Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2018, 13:53   #81
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar het gebeurde wel in het katholiek onderwijs. Nu niet meer omdat de tijden veranderd zijn en dus ook de katholieken veranderd zijn. Maar die intolerantie kwam toen dan wel van mensen van uw gezindheid. Ik zou de echte reden en motivatie eens willen kennen van dit ontslag. Wat de kranten allemaal vertellen, is voor mij geen richtsnoer.
Ik denk dat een volledige toelichting van de motivatie van dat ontslag niet in de media kan komen.
Maar ik weet wel dat geen enkel bedrijf bij gevoelige dossiers wat dit is, een ontslag niet eerst af toetst bij een advocaat of juridische dienst. Dus zal het gemotiveerd zijn? Vermoedelijk wel, in ieder geval accepteerde de man de ontslagvergoeding. Nu heeft hij binnenkort meer tijd voor zijn politieke loopbaan, zelfs gesponsord door de staat, de dag dan hij een uitkering krijgt omwille van werkloosheid.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 14:14   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat een volledige toelichting van de motivatie van dat ontslag niet in de media kan komen.
Maar ik weet wel dat geen enkel bedrijf bij gevoelige dossiers wat dit is, een ontslag niet eerst af toetst bij een advocaat of juridische dienst. Dus zal het gemotiveerd zijn? Vermoedelijk wel, in ieder geval accepteerde de man de ontslagvergoeding. Nu heeft hij binnenkort meer tijd voor zijn politieke loopbaan, zelfs gesponsord door de staat, de dag dan hij een uitkering krijgt omwille van werkloosheid.
Ze hebben die man een plezier gedaan, op vele vlakken.

Buschauffeur, doe het maar elke dag...
Oud 3 mei 2018, 14:21   #83
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Men is serieus de weg kwijt. 200 jaar grondwet met grondrechten en een opstekende windje met wat vervelende moslims volstaat om die niet meer toe te passen. Men moet die man zijn ideeën politiek bestrijden in de politiek. En zijn plichten als werknemer zijn een zaak tussen hem een zijn werkgever.

Als in een dictatuur heeft men zijn politieke ideeën bestreden door zijn job af te nemen. En degenen die regelmatig wijzen op hoe erg communistische dictaturen waren juichen het hardst.
Zo'n 300.000 moslims in België zeggen dat de voorschriften van hun heilig boek primeren op de Belgische wetten. Alles is relatief, maar voor mij is 300.000 niet onaanzienlijk.
Ik weet het niet hé, maar heb je ook zo gereageerd wanneer Vlaams Belangers omwille van hun politieke ideeën hun job kwijtspeelden?
Oud 3 mei 2018, 14:24   #84
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus omdat in landen waar de sharia heerst onvrijheid en dwang is moeten wij ook onze kop verliezen?
We moeten inderdaad opletten dat we geen klimaat mogelijk maken waarbij we hem letterlijk kunnen verliezen.
Oud 3 mei 2018, 14:30   #85
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat een princiepsloze volidioot.

voor wat zilverlingen ...
De pussy moslim, de Judas. De moslimbroederschap moest hem in de ban slaan, hem ex-islamiseren.
Oud 3 mei 2018, 14:31   #86
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is wel een slippery slope. Alhoewel ik echt niks met de religie van die man en religie in het algemeen heb: hij is wel aangepakt omwille van zijn religie.
Geloven is altijd een beetje lijden.
Oud 3 mei 2018, 14:34   #87
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat in landen waar de sharia heerst onvrijheid en dwang is moeten wij ook onze kop verliezen?
volgens mij zijt ge de uwe allang kwijt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 14:35   #88
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toen hij nog een job had was hij precies toch al een radicale moslim.

Radicaal of radicaler, wat is het verschil, bij die soort mensen niet veel meen ik.
Hoeveel radicaler kun je eigenlijk nog worden als je al weigert vrouwen aan te kijken en vrouwen en mannen apart wil zetten?
Oud 3 mei 2018, 14:39   #89
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoals hij zijn er waarschijnlijk een miljoen in België (en niet alleen moslims).
Ach België, wat is er toch van u geworden.
Oud 3 mei 2018, 14:41   #90
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Hoeveel radicaler kun je eigenlijk nog worden als je al weigert vrouwen aan te kijken en vrouwen en mannen apart wil zetten?
En de sossen en groenen maken allang geen geheim meer van hun verbondenheid met de islam :

- de Fractie-voorzitters in de Kamer van zowel SP.a als PS, zijn islamieten.

- de voorzitter van Groen is ook islamiet.

En als het vd sossen afhangt, krijgt Leuven "straks" een islamitische burgemeester.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 mei 2018 om 14:42.
Oud 3 mei 2018, 14:55   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals hij zijn er waarschijnlijk een miljoen in België (en niet alleen moslims). Ga je die ook ontslaan?
Een miljoen mensen die een vrouw, omdat ze vrouw is, niet willen aankijken?

Dat leek me niet de conclusie te zijn van die film 'femme de la rue'.

De meeste van die deugnieten moslims kijken maar al te geil naar onze dochters.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 15:02   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt gewoon ook nog zeggen dat vrouwen helemaal niet op de bus horen..maar beter thuis blijven of enkel vergezeld door een man ergens naartoe mogen. Niet denkbeeldig , jammer genoeg.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 16:05   #93
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je kunt gewoon ook nog zeggen dat vrouwen helemaal niet op de bus horen..maar beter thuis blijven of enkel vergezeld door een man ergens naartoe mogen. Niet denkbeeldig , jammer genoeg.
Dat is meer dan waarschijnlijk waar die idioten van de Islam partij stap voor stap naartoe willen. Verbazend dat er onder autochtonen nog altijd vrij veel mensen te vinden zijn die dergelijke standpunten klasseren onder 'marginaal en verwaasloosbaar'. Die fout is nochtans al een keer gemaakt met Sharia for Belgium. Dat waren moslim clowns met een Aantwaarps accengt (ook ik vond het aanvankelijk grappig, toegegeven). Maar er is toch het spreekwoord van de ezel en de steen. Je zou kunnen zeggen dat sommige steenezels zullen krijgen wat ze verdienen, maar wel jammer dat ze heel veel anderen mee het bad intrekken.
Oud 3 mei 2018, 16:06   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is meer dan waarschijnlijk waar die idioten van de Islam partij stap voor stap naartoe willen. Verbazend dat er onder autochtonen nog altijd vrij veel mensen te vinden zijn die dergelijke standpunten klasseren onder 'marginaal en verwaasloosbaar'. Die fout is nochtans al een keer gemaakt met Sharia for Belgium. Dat waren moslim clowns met een Aantwaarps accengt (ook ik vond het aanvankelijk grappig, toegegeven). Maar er is toch het spreekwoord van de ezel en de steen. Je zou kunnen zeggen dat sommige steenezels zullen krijgen wat ze verdienen, maar wel jammer dat ze heel veel anderen mee het bad intrekken.
wat is er mis met clowns met een Antwerps accengt mss, er zijn er geen andere met een Antwerps accengt trouwens.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 16:14   #95
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idioten ??? Die weten heel goed waar ze mee bezig zijn.

Citaat:
Oud 3 mei 2018, 20:04   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan men een chauffeur bij de M.I.V.B. in dienst houden onder het mom van vrijheid van mening wanneer hij publiekelijk oreert dat de Duitsers niet genoeg Joden hebben vergast tijdens WO II? En dat men er nog meer moet vergassen moest het kunnen. Daar gaat het over. Over een welbepaald principe.

De man werkt in een publieke instelling. Hij mag die gedachte hebben en in privé wellicht ook uiten, maar als buschauffeur die werkt aan een publieke instelling stelt er zich wel een probleem.

Misschien is het goed dat de man zich wendt tot de rechtbank . Dan zien we of het kan.
Uw redeneerfout: oproep tot geweld door elkaar halen met een bepaalde maatschappelijke visie (gescheiden zitplaatsen in een bus...).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:07   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer een buschauffeur die aan de MIVB werkt, publiekelijk oreert dat mannen en vrouwen gescheiden op de bus moeten zitten en de vrouwen liefst achteraan, dan kan ik me voorstellen dat de MIVB daar niet zo happy mee is en zulke openbare houding van deze werknemer als onverenigbaar beschouwt met de filosofie van het bedrijf. En bijgevolg deze discriminerende publieke houding van betreffende werknemer als een valabele reden beschouwt om hem te ontslaan.

En meer valt er niet over te zeggen.
Nogmaals, wat is dan wel die "filosofie van het bedrijf"? En hoe heeft zich dat vertaald in het arbeidsreglement dat voor de werknemers bindend is?

Indien die "filosofie van het bedrijf" niet neergeschreven werd in een voor de werknemers bindend document, is dat juridisch van geen enkele waarde. Er is dan geen enkele "valabele reden" om de man te ontslaan.
Oud 3 mei 2018, 20:09   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bovendien twijfelt u over de "normen van het bedrijf".
Denkt u nu echt dat er nog één bedrijf is in Vlaanderen of Brussel dat geen mission en dergelijke praat heeft?
Denkt u nu echt dat een aangeworven chauffeur de bus in stapt zonder dat hem op het hart gedrukt is om de mensen zus en zo te behandelen?
Wel, daar hebben we een arbeidsreglementering voor. Staat er iets in die juridisch bindende tekst betreffende de onverenigbaarheid van bepaalde politieke visies en de taak van buschauffeur?
Oud 3 mei 2018, 20:13   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is uiteraard of die man (ik wist eerst niet dat het een buschauffeur was) tijdens zijn werk problemen gemaakt heeft over 'gescheiden in de bus zitten'.

Indien niet zie ik geen reden om hem aan te pakken.
Inderdaad, dat is de enige correcte benadering. Al de rest is volkomen overspannen gedoe door mensen die blijkbaar totaal niet weten om te gaan met democratische eigenheden als vrije meningsuiting.
Oud 3 mei 2018, 20:15   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je zou een punt kunnen hebben bij gedwongen ontslag, en dan zouden we hier reden gehad hebben om erover te debatteren.

maar vermits er een opstapvergoeding werd uitbetaald, gaat het niet over een gedwongen ontslag maar een onderling akkoord om het arbeidscontract stop te zetten.

daarin zijn partijen in onze democratie en arbeidsrecht steeds vrij, Jan.
Natuurlijk, de vraag blijft evenwel wat er juist in dat gesprek aan bod is gekomen. En waarom de MIVB het nodig vond om na het openbaarheid worden van het politiek engagement een gesprek aan te gaan met de betrokkene. Wat waren de achterliggende motieven? Ik vind het merkwaardig dat daar totaal niet over werd gecommuniceerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be