Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2018, 14:37   #81
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou t moeten opzoeken om zeker te zijn of hij rechter of rechtbank gezegd heeft, maar voor de rest is dat helemaal correct geciteerd hoor.

maar GVH stond boven de scheiding der machten. hij heeft dat in nog andere zaken ook geflikt zo'n verklaringen. onder meer over Abou Jajah als ik me niet vergis.
hij zei toen openlijk zelfs dat het een politiek proces betrof.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 14:45   #82
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
"Wat bedoel je?"
Kan een vertaling zijn van "gnigni?"
Is dat niet wat in de grammatica een onomatopoeia wordt genoemd? Een woord dat geluiden imiteert. Ik meen dat gnigni in het Frans wordt gebruikt om een gebabbel te imiteren. Klopt dat?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 14:58   #83
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Wat bedoel je?"
Kan een vertaling zijn van "gnigni?"
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 15:16   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Niet dat ze er achter vragen maar nog nooit werd een VB politicus door de koning ontvangen maar dit heerschap werd met open armen ontvangen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181018_03855031

Citaat:
Homo’s stenigen en nooit meer Kerstmis
Een hypocriet, een moordenaar, een vrouwenhandelaar: critici zijn niet mals voor sultan Bolkiah en gooiden hem al heel wat verwijten toe. Hij is dan ook op zijn minst een controversieel figuur te noemen. Bolkiah gunt de inwoners van zijn sultanaat – dat zijn er zo’n 440.000 – amper persoonlijke vrijheid. Alcohol is verboden, discotheken zijn er niet te vinden en ook voor buitenlanders zijn er beperkingen. De sultan leidt Brunei met een ongezien strenge hand. Zo was hij in 2013 de eerste leider die de sharia, het islamitische strafrecht, invoerde in Zuidoost-Azië. Onder meer het stenigen van homoseksuelen en overspelige vrouwen zou daardoor plots legaal worden.
Twee jaar later, in 2015, vond Bolkiah er niks beter op dan Kerstmis te verbieden: een boom versieren of liederen zingen, was uit den boze.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 15:26   #85
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Is dat niet wat in de grammatica een onomatopoeia wordt genoemd? Een woord dat geluiden imiteert. Ik meen dat gnigni in het Frans wordt gebruikt om een gebabbel te imiteren. Klopt dat?
Neen. Eigenlijk komt de uitdrukking 'gni?', (voor mij althans) uit de Franstalige stripwereld, en betekent het "je n'ai rien compris", liefst met een dom gezicht.

Omdat er twee opeenvolgende posts waren over hetzelfde onderwerp dat ik niet begrepen heb, heb ik de uitdrukking 'gni' gewoon verdubbeld in de tweede post, om te komen tot 'gnigni'.

En zo werd het mysterie opgelost.
Oud 19 oktober 2018, 15:38   #86
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Eigenlijk komt de uitdrukking 'gni?', (voor mij althans) uit de Franstalige stripwereld, en betekent het "je n'ai rien compris", liefst met een dom gezicht.

Omdat er twee opeenvolgende posts waren over hetzelfde onderwerp dat ik niet begrepen heb, heb ik de uitdrukking 'gni' gewoon verdubbeld in de tweede post, om te komen tot 'gnigni'.

En zo werd het mysterie opgelost.
Nochtans heb ik reeds meer dan eens gemerkt wanneer een Franstalige de aandacht wil vestigen op zinloos en vervelend gebabbel dat ze dan hun ergernis daaromtrent uiten door "gnignignignignigni..." uit te flappen. Vorig jaar hoorde ik zelfs een Franstalige Brusselse politicus dat doen.
Oud 19 oktober 2018, 15:56   #87
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans heb ik reeds meer dan eens gemerkt wanneer een Franstalige de aandacht wil vestigen op zinloos en vervelend gebabbel dat ze dan hun ergernis daaromtrent uiten door "gnignignignignigni..." uit te flappen. Vorig jaar hoorde ik zelfs een Franstalige Brusselse politicus dat doen.
Ik vermoed dat je verwijst naar 'gnagnagna' of naar 'et gnagnagni, et gnagnagna', dat op vele manieren vertaald kan worden, waaronder 'zet die ploat af!'
Oud 19 oktober 2018, 16:08   #88
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een politieke partij is geen rechtspersoon.
Dit wil dus niet zeggen dat die geen klacht kan neerleggen.
Het Vlaams Belang voert haar activiteiten uit via vzw's. Als Tom Grieken als voorzitter klacht indient veronderstel ik dat hij dat doet als bestuurder van een vzw van het Vlaams Belang.

Een politieke partij is geen juridisch begrip. In praktijk gaat in België over zowel vzw's met rechtspersoonlijkheid alssoms feitelijke verenigingen zonder en uiteraard over natuurlijke personen zelf.

Een rechtspersoonlijk kan nooit een politiek mandaat opnemen of zetelen in een parlement, provincie, gemeente, ocmw raad of andere politieke raden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 oktober 2018 om 16:09.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 16:11   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kan dit:
veel Vlaams Belangers zijn racisten?
Dat kan evenveel als "veel negers zijn luierikken", denk ik.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 16:13   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Elkeen die niet zegt dat het VB racistisch is doet dat alleen maar om geen vervolging te riskeren.
Op dezelfde wijze dat elkeen die zegt van zelf niet racistisch te zijn, dat ook doet om vervolging te vermijden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 16:13   #91
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op de koffie gaan met partijen zoals Gouden Dageraad lijkt me al ranzig genoeg. Met Assad lijkt me nog iets slechter.
Het Syrie onder Assad was welvarend en de mensen genoten veel vrijheden. De Christelijke minderheid werd er zelfs beschermd, iets wat je wel uitzonderlijk kan noemen in die regio. Onder het mom van de Arabische lente, hebben radicale moslimgroeperingen hun kans gewaagd om het regime van Assad omver te werpen met als doel er een sharia staat van te maken. Dus de "inherente slechtheid" van Assad is vrij relatief mijn beste en ik begrijp heel goed waarom die gesteund wordt door mensen die niet moeten weten van de veroveringsdrang van de radicale Islam.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 16:15   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet dat ze er achter vragen maar nog nooit werd een VB politicus door de koning ontvangen maar dit heerschap werd met open armen ontvangen.
Dat is volgens mij fout van de formateurs om het Vlaams Belang niet te laten uitnodigen door de Koning.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 19 oktober 2018, 16:16   #93
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat kan evenveel als "veel negers zijn luierikken", denk ik.
Het probleem is dat tegenwoordig de term "racisme" wordt gebruikt voor iets dat eigenlijk niet zozeer racisme maar veeleer discriminatie is. Die twee begrippen dekken elkaar slechts voor een stuk.
Oud 19 oktober 2018, 16:35   #94
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het Syrie onder Assad was welvarend en de mensen genoten veel vrijheden. De Christelijke minderheid werd er zelfs beschermd, iets wat je wel uitzonderlijk kan noemen in die regio. Onder het mom van de Arabische lente, hebben radicale moslimgroeperingen hun kans gewaagd om het regime van Assad omver te werpen met als doel er een sharia staat van te maken. Dus de "inherente slechtheid" van Assad is vrij relatief mijn beste en ik begrijp heel goed waarom die gesteund wordt door mensen die niet moeten weten van de veroveringsdrang van de radicale Islam.
Idd, al die "Arabische Lente"-adepten waren allemaal islam-waanzinnigen, zowel in Tunesië, Egypte en dus ook Syrië

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 16:36   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Net zoals Belangers vaak te ver gaan in het verguizen van vreemdelingen en islamieten,
gaat de links-groene kerk te ver in het bestempelen van het VB als racistisch.

Allebei vuile muilen, dat zijn ze.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 16:48   #96
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat tegenwoordig de term "racisme" wordt gebruikt voor iets dat eigenlijk niet zozeer racisme maar veeleer discriminatie is. Die twee begrippen dekken elkaar slechts voor een stuk.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 17:03   #97
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Net zoals Belangers vaak te ver gaan in het verguizen van vreemdelingen en islamieten,
Kan je eens een voorbeeld geven van waar Vlaams Belang vreemdelingen of islamieten volgens jou "verguist" ?

Oud 19 oktober 2018, 17:06   #98
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Allebei vuile muilen, dat zijn ze.
Uw grote roerganger is die ene soort, de groene, wel aan 't opvrijen.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 17:07   #99
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je eens een voorbeeld geven van waar Vlaams Belang vreemdelingen of islamieten volgens jou "verguist" ?
Die foto over chocomousse.
Oud 19 oktober 2018, 17:18   #100
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Uw grote roerganger is die ene soort, de groene, wel aan 't opvrijen.
Idd!
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt samen met Groen een coalitie te vormen zei hij onlangs dan nog.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be