Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zoveel tatouages als op deze foto, dat is voor een onderwijzende
nog altijd ok 10 62,50%
te veel 6 37,50%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2018, 17:49   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ge nu uw vooroordelen over t uiterlijk en de kledij van andere mensen nu eens wat trachtte te overwinnen?
Je zegt vooroordelen.

Ik zal even mijn post hierna plakken, en wat rood schilderen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het verschil is de ernst van de direct-onmiddellijke en onomkeerbare gevolgen.

Ik besef ten volle dat het mogelijk is dat dat meiske de beste onderwijzeres van heel Vlaanderen kan (kan) zijn op technisch-educatief-... vlak.
Maar voor mij straalt ze iets anders uit.

Het kan zijn dat iemand die gekleed is als een clochard, de beste adviezen kan geven voor mijn schamele overschotjes van mijn pensioen.
Maar toch zie ik dat meiske niet in het filiaal van de bank waar ik klant ben.

Net zoals ik even zou twijfelen, mocht een ir. met plastron onder zijn overal de olie van mijn wagen zou verversen. Dat manneke met zijn vuile handen zal de moer goed vastzetten en die ir. zal dat misschien vergeten.
Me dunkt dat dit redelijk genuanceerd is.

Eigenlijk draait de draad dus zo'n beetje rond de vraag of we aan sommige mensen in sommige situaties een bepaalde "uitstraling" mogen vragen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 18:08   #82
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zullen heel duistere redenen zijn, meestal vanuit het onbewuste.

Streng beteugelen is nodig, de fatsoenlijke mensen zonder tattoo's hebben natuurlijk gelijk.

Voor de fans dan maar:

Suicidegirls

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 april 2018 om 18:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 18:10   #83
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je zou beginnen begrijpen waarom er zo veel naar de bliksem gaat in de maatschappij...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 18:19   #84
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze is een beetje minder witmens , dus wat mij betreft OK
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 18:55   #85
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je draait niet alleen de zaken om, maar dan ga je nog een heel eind verder.
Zo is het moeilijk om ernstig te redetwisten. Om het eens heel beleefd te zeggen.
Waar draai ik zaken om?
Het gaat over tattoo's en de uitstraling die ze met zich mee brengen.
En naast tattoo's zijn er nog vele zaken die voor een bepaalde uitstraling zorgen zoals kledij, piercings, make-up, gedrag,...

Waar gaan we dan de lijn trekken?
Waarom tattoo's niet en piercings of merkkledij bv. wel?
Oud 27 april 2018, 21:43   #86
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dan is uw goesting toch al over als je zo iets ziet afkomen of zie ik dat verkeerd?

Ik steek Usain Bolt voorbij als die op mij komt afgelopen en ik gil dan: she's all yours!

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 april 2018 om 21:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 22:08   #87
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wat zou eigenlijk de ware bedoeling zijn van iemand hij/zij die een tattoo laat zetten?

Ik hoor bij de groep marginaaltjes of is het puur deviant gedrag?
Ik weet niet, ken jij dan geen toffe of intelligente mensen die evenzeer een tattoo hebben?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 22:23   #88
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik weet niet, ken jij dan geen toffe of intelligente mensen die evenzeer een tattoo hebben?
Yep, Rouslan Toumaniantz bijvoorbeeld.

En zijn meest bekende kunstwerk Kimberley Vlaeminck

Tof en intelligent.
Oud 28 april 2018, 02:37   #89
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Vroeger was dat iets voor bajesklanten. Nu zie je dat overal.
Het gaat steeds verder bergafwaarts.

Het is een vorm van vandalisme. Zoals grafitti op een gevel.
Maar dan op het lichaam.

Laatst gewijzigd door Gamla : 28 april 2018 om 02:39.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 08:28   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Vroeger was dat iets voor bajesklanten. Nu zie je dat overal.
Het gaat steeds verder bergafwaarts.

Het is een vorm van vandalisme. Zoals grafitti op een gevel.
Maar dan op het lichaam.
Meer bidden jong. De enige oplossing.
De katholieken bidden niet meer genoeg, en de duivel slaat toe.

Er is niks mis met een tatoeage. Er is niks mis met extravagante kledij.
Maar kledij kan je wisselen, en manifest zichtbare tatoeages niet zo makkelijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 april 2018, 12:22   #91
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Tuurlijk wel. Temptation Island loopt vol intelligente getatoueerde mensen.
Oud 28 april 2018, 13:47   #92
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ben jij een getatoueerde bruinmens? En denk je soms dat jij er daardoor zo veel appetijtelijker uitziet?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 16:24   #93
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Yep, Rouslan Toumaniantz bijvoorbeeld.
Als die mens goed les kon geven zou ik er geen problemen mee hebben dat mijn kinderen bij hem in de klas zitten.

Ik vind het immers geen probleem dat mijn kinderen leren dat mensen die er 'anders' uit zien ook nog altijd gewone mensen zijn.
En dat iemand die vol tattoo's staat of compleet lekgepierced is ook een goed, intelligent mens kan zijn.

Toen er een tijdje terug veel te doen was over die NASA-missie naar een komeet ofzo kwam er ook vaak iemand van de NASA op tv de uitleg geven. Die mens stond ook volgetekend. Niet in zijn gezicht maar zijn armen waren een kleurrijk schouwspel. Een hele verademing vond ik dat. Niet elke geleerde is een afkooksel van professor Barabas.
Je moet kinderen die er wat anders uit willen zien niet wijsmaken dat iemand die er anders uit ziet het niet kan maken in het leven.

Niet beoordelen op basis van het uiterlijk. Ik heb dat altijd een belangrijke les gevonden in de opvoeding van mijn kinderen.
Oud 28 april 2018, 16:51   #94
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als die mens goed les kon geven zou ik er geen problemen mee hebben dat mijn kinderen bij hem in de klas zitten.

Ik vind het immers geen probleem dat mijn kinderen leren dat mensen die er 'anders' uit zien ook nog altijd gewone mensen zijn.
En dat iemand die vol tattoo's staat of compleet lekgepierced is ook een goed, intelligent mens kan zijn.

Toen er een tijdje terug veel te doen was over die NASA-missie naar een komeet ofzo kwam er ook vaak iemand van de NASA op tv de uitleg geven. Die mens stond ook volgetekend. Niet in zijn gezicht maar zijn armen waren een kleurrijk schouwspel. Een hele verademing vond ik dat. Niet elke geleerde is een afkooksel van professor Barabas.
Je moet kinderen die er wat anders uit willen zien niet wijsmaken dat iemand die er anders uit ziet het niet kan maken in het leven.

Niet beoordelen op basis van het uiterlijk. Ik heb dat altijd een belangrijke les gevonden in de opvoeding van mijn kinderen.
De Mottige Mot, dat is pas schrikken.
Oud 28 april 2018, 16:53   #95
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Tuurlijk wel. Temptation Island loopt vol intelligente getatoueerde mensen.
Dat is een grapje zeker niet dat ik al ooit naar het programma gekeken heb wegens dat de marginalen/randdebielen factor daar blijkbaar enorm hoge toppen in scheert. (van horen vertellen en gelezen)

Ok, als ik er dan toch ééntje moet kiezen.

Heike Langhans zangeres van 'Draconian'

Draconian - Sovran '15 laat dat een goed album zijn voor de fans van die stijl.

Ook (:LOR3L3I Heike Langhans - Dear Brother

Is best een leuk liedje.
Oud 29 april 2018, 09:23   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Ik beweer dat het feit dat iemand zich met onuitwisbare inkt zo beklad voor het leven, wel degelijk iets zegt overijn eigen inhoud als mens.

Dat moet dan niet per sé verkeerd zijn (voor dat ik weer vals beschuldigd wordt ...) maar toch.
Dat zegt voor mij evenveel als een loketbediende met een t-shirt van het Belang of een verkiezingsslogan van de sossen. Straffer nog: zelfs die belanger en die sos kunnen brave mensen zijn, die niet behept zijn met verkeerde bedoelingen, maar toch ...

Oud 29 april 2018, 09:46   #97
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan mij niet voorstellen dat een intelligent persoon zichzelf zo toetakelt.
Oud 29 april 2018, 10:52   #98
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik kan mij niet voorstellen dat een intelligent persoon zichzelf zo toetakelt.
Inderdaad. Kun je je voorstellen hoe "appetijtelijk" het moet zijn om met die Rouslan Toumaniantz aan tafel te zitten?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 11:27   #99
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat is een grapje zeker niet dat ik al ooit naar het programma gekeken heb wegens dat de marginalen/randdebielen factor daar blijkbaar enorm hoge toppen in scheert. (van horen vertellen en gelezen)
Dat is een grapje, ja. Niet dat ik iets tegen mensen met tattoos heb. Maar aangezien ze behoorlijk definitief zijn, vrees ik dat bij een voorbijgaande mode (en dat is nu eenmaal eigen aan mode) op latere leeftijd nogal wat mensen wel eens spijt zouden kunnen krijgen van die tekeningen. In mijn verbeelding zie ik ook heelder zalen in rusthuizen met volgetatoueerde eeuwelingen.
Oud 29 april 2018, 13:13   #100
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Dat is een grapje, ja. Niet dat ik iets tegen mensen met tattoos heb. Maar aangezien ze behoorlijk definitief zijn, vrees ik dat bij een voorbijgaande mode (en dat is nu eenmaal eigen aan mode) op latere leeftijd nogal wat mensen wel eens spijt zouden kunnen krijgen van die tekeningen. In mijn verbeelding zie ik ook heelder zalen in rusthuizen met volgetatoueerde eeuwelingen.
Ik heb daar eigenlijk ook niets tegen hoor, in de zin van, dat de mensen die dat wensen om een tattoo te laten zetten het een eigen keuze blijft.

Op mijn lijf komt het niet op.

Laten we nadenken over het feit: Is de inkt van een tatoeage gevaarlijk voor uw gezondheid

Ik vergeet ook niet het op mijn ellenlange vragenlijstje naar een vrouwtje toe bij te schrijven.

De eerste vraag begint met: 'Bent u als vrouw geboren?'

Dus voeg ik toe aan de lijst: 'Heeft u tattoo's op uw lijf?'

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be