Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2020, 13:26   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Tegen ge dan 60 jaar zijt is zijn uw kinderen ook 28 jaar hé. Als je dan nog van kind kunt spreken te minste.
Men spreekt hier van uw eerste kind . Als je er dan nadien nog 2 krijgt met een aannemelijke tussenpauze van 2 of 3 jaar klopt uw stelling al lang niet meer.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 13:29   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben vader geworden aan 43 jaar. Ja, ik zou 61 zijn als die 18 is en als ik die dus een appartement huur.

Maar ik stelde dat er een uitzondering is voor 60+ die met jongeren samenwonen.
Dus als uw kind studeert tot zijn 23 ben jij al 66. En dan nog wat thuis op zijn of haar effen komen en je bent 70. Dus uw eerste stelling lijkt al wat minder aannemelijk.

Ik las trouwens niet lang geleden een artikel dat veel 60 + net langer blijven werken opdat ze nog studerende kinderen hebben die veel geld kosten

Er zijn veel 60+ die nog zitten opgescheept met studenten in huis. Dat is allesbehalve uitzonderlijk. Jij bent al voorbeeld nummer 1.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2020 om 13:30.
Oud 1 november 2020, 13:33   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, werkende mensen moeten gaan werken en schoolgaande jeugd moest naar school gaan. Maar als ik dat hier lees hebben vele ouderen het aan hun zelf te danken omdat zij nog gewoon geen een toegeving hebben gedaan tov hun leven pro corona. Dat je nu als oudere nog op zaterdag naar 1 supermarkt gaat terwijl er door de week speciale uren zijn gereserveerd voor deze mensen. En ze gaan dan nog niet naar 1 maar naar 4 supermarkten omdat ze overal couponnetjes hebben. Gewoon crimineel noem ik dat. En nu ons willen mee sleuren.
Die zullen er wel zijn net als er oudere mensen zijn die nu al maanden heel voorzichtig zijn.
Maar daar gaat het niet om. In deze periode van grote crisis moet iedereen voorzichtiger zijn en zijn steentje bijdragen.
Jongeren die nu gaan feesten zijn even crimineel als oudjes die op zaterdag naar 4 winkles hossen.
Oud 1 november 2020, 13:36   #84
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die zullen er wel zijn net als er oudere mensen zijn die nu al maanden heel voorzichtig zijn.
Maar daar gaat het niet om. In deze periode van grote crisis moet iedereen voorzichtiger zijn en zijn steentje bijdragen.
Jongeren die nu gaan feesten zijn even crimineel als oudjes die op zaterdag naar 4 winkles hossen.
Wat ik niet snap is al die idioten die naar Ikea gaan. Die hebben een eigen leverdienst met diverse mogelijkheden en een prachtige webwinkel.

Ik ga al jaren niet meer naar Ikea winkels. Veel te druk en lange wachttijden.
Oud 1 november 2020, 13:39   #85
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, een oudere heeft 20 keer meer kans om te sterven, of dat om naar de winkel te gaan is of om te feesten of te gaan werken of naar school te gaan.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 13:47   #86
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat ik niet snap is al die idioten die naar Ikea gaan. Die hebben een eigen leverdienst met diverse mogelijkheden en een prachtige webwinkel.

Hebben die niet ook een goedkoop restaurant?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 13:55   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet hoor. Ik zie nu regelmatig fietsers met mondmaskers en als ze dan stoppen en een Praatje maken zetten ze hun mondmasker af.

En volgens mij zijn er veel die denken: ik draag een mondmasker, dus afstand houden is onnodig.
Tijdens de zomermaanden ging ik af en toe een terrasje doen. Die ober zette zelfs zijn masker af om te luisteren wat de mensen zeiden.
Volgens mij hoorde hij blijkbaar minder goed door dat masker.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2020 om 13:55.
Oud 1 november 2020, 13:56   #88
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De frituren zijn nog open. Dat zou voor den Dikke De Wever wel een goede zaak zijn, maar niet voor de post-PronoKal De Wever.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 14:00   #89
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hebben die niet ook een goedkoop restaurant?
Ik ben daar ooit 1 keer gaan eten. Vond dat niet zo fameus.
Oud 1 november 2020, 14:05   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, een oudere heeft 20 keer meer kans om te sterven, of dat om naar de winkel te gaan is of om te feesten of te gaan werken of naar school te gaan.
Als die jongere nu even niet gaat feesten en zuipen heeft die oudere veel minder kans om te sterven aan een besmetting.
Oud 1 november 2020, 14:08   #91
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het probleem is ventilatie, verluchting, en de aërosolen.
Het aspect aërosolen werd tot nu toe stiefmoederlijk behandeld
Deze week een presentatie gezien omtrent het effect ervan in slecht verluchte ruimtes.
Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat het aspect verluchting, ventilatie belangrijk zal worden.
Het werd al duidelijk in april dat de ventilatiesystemen in rust- en verpleeghuizen de circulatie van het virus veroorzaakten en dus zelfs mensen besmetten, die niemand op hun kamer hadden gehad.
Maurice De Hondt was een van de eersten die daarop wees.
Dat daar tot nu toe nog steeds geen dwingende maatregelen over zijn genomen, getuigt van een oerent hoge domheid, dan wel schuldige nalatigheid van het 'overlegcomité'.
Oud 1 november 2020, 14:10   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik snap evenmin die idioten die iedere 2 weken absoluut drie uren in de file willen staan om dan die oerlelijke betonnen dijk af te slenteren aan de Noordzee.
Ze lopen daar tussen een massa ....aan de ene kant een afschuwelijke betonnen muur en rechts een strand vol koterijen.
Ze doen geen moeite om eens een mooie wandelroute uit te kiezen ergens totaal anders.
Ik veronderstel dat ze het makkelijk vinden om steeds rechtdoor te rijden en eenmaal aan de zee kunnen ze niet meer verder met de auto. Dus stappen ze maar beetje.
Oud 1 november 2020, 14:11   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben daar ooit 1 keer gaan eten. Vond dat niet zo fameus.
De prijs is wel fameus
Oud 1 november 2020, 14:12   #94
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik snap evenmin die idioten die iedere 2 weken absoluut drie uren in de file willen staan om dan die oerlelijke betonnen dijk af te slenteren aan de Noordzee.
Ze lopen daar tussen een massa ....aan de ene kant een afschuwelijke betonnen muur en rechts een strand vol koterijen.
Ze doen geen moeite om eens een mooie wandelroute uit te kiezen ergens totaal anders.
Ik veronderstel dat ze het makkelijk vinden om steeds rechtdoor te rijden en eenmaal aan de zee kunnen ze niet meer verder met de auto. Dus stappen ze maar beetje.
Te meer gezien Frankrijk en Nederland ook stranden hebben en veel meer. Nu ja, toen ze de grenzen dichtgooiden was dat anders natuurlijk. Ik zou dan inderdaad andere opties openhouden.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 14:13   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Al die mensen krijgen een "uitzondering statuut". Alle andere 60+ die in het ziekenhuis aankomen met covid-19 komen in triage. Ze moesten maar zorgen dat ze zich isoleerden.
Dus dat langer werken zullen we maar weer in de diepvriezer steken ? Pensioen op 60.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2020 om 14:16.
Oud 1 november 2020, 14:15   #96
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Te meer gezien Frankrijk en Nederland ook stranden hebben en veel meer. Nu ja, toen ze de grenzen dichtgooiden was dat anders natuurlijk. Ik zou dan inderdaad andere opties openhouden.
Och ja iedereen doet maar wat hij leuk vindt......de meeste mensen houden nu éénmaal vast aan een traditioneel saai leventje. Niks mis mee. Ieder moet maar doen waar hij zich goed bij voelt.
Ik noem ze de Neckermann mensen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2020 om 14:16.
Oud 1 november 2020, 15:07   #97
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik uw posts hier even nalees, dan valt het me op dat u uw tijd vooral vult met commentaar op zowat iedereen die niet zoals u wil leven. Als het de jongeren niet zijn waar u zo graag op afgeeft, dan zijn het wel de mensen die een dagje naar zee willen.
Voor iemand die zoveel van de wereld zou gezien hebben, hebt u wel een erg bekrompen geest.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 15:37   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus dat langer werken zullen we maar weer in de diepvriezer steken ? Pensioen op 60.
Want natuurlijk is er om de 3 maanden zo een epidemie...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 15:38   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die jongere nu even niet gaat feesten en zuipen heeft die oudere veel minder kans om te sterven aan een besmetting.
Nee, niet dus. Hij heeft die gewoon wat later. Het is eerder omgekeerd. Als die jongere gaat feesten en zuipen en het opdoet, en die oudere blijft 14 dagen in zijn kot, dan kan die jongere hem nadien niet meer aansteken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 15:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 16:30   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, niet dus. Hij heeft die gewoon wat later. Het is eerder omgekeerd. Als die jongere gaat feesten en zuipen en het opdoet, en die oudere blijft 14 dagen in zijn kot, dan kan die jongere hem nadien niet meer aansteken.
Ja dat klopt maar dan alleen als er maar 1 jongere zou gaan feesten. Waar blijf je het toch halen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be