![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou er eigenlijk ook dringend heen moeten gaan, ik moet nog ne kerstboom kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat dacht men vroeger ja.
En nu? Nu hebben we niet eens de capaciteit om mondmaskers te maken. Laat ons toch maar eens opnieuw de piste van importheffingen bekijken.
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of de loonlast hier verlagen en minder luxe mogelijkheden laten bekostigen door de overheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Wanneer Henri1 een draad opstart is het altijd de bedoeling de N-VA te beschadigen. Hier is het niet anders. En jawel hoor, er zijn al een paar onnozelaars die in die richting iets gepost hebben (zie post 69 o.a.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hele wereld is importeur van goedkope goederen en grondstoffen uit China. Men zou hierover moeten nadenken en dit veranderen maar ik vrees ervoor, het is gewoon te gemakkelijk en leuk voor velen. En er is enorm veel vraag naar goedkope en nutteloze brol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn de jongeren die het virus meegebracht hebben. Niet de hoogbejaarden in de verzorgingsinstellingen. Dat de ouderen een hoger risico hebben op sterft klopt. Maar dit virus zou de hele economie zonder lockdown ook platgelegd hebben. Middelbare-leeftijders die doodziek in gangen van hospitalen opgestapeld liggen produceren niet en verbruiken en of kopen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Maar de kleinkinderen konden wel een graantje meepikken. Op een ogenblik dat je immo koopt/bouwt komt dat goed van pas. Mijn ervaring is dat werken, sparen, zelf zorgen voor je oude dag enz. dikwijls familiegebonden is en vele generaties meegaat. Dat zijn de families die dikwijls vele generaties achter elkaar een welvarend leven hebben. Waarom denkt ge dat sommige banken voordelen geven aan kinderen uit zulke families? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat heel dubbelzinnig hoor.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou dat zelfs wat willen uitbreiden: je moet zorgen dat ze leren werken, leren waarderen waarvoor ze werken, laten weten dat er niets voor niets is ... Zeker in huidige tijden waar sommigen vlug scheiden, en daarbij liever veel centen zien verdwijnen naar advocaten, dan te scheiden in onderling respect. Ik heb mijn kinderen van in het begin zachtjesaan geholpen. Door mee te helpen met een beperkte som per maand aan de afbetaling van hun eerste huisje. En toen ik zag dat alles goed verliep, dan een wat zwaardere injectie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pleit jij nu om het consumptiegedrag centraal te sturen, met behulp van mensen die verheven staan boven het klootjesvolk, om het globale schijn-beschavingspeil naar jouw smaak en goesting te laten stijgen?
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gooien de laatste 2 maanden nog niet genoeg welvaart over de balk, dat we nog eens moeten beginnen met importheffingen ook.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De productie van alle arbeidsintensieve producten is gewoon verloren voor Europa, die tijd komt nooit terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die globale lockout zou een ongecontrolleerde lockout geworden zijn met nog veel ernstige gevolgen, het hamsteren in het begin van de crisis is daar het beste bewijs van, overal paniek. Veel productiviteit zou er niet geweest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou dan verwachten dat wie zich in een risicopositie bevindt zich sowieso zou beschermen. Wat ik persoonlijk vaststel, op straat, in de winkels, bewijst het tegendeel. Er zijn nog steeds ouderen die er zich niets van aantrekken. Op zich is dat hun probleem. De jongeren voelen zich minder kwetsbaar. En dat is ook overduidelijk in het straatbeeld. Dus. Ouderen zouden zichzelf moeten beschermen, uit zelfbehoud. Anderzijds, moeten de jongeren zich bewust zijn van het feit dat ze die ouderen kunnen besmetten. En een café (bv) openhouden voor klanten tot een bepaalde leeftijd is niet haalbaar, ondemocratisch, en geeft aanleiding tot discriminatie. Hoe dan ook. Het is belachelijk om de meest kwetsbare groep te laten opdraaien voor de kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het consumptiegedrag hoeft niet gestuurd te worden. Invoer uit China moet gewoon zo veel als mogelijk worden geweerd. Dan lost het probleem zichzelf op.
|
![]() |
![]() |