![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pas op, ik snap het wel, zo een beetje een "notionele Rudy"-mentaliteit.
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geld heb je nodig om te kunnen leven, maar geld is ook dé bron van veel miserie.
![]()
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is bezig te verkondigen dan Milenials armoeizaaiers zijn en dat ze het toch zo slecht en zo moeilijk hebben. Dat ze toch zoveel meer taksen en belastingen op hun inkomsten moete betalen dan wij vroeger. Dat alles toch zo veel duurder is geworden en dat ze veel minder kunnen sparen dan wij vroeger. https://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970/ Citaat:
En dan maar klagen en zagen. Ben ook eens gaan horen wat een buurvrouw nu kan vragen voor goed onderhouden woning. Haar echtgenoot is enkele weken geleden overleden en zij wil nu naar een rusthuis Ze heeft die in 1975 laten bouwen. Kostprijs van de grond toen 800.000Bfr, van de woning afgewerkt met overal isolatie van 18cm dik en dubbele beglazing 3.000.000Bfr. Garage met tuinhuis laten bij bouwen in 1981 voor 250.000Brf. Gas en CV laten leggen in 1996 voor 250.000Bfr Totaal prijs 4.300.000bfr = 106.594€ Volgens het immokantoor kan ze beginnen met een vraagprijs van 200.000€, maar mag blij zijn als ze er 150.000€ voor zal krijgen. He wacht eens in 1975 was het gemiddelde brutto loon € 805, in 2017 was dat € 2.855. Loon is dus maal 3 geworden, de begin vraagprijs voor die woning slechts maal 2. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Ik ben er vrij zeker van dat de komende jaren de solidareit in dit land stevig onder druk gaat komen te staan, vanwege de simpele vaststelling: onbetaaldbaar.
Op Frankrijk na hebben we de hoogste sociale uitgaven. 29 % van het BNP. Onhoudbaar op lange termijn, want er is 0,0 waardecreatie verbonden aan die uitgaven, die dienen om grote groepen mensen in leven te houden. Wij moeten investeringen doen in infrastructuur, energie, R&D, onderwijs en transport, milieu, natuur, enz....investeringen die renderen en zichzelf terugbetalen. Maar neen, we pompen het allemaal in uitkeringen. We zullen daar later de vruchten van plukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen ik ben niet verplicht van hier gans mijn privé leven aan uw neus te hangen of geef jij ons hier dan maar naam adres en telefoon nummer als je dan toch geen belang hecht aan privé. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 januari 2019 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de jaren 60-70 zijn de inkomens spectaculair gestegen (in reeele koopkracht). Maar eenmaal in de jaren 80-90 is dat uitgevlakt en is de stijging eerder beperkt. Kortom, boomers zijn echt veel rijker dan hun ouders. Millenials in sommige gevallen, maar de evolutie is nogal vlak. Dankzij verloning door ancienniteit zijn ouders vaak rijker dan hun kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Als je met spek schiet moet je niet verbaasd zijn dat je het varken terugkrijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je vooral aandacht en interesse hebt in uw eigen nest zijn toch uw woorden ? Ik heb U daar ook op geantwoord dat iedereen zo denkt of toch omzeggens alle mensen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 januari 2019 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan klagen ze steen en been omdat ze nu allemaal wat langer moeten werken. In theorie dan toch... Vroeger moesten we een loopbaan hebben van 45 jaar. Een loopbaan die men zelden uitdeed. De meesten gingen na 42 jaar al op pensioen. Eigenlijk hebben ze zelfs aan die 45 niks gedaan en het resultaat, door wat langer te moeten werken, is zelfs nog een groter pensioen dan vroeger het geval was. Mij niet gelaten, ik ga, en kan, op pensioen gaan aan 42/45. Het wordt toch afgeroomd. Maakt mij gene euro verschil.
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mens haar kinderen hebben het niet meer nodig om te erven die zijn allemaal al boven de 45 en hebben allang hun eigen huis en hun eigen spaarboek. Haar geld gaat naar een fonds voor haar kleinkinderen en achterkleinkinderen. Na haar dood moet er dus niemand ruzie maken om dat geld en is er niemand die het kan opsmossen. En vadere staat kan er ook niet mee gaan lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had geen grotere koopkracht dan hen. Ik heb wel eerst meer dan 15000 arbeidsdagen moeten presteren voor ik die koopkracht heb verworven. Wat steeds vergeten word is dat niet de Boomers generatie, maar de Stille generatie (1931-1940) degene zijn die de rijkdom hebben opgebouwd en vaak nog steeds bezitten. Toen de koopinkomsten stegen kwamen de boomers pas op de arbeidsmarkt en mochten zij starten aan een beginnersloon. En dat de veel ouders van de Grenzeloze generatie tot de Verloren generatie behoren. De meeste kinderen van de Boomers behoren tot de Pragmatische generatie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Generatie_(sociologie) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Boomer generatie begon vaak reeds op hun 16de te werken en moest tot zijn 65ste blijven werken. Als ik goed kan tellen, moeten de Millenials dus maar 44 jaar werken, terwijl de Boomers er 49 moesten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik bekijk het de laatste tijd wel wat anders. Alé, ik probeer dat toch. Het leven is meer dan prestige en geld alleen. Het leven heeft ook een andere, meer aangename kant maar velen kennen die kant niet meer.
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje de rode draad. Altijd maar meer willen maar er wel minder voor willen doen. Beetje kort door de bocht mss, maar daar komt het wel wat op neer. Dat wordt gewoonweg onbetaalbaar of we moeten onze manier van leven wat aanpassen. Hoe, dat is dan weer een andere vraag.
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Oh, ik ken die aangename kantjes wel. Ik ben nogal gastronomisch ingesteld. Helaas ben ik verplicht om meestal konijnenvoer te vreten. Wat je niet meer mag mis je des te meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, onze manier van leven aanpassen is niet echt moeilijk, we moeten enkel leren het met wat minder luxe te doen. We moeten enkel leren om zelf terug dingen te doen. We moeten enkel leren om terug wat tijd te maken om te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Babyboomers langer werken ?
Ze hebben begot de korste carrieres OOIT. Hun ouders werken veel langer, en de generatie na hun zal veel langer moeten werken. Half het dorp hier is op pensioen vanaf 50-52jaar. Allemaal babyboomers. Ook nog wat ex mijnwerkers die op hun 40ste op pensioen mochten (en nu dus wel dik bejaard zijn). |
![]() |
![]() |