![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
_________________________________ Wie is het, die wil weten wie hij is? De Openbaringen van Flippend Rund, 165 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Schepen
|
![]() Indien Gods maatstaaf is voor al dan niet verdoemd worden, dat je in hem gelooft, dan is dat rechtvaardig ook al snap ik dat niet. misschien heeft het bij God meer te maken met onmacht dan onwil.
. [7] Werkelijk, het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden. [8] Wanneer hij komt zal hij de wereld duidelijk maken wat zonde, gerechtigheid en oordeel is: [9] zonde – dat ze niet in mij geloven, [10] gerechtigheid – dat ik naar de Vader ga en jullie me niet meer zien, [11] oordeel – dat de heerser over deze wereld is veroordeeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Schepen
|
![]() verder is het trouwens geen moeite om te geloven. jouw vrijheid die je wilt is wetteloosheid. die kan je niet krijgen nee. want in wetteloosheid ontneem je altijd anderen vrijheid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Niet mooi, je machteloosheid zo uiten als je verondersteld wordt almachtig te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
________________________________ Mag je je goed voelen als het slecht gaat met de economie? -- De Openbaringen van Flippend Rund, 2916 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Wat de moslims aangaat denk ik dat die angst niet op het conto van God/Allah moet worden geschreven, maar op een overdosis xenofobie, en dit in beide richtingen.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Want de ene zijn hemel is de andere zijn hel, en omgekeerd. Volgens mij zal hij gewoon in de voedselketen terecht komen....... maar ook deze ultieme gedaantewisseling maakt deel uit van één groot geheel, de evolutie van het universum..... maw. de evolutie van materie en spiritualiteit. labyrinth, verzoener ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 4 december 2004 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Schepen
|
![]() het goddelijke eraan is dat God ERG VEEL opofferd om ons te krijgen. iig in mensenogen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=2] Citaat:
Mocht je god eraan houden dat we in hem geloven, dan zou het voor hem een kleintje zijn,onweerlegbare bewijzen van zijn bestaan te tonen: gewoon één mirakel, zoals in de Bijbel en de honger is uit de wereld... W�*�*r wacht hij nog op? Je geeft toe dat er géén godsbewijs is, ergo, je god houdt er niet aan dat we in hem of haar (!) geloven... (of is al lang naar elders vertrokken)[/size] Laatst gewijzigd door filosoof : 4 december 2004 om 23:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Schepen
|
![]() je bent niet almachtig of algoed juist als je niks opoffert, zoals je almacht en voortdurende gelukzaligheid!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 5 december 2004 om 00:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bewijst dat de aarde nog steeds in evolutie is. Continenten schuiven uit elkaar, landsdelen verdwijnen onder water, nieuwe eilanden ontstaan. Het verhaal van de zondvloed gaat er vanuit dat de aarde verzwolgen werd door aanhoudende regen. Enig idee hoeveel water er nodig is om het hele aardoppervlak met meters water te bedekken ? Wanneer het water weggetrokken is moet dat land toch terug vrijkomen. Waarom ligt uw onderwaterwereld dan nog steeds onder het zeepeil ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een tweede interessant artikel over walvisevolutie kun je hier vinden. Niet dat het nodig is om bewijzen te leveren tegen creationisme natuurlijk. Vermits deze theorie zich beroept op een bovennatuurlijk verschijnsel zoals god, valt er op geen enkele manier iets tegen te bewijzen, behalve dat creationisme niet tot het terrein van natuurwetenschappen gerekend kan worden. Waaruit we dan weer kunnen besluiten dat er geen plaats voor crea's is in wetenschappelijke leerboeken. Als overtuigingen werkelijk 'viruses of the mind' mogen genoemd worden, is de creationistische theorie - ondanks haar ontkenning vh darwinisme - evengoed verwikkeld in de harde strijd om het voortbestaan (in de hoofden weliswaar). ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Bobke, het is maar wat je onder god ziet. God/Goed. Zelfopoffering is iig Goed, daarom is hij juist alle aanbidding waardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is juist de reden om niet in de God uit de oude boeken te geloven.. Zijn rechtvaardigheidsgevoel was niet aan de huidige tijd aangepast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Schepen
|
![]() duh. rechtvaardigheid verandert niet met de tijd. wel neem ik aan dat god rekening houd in zijn erbarmen en vergeving dat het in deze tijd mensen makkelijker verleid worden tot ongeloof dan vroeger bv.
|
![]() |
![]() |