![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar, eerder beweerde u dat ik "een aantal zaken vrij duidelijk heb gemaakt". Nu plotseling bent u blijkbaar niet meer zeker over uw eigen beweringen. Mag ik dan aannemen dat u uw eerdere woorden terugtrekt, want blijkbaar weet u toch niets over mij en mijn familiale geschiedenis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Tavek : 4 mei 2018 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
UKIP haalt nog 3 zitjes in totaal en verliest er dus 123 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, zoals ik reeds zei, moet hij zijn mond stevig gesloten houden over België als kunstmatige staat. Want zijn staat, het Verenigd Koninkrijk, is ei zo na aan het uiteenvallen en het hangt nog maar met losse en dunne banden in brokstukken aan mekaar. Tenslotte blijft het nog maar afwachten of de Brexit zo goed zal uitvallen voor zijn artificieel land zoals hij steevast beweert. In ieder geval, ik ben blij dat die non-Europeanen van onzalige Britten eindelijk weg zijn. Moge ze voor altijd wegblijven. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2018 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trekt u die woorden dan terug? Als puntje bij paaltje komt, weet u blijkbaar toch niets af van mijn familiale geschiedenis. En nog dit: ik ben op geen enkele wijze verantwoordelijk voor wat wie dan ook onder mijn voorouders ooit heeft gedaan. Laat staan dat ik "schuld zou zijn" of me schuldig zou moeten voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Los van UKIP (waarvoor ik geen sympathie voel, al zeker niet naar stijl) stel ik mij wel wat vragen rond het Brits kiessysteem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het een primitief systeem, dat quasi alle macht bij 1 partij plaatst. Als er geen coalities tussen partijen moeten gemaakt worden is er geen nood aan de typisch politieke compromissen. Voorstanders van autoritaire regimes vinden dat meestal een pluspunt. Ikzelf zie daar vooral de gevaren van. Compromissen maken dat men politiek naar het midden opschuift, wat veiliger is voor de burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een primitief systeem? Dat is maar hoe men het bekijkt. Wat de politieke werkbaarheid van het Brits systeem betreft valt er wel wat voor te zeggen. Oeverloos politiek gekibbel tussen x-aantal regeringspartijen is er in ieder geval niet. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2018 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het heeft het voordeel dat er in tegenstelling tot België en Nederland meestal werkzame meerderheden uitkomen. Ik zou liefst een mix hebben, want zoals het er in België aan toe gaat is ook niet je dat.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moeten we ons logischerwijze de vraag stellen waarom het uitstekend gaat in Zwitserland, maar schijnbaar veel problemen oplevert in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwitserland is omwille van de kleine kantons ook een 'winner takes it all'.
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kleine kantons? Er zijn er ook grote bij, hoor. Wallis bijvoorbeeld. Niet alleen naar oppervlakte en inwonersaantal, maar ook naar economische sterkte. Je kan Bern op dat vlak bijvoorbeeld maar moeilijk vergelijken met bijvoorbeeld Uri.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er wel met 1 verkozene en dat is het probleem van die kanton en districtkoterij (om maar te zwijgen van gerrymandering). Doe in België gewestelijke verkiezingen en geef de 4 grootste partijen zetels. De overige kunnen als ze een stemmenlimiet halen waarnemers en een beperkte subidie krijgen.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 mei 2018 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ga ik niet beweren dat zijn collaboratie zo ver ging dat hij rechtstreeks doden op zijn geweten had. Dit om maar aan te tonen dat die oude geschiedenis nogal misbruikt wordt. Daarnaast kan ik wel zeggen dat in mijn familie er geen collaborateurs waren. En ook geen weerstanders waarvan men niets hoorde of zag tijdens de oorlog, maar plots na de bevrijding blijkbaar tot de moedigsten van al behoorden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om welke reden mogen alleen de vier grootste aan de bak komen en diep uit de ruif eten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik voorstel heeft het voordeel van duidelijkheid (maar dat is waarschijnlijk te simpel voor politici). Trouwens de 'uitvallers' zijn in mijn systeem niet inkomstenloos. Zij hebben enkel geen stemrecht.
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Dadeemelee;8707253]Uw geroemde district 'winner takes it all' systeem heeft net hetzelfde resultaat./QUOTE]
Nogmaals: waar heeft u het over? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;8707256]Over het Zwitsers Parlement.