![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor de rusthuisketens zijn de oudjes net hun winstmodel zij hebben er alle baat bij dat de oudjes zo lang mogelijk blijven leven/ademen. Hoe ouder hoe meer medische kosten/service ze kunnen aanrekenen dat rusthuisketens tijdens de corona de oudjes opsluit heeft niets met zorg of welzijn te maken, dat heeft gewoon met het eigen winstmodel te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de besmettingen komen er door het personeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- het is de directie die doelbewust afdelingen chronisch onderbemand - die het eprosneel aanzet om altijd sneller en sneller te werken - zuiniger te zijn bij zaken als wassen - die voor de kostprijs, race to the bottom, consequent streeft naar de meest laaggeschoolden die ze mag inzetten - die heeldere delen vd structurele werking al heel lang uitbesteed aan vrijwilligers. mogen die door corona niet komen dan hebben de bewoners pech de zorg en eht welzijn van bewoners en personeel laat de directies redelijk koud. rusthuizen zijn bedrijven die worden gerund door boekhouders en excell-sheets. de statistiek zegt dat als ge een oudje 1 minuut minder lang wast ge op jaarbasis x duizend euro kunt besparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het nog gezegd: doe je je auto binnen voor een werk van een half uurtje, dan weet je de prijs daarvoor. Dat komt overeen met een dagprijs in een woonzorgcentrum, voor 24/24, 7/7.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat er normen waren voor personeelsbezetting, en die moeten ze nog niet te vaak verkrachten, of de inspectie maakt van haar gat. dat er knelpuntberoepen zijn; daar kunnen de woonzorgcentra niet aan doen. Die halen soms zelfs buitenlandse, vb. Portugese, verzorgenden en verplegenden binnen. Maar zelfs met cursussen Nederlands verstaan die dialectsprekende oudjes er geen fluit van.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat is natuurlijk de chantage
geen werkend koppel kan 24u/7 voor zijn 85jarige moeder zorgen. Maar dat betekent neit dat zullen bedrijven carte blanche mogen krijgen in hun besparingswoede. maar privé rusthuizen zijn er inderdaad niet om voor oudjes te zorgen, ze zijn er om aan de oudjes te verdienen |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter: Logan's Run , iedereen mag maar 30 jaar oud worden aldaar !!
The Carouse-scene: https://www.youtube.com/watch?v=4M2vx_RCwSs ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een gemakzuchtig antwoord.
Daarmee vertel je ineens dat een privaat rusthuis mag vragen wat het wilt. Vraag en aanbod. Als liberaal denkend mens zouden we daar geen probleem mee mogen hebben. Als mensen gemiddeld steeds ouder worden impliceert dit ook meer professionele hulp. Kinderen zijn op dat vlak niet per definitie professioneel. Uitbaters van private rusthuizen verdienen kapitalen, daar ben ik pertinent zeker van. Op zich niets verkeerd mee, als de oudjes het zelf kunnen betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van het moment dat de oudjes waardeloos worden en geen economisch voordeel meer brengen is de fysieke eliminatie de meest economische oplossing. Tenzij ze nog de ballen hebben zichzelf op te ruimen en niet debiel te zitten bibberen in een rolstoel en zichzelf beschijten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt uw zoon ook zo over U ? Zou hij al op zoek zijn naar een huurmoordenaar ? Vergeet uw alarm maar niet op te zetten vannacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik voel dat ik afzwak laat ik me scheiden van mijn vrouw, die van mij toch niets gaat trekken want we hebben een contract. Ik wil niet dat ze zich voor mij op offert want ze kan gemakkelijk nog jonge mannen krijgen. Ik wil niet ze ze mijn slaaf wordt als ik in een rolstoel zou zitten, wat ik al helemaal niet wil. Dat ze mij wel graag of niet ziet is haar probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je oudjes, ouders, grootouders nog enkel beschouwd als parasieten dan is dat jou persoonlijke zaak. Ik heb niet gezegd "probleem". Laatst gewijzigd door Rudy : 5 september 2020 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vader is gestorven in77, mijn moeder in 89 en mijn broer in 2009. Ik heb ze nooit beschouwd als parasieten en hun dood heeft me gemarkeerd maar ze hebben allemaal geprofiteerd van mijn inzet. Ik heb daar geen problemen mee maar de dag dat ik voel dat ik overbodig wordt maak ik er een einde aan. Ik wil niet eindigen bibberend in een bed in de kliniek met een scheve smoel waar de zever uit loopt en een pamper die ik heb vol gescheten. En een klote verpleegster die tegen mij zegt "gaat het nog manneke, nu moogt ge uw boterhammekes opeten"
|
![]() |
![]() |