Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2018, 13:07   #81
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kijk, je zult zelf over je vooroordelen moeten heen komen.
Dat er eens per jaar een kleurrijke parade is, waar media aandacht voor is, komt juist omdat uw " aanvoelen " nog leeft, dus geeft u hen gelijk, blijkbaar is die parade dus nodig.

" freakshow"? Zegt alles over jouw "aanvoelen" toch? Die parade is en blijft dus nodig.
ik schrijf dat de media er net een frakshow van maken.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:13   #82
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, je zult zelf over je vooroordelen moeten heen komen.
Dat er eens per jaar een kleurrijke parade is, waar media aandacht voor is, komt juist omdat uw " aanvoelen " nog leeft, dus geeft u hen gelijk, blijkbaar is die parade dus nodig.

" freakshow"? Zegt alles over jouw "aanvoelen" toch? Die parade is en blijft dus nodig.
Wat er op die parades getoond wordt, grenst bij momenten aan openbare zedenschennis. Dat is wat mij, Skobelev en nog andere mensen stoort. Uiteraard mogen holebi's betogen voor hun rechten, maar zoals het er nu aan toegaat, worden bepaalde clichés over homo's alleen maar bevestigd.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:20   #83
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat er op die parades getoond wordt, grenst bij momenten aan openbare zedenschennis. Dat is wat mij, Skobelev en nog andere mensen stoort. Uiteraard mogen holebi's betogen voor hun rechten, maar zoals het er nu aan toegaat, worden bepaalde clichés over homo's alleen maar bevestigd.
't is in alk geval geen "stoet" waar ik met mijn kinderen zou gaan naar kijken. De Voil Janettenstoet op dinsdag in Aalst is er mee vergeleken een pater- en nonnenclubparade.
Oud 23 september 2018, 13:21   #84
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou nochtans denken dat skobolev 't een en 't ander gewoon is van Oilsjt Carnaval en de jeanettestoet.
Oud 23 september 2018, 13:25   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar kan ik inkomen..maar vaak gaan die parades gewoon overdag door, en valt het best mee wat je ziet/ of juist niet.
Is het bij momenten provocerend? Misschien wel maar daarom geen openbare zedenschennis.
Het is vooral kleurrijk en uitbundig, mag toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:26   #86
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
't is in alk geval geen "stoet" waar ik met mijn kinderen zou gaan naar kijken. De Voil Janettenstoet op dinsdag in Aalst is er mee vergeleken een pater- en nonnenclubparade.
Denk niet dat kinderen er een groot probleem van zouden maken?
Maar het is niet de intocht van Sinterklaas, dat is zeker
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:47   #87
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan ik inkomen..maar vaak gaan die parades gewoon overdag door, en valt het best mee wat je ziet/ of juist niet.
Is het bij momenten provocerend? Misschien wel maar daarom geen openbare zedenschennis.
Het is vooral kleurrijk en uitbundig, mag toch?
Er circuleert een filmpje van, als ik mij goed herinner, de laatste pride in Amsterdam. Een man met enkel een leren broek aan plaatst zijn plastic bekertje in een urinoir om dat dan leeg te drinken. Zomaar, midden op straat. Ik vind het jammer genoeg niet meteen terug: het is waarschijnlijk al gecensureerd.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 17:07   #88
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik zou nochtans denken dat skobolev 't een en 't ander gewoon is van Oilsjt Carnaval en de jeanettestoet.
Och, ook dat is in de media dikwijls overroepen.
Oud 23 september 2018, 21:35   #89
zwart op wit
Banneling

Standaard

"Holebi's" (het modernere woord voor "Homofielen" want zo noemde het in de jaren 80) zullen geen aanvaarding krijgen zolang zij jaarlijks optreden in een ordinaire carnavalsstoet, nog licht uitgedrukt! Meer aandacht voor het traditionele gezin aub! : een kind heeft een vader en een moeder nodig om een zo best mogelijke opvoeding te krijgen om te slagen in het leven!

Nog een voorstel of toekomstalternatief: " zou je je kind een pil geven om homosexualiteit te voorkomen, moest het bestaan?... uit ondervragingen blijkt dat 99% van de ouders dit zou doen! Dat zegt genoeg! Stop dus met holebi's te bepamperen en excessen te kweken!

Laatst gewijzigd door zwart op wit : 23 september 2018 om 21:36.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 21:53   #90
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Nog nooit van Jani Kazakdraaier gehoord misschien?
ja die ( Jani Kazaltzis ) ken ik en dan ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 22:00   #91
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik baseer dat op het feit dat in de media homo's blijkbaar veel meer voorkomen dan er buiten. Als de media een afspieging is van de realiteit er buiten.
'blijkbaar' 'meer' 'voorkomen'

Lijkt me allemaal erg vaag, Skobelev

Kijk, ... als er in de media homo's voorkomen dan zal je het geweten hebben...die zijn dan ook 101% uit de kast
Net zoals ge weet wat een Koen Wouters het liefst op z'n pakje frieten heeft

Als gij beweert dat ze oververtegenwoordigd zijn dan moet ge dat aantonen. Wat niet eens zo moeilijk is door ze tellen en af te zetten tegen al de anderen in diezelfde media
Oud 23 september 2018, 22:07   #92
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar mijn aanvoelen worden ze in de media veel dikker in de verf gezet.
beide weer flink subjectieve buikgevoelens

Citaat:
Verworden tot een soort perverse freak show jammer genoeg, wat hun zaak an acceptatie absoluut niet ten goede komt, in tegendeel.
De reklame rond de seksparades is daar een mooi voorbeeld van.
...en het waarom staat in dit stukje

Het klopt zelfs voor geen meter.
Sinds een aantal pioneers uit de kast de media hebben aangewend is hun zaak er algemeen op vooruit gegaan.
Dat gij vindt van niet en in één adem het als perverte freak show benoemt zet je des temeer als uitzondering op de regel.
Maar wie weet...'t schijnt dat er méér en méér gelijkgezinden opstaan ( met overigens meerdere extreme gelijkaardige eigenschappen )
Oud 23 september 2018, 22:09   #93
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik schrijf dat de media er net een frakshow van maken.
...en wij zeggen van niet en dat dat alleen maar ligt aan jouw perceptie
Oud 23 september 2018, 22:16   #94
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Clichés die 'bevestigd' worden door één dag uitbundig gedrag door een klein aantal ?
Da's weer wat anders dan onderzoek hé

Mogen we dat an ook stellen voor zaken zoals de love parade en diverse andere evenementen ?
Oud 23 september 2018, 22:18   #95
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk niet dat kinderen er een groot probleem van zouden maken?
Maar het is niet de intocht van Sinterklaas, dat is zeker
Juist ja
Indien ze daar een 'probleem' van zouden maken ligt dat enkel aan in hoeverre ze al geïndoctrineerd zijn door de ouders.
Oud 23 september 2018, 22:25   #96
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
"Holebi's" (het modernere woord voor "Homofielen" want zo noemde het in de jaren 80) zullen geen aanvaarding krijgen zolang zij jaarlijks optreden in een ordinaire carnavalsstoet, nog licht uitgedrukt! Meer aandacht voor het traditionele gezin aub! : een kind heeft een vader en een moeder nodig om een zo best mogelijke opvoeding te krijgen om te slagen in het leven!

Nog een voorstel of toekomstalternatief: " zou je je kind een pil geven om homosexualiteit te voorkomen, moest het bestaan?... uit ondervragingen blijkt dat 99% van de ouders dit zou doen! Dat zegt genoeg! Stop dus met holebi's te bepamperen en excessen te kweken!
( dat van die 99% en het juist waarom zou ik wel eens nader willen zien )
maar...
Dat zegt inderdaad genoeg over het feit dat een 100% hetero-cultuur niet zomaar een voldongen feit is/was maar steeds werd gecultiveerd...liefst met een vleugje repressie.
Oud 24 september 2018, 05:55   #97
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...en wij zeggen van niet en dat dat alleen maar ligt aan jouw perceptie
zeker?

Naam: g1.jpg
Bekeken: 180
Grootte: 15,4 KB

Naam: g2.jpg
Bekeken: 169
Grootte: 13,6 KB

Naam: g3.jpg
Bekeken: 184
Grootte: 283,7 KB

Naam: g4.jpg
Bekeken: 190
Grootte: 16,8 KB

het freakshowgehalte? 't zal aan mij liggen....
Oud 24 september 2018, 06:53   #98
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zeker?

Bijlage 109429

Bijlage 109430

Bijlage 109431

Bijlage 109432

het freakshowgehalte? 't zal aan mij liggen....
ach Skobelev, is er iets plezanter dan de goegemeente een tikkeltje te 'shockeren'?

mocht jij niet zo gecrispeerd reageren, er zou geen hol(pun intended) aan zijn waarschijnlijk.

ben je wel eens naar zo'n pride geweest eigenlijk?
ge moet dat is doen. bangelijk positieve sfeer, ge wordt daar instant gelukkig van de vibes daar, en gieren ja dat uiteraard ook, dat doen alle deelnemers daar zelf ook uitgebreid hoor.

tip: kies eens een worldpride uit en ga eens kijken.

en als gij dan geen krop in uw keel en tranen in uw ogen krijgt als er een delegatie passeert uit pakweg Iran of Afganistan omdat je dan plots echt beseft waarover het gaat, ... echt, dan trakteer ik u op nen Duvel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 07:05   #99
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zet uw Duvel maar klaar, ik ben daar te nuchter voor. Alhoewel, 'k moet zelfs niet van Duvel hebben...
Door te shockeren ga je ook niet meer respect en tolerantie afdwingen lijkt me?

Versta me niet verkeerd, iedereen doet wat hij of zij wil. Al vogelen ze open en bloot op die wagens. Maar het neemt niet weg, twee mannen met elkaar vind ik "om te braken".
Soms ben je beter onwetend dan dat men u met de neus op de feiten drukt. Zo was er een paar tientallen jaren geleden een film op de VPRO waarin mannenseks expliciet werd getoond. Ik zat bij mijn broer en zijn vrouw en dat was op tv. Sedertdien vind ik dat dus gewoon walgelijk, mag het even?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 september 2018 om 07:07.
Oud 24 september 2018, 07:08   #100
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zet uw Duvel maar klaar, ik ben daar te nuchter voor. Alhoewel, 'k moet zelfs niet van Duvel hebben...
Door te shockeren ga je ook niet meer respect en tolerantie afdwingen lijkt me?

Versta me niet verkeerd, iedereen doet wat hij of zij wil. Al vogelen ze open en bloot op die wagens. Maar het neemt niet weg, twee mannen met elkaar vind ik "om te braken".
Soms ben je beter onwetend dan dat men u met de neus op de feiten drukt. Zo was er een paar tientallen jaren geleden een film op de VPRO waarin mannenseks expliciet werd getoond. Ik zat bij mijn broer en zijn vrouw en dat was op tv. Sedertdien vind ik dat dus gewoon walgelijk, mag het even?
die uitzending op de VPRO heb ik niet gezien, en zo'n toestande zie je ook niet op een pride hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be