aansprakelijkheid en ontslagrecht. Ik kies er niet voor in de huidige omstandigheden. Als ze mijn belastingen fors zouden verhogen misschien wel. Maar op dit moment zie ik de voordelen niet. Ik heb een royale groepsverzkering die mijn pensioen op ambtenarenniveau brengt en mij een levenslange rente geeft bij werkonbekwaamheid. Mijn netto loon bij werkonbekwaamheid zou hoger zijn dan nu....dat zijn zaken waar je dik voor betaalt als zelfstandige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan geen beroepsfouten maken die van een aard zijn waarbij ze mij gaan aanklagen hoor. Tenzij ik fraude beginnen te plegen natuurlijk, maar dan zal een vennootschap mij toch niet redden.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor gewone werknemers en middenkader zie ik het nut niet. |
|
![]() |
![]() |