![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heb zelf al altijd alle Vlaamse films die ik wilde zien gezien in de cinema of op een gekochte DVD. Er zijn gewoon niet veel Vlaamse films die ik wil zien. Zelfs als ze gratis zouden te downloaden zijn zou ik ze niet zien. (En ze zijn gratis in de bib te lenen.) Ik denk niet dat piraterij van Amerikaanse films een probleem is voor de Vlaamse film. Misschien is het zelfs eerder een probleem dat er te weinig gratis Vlaamse films te downloaden zijn (met ondertiteling) waardoor ze zelden internationaal doorbreken.
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is beginnen verkeerd lopen toen de Vlaamse film dat Amerikaanse gedoe begon te immiteren.
Loft bijvoorbeeld. Ik liep midden in de voorstelling weg.
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De F.C. De Kampioenen-films.
Al die veel te dure, bombastische en altijd zich in het halfduister afspelende spektakelfilms over een of ander mythologisch universum, met zijn semi-digitale hobbits, trollen en duizendjarige koningen, die steevast, tussen de Rode Ridder-dialogen door, een potsierlijke apocalyps trachten af te wenden of te bespoedigen. Verfilmingen van goede boeken. Verfilmingen van slechte boeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() De Kampioenen. Dat multicultureel propagandafilmpje van Verheyen.
Alles is tegenwoordig gepolitiseerd. Doet "Mo" ook mee?
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Standaard is ook negatief.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent waarschijnlijk iemand die ook écht denkt dat alles in Borat en Bruno zeker niet in scene gezet is.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigen Kweek was 1 seizoen goed, maar daarna opgewarmde kost. Daarna hebben ze ook nog zoiets West-Vlaams uitgezonden. Tenenkrullend.
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() Juist. Je hebt geen andere keuze. Wat moet je anders.
Op een keer zei ik iets over de tweede wereldoorlog en iedereen liep weg.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Das dan ook de magie van Lynch.
Ik twijfel echter of ik Inland Empire aan zou kunnen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eerlijk gezegd heb ik verder weinig met de man. Ik begrijp waarom Eraserhead een cultstatus geniet, maar ik vond er helemaal niks aan, en van Blue Velvet herinner ik me haast niets meer. The Eelephant Man vond ik nog wel aardig, maar ik heb nooit de drang gevoeld om hem te herbekijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De films van Peter Greenaway vallen ook niet te bekijken.
Tenzij je een die hard intellectueel bent
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
-Shutter Island -Body of Lies -Blood Diamond En inderdaad, Titanic, wat een vreselijke film...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Idem dito voor "The Name of the Rose"
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn rol in Django Unchained is samen met Shutter Island z'n beste acteerprestatie vind ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms gaat hij een beetje te ver in het random en onbegrijpelijk maken. Ik vond echter Lost Highway en Inland Empire wel amusant om naar te kijken als je weet wat je (niet) mag verwachten ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Was dat niet naar het boek van Umberto Eco?
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"I know" zei Franco Nero. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De film was mogelijk nog langdraadiger dan het boek.
![]() |
![]() |