![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moorden met een geweer gaat gemakkelijker dan iemand wurgen die u in de ogen kan kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is te zeggen in de zin 1) er werd niet specifiek gesteld dat het 's nachts was 2) waar jij het over hebt zijn twee gevallen waarbij het juridisch vermoeden heerst dat de dader kwade bedoelingen heeft en dat ge dus in een staat van wettelijke zelfverdediging bent 3) dat de kwalificatie wettige zelfverdediging niet inhoudt dat ge zomaar iemand kunt omver gaan knallen...dezelfde criteria blijven gehanteerd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb me laten wijsmaken (heb er geen bron van) dat elite troepen in hun opleiding in de VS met hun blote handen een konijn moeten doden. Gewoon (ahum) om over die psychologische barrière te leren stappen.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 19 november 2018 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inbraak bij nacht wordt echter wél zwaarder bestraft dan een inbraak over dag, maar daar blijft het ook bij.
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In een pistoollader gaan – pak ‘m vast – 10-12 kogels. De eerste 3 zijn losse flodders en dienen om lawaai te maken, om zo (de) inbreker(s) te verjagen. Indien niet, zijn de volgende 4 kogels van rubber, met voldoende potentieel om de inbreker(s) te doen stoppen, evenwel zonder dodelijk te zijn. Als hij/ze het dan nog niet begrepen hebben en toch dichterbij (willen) komen, dan zullen de volgende zes kogels van lood zijn en de reservelader ook. ’t Ja, meneer de rechter, ze hebben hun kans gehad, eh… ![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In uitzonderlijke gevallen en waar het toeval meezit zou dat tot een positievere balans kunnen leiden. Die enkele gevallen worden dan ook hopeloos steeds weer gerecupereerd door de pro's Maar zelfs dan is de redenering niet juist want het gaat over de totale balans Zelfs zonder een Bataclan-toestand die succesvol sneller zou eindigen (werd in het verleden aangehaald door de lobby ) zit ge het verdere hele jaar door met een grotere kans op misverstanden, haantjesgedrag etc Want vergeet niet dit vereist niet alleen vrij wapenbezit maar er ook vrij mee kunnen rondlopen overal en altijd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() juist...ja met afstand dan de psychologische/emotionele afstand en het onherroepelijke verbonden aan een eerder kleine handeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah is dat zo
Ik ben echt benieuwd Citaat:
Je beschrijft hier enkel een soort procedure hoe gij het zou aanpakken .... uit niks maak ik op dat de kans a priori groter zou zijn Kortom...ik ka die procedure ook perfect even aanwenden bij mijn buurman waarvan ik vermoed dat hij slechte bedoelingen heeft hé...en we zien wel hoe dit specifieke geval verder escaleert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alhoewel ik hier geen pleidooi hou voor de doodstraf, wil ik wel opmerken dat uw redenering een fundamenteel gegeven ontbeert: het element schuld. Het prille menselijke leven is niet schuldig. Bij de doodstraf gaat het om een veroordeelde crimineel die zware feiten heeft begaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat als je ongevraagd mijn woning binnenkomt met de intentie iets te stelen of mij en mijn gezin fysiek aan te vallen je me geen twee kansen zal moeten geven om u het hiernamaals in te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je kan dan nog gaan discussiëren over kalibers... En dat van die kleine; normaal zit er een veiligheid op een geweer.
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij begrijpt het best, maar ik zou toch maar in zijn benen schieten en niet gelijk in zijn kop....
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook veel figuren aan lager wal die gewoon kweken voor kindergeld. Is ook vrij verwerpelijk. Eerste vraag bij hun eerste loon. Hoeveel is dat juist dat kindergeld per kind. Neem dan geen kinderen als je het alleen daar voor doet...
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bij veel buitenlanders is het ook de vader die alles beslist in verband met aantal kinderen. Dus vaders zijn slecht in wiskunde. Of ja religie is een getallenspel; kracht in aantallen. ![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand in de ogen kijken terwijl je hem afmaakt geeft dan wel weer een grotere rush.
![]() |
![]() |