![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pestlijders werden opgesloten in hun eigen huis. TBC-lijders werden in senatoria gestoken. grieplijders werden in medische kampen gestoken. Choleralijders worden afgezonderd van de maatschappij. Ebolalijders worden in volledige isolatie gebracht. Voor coronalijders sluit men de maatschappij op en moet iedereen wijken. Dus doe normaal, Covidpatiënten in een kamp afgesloten van de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of je op restaurant of café gaat kan je wel zelf kiezen, maar daar zal je ook bediend worden door jongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erover dat als die plaatsen voor corona volzet geraken dat er keuzes moeten gemaakt worden Wees gerust het kan nog 10x erger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jonge, sterke, niet tot 'n risicogroep behorenden moeten nu eenmaal de economie, de maatschappij draaiende houden. Zoniet zal er geen economie ergo gezondheidszorg meer zijn. Voor niemand, ook voor de ouderen & zwakkeren niet. Vooral voor hen niet.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In principe moet er niks wijken voor die +85 jarige coronapatiënt tot de zaak zich hopeloos gaat vastrijden en dan nog dan zal het die +85 jarige zijn die er uit den boot zal vallen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Dus de vraag is, wat je zou kiezen uit 2 volgende opties wetende dat beide oplossingen het probleem zouden oplossen van overbezetting ziekenhuis.
oplossing 1: de +65jarige + risico gevallen in lockdown voor 1 maand. Economie blijft doordraaien. Oplossing 2: iedereen een maand in lockdown. Economie naar de vaantjes Eigenlijk is er voor de +65 jarige geen verschil, want in beide gevallen zitten ze 1 maand in lockdown. En ik zeg dan dat oplossing 2 kiezen egoïstisch is. Denk aan Salomonsoordeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez 't is weer te zeggen wat het begrip lockdown precies moge inhouden hé As ik dat hetzelfde neem dan die eerste (en enige) lockdown dan zaten we in juni juli augustus zonder maatregelen al lang hier Dus ge kunt wel zorgen dat ge R voldoende naar beneden haalt zonder die lockdown We hebben het daar al 101x over gehad....gij waart daar geen voorstander van omdat we er toch door moeten Theoretisch kunt ge even strenge maatregelen nemen en handhaven alsof ge in die eerste lockdown zit Laatst gewijzigd door praha : 29 oktober 2020 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben die vrijheden gehad, nu willen ze die van de volgende generatie beknotten? Maar nee, de keuze is aan hen. Ben je doodsbenauwd voor besmetting, blijf dan gewoon thuis.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat maakt het in godsnaam uit ? In begin kon je nog ergens vingerwijzen naar bepaalde groepen..nu heeft dat ding zijn tentakels al lang uitgeslagen in iedere groep Al wat ge/we dus kunt doen als ge het drastisch even wilt minderen is onszelf in een soort lockdown te zetten : geen contacten meer of superveilige maatregelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie wil je daar nu juist mee redden met dat uitrekken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste ziekenhuizen kunnen het niet meer aan: hun personeel is moe, doodmoe !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar de Witte Woede werd niet geluisterd. Nu zien we de gevolgen Opnieuw: de politiekers zijn uiteindelijk ver antwoord elijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uw egoïstisch standpunt natuurlijk wel. Ik zou waarschijnlijk ook fuck de jeugd en fuck de toekomst zeggen als ik zo oud zou zijn. Dit is natuurlijk wel een extreme vorm van egoïsme, want uiteindelijk wil jij enkel maar een lockdown omdat jij je niet alleen wil afzonderen. Je wil iedereen opsluiten en de economie naar de knoppen helpen omdat jij niet wil thuisblijven terwijl de rest wel buiten komt. Citaat:
Er is dit jaar nog geen enkele week geweest dat ik ik mijn kot ben gebleven, geen enkel weekend dat ik niet ergens ben uit geweest. En ik zie niet in waarom dat nu plots zou veranderen. Jij moet natuurlijk wel in je kot blijven want jij gaat de ziekenzorg wel overspoelen als je ziek wordt. Ik ga in het slechtste geval een weekje niet kunnen werken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morgen is er de vergadering van de regeringen... In Frankrijk begint morgen de lockdown... |
|
![]() |
![]() |