![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
maar hoe moet je dan extremisme aanpakken ??
![]() |
![]() |
#82 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Dus, je kan extremisme aanpakken door problemen te erkennen en er iets aan te doen ![]() Hoe pak je dus extremisme aan zonder zelf extremistisch te worden... antwoorden liggen blijkbaar niet zo duidelijk !
![]() |
![]() |
#84 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Luc Broes, als ik Filip de Winter bezig hoor, spreekt die een heel ander soort taal dan de zogenaamde redelijkheid waarvoor jij hier een onnodig pleidooi houdt.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Burger
|
![]() Citaat:
zowel de ultra linkse media stereotypkes (reken daar onderwijs ook bij) als de ultra rechtse denkers. Als daaruit dan blijkt dat al wat naar evenwicht streeft onthoofd wordt door de één of de ander daar het zus of zo moet zijn, dan lijkt het me veilig te zeggen dat we nog lang, heeeel lang, zullen mogen wachten op een oplossing voor het geweldloos bestrijden van iets geweldadigs, want de geweldlozen zijn niet zo voor macht, maar de andere wel dus zal er nooit voor geweldloze enige macht weggelegd worden daar die machtswellustelingen steeds de macht zullen opeisen en het geweldloze uitroeien. En wat is er steeds aan de top (media, politiek...) juist, diegene die macht willen, de extremen ! Dit is figuratief, en indien toegepast op zowel de linkse als de rechtse, en eigenlijk ook al de andere, heel duidelijk Ik denk dat het probleem is dat ons kapitalisme niet altijd met moraal kan verweven worden daar ethiek soms het bestaansrecht van het kapitalistisch stelsel tenietdoet. Vergeet niet dat we allemaal deel hebben in een welvaartsstaat waar we eigenlijk toch wel van houden. Dus diegene die falikant tegen de oorlog zijn omdat we moeten denken aan al die levens en misere, dat is allemaal wel mooi, maar dan moeten ze eerst vaarwel zeggen tegen het kapitalisme, en dan pas de moraalridder gaan uithangen. Niet zo eenvoudig om te zien, maar persoonlijk meer dan alleen maar een gedachte... 'k Was ook pertinent tegen de oorlog, maar na al m'n replieken en tegenstellingen, was het me duidelijk dat ik ook wel degelijk part had in deze oorlog, al m'n ethische principes ten spijt... Nu zie ik dat als ik wil blijven leven zoals ik nu leef, ik moet instemmen met deze oorlog gewoonweg omdat ik anders toestem om als clochard te gaan leven. (wat niet 't geval is) Als het moment er zal zijn dat er zoiets als een vredevolle maatschappij zonder geld en zwart goud, en wat weet ik nog allemaal, zal komen, dan zal ik op straat komen om te betogen tegen oorlog ! Maar intussen is het hier nog kapitalisme voor minstens 300 jaar, dus moet ik ergens m'n principes verplicht laten samenvloeien met m'n kapitalistisch bestaan omdat (om nog eens aan te herinneren) ehtiek soms het bestaansrecht van deze (onze) bestaansvorm ontneemt. Is dat gezond realisme, of ben ik een gevaar ? Bij dezen is het ongelofelijk moeilijk om een objectieve mening te vormen... allez, voor mij toch... 't Is gevaarlijk om filosofie bij politiek te gaan betrekken, daarom lachen de politiekers met de filosofen ! Omdat zij duidelijk weten dat een politicus nooit een debat zal winnen van een moraalfilosoof... 'k zou 't de max vinden als er me iemand echt begreep ?
![]() |
![]() |
#89 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Even mijn standpunt : We zijn allemaal mensen, en zolang we mensen zijn zal er niets veranderen. Dat is het mooie en tegelijk het lelijke aan mens zijn. En laat het nu typisch menselijk zijn om dit niet te aanvaarden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() zeg eens, wat versta je onder 'mensen' ? Want 'k zou willen weten of we moeten 'muteren' om te veranderen of om iets te kunnen veranderen? ![]()
![]() |
![]() |
#91 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Mensen: wij We moeten niet muteren. Helemaal niet; stel dat iedereen dezelfde mening beschoren is, wat een saaie boel wordt het dan? Dan kunnen we zelfs niet meer over politiek praten... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
klinkt misschien wat droog, maar het is een feit ! geen geluk zonder smerigheden !
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het fenomeen oorlog doet zich enkel voor als de diplomatie faalt. Dwz: als een van beide partijen -of beiden- te dom, te lui of te koppig is om een verstandige oplossing te willen bereiken voor een probleem. Van welke aard dit probleem ook is. Het spijtige is dat meestal -in tegenstelling tot een caféruzie met bijhorend handgemeen- iemand die er de ballen mee te maken heeft het slachtoffer is . Het zou kunnen dat je gelijk hebt als je zegt "geen geluk zonder smerigheden" . Als de zon schijnt na een regenbui zijn we toch zo tevreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Geef ons 500 jaar vrede zonder enige vorm van agressie of negativiteit, en de mens weet niet meer wat het is om gelukkig te zijn, hij zal depressief en gefrustreerd worden en beginnen afvragen waarom alles zo droog is... moet ik me daarom neerleggen bij de stront van de wereld ? Bahneen, maar we moeten er ons zo druk niet om maken denk ik, want is het dat niet, 't zou wat anders zijn ! Maar 'k juich wel de mensen toe die op straat komen met hun afkeer... Kwestie dat de leiders beseffen niet TE ver te gaan... Maar voor mezelf zou het hypocriet zijn om mee te gaan stappen ! Er zou eigenlijk constant een dreigend gevaar moeten klaarstaan van buiten onze aardbol die de mensheid ertoe zou aanhalen mondiaal te gaan verenigen... dat zou iets moois zijn... Maar 'k ben weer aan 't dromen, want dan zouden we weer te maken hebben met collaborateurs... ken je ze nog... 'de zwarte'
![]() |
![]() |
#95 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus : hoe meer miserie je een ander aandoet hoe gelukkiger je bent????????????????????????????????? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Burger
|
![]() Citaat:
kun je me de redenering efkes tonen, want die begrijp ik niet nu ? ![]()
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() luc broes:
maar hoe moet je dan extremisme aanpakken ? Door redelijheid. Door problemen te erkennen en er iets aan te doen. Niet door uitschelden, niet door demoniseren ydde: Door hooligans te vragen of ze alstublief redelijk willen zijn en eens denken aan ... en si ... en la ... Of ze door de politie op hun bakkes te laten kloppen? (die taal begrijpen ze beter hoor) Oei oei, ik hoor het al ...
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men heeft zo lang gezegd dat het VB des duivels is zodat men het is gaan geloven. Men kan natuurlijk alles verkeerd uitleggen en gebruiken, maar Eigen Volk Eerst dat past toch iedereen elke dag toe. Ik heb in mijn leven al heel wat mensen geholpen en zal dat blijven doen. Maar mijn oude moeder is nu hulpbehoevend, wel dat komt nu voor mij Eerst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |