Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2020, 06:27   #81
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ok ik begrijp het maar de man heeft zich nu éénmaal weer voor de 100 % geïntegreerd in de maatschappij en dat op zich verdient ons respect.
Waar blijft uw respect voor mij? en waar blijft uw respect voor de miljarden mensen die nooit iets uitgespookt hebben?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 06:30   #82
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misdaden zijn fouten en fouten kunnen misdaden zijn. Wat had jij gewild dan ? Dat de man na zijn straf te hebben uitgezeten terug in de misdaad terechtkwam ? Hij heeft zijn straf uitgezeten en van die straf gebruik gemaakt om zijn leven weer op de rails te zetten. Zo hoort het en iedereen wint daarbij.
De bende Haemers waren zware gangsters. Die mensen kunnen zich herpakken berouw tonen en mogen van mij een tweede kans krijgen. Wel een tweede en geen derde.
Dat is anders bij psychopaten als een Dutroux een Fourniret of anderen.

Wat is uw punt uiteindelijk ?
Natuurlijk verdient ie een tweede kans.
Maar dat die tweede kans het opvoeden van jongeren moet zijn, dat is er wel ver over.
Oud 14 mei 2020, 06:31   #83
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
In totaal vielen er drie doden. Drie te veel weliswaar. Twee in Verviers en één in Groot-Bijgaarden.

Maar goed, ik kan me wel vinden in het gegeven dat (los van zijn ontsnapping in mei '93) hij zijn leven terug op de rails heeft weten te brengen. Dit zeg ik op basis van wat we weten natuurlijk. Zover gekend heeft hij sinds hij is vrijgekomen (2004) niets meer gedaan, waardoor hij in aanraking zou kunnen komen met het gerecht. Is dat omdat hij effectief een goed burger is geworden; of speelt hij het gewoon heel goed?

Ik ben geneigd hem wat dat betreft het voordeel van de twijfel te geven.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze hem nog niet betrapt hebben.
Oud 14 mei 2020, 08:41   #84
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Die beschuldigingen komen van de deels anoniem gebleven X getuigen. Het zijn wel zeer concrete beschuldigingen en de PV's zijn gepubliceerd door wikileaks.
Er zijn 7 X getuigen en steeds dezelfde namen van misbruikers komen terug. De broers Lippens worden door alle 7 getuigen genoemd als zijnde bijzonder sadistische pedocriminelen.

Regina Louf is de enige van de 7 die en public naar voren kwam. De anderen durfden het niet omdat ze wisten dat ze niet geloofd zouden worden. Louf overkwam hetzelfde. Ze werd in alle gazetten kapotgemaakt. Niemand moest haar geloven maar haar beweringen moesten wel onderzocht worden. Dit gebeurde door het politieteam van Patrick De Baets, maar het volledige team werd op non actief gezet en zelfs juridisch geïntimideerd. Gerechtspsychiater Paul Igodt die stelde dat Louf dissociatiegedrag vertoont op basis van ernstig seksueel misbruik, werd ook ontslagen. Het verdict moest worden dat het een leugenares was.

Ze werden allemaal vervangen door saboteurs, en alle getuigen moesten in diskrediet worden gebracht. Het doet heel erg denken aan de zaak Harvey Weinstein in Hollywood. Al zijn slachtoffers moesten ook in de media worden afgemaakt door ze prostituees te noemen. Het schrijnende is dat de media er steeds aan meedoen.

De beschuldigingen van alle X getuigen zijn ongelofelijk heftig. Het gaat niet over zuivere pedofilie maar echt over het doodmartelen van kinderen.
Je zou willen geloven dat het niet bestaat, maar ook in minder notoire kringen zijn er mensen gearresteerd voor gelijkaardige hallucinante feiten
De broers Lippens nog wel??
En daar bestaan PV's van?
Kan je ons die PV's tonen??

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 mei 2020 om 08:52.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 09:11   #85
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De broers Lippens nog wel??
En daar bestaan PV's van?
Kan je ons die PV's tonen??
Ik had begrepen dat enkel X1 (wiens naam is gekend) en X2 het over beide broers (Leopold en Maurice) hadden gehad. Van de overige getuigen, heb ik daar in elk geval niets over gelezen. Beide getuigen kenden elkaar niet (zo wordt gezegd); aldus op basis daarvan zouden beide heren wel (op zijn minst) mogen verhoord geworden zijn. Dat gebeurde echter niet. Je kan je daar terecht vragen bij stellen.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 09:47   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nadat Nihoul dood was, kwam de stroom straffe verhalen pas echt op gang...

Toeval?
Lees Dossier X. Dateert ruim voor Nihouls dood.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 11:06   #87
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Hier vind je er ook wat over:

http://www.knokke-waakhond.com/index...burgemeester22
Oud 14 mei 2020, 18:23   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Maar dat die tweede kans het opvoeden van jongeren moet zijn, dat is er wel ver over.
Voor zover ik weet is de man geen opvoeder. Ik zie verder niet echt een verband. Laat die man nu gerust hij heeft zijn straf ondergaan en dat is het belangrijkste....hij is een voorbeeld voor alle gedetineerden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 18:36   #89
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er misschien mensen zijn die een tweede kans verdienen tot daartoe maar in Dutroux zijn geval gaat die vlieger niet op.
Oud 14 mei 2020, 19:37   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat er misschien mensen zijn die een tweede kans verdienen tot daartoe maar in Dutroux zijn geval gaat die vlieger niet op.

Dutroux is dan ook een psychopaat.
Oud 14 mei 2020, 19:39   #91
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar blijft uw respect voor mij? en waar blijft uw respect voor de miljarden mensen die nooit iets uitgespookt hebben?
Vooruit ik zal U een plezier doen. Ik heb alleen respect voor gangsters.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be