Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2020, 13:00   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
De pokkenbesmettingen waren dalend nog voor Jenner met zijn vaccinatie kwam. Tuberculose besmettingen waren dalend nog voor de opkomst van doeltreffende antibiotica in de vijftiger jaren van vorige eeuw. Toch waren zowel vaccinatie als antibiotica nuttig. Idem voor difterie.
Ik denk dat op dezelfde manier mondmaskers nuttig zijn. De hinder is maar gering.
De hinder is niet zo gering als je dat een ganse dag moet dragen. Ik heb al gezegd dat er een verschil is tussen uw masker opzetten op de tram, of het gans de dag op uw werk moeten dragen. Mocht het geen hinder veroorzaken, dan zou niemand er iets op tegen hebben he. Het is gewoon lastig om zoiets uren moeten te dragen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2020 om 13:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 13:25   #82
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De hinder is niet zo gering als je dat een ganse dag moet dragen. Ik heb al gezegd dat er een verschil is tussen uw masker opzetten op de tram, of het gans de dag op uw werk moeten dragen. Mocht het geen hinder veroorzaken, dan zou niemand er iets op tegen hebben he. Het is gewoon lastig om zoiets uren moeten te dragen.
de chirurg die 2 jaar geleden 6 uur bezig was om mijn knie te recontrueren zou graag een woordje spreken...
Oud 16 juli 2020, 13:27   #83
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de sanitaire kant van deze epidemie grotendeels voorbij zal zijn, tegen dan zal er een vaccin of behandeling zijn en zijn we er aan gewoon (ttz, de ziekte is essentieel verdwenen en gedomestikeerd).
Je zei dat we niet moeten hopen op een gunstige mutatie van het virus, maar:
1) bevordert een 'geniepiger' virus niet de overdracht ervan?
2) sommigen zeggen dat een artificieel virus (geproduceerd in een lab, wat hier goed mogelijk is) minder lang standhoudt. Hoe zie je dat?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 13:48   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de chirurg die 2 jaar geleden 6 uur bezig was om mijn knie te recontrueren zou graag een woordje spreken...
Kijk, ik moet dat soms gans de dag aandoen, en dan zie ik gewoon de helft van de tijd (als ik uitadem) niks. Het doet gewoon een zotte deugd als ge dat kunt af doen.

Nog eens, voor 20 minuten stoort mij dat niet, vooral als ik nergens moet kijken. Maar de ganse dag, amaai.
Oud 16 juli 2020, 13:53   #85
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die chirurg heeft dat echt nodig. Die kan niet anders.

Ik heb ook respect voor brandweermannen maar dat betekent niet dat ik mijn bureaujob graag zou uitoefenen met een brandweerpak aan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 14:48   #86
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze chirurg?

https://www.neurochirurgie4u.be/neur...neurochirurgie
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 15:29   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Amaai die knie
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 15:31   #88
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Limburg, dat verklaart veel
Oud 16 juli 2020, 16:45   #89
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn metingen gedaan naar de zuurstofsaturatiewaarden van chirugen na lange operaties en de daling was in sommige gevallen zo groot dat het als gevaarlijk werd gekwalificeerd.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 19:14   #90
morte-vivante

Standaard

.

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 16 juli 2020 om 19:24.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 19:50   #91
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Er zijn metingen gedaan naar de zuurstofsaturatiewaarden van chirugen na lange operaties en de daling was in sommige gevallen zo groot dat het als gevaarlijk werd gekwalificeerd.
Een verpleegster zei dat ze regelmatig op adem moest komen omdat ze op 80% saturatie zat na landurig met die maskers aan. Het is natuurlijk niet goed.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 20:05   #92
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is wel een groot verschil tussen een masker opzetten in de tram, en een masker moeten dragen van 's morgens tot 's avonds. Het eerste is een kleine moeite, het tweede is ronduit vervelend. Die ambras weegt niet op tegen het kleine risico dat je ermee loopt van het niet te dragen.

Je kan zeggen: ach het is toch een kleine moeite, he. Nee. Je moet goed in je oren knopen dat de regels die nu afgekondigd worden, op zijn minst 2 of 3 jaar van kracht zullen moeten zijn of nog langer.

.
En diegene die zeggen het is maar een klein moeite die gaan ook rekening moeten houden dat zolang men een masker moet dragen het ook onmogelijk is om grote evenementen te laten plaatsvinden. Rock Werchter , Tomorrowland enzovoort, zet er allemaal maar een kruis over.
Het zou gewoon tegenstrijdig zijn om mensen te verplichten om maskers te dragen maar voorts massa evenementen te gaan organiseren.

BTW ik twijfel er zowieso nog aan dat we ooit nog zulke concerten gaan zien, welke verzekeringsmaatschappij gaat dit nog durven dekken?
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 20:40   #93
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Een verpleegster zei dat ze regelmatig op adem moest komen omdat ze op 80% saturatie zat na landurig met die maskers aan. Het is natuurlijk niet goed.
Bij de chirurgen werden er inderdaad gelijkwaardige waarden opgemeten voor covid-19 patiënten is de ondergrens 92%.

Zuurstofgebruik covid-19 patiënten

https://covid-19.sciensano.be/sites/...gcentra_NL.pdf

Zuurstof gebruik in rusthuizen tijdens covid-19

https://www.zorg-en-gezondheid.be/si...versie%204.pdf
Oud 16 juli 2020, 21:23   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht

BTW ik twijfel er zowieso nog aan dat we ooit nog zulke concerten gaan zien, welke verzekeringsmaatschappij gaat dit nog durven dekken?
Ik twijfel daar niet aan. Wie nu geboren wordt zal zich heel waarschijnlijk nooit meer kunnen gedragen of door het leven verplaatsen in alle vrijheid.
De tijden van vrijelijk vertier zouden wel eens kunnen zijn afgelopen voor een paar decennia.
De toestand zal steeds gespannen blijven...men zal steeds alert moeten zijn .....en niemand meer kunnen vertrouwen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juli 2020 om 21:26.
Oud 17 juli 2020, 06:01   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik twijfel daar niet aan. Wie nu geboren wordt zal zich heel waarschijnlijk nooit meer kunnen gedragen of door het leven verplaatsen in alle vrijheid.
Dat is mogelijk, maar dat heeft niks met deze ziekte te maken, en alles met onze politieke instellingen.
Oud 17 juli 2020, 07:21   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Het aantal positieve gevallen bestaat uit degene die symptomen van covid hebben en zich laten testen en de gevallen die naar het ziekenhuis gaan voor een ander probleem maar dan ook in het ziekenhuis positief testen.
De eerste groep is veel sterker gedaald dan de tweede groep zodat de 2de groep nu (grafiek 2 gaat slechts tot 13/6) ongeveer 25% van de gevallen uitmaakt.
Dat zijn dus positieve gevallen die niet ziek geweest zijn van covid maar wel besmet. Daarom dat de ziekenhuisopnames blijven dalen bij de (eventuele) verhoging van het aantal besmettingen.

https://covid-19.sciensano.be/sites/..._REPORT_NL.pdf
Het aantal besmette personen is niet bekend.
De cijfers die men doorgeeft, zijn cijfers van bevestigde besmettingen na het uitvoeren van de nodige testen.
En in tegenstelling tot 4 week geleden, worden nu de personen waarvan geweten is dat ze contact hebben gehad met een besmet persoon ook getest.

Tot enkele weken geleden moest er een directe aanleiding zijn om getest te worden.
Vandaag is het voldoende om te klagen over hoofdpijn of lichte pijn in de keel, om getest te worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 07:45   #97
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De tijden van vrijelijk vertier zouden wel eens kunnen zijn afgelopen voor een paar decennia.
De toestand zal steeds gespannen blijven...men zal steeds alert moeten zijn .....en niemand meer kunnen vertrouwen.
Ach, eens de huidige +75ers voor het grootste deel onder de grond steken, is de paniek voorbij en kan de rest terug van de vrijheid genieten.

Eigenlijk zouden we vandaag al de +75ers in een glazenkast moeten steken, dan moeten ze niet meer paniekeren dat de jongeren iets zouden doen, dat hen mogelijk in gevaar zou kunnen brengen.

De paniekeurs steken we in een gebouw bij elkaar, waar ze enkel met een smoelvod uit hun eigen veilige ontsmette kamer mogen mogen komen en elk direct contact met verboden is.

Zodat de rest van de maatschappij terug kan genieten van de glimlach op het gezicht van een jonge moeder als ze hulp krijgt om iets te nemen uit de rekken in de winkel.
Zodat de rest van de maatschappij terug kan genieten van de glimlach op het gezicht van een eenzame, als iemand op straat goede dag zegt.

Eerlijk is eerlijk, ik sterf liever op 65 jarige leeftijd terwijl ik nog 5 jaar heb kunnen genieten van het leven, dan op 90 jarige leeftijd na 30 jaar in paniek als een kleuzenaar achter een smoelenvod.

Ik moet die USSR toestanden niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 07:49   #98
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het aantal besmette personen is niet bekend.
De cijfers die men doorgeeft, zijn cijfers van bevestigde besmettingen na het uitvoeren van de nodige testen.
En in tegenstelling tot 4 week geleden, worden nu de personen waarvan geweten is dat ze contact hebben gehad met een besmet persoon ook getest.

Tot enkele weken geleden moest er een directe aanleiding zijn om getest te worden.
Vandaag is het voldoende om te klagen over hoofdpijn of lichte pijn in de keel, om getest te worden.
De cijfers in de link zijn enkel de cijfers van mensen die opgenomen zijn in een ziekenhuis en waarvan 25% die opgenomen zijn voor een andere ziekte ook positief testen op covid-19.

Je hebt gelijk dat dit niet het aantal mensen zijn die getest worden, dit aantal ligt veel hoger.
Oud 17 juli 2020, 10:40   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog een beetje geduld en iedereen 'werkt' thuis.

Ik vraag me wel af wat ze met al die leegstaande kantoorgebouwen en bedrijven gaan aanvangen ? Er komt alleszins plaats genoeg voor onze asielzoekers en daklozen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 juli 2020 om 10:48.
Oud 17 juli 2020, 10:47   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog een beetje geduld en iedereen 'werkt' thuis.
De verplegers en de mensen in de voedingsindustrie ook
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be