Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2018, 08:34   #81
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is flauwe kul. Wat jij vrijpostig seksueel gedrag noemt is van alle tijden. Het enige verschil met de tijd van mijn ouders is dat er moest getrouwd worden als er iemand zwanger werd. Dat gebeurde toen, veel meer dan vandaag, op zeer jonge leeftijd. Waarna die vaak veel te jonge mensen levenslang aan mekaar geklonken werden. Met alle gevolgen vandien.
x2 !!!
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 09:58   #82
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Jij weet duidelijk niet hoe het in de Middeleeuwen aan toe ging in West-Europa, in een tijd waar abortus uiterst gevaarlijk was, de Kerk oppermachtig, en de mensen oer-Katholiek.
Dat is eigenlijk niet waar. In de middeleeuwen had de KK veel tegenstand van wereldlijke machten, oude heidense gebruiken die niet zomaar verdwenen, Christelijke sekten, bijgeloof, etc
Luther , Calvijn, het Anglicanisme, dat kwam niet uit niets...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 10:00   #83
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
https://www.ted.com/talks/hans_rosli...th?language=nl

Onzin, in het rijke westen is de toename aan het stabiliseren. De grootste toename is instroom. De enige manier om de bevolkingsgroei te temperen is de ontwikkelingslanden ontwikkelen.
Moeten er echt 8 miljard mensen zijn? Is bvb 1 miljard niet genoeg?
Oud 5 juli 2018, 10:30   #84
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Op welke basis bepaal je dat getal 1 miljard?
Oud 5 juli 2018, 10:41   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander van 80 miljoen. We moeten van 99% van de bevolking af (liefst te beginnen met die die het minste met ons te maken hebben). Delen door 100 en voor de 1% die overblijft, een paradijs (voor de 99% anderen, geen zorgen meer).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 10:46   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, in het rijke westen is de toename aan het stabiliseren. De grootste toename is instroom. De enige manier om de bevolkingsgroei te temperen is de ontwikkelingslanden ontwikkelen.
Het probleem met die visie is dat de cultuur/ethnie/manier van doen/overtuiging/.... die RELATIEF het meeste voortplant, altijd dominant zal worden als er geen "armoede-rem" op gezet wordt. De "wijzere" minder voortplantenden zullen altijd het onderspit delven van de "minder wijze" kwekers: dat is trouwens wat we ook zien in Europa, waar de inheemse kweek ondermaats is tegenover de instroom en hun kweek. En opletten, want dat gaat exponentieel. Er is geen manier om U daartegen te beschermen. Het moet nog bewezen worden dat "ontwikkeling" systematisch tot kleinere kweek leidt ; sommige cultuur elementen kunnen maken dat dat het geval niet zal zijn, en die groep voor wie dat het geval NIET zal zijn, zal dominant worden, en al de rest overwoekeren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 11:07   #87
geertvdb

Standaard

Citaat:
Op welke basis bepaal je dat getal 1 miljard?
Omdat 1 miljard minder is dan 8 miljard. En toch nog meer dan genoeg. Ik had ook 1.3 miljard kunnen kiezen. Of 750 miljoen.

En nu misschien een antwoord op mijn vraag als het u belieft, en gelieve niet meer te antwoorden met een andere vraag. Dat is JvdB stijl, and we wouldn't want that, would we?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 juli 2018 om 11:08.
Oud 5 juli 2018, 13:10   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem met die visie is dat de cultuur/ethnie/manier van doen/overtuiging/.... die RELATIEF het meeste voortplant, altijd dominant zal worden als er geen "armoede-rem" op gezet wordt. De "wijzere" minder voortplantenden zullen altijd het onderspit delven van de "minder wijze" kwekers: dat is trouwens wat we ook zien in Europa, waar de inheemse kweek ondermaats is tegenover de instroom en hun kweek. En opletten, want dat gaat exponentieel. Er is geen manier om U daartegen te beschermen. Het moet nog bewezen worden dat "ontwikkeling" systematisch tot kleinere kweek leidt ; sommige cultuur elementen kunnen maken dat dat het geval niet zal zijn, en die groep voor wie dat het geval NIET zal zijn, zal dominant worden, en al de rest overwoekeren.
De wijzere weet wat er ons te wachten staat. De dommekloot wil de waarheid niet alleen niet zien, hij doet ook nog alsof hij de wijzere is.
Oud 5 juli 2018, 13:20   #89
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

men heeft van alles uitgevonden doorheen de geschiedenis om de macht!

Er is maar één geloof waar alles voor gedaan word al of niet via parabels >> de drie eenheid {Macht-Geld-Seks}

Schreef het al in #65……..Bisschoppenconferentie betreurt abortusakkoord…. Dat is dus en duidelijk voorbeeld waarom in de grondwet moet gebeiteld worden “scheiding tussen geloof en staat” dan was dat jaren lang getreuzel en touwtrekkerij over abortus, euthanasie tot homo toestanden enz. niet nodig geweest!

Zouden die zaken >>> nuchter zakelijk per dossier afgehandeld worden, punt uit zonder ramtamtam.

In de grondwet moet gebeiteld worden “scheiding tussen geloof en staat” punt uit. Zeker nu met de opmars van de politieke islam dictators en hun bloederige repressie regels is er hoge dringendheid bij!!! Anders word handen kappen, stenigen en andere sharia repressie misschien nog wet.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 5 juli 2018 om 13:22.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 13:30   #90
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat 1 miljard minder is dan 8 miljard. En toch nog meer dan genoeg. Ik had ook 1.3 miljard kunnen kiezen. Of 750 miljoen.

En nu misschien een antwoord op mijn vraag als het u belieft, en gelieve niet meer te antwoorden met een andere vraag. Dat is JvdB stijl, and we wouldn't want that, would we?
Ik denk dat de aarde een draagkracht heeft die eindig is. Deze draagkracht zal ervoor zorgen dat we daar niet boven gaan. Er zijn mechanismen genoeg (hongersnood, oorlog, ziekte,...) waardoor het aantal terug in evenwicht kan komen. Dat is mijn insteek.

Ok, ik zal mijn vraag dan wat staven, want het is wel degelijk een antwoord. Wat is het streefdoel van de aardse populatie? Is dat gevoelsmatig wat jij te veel vindt? Of zijn er andere criteria om dat aan vast te stellen? Eigenlijk snap ik jou vraag niet eens, want waarom zouden er minder moeten zijn?
Oud 5 juli 2018, 19:09   #91
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de aarde een draagkracht heeft die eindig is. Deze draagkracht zal ervoor zorgen dat we daar niet boven gaan. Er zijn mechanismen genoeg (hongersnood, oorlog, ziekte,...) waardoor het aantal terug in evenwicht kan komen. Dat is mijn insteek.
Ik denk ook dat de aarde een draagkracht heeft die eindig is … juist door teveel aan mensen. Vroeger deed de natuur aan uitroeiing door de pest en konsoorten, waardoor alleen de allersterkste overleefden. Wat dan een evolutie was in het verbeteren/versterken van “de mens” om te overleven in zijn regio met zijn natuur moeilijkheden en dodende grillen.

Veel volkeren kon de dood nooit aanvaarden en probeert alles om het tegen te gaan, tot het creëren van Goden-parabels met visie op NA de dood, maar zeker ook om de macht bij de machthebbers te houden. Waar het duidelijkste voorbeeld het kasten systeem is in Indië, dat stelt: wij mogen/moeten U niet helpen U heeft slecht geleefd voorheen.

Eerst voor de Farao’s en later voor iedereen.

Met ook de duizenden mensenoffer, het doden van een mens als offer aan een god in zuid Amerika om ander en beter leven te bezorgen. Tot nu onze geneeskunde die zelfs embryo’s opereren om hen toch maar in leven te houden.

En toch denk ik dat door als maar iedereen te willen in leven houden uiteindelijk het met en soort inteelt, de mensheid zo zal degenereren dat het niet meer levens vatbaar zal zijn, géén couveuse, antibiotica of wat dan ook hen zal redden.

Feit is het opwarmen van de aarde is er omdat er steeds meer mensen hun ding wilden om te overleven, eten, drinken, leven!

Dus lijkt het mij logisch dat en cel- onvolgroeide embryo die niet gewenst word dan ook niet op deze wereld geploft moet worden.

Dat de geloven geen invloed mogen hebben op mensen die wel kinderen wensen >>>geholpen worden en niet moeten zeuren dat dan god's werk gedaan word door wat zaad celen in te spuiten, terwijl embryo’s geopereerd worden.

In de grondwet moet gebeiteld worden “scheiding tussen geloof en staat” punt uit. Zeker nu met de opmars van de politieke islam dictators en hun bloederige repressie regels is er hoge dringendheid bij!!! Anders word handen kappen, stenigen en andere sharia repressie misschien nog wet.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 5 juli 2018 om 19:16.
Oud 7 juli 2018, 11:35   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Abortus zet aan tot steeds meer vrijpostig seksueel gedrag. Europa gaat verder ten onder aan decadentie en moreel verval...
Ik betwijfel of precies abortus aanleiding geeft tot een vrijere seksuele moraal.

Maar zeker en vast de courante voorbehoedsmiddelen doen dat wel.

Betekent dat nu voor jou dat het best is dat de pil, condomen ... verboden zouden moeten worden?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 11:37   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gewenst kind ook niet. 8 miljard is te veel.
Niet letterlijk genomen, ga ik akkoord met jou.
Mooie illustratie over het aantal mensen dat er was, doorheen de geschiedenis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 11:43   #94
geertvdb

Standaard

Citaat:

Ok, ik zal mijn vraag dan wat staven, want het is wel degelijk een antwoord. Wat is het streefdoel van de aardse populatie? Is dat gevoelsmatig wat jij te veel vindt? Of zijn er andere criteria om dat aan vast te stellen? Eigenlijk snap ik jou vraag niet eens, want waarom zouden er minder moeten zijn?
Maar ge antwoordt op die vraag zelf hierboven: om die 'mechanismen' die u opnoemt: hongersnood, oorlog, ziekte, te vermijden natuurlijk! Vindt u oorlog aangenaam? Vindt u hongersnood aangenaam?
Oud 7 juli 2018, 11:49   #95
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ge antwoordt op die vraag zelf hierboven: om die 'mechanismen' die u opnoemt: hongersnood, oorlog, ziekte, te vermijden natuurlijk! Vindt u oorlog aangenaam? Vindt u hongersnood aangenaam?
Dus oorlogen, ziekten en hongersnood werd pas een issue nadat de mensheid hoger dan 1 miljard telde?
Oud 8 juli 2018, 04:29   #96
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dus oorlogen, ziekten en hongersnood werd pas een issue nadat de mensheid hoger dan 1 miljard telde?
Wat zei men vroeger….toen de mens nog dichter bij de natuur leefden en door de kerk niet mochten zeggen wat ze werkelijk wilden zeggen.

Ziekte: Als er te veel konijnen zijn krijgen ze de konijnen ziekte en word zo de konijnen overbevolking gekortwiekt

Oorlog: Als er te veel ratten zijn bijten ze elkaar de nek af, de sterksten overleven.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 8 juli 2018 om 04:32.
Oud 8 juli 2018, 23:21   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

De moslims gaan daar zeker een feestdag van maken als abortus uit het strafboek gehaald wordt. Zo komt de dag dat ze hier het boeltje kunnen overnemen nog sneller.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be