Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2020, 23:02   #81
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het meest nodig - daarmee bedoelt de WHO het verzorgende personeel. Die mensen hebben ook vandaag in België nog altijd onvoldoende beschermende producten (in de ziekenhuizen is het ok, maar bij thuisverpleging, psychiatrische instellingen, rusthuizen, kinesisten, en noem maar op absoluut niet).

Voor de bevolking die nooit heeft geleerd hoe je een masker correct gebruikt is er in het beste geval een placebo-effect. In het slechtste geval een bron van besmetting voor de drager.

In Oostenrijk zijn mondmaskers nu verplicht om naar de winkel te gaan. Iedere burger krijgt dus 1 (één) masker, dat hij de komende 4 weken moet gebruiken. Het is niet wasbaar en niet steriliseerbaar. Whut the f..???
Een logistiek probleem is geen excuus voor het verspreiden van fake news door de overheid. Fake news dat niet eens levens redt maar levens kost. Ik hoop dat de politici die dit bedacht hebben ooit ter verantwoording geroepen worden. Ik denk dat het een ijdele hoop is echter. Als je de Belgische politici hoort lijkt de schuld vooral bij de bevolking te liggen. Hun eigen amateuristische aanpak stellen ze niet in vraag.

En ook de media durven de echte nijpende vragen precies niet stellen. Ze zijn deel van de overheids en BV kaste.

Nu....ze zijn stilaan hun kar aan het draaien mbt mondmaskers. Alleen gaan ze vermoed ik niet toegeven wat de werkelijke reden is van de bocht.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 april 2020 om 23:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 23:05   #82
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat men best zou gezegd hebben? Niet de leugen dat maskers niet nodig zijn verspreiden maar de lokale productie van mondmaskers stimuleren.

Je kan je afvragen hoeveel levens deze manipulatie van de bevolking ons kost. Dit had nooit mogen gebeuren.
Correlatie is geen causatie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 23:09   #83
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Correlatie is geen causatie.
Nee maar er is geen genetische uitleg voor het verschil tussen Azië en Europa. Het gaat om verschil in maatregelen en gedrag.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 april 2020 om 23:10.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 23:32   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een logistiek probleem is geen excuus voor het verspreiden van fake news door de overheid. Fake news dat niet eens levens redt maar levens kost. Ik hoop dat de politici die dit bedacht hebben ooit ter verantwoording geroepen worden. Ik denk dat het een ijdele hoop is echter. Als je de Belgische politici hoort lijkt de schuld vooral bij de bevolking te liggen. Hun eigen amateuristische aanpak stellen ze niet in vraag.

En ook de media durven de echte nijpende vragen precies niet stellen. Ze zijn deel van de overheids en BV kaste.

Nu....ze zijn stilaan hun kar aan het draaien mbt mondmaskers. Alleen gaan ze vermoed ik niet toegeven wat de werkelijke reden is van de bocht.
Perfecte analyse !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 23:36   #85
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

En deze moet zich er natuurlijk ook weer tussen wringen.

Citaat:
Anuna De Wever: "We zijn zo fout bezig"
https://www.nieuws365.be/news/anuna-...-zo-fout-bezig

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 april 2020 om 23:36.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 01:00   #86
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En deze moet zich er natuurlijk ook weer tussen wringen.
Ja die heeft op dat vrachtship een studie virologie afgemaakt.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 01:05   #87
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De media is slechts een gereedschap van de politieke kaste, ze is niet te vertrouwen voor correcte informatie, ik herinner me hoe de hoernalisten van de vrt begin februari doodleuk stonden te verkondigen dat we ons geen zorgen moesten maken daar het zeer onwaarschijnlijk was dat het virus tot hier zou geraken laat staan wij er ooit mee in contact zouden komen. Ik verbaas me er nog steeds over dat je dat als hoernalist met een uitgestreken gezicht kan staan verkondigen.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 01:24   #88
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als expert viroloog, met de kennis die ik zou gehad hebben begin januari, zou ik publiekelijk niks gezegd hebben, en de mensen die ik rond mij wil hebben naar een veilige plaats gestuurd hebben, met de nodige voorzorgen en voorraden.

maar ik ben geen expert viroloog, en ik heb nog steeds niet de juiste gegevens om een enigszins berekend plan te vormen om deze periode door te komen.

Langs de andere kant. Deze pandemie is geen pest, het is zelfs geen Spaanse griep. Dus ik gok op mijn eigen lichaam en zal doen alsof tot de hele heisa overwaait. En als ik het niet overleef, tja, dood heeft een persoon geen enkel probleem.
Oud 6 april 2020, 02:14   #89
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
De media is slechts een gereedschap van de politieke kaste, ze is niet te vertrouwen voor correcte informatie, ik herinner me hoe de hoernalisten van de vrt begin februari doodleuk stonden te verkondigen dat we ons geen zorgen moesten maken daar het zeer onwaarschijnlijk was dat het virus tot hier zou geraken laat staan wij er ooit mee in contact zouden komen. Ik verbaas me er nog steeds over dat je dat als hoernalist met een uitgestreken gezicht kan staan verkondigen.
Tjonge ... voor de Russische media ben je anders een heel stuk milder.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 02:42   #90
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

D'a te wijten aan 't virus van 55, Ulitsa Savushkina denk ik.
Oud 6 april 2020, 05:04   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 05:06   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik verbaas me er nog steeds over dat je dat als hoernalist met een uitgestreken gezicht kan staan verkondigen.
Dat komt omdat journalisten, zoals politici, geselecteerd worden op group think, vleien, napraten, en verleiden. Daar zit geen complot achter of zo, het zijn gewoon mensen die geselecteerd zijn op hun totale onkunde van logisch nadenken, en die "sociaal meedoen" als enige leidraad hebben. Bavianen gedrag dus.
Oud 6 april 2020, 05:42   #93
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is anders wel heel snel uitgelegd hoor.

En goede mondmaskers houden wel degelijk het virus in een behoorlijke mate tegen, ik begrijp niet dat er nu nog mensen zijn die dat niet willen inzien.
Covid19 is geen virus dat zich door de lucht kan laten dragen.
Het is een virus dat enkel door lichaamsvocht-contact kan overgedragen worden.
Dit contact kan direct of indirect zijn.

Het gebruik van pvc-handschoenen tijdens het winkelen en die daarna in de vuilbak smijten, heeft meer nut dan het dragen van een mondmasker tijdens het wandelen en winkelen.
Het vermijden van het gebruik van vreemde wasbakken en kranen heeft meer nut dan een mondmasker dragen tijdens het wandelen in een park.

Mondmaskers bieden slechts een minimuum aan beschermen voor de drager van het mondmasker.
Covid19 is een door vocht gedragen virus, en heeft net zoals bijna alle door vochtgedragen virussen, een hekel aan heet water.
Spoel je spullen dus met warm water voor je ze in de buurt van een lichaamsopening brengt.

En blijf met je handen uit de buurt van je ogen en oren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 05:50   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat is niet gezegd. In een ruimte waar verschillende zieken aanwezig zijn, kunnen er aerosol ontstaan van micro druppeltjes, die lang in de lucht blijven zweven. Gewoon praten is al genoeg om die te veroorzaken.

https://www.cidrap.umn.edu/news-pers...-hinge-science

Citaat:
Juist, maar dat kan onder de vorm van een aerosol.

Citaat:
Het gebruik van pvc-handschoenen tijdens het winkelen en die daarna in de vuilbak smijten, heeft meer nut dan het dragen van een mondmasker tijdens het wandelen en winkelen.
Nee. De twee zijn nuttig, maar eigenlijk is het masker nuttiger dan de handschoenen, omdat uw handen besmetten op zich niet gevaarlijk is, het is wanneer je met die besmette handen aan je gezicht komt dat het gevaarlijk is, en dat doe je zonder nadenken. Een masker BELET U OM AAN UW GEZICHT TE KOMEN. Wat niet het geval is met handschoenen: het kan goed zijn dat ge met uw handschoenen zonder nadenken eens aan uw neus komt bvb.

Dus is het dragen van een masker om te beletten dat ge aan uw gezicht komt met uw besmette handen (met of zonder handschoen) veel nuttiger.

Het enige wat handschoenen doen, is U toelaten om uw handen niet moeten te wassen, wat het geval kan zijn als je ergens buiten de winkel komt: dan gooi je die handschoenen weg alvorens aan het stuur van uw auto te komen bijvoorbeeld. Maar de ECHTE transmissie is via uw ogen, neus en mond.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2020 om 06:10.
Oud 6 april 2020, 06:09   #95
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet gezegd. In een ruimte waar verschillende zieken aanwezig zijn, kunnen er aerosol ontstaan van micro druppeltjes, die lang in de lucht blijven zweven. Gewoon praten is al genoeg om die te veroorzaken.

Juist, maar dat kan onder de vorm van een aerosol.

Nee. De twee zijn nuttig, maar eigenlijk is het masker nuttiger dan de handschoenen, omdat uw handen besmetten op zich niet gevaarlijk is, het is wanneer je met die besmette handen aan je gezicht komt dat het gevaarlijk is, en dat doe je zonder nadenken. Een masker BELET U OM AAN UW GEZICHT TE KOMEN. Wat niet het geval is met handschoenen: het kan goed zijn dat ge met uw handschoenen zonder nadenken eens aan uw neus komt bvb.

Dus is het dragen van een masker om te beletten dat ge aan uw gezicht komt met uw besmette handen (met of zonder handschoen) veel nuttiger.

Het enige wat handschoenen doen, is U toelaten om uw handen niet moeten te wassen, wat het geval kan zijn als je ergens buiten de winkel komt: dan gooi je die handschoenen weg alvorens aan het stuur van uw auto te komen bijvoorbeeld. Maar de ECHTE transmissie is via uw ogen, neus en mond.
Klopt, maar dan moet je een volledig gelaatsmasker dragen en de airco moet dan afstaan.
De FFP2 en FFP3 maskers bieden geen bescherming aan de ogen, noch tegen indruppelen van micro-druppeltjes die naast je masker op je gezicht komen.
Oud 6 april 2020, 06:12   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar dan moet je een volledig gelaatsmasker dragen en de airco moet dan afstaan.
De FFP2 en FFP3 maskers bieden geen bescherming aan de ogen, noch tegen indruppelen van micro-druppeltjes die naast je masker op je gezicht komen.
Dat is dan ook de reden waarom, als een verzorger een FFP2 masker opzet, hij OOK een bescherming van de ogen draagt. De twee gaan samen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2020 om 06:14.
Oud 6 april 2020, 06:52   #97
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als men kijkt naar de snelheid waarmee dit virus zich verspreid heeft kan het gewoon niet anders dan dat dit virus overgedragen wordt via de lucht. Er zijn al verschillende studies gedaan waaruit dat blijkt. Gewoon tegen elkaar praten, zelfs op een afstand van 1,5m kan onder bepaalde omstandigheden al genoeg zijn om besmet te worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 07:39   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als men kijkt naar de snelheid waarmee dit virus zich verspreid heeft kan het gewoon niet anders dan dat dit virus overgedragen wordt via de lucht. Er zijn al verschillende studies gedaan waaruit dat blijkt. Gewoon tegen elkaar praten, zelfs op een afstand van 1,5m kan onder bepaalde omstandigheden al genoeg zijn om besmet te worden.
Je moet de zaken wel goed uit elkaar houden.
Airborn virussen zijn via lucht overdraagbaar.
Het Covid 19 virus is niet airborn, maar vocht overdraagbaar.
Dit wil niet zeggen dat het virus zich niet kan verplaatsen via lucht.
Maar dat moet dan lucht zijn die besmette druppels vocht bevatten.
Een airco, een airosol, een koelinstallatie, zolang er maar vocht zit in de verplaatste lucht.
Oud 6 april 2020, 07:41   #99
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook de reden waarom, als een verzorger een FFP2 masker opzet, hij OOK een bescherming van de ogen draagt. De twee gaan samen.

Dat klopt, maar de mensen op straat zetten geen beschermingsbril op, waardoor hun masker geen zin meer heeft.
Oud 6 april 2020, 14:20   #100
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
D'a te wijten aan 't virus van 55, Ulitsa Savushkina denk ik.
Het Savushkina 55 virus
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be