Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schande of ik juich dit toe ??
Prima 4 57,14%
NO FUCKING WAY 3 42,86%
dat 'm z'n cafe in z'nne nol ramt 4 57,14%
ik blijf daar komen 4 57,14%
ik ga het een keer testen 2 28,57%
is die gek of wa' ?? 2 28,57%
Hopelijk gaat die falliet !! 3 42,86%
Ik vind zoiets kunnen 2 28,57%
self-service verplicht 3 42,86%
een boke mee pindakaas & choco & ham & saucisse + kipcurry 2 28,57%
i don't care 4 57,14%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2018, 22:10   #81
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ps ik gun die uitbater zijn vrijheid hoor, wat mij betreft zou hij zelfs een bordje op zijn terras mogen hangen dat hij "geen katholieken" toelaat in zijn zaak.
Bordje met:
moslims/vluchtelingen niet toegelaten ,
of
wij bedienen geen moslims/vluchtelingen ,
wat zou dat voor een effect geven ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 22:10   #82
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In dit relaas valt op dat de baas blijkbaar wel de moeite wil doen om naar daar te gaan. Louter en alleen om te zeggen: "Rot op". Commercieel handelen is wel anders.
akkoord !!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Zulke cafébazen , hij kan blijkbaar wel naar de "klant" toestappen
om hen vervolgens af te snauwen , dus kan hij ook gaan om ze bedienen !!
Citaat:
Dat'm z'n gezellig cafe regelrecht of scheef in z'nne eigen nol ramt !!
Vwala !!!!

breedbandwurger 1967

Oud 16 april 2018, 23:20   #83
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Sommige invaliden kunnen wel arrogant omgaan. Enkele maanden terug stond ik een tiental meter verder van de ingang in een Duits winkelcentrum en toch in een gang ook van zeker 10 meter breed dus er was ruimte genoeg om 10 karretjes te passeren. Zo een invalide met een elektrisch karretje rijd aan een tamelijke snelheid tegen mijn been en dat was wel pijnlijk. Ik reageer niet alhoewel ik vermoedens had dat hij het opzettelijk had gedaan. Hij had wel echt een bakkes van een misnoegde smeerlap. Ik sta daar nog wat te wachten en dan rijd hij plots langs achter tegen mijn ander been. Van colère ben ik tegen hem beginnen brullen dat het winkelcentrum even stil viel. Op de koop toe was zijn vrouw er bij en die stond zich bijna te bepissen van de schrik.

Ik kan begrijpen dat het lastig kan zijn voor invaliden maar dat wil niet zeggen dat ze hun misnoegdheid op anderen moeten uitwerken.
Vreemd genoeg herken ik dit, ik heb ooit iets gelijkaardigs meegemaakt, maar dan in een parking.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 07:08   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Vreemd genoeg herken ik dit, ik heb ooit iets gelijkaardigs meegemaakt, maar dan in een parking.
Vreemd genoeg herken ik dit ook. Maar bij mij was het op een markt.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 07:11   #85
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bordje met:
moslims/vluchtelingen niet toegelaten ,
of
wij bedienen geen moslims/vluchtelingen ,
wat zou dat voor een effect geven ??
nationaal nieuws in elk geval, marketingsgewijs valt het zeker te overwegen zo aan t begin vh seizoen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 00:25   #86
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We gaan er voor !!

breedbandwurger 1967

Oud 21 april 2018, 13:04   #87
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Hij zou het bij mij ne keer moeten wagen...
Ik in mijn rolstoel of scootmobiel daar ni bediend worden? Ik ging het idd zelf halen binnen, MET mene scootmobiel en ik reed heel zen zaak omver om door te kunnen om vervolgens drank te bestellen en het naar zene kop te smijten.
Fucking boerenpummel dat het is.
Ik word kotsmisselijk ziek van zo'n eikels, en vooral heel boos. Diene tist zou rap weten van welke kant de wind komt gewaaid!
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 20:31   #88
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Hij zou het bij mij ne keer moeten wagen...
Ik in mijn rolstoel of scootmobiel daar ni bediend worden? Ik ging het idd zelf halen binnen, MET mene scootmobiel en ik reed heel zen zaak omver om door te kunnen om vervolgens drank te bestellen en het naar zene kop te smijten.
Fucking boerenpummel dat het is.
Ik word kotsmisselijk ziek van zo'n eikels, en vooral heel boos. Diene tist zou rap weten van welke kant de wind komt gewaaid!
Als ge inderdaad in een scootmobiel zit hebt ge hier een punt gemaakt dat sommige invaliden serieus agressief overkomen. Men ontbreekt hier in deze historie wat zich heeft afgespeeld in de minuten voor de confrontatie. Als ik uw reactie hoor kan ik vermoeden wat. Invalide zijn geeft u nog niet het recht validen te kloten en overhoop te rijden.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 april 2018 om 20:33.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 14:58   #89
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge inderdaad in een scootmobiel zit hebt ge hier een punt gemaakt dat sommige invaliden serieus agressief overkomen. Men ontbreekt hier in deze historie wat zich heeft afgespeeld in de minuten voor de confrontatie. Als ik uw reactie hoor kan ik vermoeden wat. Invalide zijn geeft u nog niet het recht validen te kloten en overhoop te rijden.
Ik ben helemaal niet agressief omdat ik in een rolstoel zit. Toen ik nog wel mobiel was had dien mens ook nen toek gekregen als ik dien zo zou horen bezig zijn tegen iemand in een rolstoel.

Maar ik stel altijd voor aan mensen om eens ene dag te wisselen, en zelf eens rond te moeten rijden met een scootmobiel of in de rolstoel moeten rondgereden te worden. Dan pas kan je eigenlijk begrijpen hoe het is en hoe je behandeld wordt. Ge hebt er geen idee van hoe er wordt omgegaan met je. Of voor welke beperkingen je komt te staan als je je in het openbaar wilt begeven. Trust me, ik stond daar vroeger ook ni bij stil, laat staan dat ik alle gevolgen ervan zou kunnen ingeschat hebben. En dan heb ik het écht niet alleen over de toegankelijkheid van alles.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 15:02   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet agressief omdat ik in een rolstoel zit. Toen ik nog wel mobiel was had dien mens ook nen toek gekregen als ik dien zo zou horen bezig zijn tegen iemand in een rolstoel.

Maar ik stel altijd voor aan mensen om eens ene dag te wisselen, en zelf eens rond te moeten rijden met een scootmobiel of in de rolstoel moeten rondgereden te worden. Dan pas kan je eigenlijk begrijpen hoe het is en hoe je behandeld wordt. Ge hebt er geen idee van hoe er wordt omgegaan met je. Of voor welke beperkingen je komt te staan als je je in het openbaar wilt begeven. Trust me, ik stond daar vroeger ook ni bij stil, laat staan dat ik alle gevolgen ervan zou kunnen ingeschat hebben. En dan heb ik het écht niet alleen over de toegankelijkheid van alles.
Ik begrijp je heel goed. Echter zijn er weinig empathische mensen. Zo'n mensen als Gipsy denken dat ze honderd jaar gaan worden.
Maar dat zijn de ergste als hun iets overkomt.
Oud 22 april 2018, 15:21   #91
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Als die cafébaas dat bij mij doet dan smijt ik zijn ruiten in met mijn krukken en dan ga ik hard lopen.
Oud 22 april 2018, 15:28   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als die cafébaas dat bij mij doet dan smijt ik zijn ruiten in met mijn krukken en dan ga ik hard lopen.
Jij bent een fake invalide
Oud 22 april 2018, 15:55   #93
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik begrijp je heel goed. Echter zijn er weinig empathische mensen. Zo'n mensen als Gipsy denken dat ze honderd jaar gaan worden.
Maar dat zijn de ergste als hun iets overkomt.
Tot hiertoe is mijn gezondheid goed en ik ben een vechter maar er is waarschijnlijk een graad tot waar ik niet wil gaan als er ineens iets gebeurd. Wat ik zeker weet is dat het het grootste affront voor mij zou zijn als ik werkelijk als minder effectief zou beschouwd worden. In het geval van die man zou ik duizend procent zeker mijn consommatie zelf afhalen.

Ik heb respect voor invaliden maar niet voor nijdige smeerlappen die mij tot driemaal toe bewust willen onderuit rijden zonder dat ik hun weg loop. En in het geval van grote drukte moeten zij gewoon zoals validen de stroom volgen en niet eisen dat zij een autostrade door het volk krijgen.
Oud 22 april 2018, 16:40   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot hiertoe is mijn gezondheid goed en ik ben een vechter maar er is waarschijnlijk een graad tot waar ik niet wil gaan als er ineens iets gebeurd. Wat ik zeker weet is dat het het grootste affront voor mij zou zijn als ik werkelijk als minder effectief zou beschouwd worden. In het geval van die man zou ik duizend procent zeker mijn consommatie zelf afhalen.

Ik heb respect voor invaliden maar niet voor nijdige smeerlappen die mij tot driemaal toe bewust willen onderuit rijden zonder dat ik hun weg loop. En in het geval van grote drukte moeten zij gewoon zoals validen de stroom volgen en niet eisen dat zij een autostrade door het volk krijgen.
Het is inderdaad een feit dat ook een invalide een smeerlapke kan zijn. Als dat een smeerlapke is alvorens het te zijn zal zijn invaliditeit daar uiteraard niks aan veranderen misschien zelfs integendeel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 april 2018 om 16:41.
Oud 22 april 2018, 17:56   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vraag me af wat dat u dan hebt uitgestoken, want tenslotte, het is niet normaal noch gebruikelijk dat men geviseerd en opgejaagd wordt door de invalide medemensen.

Ik heb dat eigenlijk nog nooit geweten zoiets.
Oud 22 april 2018, 19:44   #96
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vraag me af wat dat u dan hebt uitgestoken, want tenslotte, het is niet normaal noch gebruikelijk dat men geviseerd en opgejaagd wordt door de invalide medemensen.

Ik heb dat eigenlijk nog nooit geweten zoiets.
Ik zou er liever niet over beginnen maar ik vermoed dat het zuiver racisme was. Toen we binnenkwamen in het winkelcentrum moest mijn vrouw naar het toilet. Kort daarop rijd hij op mijn been langs achter terwijl ik sta te wachten, en zoals reeds gezegd aan de zijkant waar ik niemand hinder dan wil hij me frontaal aanrijden en heb net de tijd om opzij te stappen en daarop rijd hij tegen men ander been langs achter. Toen ben ik losgebarsten en kwam ineens zijn vrouw te voorschijn.

Noch in Belgie, Frankrijk, Spanje, Nederland etc waar we al geweest zijn heb ik ervaringen gehad van racisme integendeel. Raar genoeg de keren dat we naar Duitsland geweest zijn reeds een drietal keer problemen geweest.
Oud 22 april 2018, 20:31   #97
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou er liever niet over beginnen maar ik vermoed dat het zuiver racisme was. Toen we binnenkwamen in het winkelcentrum moest mijn vrouw naar het toilet. Kort daarop rijd hij op mijn been langs achter terwijl ik sta te wachten, en zoals reeds gezegd aan de zijkant waar ik niemand hinder dan wil hij me frontaal aanrijden en heb net de tijd om opzij te stappen en daarop rijd hij tegen men ander been langs achter. Toen ben ik losgebarsten en kwam ineens zijn vrouw te voorschijn.

Noch in Belgie, Frankrijk, Spanje, Nederland etc waar we al geweest zijn heb ik ervaringen gehad van racisme integendeel. Raar genoeg de keren dat we naar Duitsland geweest zijn reeds een drietal keer problemen geweest.
Ja we weten het ondertussen, een invalide is eens tegen je been gereden en sindsdien ben je tot het besef gekomen dat ook onder de invaliden onaangename personen schuilen.

Wat een wereldschokkende conclusie.

Wat die mens aan de kust daar evenwel mee te maken heeft, blijft me nog steeds een raadsel.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 20:40   #98
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ja we weten het ondertussen, een invalide is eens tegen je been gereden en sindsdien ben je tot het besef gekomen dat ook onder de invaliden onaangename personen schuilen.

Wat een wereldschokkende conclusie.

Wat die mens aan de kust daar evenwel mee te maken heeft, blijft me nog steeds een raadsel.
Kus ne keer vierkant mijn kloten hé. Ik vermoed dat er daar andere zaken vooraf gegaan zijn eer die cafebaas naar buiten is gekomen om te zeggen dat de consommaties aan de toog moesten afgehaald worden. Invalide zijn geeft nog geen vrijstelling iedereen te pesten omdat ge niet meer te been zijt.
Oud 22 april 2018, 20:52   #99
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kus ne keer vierkant mijn kloten hé.
Nou nou humeurtje.

Citaat:
Ik vermoed dat er daar andere zaken vooraf gegaan zijn eer die cafebaas naar buiten is gekomen om te zeggen dat de consommaties aan de toog moesten afgehaald worden.
Ik zou me in de zaak vast spitten, je bent duidelijk iets op het spoor.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 10:38   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Misschien word je nog herkend. Ben je een oudstrijder ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be