![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden het niet meer durven invoeren, want ze zouden erbij moeten zeggen, alleen voor Vlamingen en Walen, want vreemdelingen (Turken en Marokkanen) doen het in eigen land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot nu moesten marokkanen in Belgie géén dienstplicht doen in eigen land omdat ze bijna allemaal een dubbele nationaliteit hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Turken kunnen idd de dienstplicht afkopen, maar de prijs is hoog. Zeker als ze ook nog een aantal zonen hebben mét de dubbele nationaliteit. Kopen ze hun dienstplicht niet af dan mogen ze hun land niet meer in, maar of Turkije daar werk van maakt is twijfelachtig. Zowel Turken als Marokkanen brengen misschien meer zaad in het eigen nationalistische bakje door geld te verdienen in Belgique en naar hun vaderland door te sluizen dan door hun legerdienst af te kopen.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker ben ik niet.
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die "andere oorzaken" nog eens op een rijtje zetten en iets zoeken om het aan te pakken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Benieuwd naar jouw aanpak van bepaalde maatschappelijke problemen! Laat eens horen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het Belgische leger betreft dat leegloopt, nog niet lang geleden hoorde ik uit politieke hoek dat het leger moest afslanken. Was dat reactionaire praat van bejaarden die dachten met simplismen de "maatschappelijke" problemen te kunnen aanpakken? Al ten tijde dat Verhofstadt de lakens uitdeelde werd er gewaarschuwd dat er iets moest gebeuren om de pensioenen betaalbaar te houden. Waren het bejaarden die het pensioenfonds van Belgacom inpalmden, een zilverfonds op de wereld hielpen, en alzo de "maatschappelijke" problemen aanpakten? Het leger loopt nu opeens te vlug leeg. En ja, er zijn oenen die beweren dat dit probleem wordt opgelost door de dienstplicht her in te voeren. Dat is de goedkoopste politieke oplossing. Het zijn de jongens en meisjes die een jaar loonverlies lijden omdat ze aan de dienstplicht worden onderworpen die de prijs betalen. Maar dat nemen de voorstanders er graag bij. Het zijn immers niet zij, maar anderen die de prijs betalen. Ik snap ook niet wie er zo onnozel is om de dienstplicht als oplossing voor te stellen. Maar ik snap nog minder dat jij dat typische bejaardenpraat noemt. OENENpraat is dat! OOK dat van die typische bejaardenpraat. Ik werd op dit forum meer dan eens weggezet als een bejaarde,en toch heb ik duidelijk laten verstaan, én gemotiveerd, waarom ik tegen de herinvoering van de dienstplicht ben. Het Belgisch leger is een even grote, geldverslindende, corrupte en onlogische smeerboel als de Belgische politiek. Willen de politieke oenen dat het leger niet leegloopt, dat ze de liefhebbers die nog naar het leger willen dan niet alleen behoorlijk betalen, maar ook behoorlijk behandelen. Met discipline als overheersend gebruik in het leger lok je de dag van vandaag geen gegadigden meer. De tijd dat de mensen er genoegen mee namen om als kanonnenvlees gebruikt te worden is passé.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 augustus 2018 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een utopie ! Geen enkele politieke partij wil dit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zij die voor dienstplicht zijn: ik stel voor om 50-jarige dienstplicht in te voeren, eventueel gedetacheerd in de bedrijven van een paar vriendjes van de staat, die zo gratis met geweld gedwongen werkvolk (hoe heet dat ? Slaven ?) hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat waar was probeerden de "kwaliteitsmedia" ons niet wijs te maken dat 2 op 3 Belgen pro de herinvoering van de dienstplicht zijn.....
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Soldaten zijn de machtelozen die de strijd uitvechten van de machtigen.
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Zo gaat dat in de regel als de politiek iets van plan is. Ze schakelen hun mannetjes van de media in om de bevolking klaar te maken voor hun plannen.
Om het op zijn Junckers te zeggen: ‘Ik ben een christendemocraat, een katholiek. Als het belangrijk wordt, dan moet ik liegen.’
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om goedkoop te kunnen zuipen ???
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt allicht voor andere mannen dan voor jezelf.
![]() |
#99 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Willen voorstanders dan ook de weigeraars naar de gevangenis sturen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |