Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2020, 11:59   #81
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
België slechts 34 000 ziekenhuisbedden, ud ja met die 800 liggen alle bedden vol.

Maar waar het binnen de medische wereld omgaat, is dat er is gesproken geweest om per distriek 1 ziekenhuis volledig in te richten voor besmettelijke ziektes.
Dit is nog steeds niet gebeurd en nu is men vanuit de medische wereld dus bezig dat af te dwingen.
En nee, het mag niet gaan om een bestaand ziekenhuis, dat geen niet-besmettelijke patiënten meer mag behandelen, het gaat over nieuwe ziekenhuizen die moeten gebouwd worden en waar het personeel extra vergoedingen moet krijgen.
En zoals je al enkel keren aangehaald hebt willen ze ook vermijden dat de andere afdelingen weer amper bezet gaan zijn. Dat levert veel te veel verlies op.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 12:07   #82
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tot wanneer ze hun ouders en grootouders besmetten, dan is het weer van " wir haben es nicht gewusst" en zijn ze een zielig hoopje ellende.
U hebt er blijkbaar geen probleem dat diezelfde ouders en grootouders jaarlijks besmet worden met het griepvirus en dat dit tot 650.000 doden/ jaar leidt
Voor hen volgt u geen maatregelen en geeft u geen levenscomfort op.
Ooit gaat men toch moeten beseffen dat we met de collateral damage van het virus gaan moeten leven.
En of dat nu 650.000 of 2.000.000, op een bevolking van 7.000.000.000 is dat verwaarloosbaar.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 12:14   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Waar wachten we nog op voor maatregelen? Gisteren 3175 positieve testen, eergisteren 2607. Weekcijfers stijgen 27e dag op rij. Elke dag 8 overlijdens en 68 opnames. Er liggen nu 789 mensen met COVID in ziekenhuis en 163 op intensieve zorgen. Reguliere zorg komt in gedrang.

Ook Marc Van Ranst vindt dat het hoog tijd wordt dat er nieuwe maatregelen komen. Hij verwijt de regering "te laks" te zijn op het screenen van reizigers die ons land binnenkomen. "In Italië moet iedereen die het land binnen wil een sneltest ondergaan", zegt hij.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...?ocid=msedgdhp
Stijgen van Coronacijfers hier? Met manifestaties als recentelijk die van het Vlaams Belang kan dat niet anders. Dus nu niet komen janken a.u.b. .
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 12:22   #84
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Stijgen van Coronacijfers hier? Met manifestaties als recentelijk die van het Vlaams Belang kan dat niet anders. Dus nu niet komen janken a.u.b. .
Reageerde u op dezelfde manier na de BLM betogingen?
Of wil u gewoon een politieke boodschap brengen ?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 12:37   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoe dan ook.
Zolang er wordt verondersteld dat er geen vaccin zou komen, dan is alles, alle vormen van beschermingsmaatregelen, niet meer dat wat uitstel. Inderdaad.
Maar. Als we kunnen hopen op een efficiënt vaccin, dan loont het uitstel misschien wel de moeite.
In zekere zin pleit ik wel voor een minimum aan optimisme, zonder aan dromerij te doen.
Het is een kosten-baten afweging, eens het fysisch mogelijk is.

Ik denk ten eerste niet dat het fysisch mogelijk is om zo lang "uitstel" te bekomen. Het vaccin is gewoon te ver in de toekomst. Ik geef U op een blaadje dat tegen dat het vaccin er is op grote schaal voor de bevolking - dus ergens midden volgend jaar - het gros van de epidemie voorbij is, doodgewoon omdat men dat zo lang niet kan tegenhouden met "halve" maatregelen en dat "volle" maatregelen (totale lockdown gedurende een jaar of langer) niet uitvoerbaar zijn.

Wij hebben van de dodelijke besmettingen waarschijnlijk al minstens voor de helft gehad, en misschien zelfs veel meer. Ik denk niet dat als je corona laat uitrazen, daar nog veel meer dan nog eens 10 000 doden bij komen.

Met andere woorden, er zijn geen maatregelen die langer dan enkele maanden uit te houden zijn en die toelaten om een epidemie die absoluut wil razen, zodanig tegen te houden dat ze toch niet stillekes tot dicht bij evenwicht komt volgens mij. Die trukken met die maskers en zo, dat houdt geen epidemie tegen die echt wil razen. Dat remt misschien wel wat, maar de echte contaminaties gebeuren in intiemere kringen en die zijn OOK allemaal met elkaar verbonden.

Ik denk niet dat men met "zachte trukken" een epidemie anderhalf jaar uitstelt.

Maar ZELFS mocht dat mogelijk zijn, dan zijn die maatregelen TE DUUR VOOR DE WINST. De kosten die wij nu al gemaakt hebben zijn niet redelijk voor het weinige aantal levens die er gered hadden kunnen worden (ttz, alles wat corona had kunnen doden). De tot nu gemaakte kosten zijn enkel te verschonen als er 150 000 levens gered waren, wat niet kan, want corona zou nooit 150 000 doden maken.

En dat is dan met de veronderstelling dat als dat vaccin er komt, het een totaal eindpunt stelt aan het corona verhaal.

Dat zijn 3 opeenvolgende problemen met deze aanpak volgens mij:

1) waarschijnlijk niet te doen
2) zelfs al is het te doen, veel te duur voor wat het waard is
3) zelfs al doen we het, het vaccin gaat geen eindpunt zijn

Dat we soms eens een duwtje op de rem geven als een opgedreven ziekenzorg toch zou overbelast geraken, vind ik OK, maar dat is het dan ook.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 12:45   #86
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeker 50% van alle positieve gevallen zijn oude infecties, mogelijks veel meer.
En niet besmettelijke.
En tellen ze (expres) dubbel.
Wereldwijd.
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/w...oot~adbe2b81d/

Staat vandaag in de gazet.

(en dat wisten ze al heel lang)

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 oktober 2020 om 12:48.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 12:53   #87
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En niet besmettelijke.
Wereldwijd.

(en dat wisten ze al heel lang)
Werd wereldwijd inderdaad al verschillende keren aangehaald.De PCR test is niet geschikt om een diagnose te stellen. Hetzelfde verloop was trouwens al gekend van het sars virus.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 12:59   #88
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En niet besmettelijke.
Wereldwijd.

in juli, niet nu.

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 5 oktober 2020 om 12:59.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 13:00   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Werd wereldwijd inderdaad al verschillende keren aangehaald.De PCR test is niet geschikt om een diagnose te stellen. Hetzelfde verloop was trouwens al gekend van het sars virus.
Idd.
En iedereen weet dat trouwens.

Maar ik ben blij dat het eindelijk eens in de gazet ook staat.
Oud 5 oktober 2020, 13:00   #90
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
in juli, niet nu.
Gans de tijd al.
Oud 5 oktober 2020, 13:28   #91
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
U hebt er blijkbaar geen probleem dat diezelfde ouders en grootouders jaarlijks besmet worden met het griepvirus en dat dit tot 650.000 doden/ jaar leidt
Die ouders en grootouders kunnen zich wel laten vaccineren dacht ik. Daar had U waarschijnlijk nog niet aan gedacht.
In vele WZC gebeurt dat jaarlijks.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 13:35   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
H
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2020 om 13:35.
Oud 5 oktober 2020, 13:39   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk ten eerste niet dat het fysisch mogelijk is om zo lang "uitstel" te bekomen. Het vaccin is gewoon te ver in de toekomst. Ik geef U op een blaadje dat tegen dat het vaccin er is op grote schaal voor de bevolking - dus ergens midden volgend jaar - het gros van de epidemie voorbij is, doodgewoon omdat men dat zo lang niet kan tegenhouden met "halve" maatregelen en dat "volle" maatregelen (totale lockdown gedurende een jaar of langer) niet uitvoerbaar zijn.

Wij hebben van de dodelijke besmettingen waarschijnlijk al minstens voor de helft gehad, en misschien zelfs veel meer. Ik denk niet dat als je corona laat uitrazen, daar nog veel meer dan nog eens 10 000 doden bij komen.
Het vaccin is in uw eerste zin te ver in de toekomst en in uw tweede zin voor de midden volgend jaar. Een mens zou voor minder.
Niemand heeft tot nu enig zicht op een al dan niet efficiënt vaccin. Het enige wat men doet is wat experimenteren.....In de hoop dat....de aandelen de lucht inschieten.
Ik zou misschien durven zeggen dat er nooit een vaccin komt tenzij.....China ons iets meer laat weten

En U geeft hier wel veel blaadjes maar wat er op die blaadjes ligt klopt nooit van geen kanten.

En U heeft er gewoon het raden naar hoeveel doden er nog zullen bijkomen.....Ik zou zeggen de enige die dat echt weten zijn zij die het virus hebben aangemaakt.

Ondertussen liggen de ziekenhuizen stilaan weer overvol en het moet nog beginnen....Ook New-York gaat weer op slot. Parijs ook al gedeeltelijk en hier zal het ook wel zover komen.
Overal alles op slot behalve uiteraard in China daar hebben ze nog 2besmettingen per dag.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2020 om 13:43.
Oud 5 oktober 2020, 14:03   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het vaccin is in uw eerste zin te ver in de toekomst en in uw tweede zin voor de midden volgend jaar. Een mens zou voor minder.
Midden volgend jaar is veel te ver in de toekomst om nog iets serieus te doen aan deze epidemie he. Daarvan is tegen dan het gros voorbij. Dan hoeft een vaccin niet echt meer.

Nu is ongeveer het laatste moment dat dat vaccin nog een beetje nut zou hebben op puur sanitair vlak.

Het enige dat we nog zullen hebben midden volgend jaar is de puinhoop van nutteloze kosten die we gemaakt hebben om proberen tevergeefs die epidemie uit te stellen gedurende een jaar.

Ik zeg niet dat het niet seizoensgebonden gaat terugkomen, maar dat is geen epidemie meer, natuurlijk.

Een piek zoals maart-april gaan we niet meer meemaken als we die nu in de komende maanden niet nog eens meemaken. Ik had dat wel verwacht, maar het ziet er niet zo naar uit. Dat wil zeggen dat het grotendeels al uitgepeterd is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 oktober 2020 om 14:07.
Oud 5 oktober 2020, 14:07   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ouders en grootouders kunnen zich wel laten vaccineren dacht ik. Daar had U waarschijnlijk nog niet aan gedacht.
In vele WZC gebeurt dat jaarlijks.
Ja, en dat haalt niks uit. Enfin, bijna niks.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 oktober 2020 om 14:08.
Oud 5 oktober 2020, 14:10   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Jij onderschat die test. Het is juist dat die enerzijds "ruimer" is dan 'besmettelijk ziek zijn" en dat die anderzijds "binnenkort besmettelijke zieken" mist.

Maar in het algemeen is er een sterke correlatie tussen "positieve uitslag" en "besmettelijk ziek zijn".

Er zijn een veel grotere fractie mensen binnen zij die een positieve test hadden, besmettelijk ziek, dan binnen zij die een negatieve test hadden.
Oud 5 oktober 2020, 14:10   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Midden volgend jaar is veel te ver in de toekomst om nog iets serieus te doen aan deze epidemie he. Daarvan is tegen dan het gros voorbij.

Een piek zoals maart-april gaan we niet meer meemaken als we die nu niet nog eens meemaken. Ik had dat wel verwacht, maar het ziet er niet zo naar uit. Dat wil zeggen dat het grotendeels al uitgepeterd is.
Ik vraag me soms af of jij wel eens naar buiten kijkt ? Schrijf jij dat misschien allemaal vanuit een gevangeniscel ?
Oud 5 oktober 2020, 14:12   #98
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en dat haalt niks uit. Enfin, bijna niks.
Vooruit we leren hier alle dagen bij....of is het eerder af
Oud 5 oktober 2020, 14:14   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me soms af of jij wel eens naar buiten kijkt ? Schrijf jij dat misschien allemaal vanuit een gevangeniscel ?
Welja, kijk naar Frankrijk, dat het "goed te pakken heeft".

In mijn regio heb je volgend hospitalisatieplotje. Ziet er niet naar uit dat we naar een veel grotere golf gaan dan de eerste keer he. En mijn regio was niet echt heel zwaar getroffen de eerste keer.

NU zijn ze wat onnozele maatregelen aan het nemen, maar je ziet dat het maximum al bereikt is. Dat komt gewoon van het heropenen van scholen en (vooral) universiteiten.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  rhonealpeshosp.png‎
Bekeken: 268
Grootte:  16,4 KB
ID: 113136  

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 oktober 2020 om 14:14.
Oud 5 oktober 2020, 14:32   #100
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
25; 8 op intensieve en 17 op een daarvoor ingerichte afdeling.
Ah, dan heeft men de capaciteit uitgebreid.
Het blijft nog altijd belachelijk weinig natuurlijk, anders kan men niet meer roepen dat men overspoeld wordt.

Hier in het lokale ziekenhuis lagen eind vorige week exact 0 corona patienten. Misschien moeten ze er een paar uit Brussel brengen, het personeel zit zich hier te vervelen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be