Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2020, 15:35   #81
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik denk dat het Zuiden van het land niet echt verbaasd zal zijn als dit gebeurt. Ze moeten daaraan zich voorbereiden.
De voorbereiding kan nu beginnen.
De Walen kunnen nu nog zo veel mogelijk geld halen uit Vivaldi en daarna is het afgelopen met de transfer.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 15:39   #82
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De voorbereiding kan nu beginnen.
De Walen kunnen nu nog zo veel mogelijk geld halen uit Vivaldi en daarna is het afgelopen met de transfer.
Waarom zou het afgelopen zijn met de transfers? NVA en VB gaan geen federaal geen meerderheid halen die het mogelijk maakt om de financieringswet aan te passen of de sociale zekerheid te splitsen hoor. En voor de Franstaligen is het helemaal geen enkel probleem dat CD&V, Open VLD, SP.A en groen 10% partijtjes zijn. Dan kunnen ze nog gemakkelijker gedomineerd worden in de federale regering.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 september 2020 om 15:40.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 15:41   #83
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waar kan je de tekst van het PS/N-VA integraal lezen ?
De kranten blijken de tekst te hebben, maar publiceren niet integraal. Ik vermoed omdat de tekst ‘gemerkt’ is.
Oud 3 september 2020, 15:45   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U toont nog maar eens aan dat u niet echt veel kaas gegeten hebt van wat er speelt hé. Dat reservoir van onaanraakbaren is wel degelijk heel belangrijk. Dat reservoir zorgt er immers voor dat we al 600 dagen geen regering hebben, want niemand durft te springen uit schrik voor dat reservoir. Zonder dat reservoir was er al lang een regering. Hoe groter dat reservoir dus wordt hoe moeilijker het wordt om Belgie te besturen. Een stem voor VB is dus allesbehalve een foertstem. Het is een stem om aan te tonen dat Belgie niet meer werkt.
De nagel op de kop!
Niet dat het helpt want in het land der blinden is eenoog koning.
Oud 3 september 2020, 15:49   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat zal zeker en vast jouw opinie weergeven, maar of N-VA daar iets mee bereikt is een heel ander verhaal.

Jij redeneert richting een utopie, namelijk dat het Blok en N-VA samen de revolutie gaan uitroepen.

IRL telt N-VA de verloren zetels die ze kwijtspeelden aan het Blok.
Aan wie verloren ALLE andere partijen stemmen?
Oud 3 september 2020, 15:55   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou het afgelopen zijn met de transfers? NVA en VB gaan geen federaal geen meerderheid halen die het mogelijk maakt om de financieringswet aan te passen of de sociale zekerheid te splitsen hoor. En voor de Franstaligen is het helemaal geen enkel probleem dat CD&V, Open VLD, SP.A en groen 10% partijtjes zijn. Dan kunnen ze nog gemakkelijker gedomineerd worden in de federale regering.
Als Belgique financiëel aan de grond zit, en dankzij keizerin corona scheelt dat niet veel meer, is het vanzelf afgelopen met de miljardentransfers.
Vlamingen met een héél klein beetje hersens beginnen trouwens als even het verband te zien tussen hun steeds sneller leeglopende bankrekening en de schandelijke miljardentransfers.
Oud 3 september 2020, 16:09   #87
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat zal zeker en vast jouw opinie weergeven, maar of N-VA daar iets mee bereikt is een heel ander verhaal.

Jij redeneert richting een utopie, namelijk dat het Blok en N-VA samen de revolutie gaan uitroepen.

IRL telt N-VA de verloren zetels die ze kwijtspeelden aan het Blok.
Wat is er dan zo revolutionair aan samen een regering te vormen op Vlaams niveau, als die twee partijen samen een meerderheid hebben ?????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 16:10   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is idioot van dat willen te negeren, zoals je terecht zegt, want wat fox daar zegt is een triviaal juist feit, natuurlijk. Het VB richt veel meer schade aan het federale niveau aan dan je zou denken he, en dat grotendeels dank zij het cordon :-D De N-VA op haar eigen wil het federale niveau redden, maar zit in de tang van het VB in zekere mate. Doodgewoon omwille van het Grote Spreidstand discours van de N-VA, natuurlijk: niet-separatistische onafhankelijkheidsstrijders.
Ik weet niet op de N-VA het federale niveau wil redden. Wat ik wél weet is dat Di Rupo niet de eerste is die erin slaagde om de N-VA weg te zuiveren na 541 dagen. En wat dat de N-VA electoraal opleverde de volgende verkiezingen.

Als Lachaert in zijn opzet slaagt plukt niet alleen de N-VA daar de electorale vruchten van de volgende verkiezingen. De vergeetachtigheid en vergevingsgezindheid van 40% Vlamingen die niet vertegenwoordigd worden door het federale niveau heeft na een tweede record regeringsvormen in tien jaar tijd eveneens zijn limiet bereikt.
Oud 3 september 2020, 16:10   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat is er dan zo revolutionair aan samen een regering te vormen op Vlaams niveau, als die twee partijen samen een meerderheid hebben ?????
Dan mag N-Va niet meer meedoen federaal.

Oh, dat is nu al.
Oud 3 september 2020, 16:13   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgique zal revolteren als Vlaanderen een Vlaams-nationalistische regering vormt.
Oud 3 september 2020, 16:13   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
samen een regering vormen is 1 ding, vanuit het Vlaams parlement de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen, is nog iets anders.
Oud 3 september 2020, 16:16   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
samen een regering vormen is 1 ding, vanuit het Vlaams parlement de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen, is nog iets anders.
Dat is idd iets anders.
Nochtans heeft het Vlaamse volk evenveel recht op onafhankelijkheid als Belgique in 1830. Toen was er bijna niemand met separatistische bedoelingen op een kliekje Franstaligen na.
Oud 3 september 2020, 16:27   #93
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zeer zeker, omdat ik niet denk dat 50% van de Vlamingen achter de onafhankelijkheid staan. Ik vind wel dat als daarom gevraagd wordt er een bindend referendum moet georganiseerd worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 16:28   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik zie niet in waarom ik op het VB zou stemmen als ze plots een beleidspartij zou worden
Ik ook niet meer, hoor. Ik stem daar enkel op omdat er een cordon is.

Maar de premisse was "er is een VB-N-VA regering in Vlaanderen".

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 september 2020 om 16:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 16:31   #95
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer zeker, omdat ik niet denk dat 50% van de Vlamingen achter de onafhankelijkheid staan. Ik vind wel dat als daarom gevraagd wordt er een bindend referendum moet georganiseerd worden.
Daar ben ik mee akkoord.
Oud 3 september 2020, 16:31   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U toont nog maar eens aan dat u niet echt veel kaas gegeten hebt van wat er speelt hé. Dat reservoir van onaanraakbaren is wel degelijk heel belangrijk. Dat reservoir zorgt er immers voor dat we al 600 dagen geen regering hebben, want niemand durft te springen uit schrik voor dat reservoir. Zonder dat reservoir was er al lang een regering. Hoe groter dat reservoir dus wordt hoe moeilijker het wordt om Belgie te besturen. Een stem voor VB is dus allesbehalve een foertstem. Het is een stem om aan te tonen dat Belgie niet meer werkt.
Inderdaad. Destijds kon een N-VA stem dat ook doen, maar we hebben gezien dat dat zijn grenzen rap bereikt had. Het cordon is echter sterker dan de wilskracht van een politicus om aan vetpotten te weerstaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 16:43   #97
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij dien je daartoe eerst de grondwet te wijzigen. We hebben een parlementaire democratie, je kan geen twee vormen van democratie gaan mixen.
Oud 3 september 2020, 16:57   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Belgique zal revolteren als Vlaanderen een Vlaams-nationalistische regering vormt.
Gaan ze Waalse agenten sturen om de Vlaamse gepensioneerden in elkaar te slaan?
Oud 3 september 2020, 17:00   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans is er meer dan 50% van de stemmen in Vlaanderen die terecht komen bij partijen met een separatistisch/confederaal programma.

Die meerderheid bestaat dus duidelijk wel.
Oud 4 september 2020, 08:45   #100
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik redeneer helemaal niet zo. Ik verwacht helemaal niet dat ze een revolutie gaan uitroepen. Maar elke zetel voor VB-NVA maakt de volgende federale formatie moeilijker. We zitten nu reeds aan 600 dagen. Wat zal het worden in 24?

Trouwens, een Vlaamse regering NVA-VB verwacht ik wel degelijk in 24 als ze de meerderheid halen. Dat zal als revolutie onthaald worden in het Zuiden van ons land.
Federaal zullen de Belgicistische partijen dan ook de PTB en de PvdA bij hun regeringsvorming nodig hebben. En dat zullen ze dan ook doen.
De oplossing ligt in Vlaanderen en een Robert Senelle scenario straks.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be