![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.motornieuws.be/nl/nieuws/...brandstof-3961
Die paar probleempjes moeten ze toch opgelost krijgen hé, zijn ze nu ingenieur of niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk nog beter op Methanol vanwege stukken goedkoper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TU Bergakademie Freiberg
Proef met duurzaam rijden op methanol Premi https://www.technischweekblad.nl/nie...hanol/item9960 |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zullen wij,particulieren, een tendens vooral zien bij doorverkopers van ex-bedrijfs- en leasingwagens als Dex.
Als daar op een bepaald moment die grote "Uber-Mof" dieselbakken "onverkoopbaar" worden,zelfs met aanzienlijke prjsminderingen,dan weten we dat de "tendens" ,reeds zichtbaar bij nieuwe inschrijvingen, een echt "gegeven" geworden is.... De markt voor personenwagen-diesel is dan gebroken,als ook "gewone" mensen niet meer met een Merc,een Beemie of een Auditorium meer willen rondrijden hoewel ze het voor de prijs niet zouden moeten laten.Op dat moment (mogelijk nu al bezig) zullen ook leasing bedrijven al hun conclusies getrokken moeten hebben,want ook hun business model(hoge restwaarde bij uitlopen van het leasingcontract) is dan gedaan met dit soort wagens. Zoiets gebeurt natuurlijk met enige vertraging,maar het zou moeten zichtbaar zijn..... Uiterraard,het is terecht aangehaald,hebben autofabrikanten dan het probleem van hun gemiddelde CO2-uitstoot die wat hoger zal worden..... Laatst gewijzigd door kelt : 27 maart 2018 om 05:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu dat de nadelen van de auto goed zichtbaar geworden zijn merken we her en der rondom ons terug paarden en koetsen in de steden, al beperkt zich dit nog voor toerisme en heeft de fiets volledig terug zijn plaatse veroverd wat ook terug begonnen is met toeristen die aan de kust fietsjes gingen huren. Alles zal afhangen van welke en hoeveel nadelen er nog zullen aan het licht komen van deze nieuwe generatie auto's. De diesels zijn inmiddels beroemt voor hun betrouwbaarheid en duurzaamheid en ook daar zal de techniek niet stil vallen en kan er gezocht worden naar schonere en veel minder vervuilende dieselvoertuigen. Hoe de toekomst zal uitdraaien blijft vooralsnog koffiedik kijken. Ik kies in ieder geval nog voor de goedkoopste oplossing en blijf verder rijden met mijn dampende pattontank tot ze compleet uit elkaar valt, er is toch geen alternatief voor mensen zoals ik die regelmatig met een zware sleep de baan op gaan, en ik raad iedereen, die veel geld heeft gespendeerd aan zijn diesel, aan om het zelfde te doen of hem desgevallend zelfs nog te vervangen van een ander prima exemplaar dat door de omstandigheden pakweg zo goed als gratis te verkrijgen zou worden. Niets is zo slecht dat het niet goed is voor iets anders, zelfs stront niet! Er zullen altijd mensen zijn die zich zullen verrijken aan een slechte toestand voor andere, zelfs al is die slechte toestand zoals een oorlog. Ook daar hebben er mensen zich aan weten te verrijken. Dit zal ook plaatsvinden aan het weren van diesels. Toen de radio's en later de televisie toestellen op de markt kwamen met nieuwsuitzendingen zouden de kranten verdwijnen , niemand ging nog een krant gaan kopen. Vandaag stel ik vast dat er nog steeds veel mensen hun krant kopen en dat die er niet goedkoper op geworden is. ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2018 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben enkele dagen hier afwezig geweest en nu mag ik officieel zeggen dat onze diesel ook buiten gaat. Of beter gezegd mijn schoonouders gaan die overnemen.
De reden : mijn vrouw krijgt op 01/05/2018 een bedrijfswagen. Een middenklasse diesel met tankkaart inbegrepen. Dus een serieuze maandelijkse kost zal verdwijnen. Met bijhorende opslag en nog een verrekening zodat het werknemersgedeelte VVA weg zal vallen. Tweede reden : ik heb momenteel drie meer dan mooie aanbiedingen om uit te gaan kiezen. Waarvan een aanbieding op zelfstandige basis (soort vennoot in het bedrijf maar daar kan ik niets van dus moet ik nog navragen). Alle drie aanbiedingen zijn met bijhorende salariswagen. Wel allemaal een diesel maar eveneens met tankkaart en verrekening van de VVA. Eind deze maand of ergens ten laatste half april beslis ik wat ik ga doen. Dus laat de dieselprijs maar omhoog gaan. De werkgevers betalen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je was veel te negatief ![]() Let op kwa vennoot: je wordt dan zelfstandige. Pensioenopbouw is dan veel minder, inclusief sociale rechten naar ziekteuitkering en invaliditeit. Zorg dat het de moeite waard is (aandelen, loon, bonussen, dividenden....). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En Febiac-topman Luc Bontemps weet dat maar al te goed, maar dat werd niet geciteerd in de Knack, want anders hadden ze geen huilie-huilie-dieselverhaaltje met die CO2-leugens. Dat Europa zich een vb neemt aan Japan om hun CO2-doelstellingen te halen, die deden het gewoon met benzines-mildhybrides en benzine-hybrides en benzines en daar gaan nu nog een hoop electrische bijkomen, die gaan hun CO2 doelstelling gemakkelijk halen. Wtf is diesel voor nodig? Japans wagenpark steekt EU vlotjes voorbij -bijna zonder diesels- grafiek tot 2010: ![]() Doelstellingen 2020 "Cars en Vans" via ACEA: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 maart 2018 om 09:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volvo V60 Plug-in-Hybrid
De Volvo V60 Plug-in Hybrid diesel laat zich ook aan het stopcontact opladen en laat een al net zo spectaculaire 1,8l/100km optekenen, maar ook hier klopt er volgens Which? niets van. Hij verbruikt 92% meer. ( maar 92 %, dat is beter dan zo heelveel hé) https://www.auto55.be/nieuws/24873-d...r-hun-verbruik Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2018 om 07:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal knap in theorie, dat elektrisch rijden, maar hoe zit het in de praktijk.
Nog geen jaar geleden was het al groot alarm dat we veel kans liepen van met periodes zonder stroom te vallen. Er zijn nooit zoveel generators aangekocht dan in die periode, gelukkig te vergeefs. En nu zouden ze willen dat we allemaal, bovenop ons andere verbruik, beginnen elektrisch te gaan rijden. En komen beweren dat dat veel zuiverder zou zijn. En waar gaan ze al die elektrischiteit vandaan halen? Hoeveel steenkoolcentrales, atoomcentrales en zo meer, gaan ze daar extra voor nodig hebben? Hoeveel vuiligheid gaan die produceren? Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2018 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Steenkool is er niet meer in Belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Garry de grapjas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() http://www.hbvl.be/cnt/dmf20180328_0...rlands-limburg
Alweer geld waar Belgie naar fluiten kan terwijl ze eerst al de Nederlandse inkomsten kwijt waren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was een goede maand geleden ook al... http://www.standaard.be/cnt/dmf20180228_03381935 Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2018 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |