Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2020, 15:24   #81
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel praha, ik weet het niet, want ik vrees dat BDW, in tegenstelling met wat onze NVa-bashers hier allemaal toch zo graag doen geloven... ik vrees dat BDW nog te braaf is en het nog te goed meent met België... Daarom ten andere dat de NVa steeds meer stemmen verliest...
Denk daar eens over na ipv weer al dat gebash tegen misschien nog de enige partij die het goed voor heeft met zowel de Vlamingen als de Belgen...
Speel de NVa buiten en jullie zullen het met het VB moeten doen, maar ik denk dat in dat geval la Belgique nog liever de schijnbare democratie die nu nog bestaat opgeeft en keihard voor de dictatuur gaat...
Waar ze vermomd al lang op teert.
Waarom is de vraag naar het exit-plan van N-VA, waar Bart De Wever zelf over begint, een gebash ? Is zijn exit-plan geheim en mag het publiek er geen weet van hebben ? Zijn al de maatregelen die Vlaio neemt maar om te lachen ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 april 2020 om 15:25.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 15:27   #82
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Crem heeft soloslim gespeeld en ligt nu aan de ketting. Hij moet vanaf vandaag als een schooljongentje alles eerst gaan vragen aan Wlimés alvorens hij nog iets mag doen. Hij moet het zelfs eerst gaan vragen als hij een scheet wil laten...
Zo hoort het. Ik hoop dat Open VLD ook aan de ketting wordt gelegd.
Oud 6 april 2020, 15:29   #83
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

haha sit back,relax iedereen...

Voor diegenen die het kan geruststellen,de heer Dewever kan de eerstkomende drie maanden eigenlijk NIKS uitrichten aan de federale regering,ten ware dat die vanzelf uit elkaar valt eens deze crisis voorbij is....

Weet je wat,momenteel hebben we ALLEMAAL gelijk,iedereen beroemd!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 15:35   #84
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel praha, ik weet het niet, want ik vrees dat BDW, in tegenstelling met wat onze NVa-bashers hier allemaal toch zo graag doen geloven... ik vrees dat BDW nog te braaf is en het nog te goed meent met België... Daarom ten andere dat de NVa steeds meer stemmen verliest...
Dat weet ik zelf zeker marie
Voor hem mag die communitaire brol op zolder
Die wilt gewoon _ in zijn visie en met zijn overtuiging _ 'goed' bestuur en saneren.
Alleen heeft hij zichzelf laten vastrijden nu de vb zo dicht in zijn nek is komen briezen
Wat moet ie
Erin stappen en electoraal verlies oplopen .. er niet instappen en naar de vergetelheid geraken

Citaat:
Denk daar eens over na ipv weer al dat gebash tegen misschien nog de enige partij die het goed voor heeft met zowel de Vlamingen als de Belgen...
Denk maar eens goed na wat precies bashen is
Ik lach graag met de nva en haar kemels, moet niet veel van die partij noch van Bartje ...maar zoals ik al zei had ik liever gehad dat er een regering uit de bus was gekomen met hen erin dan dit

Citaat:
Speel de NVa buiten en jullie zullen het met het VB moeten doen,
met het vb doen we juist niks
Coiffeurke zal eerst op zijn plechtig communiezieltje moeten beloven dat hij afstand gedaan heeft van dat bruin ranzige
Het volstaat niet van gewoon wat gematigder over te komen

Citaat:
maar ik denk dat in dat geval la Belgique nog liever de schijnbare democratie die nu nog bestaat opgeeft en keihard voor de dictatuur gaat...
Waar ze vermomd al lang op teert.
ah zijt ge er weer ?
Ge moet weten wat je wilt hé en wat je zegt hé
Volgens jou was er met deze regering al een staatsgreep gepleegd

Laatst gewijzigd door praha : 6 april 2020 om 15:36.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 15:37   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Een regering met beperkt mandaat bestaat niet. Een regering heeft het vertrouwen voor al zijn bevoegdheden en tot aan de volgende verkiezingen (of toch tot aan een motie van wantrouwen). Dat Wilmès in haar regeerverklaring iets anders belooft is juridisch van nul en generlei waarde.
Volmachten zijn wel beperkt in duur en reikwijdte.
Daar heb je 100% gelijk in. Als je spreekt over vertrouwen gaat het ook om politieke afspraken. Blijkbaar kan N-VA geen politieke afspraken maken. Ze geven wel volmachten en als deze gebruikt worden laten ze zich subversief uit. Als N-VA niet gelooft in de mogelijkheid van politieke afspraken, waarom dan de volmachten ?
Oud 6 april 2020, 15:39   #86
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
't Rivierenhof, dit week-end naar 't schijnt:

..ik had er al wel iets van opgevangen maar dit ...
Oud 6 april 2020, 15:42   #87
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom gebruik je dan Magnette in jouw uitleg op een zéér eenvoudige vraag: "Hoe kan je iemand volmacht geven waar je geweigerd hebt vertrouwen aan te schenken ?"
een lapsus veronderstel ik
Wilmès, Magnette, etc ....wat maakt het uit ?
't Zit aan de andere kant van de loopgracht
Oud 6 april 2020, 15:42   #88
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een burgemeester heeft, als hoofd van de lokale politie, het recht om te bepalen welke misdrijven prioritair aangepakt worden - en welke misdrijven op de laatste plaats komen. En overigens, welke wet zou BDW volgens u laten overtreden?
https://www.ejustice.just.fgov.be/cg...N&ver_arch=106

Aanzetten tot misdrijf. Bart De Wever stelt niet eenvoudig prioriteiten als hoofd van de politie maar zet effectief aan overtreding van de regels.
Oud 6 april 2020, 15:48   #89
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.ejustice.just.fgov.be/cg...N&ver_arch=106

Aanzetten tot misdrijf. Bart De Wever stelt niet eenvoudig prioriteiten als hoofd van de politie maar zet effectief aan overtreding van de regels.
Dan gaat ge toch een hele goede advocaat moeten zoeken hoor om een rechter te overtuigen om in dat gewauwel op de radio een rechtstreekse oproep te gaan vinden.
Oud 6 april 2020, 16:02   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Ja, en daar gaan waarschijnlijk zo goed als geen besmettingen van komen. Maar het is ketterij tegen de opgelegde gebeden door de overheid he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 16:15   #91
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

kalm kalm..

Als ik een dergelijke afstandsfoto neem dan,inderdaad,ziet dat er uit alsof een menigte op elkaar gepakt staat..optisch effect..hetgeen echter NIET het geval is...

(maar ik geef toe,het is wel wat veel)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 16:22   #92
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als hij blijft dwarsliggen een regeringscommissaris sturen. Dat hebben de Vlamingen ooit toegejuicht toen de burgemeester in Schaarbeek de taalwetten niet nakwam.
Er is geen enkele wet die skaten of basketten of andere individuele sporten verbiedt - zolang je op 1,5 meter afstand blijft. Ook al zegt het crisiscentrum iets anders. Over dat skaten zijn ze trouwens vandaag bijgedraaid.

En wat zitten op een bank betreft zegt het crisiscentrum net als BDW dat er geen enkel probleem is zolang je niet met meer dan 1 persoon op de bank zit.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 16:22   #93
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
kalm kalm..

Als ik een dergelijke afstandsfoto neem dan,inderdaad,ziet dat er uit alsof een menigte op elkaar gepakt staat..optisch effect..hetgeen echter NIET het geval is...
(maar ik geef toe,het is wel wat veel)
jaja weet ik ook wel en daar hou ik ergens rekening mee ...maar dan nog het aantal kan je moeilijk naast kijken hé

Dus veel mensen gecombineerd met dat die niet allemaal netjes die 1,5 of meer gaan aanhouden en dat niet allemaal buurbewoners zullen zijn op minder dan een paar km...lijkt me er toch wat over

Laatst gewijzigd door praha : 6 april 2020 om 16:23.
Oud 6 april 2020, 16:25   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja weet ik ook wel en daar hou ik ergens rekening mee ...maar dan nog het aantal kan je moeilijk naast kijken hé

Dus veel mensen gecombineerd met dat die niet allemaal netjes die 1,5 of meer gaan aanhouden en dat niet allemaal buurbewoners zullen zijn op minder dan een paar km...lijkt me er toch wat over
Daar gaan veel en veel minder besmettingen gebeuren dan in een supermarkt waar iedereen zonder masker maar wel netjes op 1.5 meter van elkaar een aerosol aan het insnuiven is. Netjes volgens de regeltjes en zonder boete.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2020 om 16:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 16:36   #95
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan gaat ge toch een hele goede advocaat moeten zoeken hoor om een rechter te overtuigen om in dat gewauwel op de radio een rechtstreekse oproep te gaan vinden.
Daar heb je 100% gelijk in. In eerste instantie is het niet aan rechters om subversieve uitlatingen van politici te beoordelen. Dit zou door zelfregulering kunnen gebeuren. Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat een burgemeester zich bezondigt aan het aanzetten tot overtredingen. Niet alleen Bart De Wever gaat hier over de schreef. Ook de voorzitter van Open VLD roept op om de regels te overtreden.
Oud 6 april 2020, 16:52   #96
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar gaan veel en veel minder besmettingen gebeuren dan in een supermarkt waar iedereen zonder masker maar wel netjes op 1.5 meter van elkaar een aerosol aan het insnuiven is. Netjes volgens de regeltjes en zonder boete.
Dat klopt denkelijk
Met dat gegeven dat het ene wel noodzakelijk is en moeilijk anders kan ( alhoewel) en het andere niet
Oud 6 april 2020, 16:58   #97
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele wet die skaten of basketten of andere individuele sporten verbiedt - zolang je op 1,5 meter afstand blijft. Ook al zegt het crisiscentrum iets anders. Over dat skaten zijn ze trouwens vandaag bijgedraaid.

En wat zitten op een bank betreft zegt het crisiscentrum net als BDW dat er geen enkel probleem is zolang je niet met meer dan 1 persoon op de bank zit.
Volgens mij ben je een stuk vergeten lezen, het mag nog steeds niet maar men vraagt soepelheid voor oa bejaarden en gehandicapten.
Oud 6 april 2020, 16:59   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, dat zeggen ze niet.

Citaat:
Fysieke activiteiten en wandelingen worden aangemoedigd mits inachtname van de social distancing maatregelen. Deze activiteiten zijn toegestaan voor de noodzakelijke duur om ze uit te oefenen. Na de uitoefening van de activiteiten is de terugkeer naar huisverplicht. In het kader van deze activiteiten moet men permanent in beweging zijn. Het is bijvoorbeeld verboden om in de parken te gaan zitten, te picknicken of te zonnebaden.Ten aanzien van zwangere vrouwen en ouderen moet er tolerantie aan de dag gelegd worden. De maatregel mag ook niet strikt toegepast worden op mensen met een beperkte mobiliteit of een mentale handicap.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 17:02   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Men had ook beter in de wetgeving voorzien dat burgemeesters verplicht zijn om hot spots van verboden samenscholingen tijdig te detecteren, en daarvoor maatregelen te voorzien.
Bijvoorbeeld het afsluiten tijdens de weekends van een park of bos.

En die burgemeesters die daarop falen, te voorzien van ... een gasboete.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 17:06   #100
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Volgens mij ben je een stuk vergeten lezen, het mag nog steeds niet maar men vraagt soepelheid voor oa bejaarden en gehandicapten.

bron
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be