Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2019, 06:19   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is precies het tegengestelde van religieuze praat.

Mensenrechten zijn opgesteld om extreem religieuze en fascistische regimes tegen te werken.
In tegendeel. Het geeft hen rechten. Het verbiedt U om op veroveringstocht te gaan. Het verbiedt U om te winnen. Het verbiedt U om uw daadwerkelijke superioriteit aan te tonen/uit te oefenen.

Het is religieuze praat, doodgewoon omdat het niet in vraag zou mogen gesteld worden. Omdat het dogmatisch is, en dat iedereen die een redenering naar voren schuift die het in vraag stelt, als een ketter beschouwd wordt. De voornaamste reden waarom het uiteraard religieuze praat is, is omdat het fundamenteel ingaat tegen alles wat we weten over het leven. Natuurlijk is het wel zo dat het ook een goeie kant heeft: de UVRM beperkt een beetje de macht van onze voornaamste vijand: de staat. Maar hij beperkt nog meer onze macht als burger.

Simpel gesteld: de UVRM is de beste manier om zijn aanhangers het onderspit laten te delven. Ga de UVRM toepassen op gelijk welke succesvolle diersoort in het verleden, en het is nogal duidelijk dat zij er binnen de kortste keren aan gaat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juni 2019 om 06:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 09:30   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik van het evrm samen als:
iedere mens verdient respect en een eerlijke behandeling.

Al de rest is uitvoering van dat principe.
Achter het principe sta ik voor de volle 100 procent.
Achter de uitvoeringen, iets minder. Die moeten bijgeschaafd worden tot een intelligentere vorm er van.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 10:15   #83
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Bevestigt wat ik dacht: migratie en malcontenten.

Vlaamse onafhankelijkheid? Mijn gat.
Begrijpend lezen was ook uw sterkste vak niet in de lagere school.De vraag was wat het voornaamste punt was om op het VB te stemmen.Is uw conclusie nu ook dat 56% van de VB stemmers het huidige migratiebeleid steunt?
Oud 23 juni 2019, 10:28   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, het spreekt vanzelf dat dat fundamenteel verkeerd is. Immers "eerlijke behandeling" is een notie die niet bestaat, en de bedoeling van iedere mens is om beter te overleven dan de andere, dus maw, de andere minder goed doen te overleven dan hijzelf. Dat is dus iets dat niet te rijmen valt met 'respect'.

Maw, aangezien het fundamentele doel van ieder individu is om de anderen minder goed laten te (over)leven, is een algemeen principe dat we "elkaar moeten respecteren in onze eigen drang tot beter overleven" totaal idioot he.
Oud 23 juni 2019, 12:23   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Achter de uitvoeringen, iets minder. Die moeten bijgeschaafd worden tot een intelligentere vorm er van.
Welke zaken zijn volgens u niet gegoten "in een intelligente vorm"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 12:24   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Deels correct. In het UVRM staan zaken hierover die tegenstrijdig kunnen opgevat worden.
Welke?
Oud 23 juni 2019, 12:54   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een ideologisch vodje papier. Er zijn andere zaken die de mensheid ver vooruit hebben geholpen. Zoals riolering, vers drinkwater, gepasteuriseerde zuivel, landbouw, medische wetenschap, sociale zekerheid etc.
Zelfs die zaken zijn geen dogmatische verwerving. Wat riolering betreft, deze gaan volgestropt raken als het Westen WC papier blijft gebruiken. Vers drinkwater gebruiken voor alles en nog wat gaat tot tekort leiden van bruikbaar water. Gepasteuriseerde zuivel doet de vraag aan probiotica supplementen stijgen.

etc...

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 13:19   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zelfs die zaken zijn geen dogmatische verwerving. Wat riolering betreft, deze gaan volgestropt raken als het Westen WC papier blijft gebruiken. Vers drinkwater gebruiken voor alles en nog wat gaat tot tekort leiden van bruikbaar water. Gepasteuriseerde zuivel doet de vraag aan probiotica supplementen stijgen.

etc...
Riolering raakt niet verstopt door WC-papier (heel noodzakelijk voor de verwerking door de cellulose trouwens), maar wel door de vochtige doekjes die tegenwoordig gebruikt worden.
Oud 23 juni 2019, 16:17   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke zaken zijn volgens u niet gegoten "in een intelligente vorm"?
Vb. de gevolgtrekking dat het gelijkheidbeginsel met zich meebrengt dat iemand hier zonder ooit bijgedragen te hebben, een toelage krijgt die hoger is dan het pensioen van iemand die een gans leven wel bijgedragen heeft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 juni 2019, 16:31   #90
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zelfs die zaken zijn geen dogmatische verwerving. Wat riolering betreft, deze gaan volgestropt raken als het Westen WC papier blijft gebruiken.
Want Chinezen en Russen gebruiken geen WC-papier? In China steelt men zelfs WC-papier uit openbare toiletten.

https://www.nytimes.com/2017/03/20/w...per-theft.html

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 23 juni 2019 om 16:33.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 20:01   #91
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vb. de gevolgtrekking dat het gelijkheidbeginsel met zich meebrengt dat iemand hier zonder ooit bijgedragen te hebben, een toelage krijgt die hoger is dan het pensioen van iemand die een gans leven wel bijgedragen heeft.
Dat is omdat er iets mis is met onze pensioenen. Veel te laag.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 20:12   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope. Het gelijkheidsbeginsel garandeert dat iemand die nooit bijgedragen heeft tot ons sociaal-economisch systeem, zoals ambtenaren en steuntrekkers, geen pensioenrechten hebben opgebouwd.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 01:19   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten staat dat niet in de verklaring.
Oud 24 juni 2019, 04:12   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke?
Het principe is idioot. Een "recht" is een halve kant van een contract. Als je de "halve kant van een contract" gratis gaat uitdelen, zonder dat daar iets tegenover staat dat evenwaardig is, dan verlies je.

Niemand heeft vanaf de startstreep ergens "rechten" voor niks, die belemmeringen zijn van de vrijheid en handelsmogelijkheden van anderen.

Bijvoorbeeld: als ik met mijn bende een zeker territorium begeer, dan zou het toch idioot zijn van "rechten" toe te kennen aan de bewoners ervan. Dat zou ons belemmeren in onze handelsmogelijkheid om dat territorium aan te slaan en te gebruiken voor ons eigen nut. Waarom zouden wij zo onnozel zijn om puur eenzijdig onszelf die dwaze beperking op te leggen ? Welke winst boeken wij daarmee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2019 om 04:14.
Oud 24 juni 2019, 09:42   #95
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Sommige zieligaards hier kunnen blijkbaar ook geen onderscheid maken tussen racisme en een logische en gezonde afkeer van een facistische ideologie die de islam is.
Die denkmantel is niet meer nodig, Zipper, op zijn minst sinds Wilders' "minder Marokkanen" speech. Zeg dus gerust wat je denkt, nl. "logische en gezonde afkeer voor bruin mannen".
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 09:49   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Die denkmantel is niet meer nodig, Zipper, op zijn minst sinds Wilders' "minder Marokkanen" speech. Zeg dus gerust wat je denkt, nl. "logische en gezonde afkeer voor bruin mannen".
Het kan genuanceerder natuurlijk. Maar het is uiteraard een politiek standpunt zoals een ander. Het zou ook gewoon kunnen zijn dat het niet gaat om huidskleur, maar om geloof. Er is niks mis om mensen om hun geloof willen te extermineren, onderdrukken, uitstoten of opsluiten, zeker niet in een democratisch bestand. Omdat het laten groeien van dat geloof een democratisch gevaar inhoudt voor zij die dat geloof niet aanhangen - vooral als dat geloof nogal opdringerig is en de verleiding dus groot is om die opdringerigheid op den duur via democratische processen in wetten om te toveren.

Men doet dat trouwens nu precies met de mensen die men "uitschot" noemt. Men wil die ook extermineren, onderdrukken, uitstoten of opsluiten via legale repressie.

De associatie tussen kleur en geloof is natuurlijk causaal idioot, maar kan wel zulke sterke correlatie in de praktijk vormen, dat een amalgaam ontstaat, en het dus om praktische redenen gemakkelijker is om direct alle bruin mannen te viseren, eerder dan de echte doelgroep, vermits de grote overlap in de praktijk.

Simpel gezegd: als er een groeiende bende zotten is die wil dat ik elke morgen dwaze liedjes zing, en als ik het zie aankomen dat die bende zotten binnenkort een meerderheid zal halen, en dat dus via democratische wettelijke manier gaat willen opdringen aan mij, is het toch normaal dat ik, voor het zover is, de wetten zo wil laten aanpassen dat ik die op een of andere manier mag elimineren voor het zover is, nee ?

Bij de democratische beslissingsprocedure hoort natuurlijk ook het even democratische gevecht om andersdenkenden legaal af te maken he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2019 om 09:53.
Oud 24 juni 2019, 10:09   #97
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is hetzelfde als de islamitische "logische en gezonde afkeer voor holebi's"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 18:17   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten staat dat niet in de verklaring.
Wat verstaat ge niet in "Achter de uitvoeringen .."

Citaat:
Ik vat het evrm samen als:

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 juni 2019 om 18:18.
Oud 24 juni 2019, 20:00   #99
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Termont mag wel hetzelfde zeggen over zigeuners?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 20:17   #100
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik heb anders ook een Vlaams gat en dat is wél onafhankelijk. Neh !
Een zwart gat zonder haar op?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be