![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hoort toch zelf al, dat het langs alle kanten rammelt?
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat ze nu terug open mogen kan passen in de strategie om alles langzaam te gaan opstarten en als we maar 2 weken te gaan meer hebben zal de schade mss nog meevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik mijn living wil schilderen, dan moet ik verf kopen.
Ik zou, in deze tijden, niet anders willen dan deze te kopen in een veilige winkel, eventueel zo dicht als mogelijk bij mijn kot. Waarom moet ik verder naar een grote doe-het-zelf? Wat is de virologische meerwaarde? Hier wat verder is een frituur. Met linten is er een duidelijke toegang naar de voordeur. Je gaat niet binnen als er al een klant aanwezig is. Binnen doe je je bestelling en je betaalt; dan vlieg je buiten, langs een aangeduide uitgang (voor die zaak zijn garagepoort), waar je kan wachten tot de frietjuffrouw je bestelling brengt. Als die frituur dat kan, als de bakker dat kan, als de brico dat kan, dan kan de verfwinkel, de bloemenwinkel ... dat ook.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw verfwinkel en de bloemenwinkel kunnen natuurlijk een thuisleverservice opzetten. Gewoon via telefoon of mail, of een webshop opzetten. Heel wat bloemenwinkels doen dat trouwens.
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me eigenlijk af hoe ver het nu echt zou staan met dat exitplan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik reeds zei, Duitsland doet het goed. Zonder twijfel. Maar als u nu denkt dat er ook maar één haar op mijn hoofd gelooft dat het aantal corona-doden dat de Duitsers opgeven het ware aantal Duitse doden is, dan bent u abuis.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 april 2020 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() '...Het virus duikt snel weer op, en vier andere lessen uit Azië ....
Op het Japanse eiland Hokkaido moesten scholen opnieuw dicht, zelfs Singapore krijgt een traceerapp niet van de grond. Vijf lessen die landen, op zoek naar een exitstrategie, kunnen leren van Azië....' https://www.standaard.be/cnt/dmf2020...urce=standaard Maw, we zijn er nog niet.
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerste regel is nog steeds : "blijf in uw kot" behalve voor essentiële dingen zoals voedsel, apotheek, ….
1e versoepeling , je mag wandelen, joggen, fietsen, onbeperkt zolang je maar in beweging blijft. Ik was hier toen zowat de enige die zich afvroeg waarom je heel het land kon rondfietsen, maar dat alleen in de wagen niet mocht. Was dat virologisch verantwoord, bijlange niet. Het was een toegeving aan de meer sportieven onder ons om in beweging te blijven. Die "echte" worden zot als ze zich niet kunnen uitleven. Was dit doordacht qua type van sport, en type transportmiddel, bijlange niet. Dus nu met die tuincentra en doe-het-zelf zaken, is dat net zo. Gewoon een ietsje lossen, zonder alles direct vrij te geven en qua aantal controleerbaar te houden voor de politie. Bovendien zullen de aankopen daar er voorzorgen dat de eerste regel weer wat verzekerd is qua thuisblijven. Dus allemaal niet zo veel achter zoeken, gewoon zachtjes en controleerbaar lossen, zonder te veel ineens vrij te geven. Deze middag was er een grafiek op TV van een geleerde kerel en die toonde wat er zou gebeuren als we nu alles lossen. Terug steil exponentieel de hoogte in.
![]() |
#91 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() net wel
Dan hoeft ge maar 1 winkel op 10 en 't zijn tevens grote winkels Citaat:
Dat doet nu juist niks kloten ter zaken se...of beter just wel.. OMDAT dit een soort eerste probeerseltje is om enige nood te leningen. 't Blijft dus een lockdown Gij pleit al voor een heuse opening met als drogargument : "jamaar mijn naaiwinkeltje dan", "het is geen eerlijke concurentie" Citaat:
Die maatregelen an sich zijn blijkbaar niet voldoende om een serieuze daling in te zetten...het is het minste dat ge kunt nemen ALS ge dan toch buiten moet. We moeten dus blijvende die ALS tot het minimum houden Ge blijft maar je mantra herhalen van 'niet eerlijk tov andere winkels' Citaat:
Citaat:
Elk bezoek, elk uitje houdt een risico in Ge dient het verkeer dus te beperken....en gij pleit voor het opengooien Laatst gewijzigd door praha : 20 april 2020 om 17:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat daar iets tegen is noch dat men dat gaat verbieden als blijkt dat we plots met z'n allen gaan verbouwen...tenzij dat weer overlast gaat geven (denk ook aan de niet noodzakelijke werken door een derde hé...want verbouwen houdt in dat ge soms toch nen loodgieter of zo moet laten komen) Het gaat erover dat men die DIY-winkels niet heeft opengesteld met het oog op dat iedereen nu graag wilt gaan verbouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat snapt ge niet aan een eerste probeersel om maximaal het nuttige met het aangename te kunnen verzoenen met zo weinig mogelijk extra winkels waar ge ook niet elke dag gaat staan voor een nieuw penseeltje Men moet toch ergens beginnen iets te proberen. Geef misschien een alternatief Travis dat voldoet aan dezelfde criteria |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik erken wel de nuance, dat een moestuin levensmiddelen (groene en/of fruit) verschaft. Maar in hoeverre kan je dit gezien de toestand waarin wij allemaal verkeren (en waarin iedereen zijn deel van de ellende ervaart) boven een andere bezigheid zetten? Toch van die orde, dat aldus die tuincentra wel open mogen; en winkels die voorzien in die andere bezigheid dat niet mogen?
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het goed voor heb dan was een van de maatregelen (of was het aanbeveling) dat er geen derden over de vloer mochten komen voor werken die niet dringend en noodzakelijk waren. Dus die vakmannen hadden normaliter toch al veel minder te doen. Praktijk bewijst wel het tegendeel...hier in 't straat stonden zelden zoveel bestelwagens van diverse kleinere firma's als weleer. Men is hier volop keukens, badkamers, etc aan 't plaatsen...geen haan die ernaar kraait |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het alternatief is het Chinamodel: het leger brengt eten aan huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez 't is toch echt moeilijk hé 1ste en belangrijkste maatregel : BLIJF IN UW KOT Dus ge dient ten alle tijden te vermijden dat ge zomaar wat gaat winkelen. Ook daar is een DIY net iets beter in. 'Normale' mensen maken daar geen daguitstap van |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het alternatief? ... Wel, zoals ik al zei, ik zou alvast niet op basis van de verkoopswaar mijn besluit gemaakt hebben; echter wel op basis van de mogelijkheden die een winkel heeft om aan enkele nader te bepalen voorwaarden te voldoen. Ik las in een post (van Schoof dacht ik?) dat een frituur zich aan regelgevingen kan houden; alsook een bakker. Dat ervaar ik ook. Dus waarom inderdaad die verfwinkel niet? Wat is het verschil, tussen grote winkel waar 15 klanten binnen zijn; en een kleinere winkel waar 2 klanten binnen zijn? U mag het me echt toelichten.
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 20 april 2020 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voeding viel er al buiten wegens : noodzakelijk...frituur hoort daar dus ook bij Dit zeer beperkt experiment komt erbij wegens beperkt en max nut voor velen Ge moet iets kiezen We hadden ook de breiwinkels kunnen openen die voldeden aan de voorwaarden en de DIY dicht laten Was dat dan beter ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |