Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2018, 12:57   #81
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat mag misschien wel zo zijn maar grote retailers als Carrefour kopen hun handelswaar soms rechtstreeks bij de fabrikanten/kwekers. Als je weet wat bijvoorbeeld landbouwers krijgen voor hun gewassen en als je dan naar de prijzen van diezelfde gewassen in de supermarkten kijkt dan weet je dat er iets niet klopt aan die €2 per winkelkar.

In 2016 maakte Carrefour in België nog 75,7 miljoen Euro winst wat zou willen zeggen dat ze dus meer dan 37 miljoen winkelkarren verkocht zouden hebben dat jaar. Ik betwijfel dat toch sterk hoor.
Dat kan.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 12:42   #82
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat mag misschien wel zo zijn maar grote retailers als Carrefour kopen hun handelswaar soms rechtstreeks bij de fabrikanten/kwekers. Als je weet wat bijvoorbeeld landbouwers krijgen voor hun gewassen en als je dan naar de prijzen van diezelfde gewassen in de supermarkten kijkt dan weet je dat er iets niet klopt aan die €2 per winkelkar.

In 2016 maakte Carrefour in België nog 75,7 miljoen Euro winst wat zou willen zeggen dat ze dus meer dan 37 miljoen winkelkarren verkocht zouden hebben dat jaar. Ik betwijfel dat toch sterk hoor.
120,000 karren per openingsdag. 440 vestigingen. 270 karren per vestiging per dag...

Jij lijkt me trouwens de brutomarge op een produkt te verwarren met de nettowinst.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 30 januari 2018 om 12:43.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 15:32   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Het is niet nodig dat je alles tweemaal herhaald!
De meesten; uitgezonderd dezen die bevestigen wat ik schrijf; lezen toch maar hetgeen ze zelf schrijven.
En voor wat betreft de e-commerce zijn ze inderdaad rijkelijk laat.
Om er nog iets van te maken zullen ze het moeilijk hebben.
Maar om teveel hetzelfde zeggen moet ik toegeven dat ik in het verleden me daar ook aan bezondigd heb. Hoeveel keer heb ik op dit forum al de aandacht gevestigd op het feit dat Frankrijk en de vazalstaat België als twee kreupelen achterop hinken; o.a. tegen Nederland.
Hoeveel kleinhandelaars staan er nog in hun deuropening te wachten om klanten binnen te lokken en te pluimen? Ge hebt verdomd nog geluk als ze zelfs onmiddellijk willen zeggen dat ze een bepaald product niet hebben.
Op naar de volgende winkel dan op zoek achter een speld in de hooiberg.
Vorig jaar kocht ik nog; onnozelaar die ik ben; een electrische kettingzaag in een warenhuis behorende tot een keten. En een tweede ketting.
Bij valavond werd ik waarschijnlijk wakker en besloot ik van nog eens te kijken op PC. Wel in Nederland vond ik een firma die deze kettingen verkocht en leverde aan de helft van de prijs die ik hier betaalde.
Natuurlijk heb ik die ketting terug gebracht. En er bij gedacht :"Vanaf nu kan je de pot op."
Achterlijk land!
Je kan veel hetzelfde uitziende materiaal kopen aan veel verschillende prijzen.
Slechts een handvol kopers zullen het verschil in sterkte en verschil in onderdelen zien echter. Uiteraard gaan die altijd voor het goedkoopste. Wat resulteert in materiaal die veel sneller zal slijten en onbruikbaar zal zijn.
Zo zal bv een boordril van de Aldi bijna niet boren of het moet al zeer zacht materiaal zijn. Gewoon omdat het van zachter metaal gemaakt is.
En dat is in gans het aanbod van materiaal zo.

Beetje stielmensen trappen daar al lang niet meer in en betalen liever 5 keer meer voor merken en leveranciers die wel achter hun kwaliteit staan.

Waarom?
Omdat goedkoop kopen achteraf duurder uitvalt dan meteen goed kopen.

Maar ja we leven in een tijd dat mensen zweren bij goedkoop en 2hands.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2018 om 15:34.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 19:57   #84
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik stel voor dat ze eerst een vooral de liberaal georiënteerde werknemers ontslaan.

Die hebben daar immers het volle begrip voor.

In feite zouden ze het zelf moeten aanbieden!
belachelijke bijdrage

zal even de spiegel draaien

"Ik stel voor dat ze eerst een vooral de links georiënteerde werknemers ontslaan.

Die hebben daar immers het volle begrip voor. Want betogen voor meer dopgeld is toch nationale sport ?

In feite zouden ze het zelf moeten aanbieden!
Oud 31 januari 2018, 19:59   #85
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Neeneenee jongen, dat is geen discriminatie.

Dat is liberalen de kans geven hun geloof te belijden.
Dan pas gaan ze zich echt als liberaal kunnen opofferen voor het betere goed.
idem dito

Dat is ABVV'rs de kans geven hun geloof te belijden als doppers.
Dan pas gaan ze zich echt als sossen kunnen opofferen voor het betere goed.
Oud 31 januari 2018, 20:04   #86
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Iets anders: als Carrefour wil investeren, dan is dat toch vooral de taak van de aandeelhouders. Dus moeten die de investeringen betalen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 31 januari 2018 om 20:04.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 20:25   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je kan veel hetzelfde uitziende materiaal kopen aan veel verschillende prijzen.
Slechts een handvol kopers zullen het verschil in sterkte en verschil in onderdelen zien echter. Uiteraard gaan die altijd voor het goedkoopste. Wat resulteert in materiaal die veel sneller zal slijten en onbruikbaar zal zijn.
Zo zal bv een boordril van de Aldi bijna niet boren of het moet al zeer zacht materiaal zijn. Gewoon omdat het van zachter metaal gemaakt is.
En dat is in gans het aanbod van materiaal zo.

Beetje stielmensen trappen daar al lang niet meer in en betalen liever 5 keer meer voor merken en leveranciers die wel achter hun kwaliteit staan.

Waarom?
Omdat goedkoop kopen achteraf duurder uitvalt dan meteen goed kopen.

Maar ja we leven in een tijd dat mensen zweren bij goedkoop en 2hands.
Hierover loopt een interessant topic:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=233308
Brol producten lijst

Mijn ervaring is dat goedkoop garant staat voor goedkoop. Over boormachines, de Bosch professionele boormachines zijn duur. Ze zetten je ook aan om alles van Bosch professional te kopen. De batterijen zijn bv niet uitwisselbaar met het goedkopere gamma.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 23:09   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hierover loopt een interessant topic:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=233308
Brol producten lijst

Mijn ervaring is dat goedkoop garant staat voor goedkoop. Over boormachines, de Bosch professionele boormachines zijn duur. Ze zetten je ook aan om alles van Bosch professional te kopen. De batterijen zijn bv niet uitwisselbaar met het goedkopere gamma.
Je moet eerst eens naar de technische specificaties kijken en dan pas vergelijken.
Om maar bij boormachine te blijven.
Een Bosch pro of Makita heeft bv stalen tandwielen, duurzaam batterij gebruik, veel meer joule en zal snel opladen en gecentreerd boren.
De goedkoopste bv een gamma of zo zal 2 uur moeten opladen en 10 minuten werken. Niet gecentreert zoals het moet en plastieken tandwielen en weinig kracht.

Na x gebruik is die stuk.
Uiteindelijk je veel meer goedkope verslijten dan een dure.

Maar ja...als het is om 1 keer in de 2 jaar een gaatje te boren heb je ergens gelijk met goedkoop.
Oud 1 februari 2018, 00:21   #89
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je moet eerst eens naar de technische specificaties kijken en dan pas vergelijken.
Om maar bij boormachine te blijven.
Een Bosch pro of Makita heeft bv stalen tandwielen, duurzaam batterij gebruik, veel meer joule en zal snel opladen en gecentreerd boren.
De goedkoopste bv een gamma of zo zal 2 uur moeten opladen en 10 minuten werken. Niet gecentreert zoals het moet en plastieken tandwielen en weinig kracht.

Na x gebruik is die stuk.
Uiteindelijk je veel meer goedkope verslijten dan een dure.

Maar ja...als het is om 1 keer in de 2 jaar een gaatje te boren heb je ergens gelijk met goedkoop.
Tja,en dan nog.mijn bosch boormachine is 35 jaar oud en werkt nog prima...

Ik heb nu een Makita bijgekocht mét boorhamer....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be