![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Ge stelt de 'nulmeridiaan' voor Vlaanderen ergens rond die van de nva ? klopt niet geheel Als ik het Vlaams parlement beschouw zit ge daar met een coalitie met een zelfde gewicht voor die twee andere partijen die absoluut niet 100% op die lijn staan En in de oppositie zit ge met verdeeld blok die er beiden zowat loodrecht op staan 2) Op federaal niveau geeft ge me dus gelijk dat den nva een partij is waar ge moeilijk tot anmogelijk een consensus mee kunt maken Want de nulmeridiaan is niet die van de nva terwijl ze die wel opdringt ....getuige het wel kunnen samenwerken met de rest van Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan komen we weer op hetzelfde Nva is de lelijke eend in het plaatje daar dat geen constructieve partij is ( of laat het toch niet graag overkomen naar de achterban ) dus iets met geel wordt moeilijk Ps dat valt nog mee maar heethoofd Magnette dan weer niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na deze zogenaamde volmachtenregering terug naar de totale impasse. Logisch toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bardogan en Magnette kunnen beter de groene thee weg gieten en een glas rode wijn + een geel pintje serveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
BDW krijgt dat wel verkocht, want zijn fans lijken op kinderlijke K3 fans. Magnette zal wat meer moeite hebben, maar het zijn nu eenmaal "zware tijden". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tot zover uw geloofwaardigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Het is splitsen, of de impasse.
Wat zijn de andere opties? De Vlamingen doen wat de franstaligen willen? Die trein staat te verroesten in de remise.
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Man, man, wat een onnozele praat... Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 april 2020 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ga je zeggen, Marie D, als ze toch de volmachten mee helpen verlengen tot bvb september?
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Face it: Vlaanderen is centrum-rechts; Walenland is stevig links.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ‘Het probleem van Sophie Wilmès: te veel adviesraden, te weinig leiderschap’
Niet zolang geleden haalde ik het volgende nog aan, de wijze woorden van joseph de legendearische leider van Nez Percé: "Blanken hebben teveel opperhoofden (leiders?) ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zeg het zelf: wat is het alternatief? En wat vind je ook: gaan we dat nog lang laten aan sudderen, of maken we korte metten?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verkies een Paars-Geel+ coalitie boven een Vivaldi allegaartje met de groenen in de rol van handrem voor beleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge hebt niet echt opgelet vrees ik We hebben er eentje tot in 2024 Tenzij er een constructieve motie van wantrouwen gaat komen. Wat dus wilt zeggen als ze komaf willen met Wilmès II, en blijkbaar speelt dat wel erg, dan moet ge uit die impasse geraken....als dat geen motivatie is dan weet ik het niet meer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De crisis waarin we nu zitten was blijkbaar niet motiverend genoeg om er uit te geraken. Als de niet veelzeggend was dan weer ik het ook niet meer hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt ge enkel aan uw eigen te danken
Gij begon over twee nulmeridianen op één federale globe om er tussenuit te muizen...dat was pas een krulredenering Citaat:
Vertel me nu wat de nulmeridiaan op federaal vlak zou moeten worden met de nva erin en we zijn er |
|
![]() |
![]() |