Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2020, 11:34   #81
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Daar word je helaas toe gedwongen. Geef mij een manier om van dat BLM gedoe af te komen. Ik zie eerlijk gezegd geen andere mogelijkheid om te werk te gaan als de topicstarter. Niets doen en toekijken hoe er voor je ogen ramp voltrekt waarin maand in maand uit gezeurd wordt over Floyd, recent geen zwarte Pieten meer gepost mogen worden op Facebook, etc, etc, is allesbehalve een optie. Ik weet eigenlijk niet wat ons nog meer te wachten staat.
Ik zou toch pogen bij de feiten te blijven en de dialoog open te houden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:35   #82
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Komaan seg.

Ik zal er, uit schrik voor banpunten, niet bijschrijven wat ik denk.
Ik wou ook even mijn gedacht schrijven over zijn reactie, maar kon mij net inhouden om dezelfde reden.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 14 augustus 2020 om 11:37.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:36   #83
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De enige reden waarom het in het nieuws komt is omdat het over een blanke en een zwarte gaat. Wie wie neerschiet heeft hierbij geen belang.
Voorlopig lijkt dat gewoon een ‘blijf van mijn erf’ burenruzie.
Als een neger afknal op mijn erf dan moet deze zwaar bewapend zijn met een houwer en een revolver. In dat geval zal de media mij sparen en niet de raskaart trekken. Echter schiet ik als blanke een zwart kind dood op mijn erf omdat die met een irritante step en bel komt aansteppen dan is mijn leven voorgoed voorbij. Ik zal de gevangenis niet overleven.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 augustus 2020 om 11:38.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:39   #84
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik wou ook even mijn gedacht schrijven over zijn reactie, maar kon mij net inhouden om dezelfde reden.
Doe maar, ik RD niet.
Oud 14 augustus 2020, 11:41   #85
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ja ja blanken zijn dan ook systematisch slachtoffer van discriminatie niet?

Ik zou er een gratis klaagmuur bij geven.
De hele samenleving is het regelrechte slachtoffer van de nieuwe politiek correcte kultuur die via multi-kul, anti-racisme, het klimaat en zoveel meer andere opgeblazen items de samenleving nog verder aan banden wil leggen om alzo de criminele en schandelijke verrijkingsspelletjes van een bepaalde elite ongestraft uit te voeren...

Het gevaar is meer en meer de 'main stream media' in handen van criminelen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 11:43   #86
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een neger afknal op mijn erf dan moet deze zwaar bewapend zijn met een houwer en een revolver. In dat geval zal de media mij sparen en niet de raskaart trekken. Echter schiet ik als blanke een zwart kind dood op mijn erf omdat die met een irritante step en bel komt aansteppen dan is mijn leven voorgoed voorbij. Ik zal de gevangenis niet overleven.
De kleur van kind en dader is irrelevant. Voor zo'n daders zouden heel wat gevangenissen fataal zijn. Op korte termijn zelfs.
Oud 14 augustus 2020, 11:44   #87
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar word je helaas toe gedwongen. Geef mij een manier om van dat BLM gedoe af te komen. Ik zie eerlijk gezegd geen andere mogelijkheid om te werk te gaan als de topicstarter. Niets doen en toekijken hoe er voor je ogen ramp voltrekt waarin maand in maand uit gezeurd wordt over Floyd, recent geen zwarte Pieten meer gepost mogen worden op Facebook, etc, etc, is allesbehalve een optie. Ik weet eigenlijk niet wat ons nog meer te wachten staat.
Hoe vindt je het wanneer de main stream media, instellingen zoals facebook, voor zichzelf het recht opeisen om te zeggen wat iemand wel of niet mag zeggen, wel of niet mag denken...
Vroeger hebben ze ons wijsgemaakt dat het gerecht daarvoor diende...
Oud 14 augustus 2020, 11:45   #88
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
BLM houdt zich allerzins aan de Bach geboden en heeft corporate media mee. Het wordt zo niet makkelijker gemaakt om de strijd te leveren hé.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 augustus 2020 om 11:45.
Oud 14 augustus 2020, 11:48   #89
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BLM houdt zich allerzins aan de Bach geboden en heeft corporate media mee. Het wordt zo niet makkelijker gemaakt om de strijd te leveren hé.
Zeker als ook de sociale media meer en meer in (een paar VS gecontroleerde) corporatieve handen komen en hier ook duidelijke politieke agenda's spelen die 'free speech' onmogelijk maken. Heel het internet staat onder druk zelfs zijn vrijheid te verliezen.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 augustus 2020 om 11:49.
Oud 14 augustus 2020, 11:58   #90
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Dus wat is je oplossing Bach?.

Zelf stel ik voor om een begin te maken, en dat is Facebook te verbieden. Probleem is dat teveel mensen, waaronder mijn vrouw, te vaak aan die troep zitten en niet zonder kunnen..

(..) Ik begin er flink hopeloos van te worden. Het begint zowaar een situatie te worden waarin Molukkers destijds in Nederland beland zijn. Een trein kapen, of zoiets, om je standpunt duidelijk te maken. Je begrijpt dit is mij te over. (..) Mocht de sociale politie met AI waakhondje meekijken.. Voor de duidelijkheid dit ga ik dus niet doen, noch dergelijke acties sponsoren.

Wat mij ook hopeloos maakt is dat Soros BLM steunt en tegelijkertijd ook het gevaar van Facebook inziet en hiertegen in verzet gaat. Wil je Facebook aanpakken dan is een mogelijkheid dus om te doneren op een Soros gelieerde organisatie..

Fijn!

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 augustus 2020 om 12:02.
Oud 14 augustus 2020, 11:59   #91
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker als ook de sociale media meer en meer in (een paar VS gecontroleerde) corporatieve handen komen en hier ook duidelijke politieke agenda's spelen die 'free speech' onmogelijk maken. Heel het internet staat onder druk zelfs zijn vrijheid te verliezen.
En is dat niet wat ze willen; zogezegd de strijd tegen fake news en racisme; want als iets hun eigen fake news in het belachelijke trekt is het toch de free speech op internet...
Oud 14 augustus 2020, 12:36   #92
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En allemaal het gevolg van witte boordcriminelen die nu met hun zogezegde hetse tegen racisme op geweldige manier de bevolking weer afleiden van de oorzaken van alle problemen...
Als je dat nog niet door hebt... Heel dat links gedoe speelt regelrecht in de kaarten van de allerrijksten; maar sttt... dat mogen we niet weten...
Oeps, vergeten erbij te zeggen dat ik dat eindelijk ook al door heb.
Oud 14 augustus 2020, 12:55   #93
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen dialoog, enkel oekazes van één zijde.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 13:22   #94
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Wat smeerlap , hopelijk krijgt die kinderbeul de doodstraf !!

De doodstraf in de zin van ophangen aan de hoogste boom in het bos?

Political Correctness Matters , klinkt al veel overtuigender
Wat een 'reclame' voor de zwarten?????

En idiote Biden wil ze dan nog allemaal bepamperen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 augustus 2020 om 13:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 15:23   #95
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoe vindt je het wanneer de main stream media, instellingen zoals facebook, voor zichzelf het recht opeisen om te zeggen wat iemand wel of niet mag zeggen, wel of niet mag denken...
Vroeger hebben ze ons wijsgemaakt dat het gerecht daarvoor diende...
Dit is extreem gevaarlijk wat gaande is. Vandaag is Maurice de Hond, een Nederlands opiniepeiler die kritisch tegenover maatregelen WHO staat, van Linkedin gegooid. We worden meer en meer gehersenspoeld door debiele bestuurders, gestuurd door dertigers als een Zuckerberg, en lieden als een Soros die iets 'goeds' willen doen voor de maatschappij. Gevolg een onzichtbare arm die als morele politie optreed voor gans de Westerse wereld ens vrije denken steeds verder beknot op straffe van persona non grata te worden — wat gisteren bij Maurice de Hond is gebeurd..

Het erge is dat ik mij een roepende in de woestijn voel en enkel denkverwanten op een forum als deze tegenkom — buiten slechts een handvol kennissen om die dus ook het gevaar inzien.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 augustus 2020 om 15:42.
Oud 14 augustus 2020, 16:43   #96
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie het nochtans op CNN staan.
Burenruzie die tragisch afloopt.

En extreem rechts is het al aan het opkloppen. Straks komt Trump nog eens janken en framen.
Zaak George Floyd. Arrestatie die tragisch afloopt.

En extreem links is het al aan het opkloppen. Straks komt een of andere linkse lul of trut nog eens janken of framen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 14 augustus 2020 om 16:44.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 16:47   #97
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De dood van Floyd is wel degelijk relevant omdat het zoveelste voorbeeld is va politiegeweld. Dat is iets wat wij hier niet kennen: willekeurige arrestaties, nodeloos geweld op burgers, liegende politiemensen, gedwongen bekentenissen,...

Het is eigenlijk zeer spijtig dat dit voorgesteld wordt als een conflict blank-zwart.
Omdat zwarte levens nu eenmaal belangrijk zijn. Het leven van een zwarte drugsverslaafde ex-crimineel weegt zwaarder door dan dat van een onschudig kind dat nog niets kan verweten worden.

Zo ver is onze schuldcultuur al doorgedrongen in ons denken. Ik kan enkel maar hopen dat binnen 50 jaar of zo men zich bevraagt hoe het allemaal zo ver had kunnen komen. Zoals met McCarthyisme bv. Collectieve verdwazing.
Oud 14 augustus 2020, 16:49   #98
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zie daar ook geen reden toe. Maar wat denk je dat de krantenkoppen gezegd zouden hebben moest een blanke van 25 een zwart kind van 5 hebben neergelegd. Je kan er gif op innemen dat de huidskleur van dader en slachtoffer op de voorpagina zou staan en dat er zowieso een vraagstelling ivm een racistisch motief zou gekomen zijn.
Dit dus.

Onze correcte weldenkenden zouden hier witmans staan bezeiken en slavernij en kolonialisme en de hele reutemeteut zouden weer opborrelen.
Oud 14 augustus 2020, 16:50   #99
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk hetzelfde als nu.
Ongelooflijk dat je dit durft posten.
Oud 14 augustus 2020, 16:51   #100
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mensen die een gebeurtenis uit de media oppikken om te zeggen dat de media het verzwijgen.

Ik zou een boompje over privébezit van vuurwapens kunnen opzetten. Maar die invalshoek mag niet zeker?
Van mij mag het gerust want ik ben tegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be