Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2020, 15:26   #81
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In den Aldi waarover u het had moeten de caissières eveneens de rekken aanvullen en andere taken uitvoeren. De tijd dat personeel enkel aan de kassa zit is volgens mij zo goed als voorbij buiten misschien in sommige Carrefours dan.
Met alle respect voor de kassiersters en wie de rekken aanvult. Personeel dat tussen de rekken loopt zou een mondmasker moeten dragen. Het voorbeeld geven.
Ondertussen krijg ik aan de ingang van de Aldi wel een winkelkarretje toegereikt door een piepjonge jobstudent(e), met een mondkapje op, en die niets anders doet dan karretjes ontsmetten.
Ik heb niets tegen dit laatste, met alle respect voor jobstudenten, maar het contrast met wat ik binnen de winkel zie is te groot.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 17:06   #82
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In feite zouden de mensen hun bestelling aan de kassa moeten geven en dat iemand dat gaat halen.

Niks rond te lopen.

Gelijk de oude tijd.
Oud 9 mei 2020, 17:08   #83
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't waren ezels in die Colruyt....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 17:09   #84
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In feite zouden de mensen hun bestelling aan de kassa moeten geven en dat iemand dat gaat halen.
Als winkels graag hebben dat hun omzet zal dalen, zullen ze dat zeker eens overwegen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 17:25   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niks rond te lopen.

Gelijk de oude tijd.
Dat is exact wat wij al jaren doen, met de drive-in.

Zoiets als:

https://drive.carrefour.eu/nl/
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 17:43   #86
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niks rond te lopen.

Gelijk de oude tijd.
Winkelen is ook vinden wat je eigenlijk niet zocht. Bij mij toch. Dat klinische, hyperpraktische dat bvb Colruyt zo kenmerkt vind ik gruwelijk.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 17:57   #87
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Idem in deze regio. Amper mondmaskers of andere maatregelen. De boeren al zeker niet. Cash betalen blijft duidelijk de norm en afstand houden doet bijna niemand. Maar Heist o/d Berg heeft ook een pak meer geregistreerde besmettingen dan de omliggende grotere steden (Aarschot, Lier, Herentals ... Daarom dat er ook hier een groot triage punt werd gemaakt.
Ja

Geen wonder dat in tegenstelling tot het buitenland, Belgische coronahaarden just in het platteland liggen (momenteel de Noorderkempen en provincie Namen, eerder Limburg en Henegouwen)
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 18:03   #88
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met alle respect voor de kassiersters en wie de rekken aanvult. Personeel dat tussen de rekken loopt zou een mondmasker moeten dragen. Het voorbeeld geven.
Ondertussen krijg ik aan de ingang van de Aldi wel een winkelkarretje toegereikt door een piepjonge jobstudent(e), met een mondkapje op, en die niets anders doet dan karretjes ontsmetten.
Ik heb niets tegen dit laatste, met alle respect voor jobstudenten, maar het contrast met wat ik binnen de winkel zie is te groot.
Inderdaad want binnen zijn mondmaskers meer nodig dan buiten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 18:06   #89
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Bij ons in Essen dragen kassiersters gewoon mondmaskers en respecteren de klanten social distancing. Karren worden ook beperkt en systematisch ontsmet. Is dat niet overal in België/Vlaanderen dan? Gek. Dat is al weken zo bij ons. Weken.

Laatst gewijzigd door Weyland : 9 mei 2020 om 18:06.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 18:08   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Bij ons in Essen dragen kassiersters gewoon mondmaskers en respecteren ze social distancing. Karren worden ook beperkt en systematisch ontsmet. Is dat niet overal in België/Vlaanderen dan? Gek. Dat is al weken zo bij ons. Weken.

Je hebt Vlaanderen en je hebt Antwerpen. Net die reportage gezien over Antwerpen. Ik pleit voor een onafhankelijk Antwerpen.
Geen enkel volkje wil zoveel regeltjes opleggen aan anderen maar geen enkel volk wil zo veel mogelijk hun goesting doen
Een muur rond die nationalistische stad is misschien nog de enige oplossing.
Misschien zitten we binnen een maand weer aan het begin dankzij die blaaskaken van de NVA gildes uit Brasschaat en Schilde.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 mei 2020 om 18:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 18:26   #91
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij ons in Essen dragen kassiersters gewoon mondmaskers en respecteren de klanten social distancing. Karren worden ook beperkt en systematisch ontsmet. Is dat niet overal in België/Vlaanderen dan? Gek. Dat is al weken zo bij ons. Weken.
Over welke winkels heb je het dan ?
Neen, niet alle winkels volgen dezelfde politiek als het over fysieke afstand of ontsmetting gaat.
Of dat ik hier in Mechelen nu de Aldi, Colruyt, Carrefour binnen stap, ik stel vast dat er om de haverklap iets aan de politiek verandert.
Ik heb ondertussen begrepen dat je best een stuk van 1 Euro of 50 cent op zak hebt voor een winkelkarretje, wegens verplicht winkelkarretje ... (soms).
Oud 9 mei 2020, 18:31   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, niet alle winkels volgen dezelfde politiek als het over fysieke afstand of ontsmetting gaat.
Of dat ik hier in Mechelen nu de Aldi, Colruyt, Carrefour binnen stap, ik stel vast dat er om de haverklap iets aan de politiek verandert.
Ik heb ondertussen begrepen dat je best een stuk van 1 Euro of 50 cent op zak hebt voor een winkelkarretje, wegens verplicht winkelkarretje ... (soms).
Dat verplicht winkelkarretje is ook de grootste onzin. Net dat winkelkarretje verhinderd me om bij de pinken te blijven en me op afstand te houden. Sowieso moet je dat altijd ergens laten staan om je product uit de rekken te halen.
Met alleen mijn boodschappentas ben ik een stuk beweeglijker en bijgevolg meer veilig bezig.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 18:34   #93
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Delhaize, Okay Supermarkt, Colruyt in Kalmthout, Spar, Aveve in Essen. Bij Aldi heerst er ook discipline, maar moet je de karren zelf ontsmetten, wat iedereen doet. De situatie is hier hetzelfde als in Nederland (ik werk in de Westhoek van Noord-Brabant tussen Brabanders, Zeeuwen en Hollanders).

Ook in de Brico houdt iedereen afstand is is een kar verplicht en wordt die ontsmet door medewerkers.

PS: Muntstukjes heb je meestal niet meer nodig. De karren worden niet vastgeklikt nu.

Laatst gewijzigd door Weyland : 9 mei 2020 om 18:43.
Oud 9 mei 2020, 18:37   #94
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je hebt Vlaanderen en je hebt Antwerpen. Net die reportage gezien over Antwerpen. Ik pleit voor een onafhankelijk Antwerpen.
Geen enkel volkje wil zoveel regeltjes opleggen aan anderen maar geen enkel volk wil zo veel mogelijk hun goesting doen
Een muur rond die nationalistische stad is misschien nog de enige oplossing.
Misschien zitten we binnen een maand weer aan het begin dankzij die blaaskaken van de NVA gildes uit Brasschaat en Schilde.
Antwerpen is dan ook een Brabantse provincie en zou Midden-Brabant moeten heten zoals in de Nederlandse periode. Historisch veel correcter dat. Met Antwerpen als hoofdstad, dat wel. Dat doet het echte Vlaanderen ook veel meer eer aan als unieke regio.
Oud 9 mei 2020, 18:58   #95
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Delhaize, Okay Supermarkt, Colruyt in Kalmthout, Spar, Aveve in Essen. Bij Aldi heerst er ook discipline, maar moet je de karren zelf ontsmetten, wat iedereen doet. De situatie is hier hetzelfde als in Nederland (ik werk in de Westhoek van Noord-Brabant tussen Brabanders, Zeeuwen en Hollanders).

Ook in de Brico houdt iedereen afstand is is een kar verplicht en wordt die ontsmet door medewerkers.

PS: Muntstukjes heb je meestal niet meer nodig. De karren worden niet vastgeklikt nu.
Precies alsof zo’n kar een wondermiddel zou zijn als bescherming tegen dit virus. Ik hen een hekel aan winkelen met zo’n kar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 18:59   #96
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Precies alsof zo’n kar een wondermiddel zou zijn als bescherming tegen dit virus. Ik hen een hekel aan winkelen met zo’n kar.
Het is een middel om het aantal mensen tegelijk in de winkel te beperken, eerder.
Oud 9 mei 2020, 19:01   #97
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een middel om het aantal mensen tegelijk in de winkel te beperken, eerder.
Inderdaad, dan moeten ze niet zitten tellen.
Oud 9 mei 2020, 19:03   #98
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo kan men gemakkelijk weten hoeveel klanten er in de winkel zijn, en niet meer dan een maximum aantal klanten toelaten.

Geen kar meer = geen inkom.

Verder hou je met een kar ook iets meer afstand aan de kassa tijdens het aanschuiven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 19:37   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Mijn inziens is dat ook de enige manier om het klantenaantal te beperken. Het systeem kost niet veel: de jobstudent moet enkel de klant wijzen op het verplicht gebruikt van het karretje, en stelselmatig de handvatten ontsmetten. Die winkelkarretjes krijgen dus een tweede functie. Geen probleem, ook al vind ik zo'n kar een handicap binnen de winkel.
Oud 9 mei 2020, 19:41   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar eens de winkel binnen, moet ge die niet blijven duwen he. Ge zet die in de eerste de beste hoek, en gaat dan zo verder.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be