Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2020, 06:22   #81
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik denk dat links en rechts het misschien eens kunnen worden over de ware schuldigen in deze zaak: degenen die miljoenen en miljarden hebben verdiend door 'globalisatie', t.t.z. het ontmantelen van onze industrie en het verschepen daarvan naar China.
Als je ziet hoe het klootjesvolk staat aan te schuiven aan de action en ... om de goedkope brol uit China in huis te halen.

Ik zou er eigenlijk ook dringend heen moeten gaan, ik moet nog ne kerstboom kopen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 06:24   #82
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat links en rechts het misschien eens kunnen worden over de ware schuldigen in deze zaak: degenen die miljoenen en miljarden hebben verdiend door 'globalisatie', t.t.z. het ontmantelen van onze industrie en het verschepen daarvan naar China.
Er was geen keuze. Het was dat of failliet gaan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 06:48   #83
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er was geen keuze. Het was dat of failliet gaan.
Dat dacht men vroeger ja.

En nu? Nu hebben we niet eens de capaciteit om mondmaskers te maken.

Laat ons toch maar eens opnieuw de piste van importheffingen bekijken.
Oud 15 mei 2020, 07:21   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of de loonlast hier verlagen en minder luxe mogelijkheden laten bekostigen door de overheden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 07:34   #85
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik begrijp de topic-starter en zie het nu pas. Jou draad had je volgens mij best in dit Corona subforum geplaatst. Binnenlands of niet.
Oei! Hendrik de Eerste krijgt het deksel op de neus!
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 07:38   #86
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Staat in binnenland, dus geen probleem.

Uhebt de dubbele draad opgestart, dat banpunt komt u dus toe.

U bent het die uw bericht in de verkeerde rubriek hebt geplaatst.
L’ arroseur arrosé...
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 08:10   #87
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Oei! Hendrik de Eerste krijgt het deksel op de neus!
Wanneer Henri1 een draad opstart is het altijd de bedoeling de N-VA te beschadigen. Hier is het niet anders. En jawel hoor, er zijn al een paar onnozelaars die in die richting iets gepost hebben (zie post 69 o.a.)
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 08:20   #88
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het was daar goedkoper hé.

Ondertussen zijn we voor alles afhankelijk van China en ...

Zelfs grondstoffen om medicatie te maken komen uit China.

Europa is het grote voorbeeld over hoe het niet moet.
De hele wereld is importeur van goedkope goederen en grondstoffen uit China. Men zou hierover moeten nadenken en dit veranderen maar ik vrees ervoor, het is gewoon te gemakkelijk en leuk voor velen. En er is enorm veel vraag naar goedkope en nutteloze brol.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 08:50   #89
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het punt juist: de risico groep waar jij begint bij te horen (maar ik ook een beetje hoor) was perfect in staat om *zichzelf* te beschermen, zonder dat het nodig was het land plat te leggen. Het zou juist gemakkelijker geweest zijn om zichzelf te beschermen als het niet te lang duurde.

Wat *opgelegd werd* aan iedereen, konden wat oudere mensen uit eigen beweging doen, zonder dat het nodig was de dertigers en zo thuis te parkeren en de economie plat te leggen. Het is niet nodig om de cafe's en restaurants dwangmatig te sluiten om daar zelf niet naartoe te gaan he. Het is niet nodig om bioscopen te sluiten: je kan zelf beslissen dat je daar niet naartoe gaat.

ALLES van de afgekondigde maatregelen kon men op niet-dwangmatige wijze zelf toepassen als men iets of wat risico had.

Als er IETS nodig was, waren het TOELATINGEN om dat te doen. Regelingen die maakten dat mensen bijvoorbeeld, ik zeg maar wat, zichzelf konden confineren (en die tijd toevoegen aan hun pensioenleeftijd, ik zeg maar wat).

Als je jezelf 3 maanden confineert met behoud van wedde, dan ga je ook gewoon 3 maanden later op pensioen ; en het zouden maatregelen zijn die enkel maar boven de 50 of 55 jaar of zo (of wanneer je speciale condities hebt) van toepassing zijn ALS JE WIL.
Gij vergeet wel enkele belangrijke zaken.

Het zijn de jongeren die het virus meegebracht hebben. Niet de hoogbejaarden in de verzorgingsinstellingen.
Dat de ouderen een hoger risico hebben op sterft klopt. Maar dit virus zou de hele economie zonder lockdown ook platgelegd hebben. Middelbare-leeftijders die doodziek in gangen van hospitalen opgestapeld liggen produceren niet en verbruiken en of kopen niet.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 08:54   #90
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Idd.

Mijn ouders en schoonouders hebben hun erfenis gehad toen ze zelf voorbij de 60 waren.

Aangezien ik hoop dat mijn ouders goed oud worden (ik ben familieman) zal dat voor mij ook op die leeftijd zijn.

Men moet er voor zorgen dat jonge mensen hun eigen geld kunnen verdienen.
Hier idd.

Maar de kleinkinderen konden wel een graantje meepikken. Op een ogenblik dat je immo koopt/bouwt komt dat goed van pas. Mijn ervaring is dat werken, sparen, zelf zorgen voor je oude dag enz. dikwijls familiegebonden is en vele generaties meegaat. Dat zijn de families die dikwijls vele generaties achter elkaar een welvarend leven hebben. Waarom denkt ge dat sommige banken voordelen geven aan kinderen uit zulke families?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 08:55   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Daarom dat alleenstaanden altijd aan het kortste eind trekken in den Belziek?

Eigenlijk moet je wel zot zijn om in BE te wonen en te werken.
Ik vind dat heel dubbelzinnig hoor.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 08:59   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Idd.

Mijn ouders en schoonouders hebben hun erfenis gehad toen ze zelf voorbij de 60 waren.

Aangezien ik hoop dat mijn ouders goed oud worden (ik ben familieman) zal dat voor mij ook op die leeftijd zijn.

Men moet er voor zorgen dat jonge mensen hun eigen geld kunnen verdienen.
2
Ik zou dat zelfs wat willen uitbreiden: je moet zorgen dat ze leren werken, leren waarderen waarvoor ze werken, laten weten dat er niets voor niets is ...

Zeker in huidige tijden waar sommigen vlug scheiden, en daarbij liever veel centen zien verdwijnen naar advocaten, dan te scheiden in onderling respect.

Ik heb mijn kinderen van in het begin zachtjesaan geholpen. Door mee te helpen met een beperkte som per maand aan de afbetaling van hun eerste huisje.
En toen ik zag dat alles goed verliep, dan een wat zwaardere injectie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 mei 2020, 09:01   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als je ziet hoe het klootjesvolk staat aan te schuiven aan de action en ... om de goedkope brol uit China in huis te halen.

Ik zou er eigenlijk ook dringend heen moeten gaan, ik moet nog ne kerstboom kopen.
Pleit jij nu om het consumptiegedrag centraal te sturen, met behulp van mensen die verheven staan boven het klootjesvolk, om het globale schijn-beschavingspeil naar jouw smaak en goesting te laten stijgen?

Oud 15 mei 2020, 09:05   #94
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We gooien de laatste 2 maanden nog niet genoeg welvaart over de balk, dat we nog eens moeten beginnen met importheffingen ook.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 09:08   #95
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hier idd.

Maar de kleinkinderen konden wel een graantje meepikken. Op een ogenblik dat je immo koopt/bouwt komt dat goed van pas. Mijn ervaring is dat werken, sparen, zelf zorgen voor je oude dag enz. dikwijls familiegebonden is en vele generaties meegaat. Dat zijn de families die dikwijls vele generaties achter elkaar een welvarend leven hebben. Waarom denkt ge dat sommige banken voordelen geven aan kinderen uit zulke families?
Sparen: dat is een GEWOONTE die begint als een fijn draadje & eindigt als een stalen kabel
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 10:49   #96
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat "dacht" men niet, dat was realiteit. In België produceren van loonintensieve producten was (en is) verlieslatend. Bedrijven gingen massaal failliet. Alleen degenen die delocaliseerd hebben konden overleven. Importheffingen is contra productief en het is de EU die beslist. De prijzen gaan drastisch stijgen en de koopkracht gaat dalen. China wordt ook meer en meer klant van Europese producten. Die gaan dan ook op hun beurt hun import taksen opdrijven. Pakweg Duitsland die veel machinerie aan China levert zal nooit in zo een scenario stappen.
De productie van alle arbeidsintensieve producten is gewoon verloren voor Europa, die tijd komt nooit terug.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 10:53   #97
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Sparen: dat is een GEWOONTE die begint als een fijn draadje & eindigt als een stalen kabel
De succesformule van en voor menige 'ex'...
Oud 15 mei 2020, 10:56   #98
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij vergeet wel enkele belangrijke zaken.

Het zijn de jongeren die het virus meegebracht hebben. Niet de hoogbejaarden in de verzorgingsinstellingen.
Dat de ouderen een hoger risico hebben op sterft klopt. Maar dit virus zou de hele economie zonder lockdown ook platgelegd hebben. Middelbare-leeftijders die doodziek in gangen van hospitalen opgestapeld liggen produceren niet en verbruiken en of kopen niet.
En de meesten zouden na een paar dagen gewoon niet meer gaan werken zijn, of zoals in bepaalde bedrijven gebeurde gaan staken zijn omdat ze wel moesten werken en anderen in homeoffice hun ding mochten gaan doen.

Die globale lockout zou een ongecontrolleerde lockout geworden zijn met nog veel ernstige gevolgen, het hamsteren in het begin van de crisis is daar het beste bewijs van, overal paniek. Veel productiviteit zou er niet geweest zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 11:13   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het punt juist: de risico groep waar jij begint bij te horen (maar ik ook een beetje hoor) was perfect in staat om *zichzelf* te beschermen, zonder dat het nodig was het land plat te leggen. Het zou juist gemakkelijker geweest zijn om zichzelf te beschermen als het niet te lang duurde.

Wat *opgelegd werd* aan iedereen, konden wat oudere mensen uit eigen beweging doen, zonder dat het nodig was de dertigers en zo thuis te parkeren en de economie plat te leggen. Het is niet nodig om de cafe's en restaurants dwangmatig te sluiten om daar zelf niet naartoe te gaan he. Het is niet nodig om bioscopen te sluiten: je kan zelf beslissen dat je daar niet naartoe gaat.

ALLES van de afgekondigde maatregelen kon men op niet-dwangmatige wijze zelf toepassen als men iets of wat risico had.
Je hebt in zekere zin gelijk, binnen een wereld waar iedereen zich bewust zou zijn van de gevolgen van *onverantwoord* gedrag.
Je zou dan verwachten dat wie zich in een risicopositie bevindt zich sowieso zou beschermen. Wat ik persoonlijk vaststel, op straat, in de winkels, bewijst het tegendeel.
Er zijn nog steeds ouderen die er zich niets van aantrekken. Op zich is dat hun probleem.
De jongeren voelen zich minder kwetsbaar. En dat is ook overduidelijk in het straatbeeld.
Dus. Ouderen zouden zichzelf moeten beschermen, uit zelfbehoud. Anderzijds, moeten de jongeren zich bewust zijn van het feit dat ze die ouderen kunnen besmetten.

En een café (bv) openhouden voor klanten tot een bepaalde leeftijd is niet haalbaar, ondemocratisch, en geeft aanleiding tot discriminatie.

Hoe dan ook. Het is belachelijk om de meest kwetsbare groep te laten opdraaien voor de kosten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 11:25   #100
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Pleit jij nu om het consumptiegedrag centraal te sturen, met behulp van mensen die verheven staan boven het klootjesvolk, om het globale schijn-beschavingspeil naar jouw smaak en goesting te laten stijgen?
Het consumptiegedrag hoeft niet gestuurd te worden. Invoer uit China moet gewoon zo veel als mogelijk worden geweerd. Dan lost het probleem zichzelf op.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be