Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2020, 12:11   #81
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Dus als er nu bevoegdheden gesplitst worden, dan kunnen we binnen minder dan vier jaar weer gewoon regeringen vormen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ja maar dat is nu. Ik had het over binnen vier jaar, wanneer NVA en VB mogelijkerwijs op deelstatelijk niveau een meerderheid hebben.
De separatisten zal het nooit genoeg zijn en uiteindelijk alle bevoegdheden willen regionaliseren naar Vlaams niveau.
Op het moment dat de Noord-Zuid geldstroom stopt, zullen de Franstaligen ook geen interesse meer hebben voor Vlaanderen of België.

Dus: Nee, "gewoon regeringen vormen" zal nooit meer voorkomen in België.
Het communautaire zal ALTIJD een probleem blijven (ook als er nu een paar bevoegdheden geregionaliseerd worden).
Die trend is een aantal decennia geleden begonnen en is steeds prominenter geworden.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 12:22   #82
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Om Belgie te bestendigen? Dat zou me verbazen.

Want laat ons wel wezen, als we het begrip "staatshervorming" gebruiken in Belgie dan gaat het niet over confederalisme. Er komt in Belgie alleszins geen confederalisme de naam waardig. Al zeker niet met de hulp van de MR, PS, SPa, OVLD en- of Groen.
Als er een wetsvoorstel is, waarbij gezondheidszorg en arbeidsmarktbeleid worden geregionaliseerd naar het Vlaamse niveau, dan denk ik dat het VB daar niet tegen gaat stemmen.
Oud 19 juli 2020, 12:33   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
De separatisten zal het nooit genoeg zijn en uiteindelijk alle bevoegdheden willen regionaliseren naar Vlaams niveau.
Op het moment dat de Noord-Zuid geldstroom stopt, zullen de Franstaligen ook geen interesse meer hebben voor Vlaanderen of België.

Dus: Nee, "gewoon regeringen vormen" zal nooit meer voorkomen in België.
Het communautaire zal ALTIJD een probleem blijven (ook als er nu een paar bevoegdheden geregionaliseerd worden).
Die trend is een aantal decennia geleden begonnen en is steeds prominenter geworden.
Ook dat is niet genoeg voor de separatisten, regionaliseren is betekenisloos voor separatisten. Zolang het Vlaamse volk niet onafhankelijk is gaat de strijd verder.
Oud 19 juli 2020, 12:37   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Als er een wetsvoorstel is, waarbij gezondheidszorg en arbeidsmarktbeleid worden geregionaliseerd naar het Vlaamse niveau, dan denk ik dat het VB daar niet tegen gaat stemmen.
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be