![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nva 35
vb 23 cdv 19 vld 16 groen 14 spa 13 pvda 4 124 Ik vind dat dat nog goed meevalt, dat zogezegde verlies. In het Vlaams parlement, nog altijd meer dan het dubbel van de vld. In het Vlaams parlement, nog altijd meer dan het dubbel van de groenen. In het Vlaams parlement, nog altijd meer dan het dubbel van de sossen. In het Vlaams parlement, nog altijd evenveel dat tsjeven en vld samengeteld.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar NVa blijft de fout... ze deden iets of deden ze niets... In ieder geval is het fout... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1 van de 2 zal dus een bocht van 180 graden moeten maken. We zullen zien wie. Laatst gewijzigd door subocaj : 6 juni 2019 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Franstaligen pronken met hun empathie voor de illegale immigranten en de Nederlandstaligen worden verweten xenofobe, krenterige haatnazi's te zijn. Dat is duidelijk gedemonstreerd tijdens de Marrakesh crisis. Deze tweespalt gaat dus door tot in de federale regering. Een coherent krachtdadig beleid is dan ook niet mogelijk.
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Primo ik ben geen VB stemmer. Ik stem al jaren niet meer. Er zijn een aantal standpunten van het VB waar ik sympathie voor heb en binnen het scala van Belgische partijen is de enige andere partij waar ik sympathie voor heb (maar waar ik geen standpunten mee deel) de PVDA. Ik zou nooit op de PVDA stemmen maar ik geloof wel dat die mensen een ideologie hebben waar ze consistent achter staan wat ik verder enkel bij VB zie. Gezien dat in de politiek een uitzondering is verdienen ze daarvoor mijn sympathie. En ik zie N-VA niet als een bondgenoot. Sorry maar de N-VA van nu is de nieuwe CVP. Van hun oorspronkelijke ideologie en programma blijft absoluut niets over, die is ingewisseld voor de postjes. In die zin zie ik N-VA (de partij, niet de kiezers) als een vijand gezien ze erin slagen een groot deel kiezers te misleiden dmv tweets en uitspraken terwijl hun de facto beleid helemaal niets daarvan realiseert. N-VA is geen versterking van een Vlaams separatistisch of restrictief migratie beleid front, het is er een verzwakking van.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 juni 2019 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens, het zal me absoluut worst zijn wie Henri1 is of wat zijn overige standpunten zijn. De boodschap is belangrijk niet de boodschapper. Het zou m.i. beter zijn als iedereen dat hokjesdenken achterwege liet, dan zal je merken dat er zelfs met je 'ergste politieke vijand' best wel punten zijn waarover je het eens kan zijn.
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Of je gaat eindelijk verantwoord regeren en dat is in onze huidige toestand alleen mogelijk als je het mes zet in de abberaties van het huidige sociale beleid. Maar de linksen gaan dan luid kelen dat het sociale beleid wordt afgebroken... Terwijl het in de praktijk echter het enige beleid is dat sociaal is... Wallonië wil het eerste; Vlaanderen het tweede... En het is de taak van BDW om er voor te zorgen dat hij niet verstrikt raakt in de verdere afbouwpolitiek van la Belgique en wel voor de Vlamingen en hun toekomst uitkomt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kunt hen toch niet verwijten dat dat uit uitgekookte uitbuitingspolitiek tegenover de Vlamingen is??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk niet direct mbt de staatsstructuur, maar dat is maar 1 onderwerp. Een van de redenen waarom ik zo voorstander van directe democratie ben waarbij kiezers zich over individuele topics kunnen uitspreken. Je zal dan bvb ontdekken dat er best wel VB stemmers zijn die qua milieubezorgdheid bij Groen! aansluiten, of omgekeerd Groen! en SP-A! stemmers die mbt migratie een zeer repressief beleid wensen. Neem macht van de partijen weg, geef het aan de burgers en stop het groepsdenken waarbij je het 'per definitie' oneens bent met iemand die op een andere partij stemt en partijen kunnen claimen dat 'hun kiezers hun volledige programma onderschrijven' / uit naam van hun kiezers te spreken want dat is geenszins waar.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 juni 2019 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kun je kiezen als je nog niets eens weet waar de klepel hangt??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan hoeft de kiezer zoch per stemming slechts over 1 enkel item te informeren. Toch onwaarschijnlijk gemakkelijker dan het huidige systeem waarbij de kiezer zich: 1. door een heel partijprogramma moet worstelen (waar hij/zij wel dingen in zal vinden die hem/haar bevallen als dingen waar hij/zij absoluut mee oneens is) 2. een inschatting moet proberen te maken van hoe oprecht de partij de punten voor hem/haar belangrijk gaat proberen te realiseren. (En teveneens moet hopen dat de punten in het partijprogramma waar hij/zij het niet mee eens is NIET gerealiseerd gaan worden) 3. een inschatting moet maken van welke combinatie van punten - want ja we zitten met een 'compromis' systeem - er waarschijnlijk uit de bus gaat komen. M.a.w. in het huidige systeem stemt zelfs de meest geinformeerde kiezer blind. Hij/zij heeft geen enkel idee of de partij hun programma gaat proberen te realiseren, of ze er de kans toe gaan krijgen en welke punten van dat programma dan precies gerealiseerd zullen worden. Dat systeem is geen democratie maar een particratie en kan wat mij betreft op de vuilnisbelt. En het idee dat de kiezer 'domme keuzes' zou maken bij bindende referenda slaat op niks. Primo: het palmares van de politieke partijen zelf is m.i. niet van die aard om te moeten vrezen dat het erger kan worden Secundo: zoals hierboven al aangetoond, het is oneindig makkelijker voor een kiezer om zich te informeren en een weloverwogen keuze te maken in een systeem van referenda dan in het huidige particratische systeem. Tertio: Het is simpelweg beledigend en geeft goed weer hoe de politieke partijen in werkelijkheid over het plebs (ie de domme kiezer) denken.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 juni 2019 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Aub laat u behandelen; u hebt geen politiek communautair probleem maar een persoonlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou de NVA nu op sterven na dood zijn ? |
|
![]() |
![]() |