![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ook de media durven de echte nijpende vragen precies niet stellen. Ze zijn deel van de overheids en BV kaste. Nu....ze zijn stilaan hun kar aan het draaien mbt mondmaskers. Alleen gaan ze vermoed ik niet toegeven wat de werkelijke reden is van de bocht. Laatst gewijzigd door Bach : 5 april 2020 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Correlatie is geen causatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee maar er is geen genetische uitleg voor het verschil tussen Azië en Europa. Het gaat om verschil in maatregelen en gedrag.
Laatst gewijzigd door Bach : 5 april 2020 om 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En deze moet zich er natuurlijk ook weer tussen wringen.
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 5 april 2020 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als expert viroloog, met de kennis die ik zou gehad hebben begin januari, zou ik publiekelijk niks gezegd hebben, en de mensen die ik rond mij wil hebben naar een veilige plaats gestuurd hebben, met de nodige voorzorgen en voorraden.
maar ik ben geen expert viroloog, en ik heb nog steeds niet de juiste gegevens om een enigszins berekend plan te vormen om deze periode door te komen. Langs de andere kant. Deze pandemie is geen pest, het is zelfs geen Spaanse griep. Dus ik gok op mijn eigen lichaam en zal doen alsof tot de hele heisa overwaait. En als ik het niet overleef, tja, dood heeft een persoon geen enkel probleem.
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D'a te wijten aan 't virus van 55, Ulitsa Savushkina denk ik.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt omdat journalisten, zoals politici, geselecteerd worden op group think, vleien, napraten, en verleiden. Daar zit geen complot achter of zo, het zijn gewoon mensen die geselecteerd zijn op hun totale onkunde van logisch nadenken, en die "sociaal meedoen" als enige leidraad hebben. Bavianen gedrag dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een virus dat enkel door lichaamsvocht-contact kan overgedragen worden. Dit contact kan direct of indirect zijn. Het gebruik van pvc-handschoenen tijdens het winkelen en die daarna in de vuilbak smijten, heeft meer nut dan het dragen van een mondmasker tijdens het wandelen en winkelen. Het vermijden van het gebruik van vreemde wasbakken en kranen heeft meer nut dan een mondmasker dragen tijdens het wandelen in een park. Mondmaskers bieden slechts een minimuum aan beschermen voor de drager van het mondmasker. Covid19 is een door vocht gedragen virus, en heeft net zoals bijna alle door vochtgedragen virussen, een hekel aan heet water. Spoel je spullen dus met warm water voor je ze in de buurt van een lichaamsopening brengt. En blijf met je handen uit de buurt van je ogen en oren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.cidrap.umn.edu/news-pers...-hinge-science Citaat:
Citaat:
Dus is het dragen van een masker om te beletten dat ge aan uw gezicht komt met uw besmette handen (met of zonder handschoen) veel nuttiger. Het enige wat handschoenen doen, is U toelaten om uw handen niet moeten te wassen, wat het geval kan zijn als je ergens buiten de winkel komt: dan gooi je die handschoenen weg alvorens aan het stuur van uw auto te komen bijvoorbeeld. Maar de ECHTE transmissie is via uw ogen, neus en mond. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2020 om 06:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De FFP2 en FFP3 maskers bieden geen bescherming aan de ogen, noch tegen indruppelen van micro-druppeltjes die naast je masker op je gezicht komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2020 om 06:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men kijkt naar de snelheid waarmee dit virus zich verspreid heeft kan het gewoon niet anders dan dat dit virus overgedragen wordt via de lucht. Er zijn al verschillende studies gedaan waaruit dat blijkt. Gewoon tegen elkaar praten, zelfs op een afstand van 1,5m kan onder bepaalde omstandigheden al genoeg zijn om besmet te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Airborn virussen zijn via lucht overdraagbaar. Het Covid 19 virus is niet airborn, maar vocht overdraagbaar. Dit wil niet zeggen dat het virus zich niet kan verplaatsen via lucht. Maar dat moet dan lucht zijn die besmette druppels vocht bevatten. Een airco, een airosol, een koelinstallatie, zolang er maar vocht zit in de verplaatste lucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |