![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anderzijds, het kamp dat louter kijkt naar hoe deze situatie wel of niet strookt met wat de wet (lokaal, nationaal, ...) voorschrijft. En jawel. Er zijn allicht leden van dat eerste kamp, die pretenderen in dat tweede kamp te zitten. Daar moeten we niet onnozel over doen. Mij persoonlijk stoort de boerka; en ik zit in dat tweede kamp. Ik pretendeer het niet. Hoofddoek, tulband, keppetje, ... geen probleem. Boerka, daar heb ik het wel moeilijk mee.
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 1 mei 2020 om 07:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Entre le fort et le faible, entre le riche et le pauvre, entre le maître et le serviteur, c'est la liberté qui opprime et la loi qui affranchit. Henri Lacordaire
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bedoelt u het sjariah-wetten-arsenaal?
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Westerse islam is aan een transformatie bezig, maar weinigen hebben het in de gaten.
Er zijn er ook die het niet willen zien dacht ik. Tot ... En dan zal het te laat zijn om alles terug in 'goede' banen weten te leiden want het zal een ware lijdensweg worden voor velen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Nu heb ik jaren geleden een documentaire gezien van een imam die de moskeeën afging om het gescheiden bidden man/vrouw af te schaffen. Ik weet niet meer welke strekking het was maar duidelijk heeft geen grote invloed gehad op de wereld van het moslim geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. De wet staat dus in de weg van de natuurlijke selectie. Het beknot het voordeel van de rijke, de sterke, en de slimme, om nutteloos voordeel te geven aan de arme, de zwakke en de idioot.
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 mei 2020 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hadden ze wat mij betreft mogen doen, de nikab mocht gerust ook op de schop. Dat om de moslims eens duidelijk in te peperen dat ze het zich feitelijk niet kunnen permitteren hier in te wijken en verder te leven alsof ze nog steeds zich in Noord-Afrika of het Midden-Oosten bevinden. Europa moet verdomme Europa blijven!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tenzij uiteraard, de algemene voorschriften zeggen dat hoofddeksels niet zijn toegestaan. Dan niet. Want dat zou betekenen dat voor religie een uitzondering wordt gemaakt.
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Travis Bickle;9315346]Zelfs daar stoort mij dat niet. Zolang hij/zij die dat soort kleding draagt maar zijn/haar werk doet en zich daarbij op geen enkele manier laat beperken door wat zijn/haar ideologie voorschrijft.
Tenzij uiteraard, de algemene voorschriften zeggen dat hoofddeksels niet zijn toegestaan. Dan niet. Want dat zou betekenen dat voor religie een uitzondering wordt gemaakt.[/QUOTE Dat doet men nu al ! Laatst gewijzigd door daiwa : 1 mei 2020 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=daiwa;9315359]
Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() [quote=daiwa;9315359]
Citaat:
Net zoals wetten en regelgevingen veranderlijk zijn aan de tijdsgeest, is wat mij betreft ook de UVRM daar onderhevig aan. We passen wel de wet aan als dat nodig is; maar aan de UVRM wordt niet geraakt. De gevolgen daarvan, voeden onder andere deze discussie.
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het helpt ook voor een stuk te verklaren waarom er vandaag wel toegevingen worden gedaan ten overstaan van islam. Niet dat het een doel op zich is; wel een middel om politieke macht te grijpen.
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 1 mei 2020 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Is ook mijn gedacht. Pak die mannen aan die vrouwen onderdrukken door hen te verplichten om een boerka te dragen in plaats van aan symptoombestrijding te doen. Maar daar zijn al die rechtse rakkers gewoon te laf voor.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Ben blij dat je dat bijtreedt want dat werd hier straal genegeerd of ontkend. Idem dito's voor hoofddoeken die we onder mom van neutraliteit hebben geweerd in openbare gebouwen idem dit voor heel gedoe rond boerkini's onder het mom van hygiëne etc |
|
![]() |
![]() |