![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Toch zijn er misschien wel richtingen waar het aantal jaren studeren wat overdreven is. De studie geneeskunde bijvoorbeeld. Niet dat ik het een lichte studie vind, maar er kunnen misschien wel een paar jaar af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Precies, ... Al moet ik zeggen dat onze leeraar Engels wel ne goeie was, maar ik ben ook van de Larry generatie, maw, engels geleerd door TV en PC By the Way Larry is opnieuw uit op PC en Play Station, nie meer voor mij, ik was trouwens toch meer Maniac Mansion fan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook over de wiskunde van de handel gecrashed. Kwa talen kan het daar ook nog verdomd zwaar zijn, het zijn vooral de algemene vakken die daar minder zwaar gaan doorwegen, fysica en biologie worden daar vervangen door boekhouden en IT bv. Maar boekhouden kan verdomd saai zijn, (ik vond da natuurlijk weer plezant, ... (maar ik ben wel blij dat het mijn job nie geworden is. ) ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() & als 2detaal : Esperanto / Niet alleen in Vlaanderen, ook in Europa & in de ganse wereld zoals aanbevolen door de Unesco.
![]() |
#88 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een tijdperk waar communicatie via het internet zo belangrijk is, lijkt me het trouwens geen onbenulligheid om ook de andere taal te leren schrijven, even belangrijk als de taal te leren spreken.
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Belgie staat aan de top aangaande kwaliteit van het onderwijs.
Zeggen ze. Maar we hebben een schuld opgebouwd die te vergelijken is met bananenrepublieken. Bovendien hebben we bij haast alle openbare diensten meer volk nodig dan in vergelijkbare landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Meer praktijk gericht onderwijs zou mogen, zeker in het secundair
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De belangrijkste opleidingen;
dansen moppen tappen met uw gat draaien mouwvegen en kontlikken Komt ge nog het verst van al mee, zeker in politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Partijlid
|
![]() Veel meer talen. Dat is gewoon één van de belangrijkste dingen.
Meer Geschiedenis kan ook nooit kwaad.
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() LA'er : U weet er blijkbaar alles van.
![]() |
#95 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Vaststellingen doen zonder kennis van zaken is op zijn minst "onwetenschappelijk".
& dan is er het paradoxale probleem nl. tegenwoordig is er een sterke drang om "kleine talen" en "dialecten" te beschermen en/of in ere te herstellen tegelijk met de drang om de "eigen cultuur" of de "diversiteit van de europese culturen" te beschemen tegen de verengelsing... Hoe zou U dat oplossen zonder de invoering van een "lingua franca" ofte "brugtaal" ? Voortdurend staan er verstandige jongelieden op die vinden dat er een dergelijke taal moet komen, gaan nadenken over de eigenschappen die zulke taal zou moeten hebben, om vast te stellen dat die taal inmiddels reeds bestaat en bovendien door verscheidene miljoenen mensen gesproken, geschreven.. kortom gebruikt wordt. Alle dagen heeft er ergens in de wereld/ europa een evenement plaats waar esperantosprekers bijeenkomen om diverse zaken te bespreken & taalperfectiekursussen te volgen. De totale wereldliteratuur is in het Esperanto vertaald ; talrijk zijn de werken die niet in het Nederlands maar wel in het Esperanto voorradig zijn.. Honderden miljoenen mensen spreken intussen wel Engels, welke taal ook de voornaamste handelstaal geworden is en ongetwijfeld op middellange termijn de hoofdtaal zal worden binnen de EU. Het chinees is (mandarijns) is intussen wel de meest gebruikte taal op het internet en zal ongetwijfeld de voornaamste "lingua franca" worden in het verre oosten zoniet in de ganse wereld. Er zijn 5000 "volkeren" waarvan de meeste met een eigen taal - het "taalimperialisme" van voornoemde 2 talen dreigt deze diversiteit te vernietigen. Dat we op korte termijn het Esperanto niet dezelfde prominente plaats als het chinees of engels kunnen geven is evident. Maar dat dit alternatief aanwezig en zelfs prominent aanwezig moet zijn is inderdaad in het algemeen belang, zoals erkend door de Unesco...