![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen krijg ik aan de ingang van de Aldi wel een winkelkarretje toegereikt door een piepjonge jobstudent(e), met een mondkapje op, en die niets anders doet dan karretjes ontsmetten. Ik heb niets tegen dit laatste, met alle respect voor jobstudenten, maar het contrast met wat ik binnen de winkel zie is te groot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feite zouden de mensen hun bestelling aan de kassa moeten geven en dat iemand dat gaat halen.
Niks rond te lopen. Gelijk de oude tijd.
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't waren ezels in die Colruyt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets als: https://drive.carrefour.eu/nl/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Winkelen is ook vinden wat je eigenlijk niet zocht. Bij mij toch. Dat klinische, hyperpraktische dat bvb Colruyt zo kenmerkt vind ik gruwelijk.
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat in tegenstelling tot het buitenland, Belgische coronahaarden just in het platteland liggen (momenteel de Noorderkempen en provincie Namen, eerder Limburg en Henegouwen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij ons in Essen dragen kassiersters gewoon mondmaskers en respecteren de klanten social distancing. Karren worden ook beperkt en systematisch ontsmet. Is dat niet overal in België/Vlaanderen dan? Gek. Dat is al weken zo bij ons. Weken.
Laatst gewijzigd door Weyland : 9 mei 2020 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt Vlaanderen en je hebt Antwerpen. Net die reportage gezien over Antwerpen. Ik pleit voor een onafhankelijk Antwerpen. Geen enkel volkje wil zoveel regeltjes opleggen aan anderen maar geen enkel volk wil zo veel mogelijk hun goesting doen Een muur rond die nationalistische stad is misschien nog de enige oplossing. Misschien zitten we binnen een maand weer aan het begin dankzij die blaaskaken van de NVA gildes uit Brasschaat en Schilde. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 mei 2020 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, niet alle winkels volgen dezelfde politiek als het over fysieke afstand of ontsmetting gaat. Of dat ik hier in Mechelen nu de Aldi, Colruyt, Carrefour binnen stap, ik stel vast dat er om de haverklap iets aan de politiek verandert. Ik heb ondertussen begrepen dat je best een stuk van 1 Euro of 50 cent op zak hebt voor een winkelkarretje, wegens verplicht winkelkarretje ... (soms). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met alleen mijn boodschappentas ben ik een stuk beweeglijker en bijgevolg meer veilig bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook in de Brico houdt iedereen afstand is is een kar verplicht en wordt die ontsmet door medewerkers. PS: Muntstukjes heb je meestal niet meer nodig. De karren worden niet vastgeklikt nu. Laatst gewijzigd door Weyland : 9 mei 2020 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dan moeten ze niet zitten tellen.
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen kar meer = geen inkom. Verder hou je met een kar ook iets meer afstand aan de kassa tijdens het aanschuiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Mijn inziens is dat ook de enige manier om het klantenaantal te beperken. Het systeem kost niet veel: de jobstudent moet enkel de klant wijzen op het verplicht gebruikt van het karretje, en stelselmatig de handvatten ontsmetten. Die winkelkarretjes krijgen dus een tweede functie. Geen probleem, ook al vind ik zo'n kar een handicap binnen de winkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar eens de winkel binnen, moet ge die niet blijven duwen he. Ge zet die in de eerste de beste hoek, en gaat dan zo verder.
|
![]() |
![]() |