Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2018, 10:49   #81
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het is niet de eerste maal dat een regeringspartij deze regeringsperiode een veto stelt tegen een regeringsbeslissing. Telkens is daar op in gegaan. Dit is de eerste keer dat premier Michel daar zijn voeten heeft aan geveegd en het consensusmodel verwerpt.

Vervolgens heeft een psychotisch parlement een resolutie gestemd waarin staat dat de premier zijn gat dient af te vegen met de grondwet. En dat tegen de wens van vermoedelijk een grote meerderheid van de bevolking in.

Mij dunkt dat men niet de NV-A in deze heisa van een onbestaande democratische reflex kan beschuldigen maar de premier en de meerderheid van het parlement.

Ik vergelijk de bocht van de NV-A in dit dossier met de bocht van Janssens over de lange wapper. Het gezond verstand zegevierde toen die inzag dat men geen viaduct trekt los over een nieuwe wijk waar tienduizenden mensen zouden gaan wonen.

Net zo min geeft men miljarden mensen het recht om naar Europa te trekken, daarbij zeggende dat het niet bindend is en dat men dus wat gaat discrimineren en slechts bij mondjesmaat mensen zal toelaten naar gelang er mensen sociale wetenschappen studeren, Überdokter spelen, lonen gedrukt moeten worden of werkloze advocaten aan de lopende band afgewezen asielaanvragen aanklagen omdat ze de verkeerde studiekeuze gemaakt hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE
Het is inderdaad de eerste keer dat de dreigementen van de NVA niet lukken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 10:50   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik spreek dan ook niet over mensen die naar hier gaan komen maar over het aantal mensen dat men het recht geeft om naar hier te komen. Begrijpend leren lezen aub. En bekijk het filmpje ook eens
En dat blijft exact hetzelfde.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 10:53   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Even serieus nu: hoe men een partij in linksrechts schaal catalogeert doet toch geen afbreuk aan het feit of ze een traditionele partij is of niet.
In de Belgische context hebben traditionele partijen het imago op het middenveld te spelen. Dat kan van de ÖVP zeker niet gezegd worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 10:54   #84
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Zou wat kort bochtenwerk op zijn plaats zijn in deze rubriek?

Laten we de slavenhandel terug invoeren, we zetten alle inwijkelingen aan het werk en we blijven zelf allemaal rustig thuis al tv kijkende, biertje, wat chips.

Ok, te ver gezocht period

p.s.

Of alles dan nog op rolletjes zal lopen daar twijfel ik aan.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 december 2018 om 10:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 11:00   #85
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ga het grootste deel van wat je zegt niet ontkennen.
Maar feit is dat je toegeeft dat er aan gewerkt is. Door de helden van de NVA.
De N-VA was daar niet aanwezig. Een MR-er kwam er wellicht éénmaal koffie drinken. Voor BuZa was het Belgisch zitje in de VR hoofdzaak.

Trouwens, die gehele tekst is zonder inspraak gewoon door dit clubje linkse VN-ers opgesteld. Dit was zeker geen 'compromis'-tekst.

Typisch was dat van zodra de tekst bekend werd, door de Duitse Groene Partij aangedrongen werd dit zogenaamd 'vrijblijvend' pact als wet te gaan aannemen.

Algemeen kan gesteld worden dat pas bij nadere lezing het duidelijk werd, wat een onding het was. Daarom kwamen al die reacties redelijk laat. In de schoot van vele regeringen diende hierover onderhandeld te worden.
Oud 8 december 2018, 11:54   #86
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En dat blijft exact hetzelfde.
Doe niet belachelijk. Het is niet omdat je ergens het recht toe hebt dat je het ook gaat doen. Die 200 miljoen waar iemand anders mee op de proppen kwam, gaat over mensen die vast van plan zijn naar Europa te trekken. Ouwe DeCroo kwam met dat cijfer af en het getal komt van één of ander onderzoek door één van de duizenden instellingen en organisaties die zich bezig houden met migratie.
Oud 8 december 2018, 12:03   #87
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is inderdaad de eerste keer dat de dreigementen van de NVA niet lukken.
De andere partijen hebben ook al veto's gesteld hoor, niet enkel de NV-A. En premier Michel zet zich niet schrap omdat hij zo'n empatische ziel is hoor. Hij is een gore lul die enkel aan zijn carrière denkt. Maar hij wordt plots wel door een compleet idiote psychotische oppositie gesteund. Dat nadat ze drie jaar alles geprobeerd hebben om zijn regering te doen vallen, inclusief straatgeweld en stakingen. Waanzin.
Oud 8 december 2018, 12:28   #88
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U had het eerder over de opvattingen die leven binnen een maatschappij. Wel, daar gaat het niet over.

Niet over de uitgerafelde benadering waartoe ik u uitnodigde maar waarop u niet wou ingaan.
Ik heb nergens beweerd dat de kritiek op holle termen binnen kleine gezelschappen onterecht is. Ik doelde op het feit dat discussiëren over links en rechts toch nergens toe leidt gezien die maatschappelijke relevantie. Maatschappij is formalisme.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 12:35   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat de kritiek op holle termen binnen kleine gezelschappen onterecht is. Ik doelde op het feit dat discussiëren over links en rechts toch nergens toe leidt gezien die maatschappelijke relevantie. Maatschappij is formalisme.
Heel wat van de discussies op dit forum hebben ook geen "maatschappelijke relevantie". En toch discussiëren we.

Ik beschouw uw weigering om te discussiëren over de invulling van de begrippen "rechts" en "links" dan ook als de vlucht vooruit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 14:02   #90
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel wat van de discussies op dit forum hebben ook geen "maatschappelijke relevantie". En toch discussiëren we.

Ik beschouw uw weigering om te discussiëren over de invulling van de begrippen "rechts" en "links" dan ook als de vlucht vooruit.
Weet je wat Jan, laten we er een draad over openen? Zou dat niet passend zijn?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 8 december 2018 om 14:03.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be