![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu heb ik wel gelezen dat we niet zo beperkt worden in ruimte ditmaal, omdat het amper te controleren valt. Laatst gewijzigd door Weyland : 30 oktober 2020 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag zelfs nog de vlieger nemen naar Canada en dan door de VS reizen. Je mag nog bijna alles, zolang het niet in België gebeurd, waar een ouder koppel zelfs niet eens zijn kinderen mag bezoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb twee kinderen,schoonkinderen én kleinkinderen en heb altijd de genomen maatregelen opgevolgd... Maar deze keer kunnen ze eraan hangen.... Dat kleine beetje dat mij nog rest van wat mijn famillie ooit was zullen ze mij momenteel niet afnemen... Ze kunnen den boom in .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België heeft elk jar +14 000 vroegtijdige overlijdens door roken, maar de verkoop van rookwaren brengt de staat veel geld op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoeveel worden het er nu wiens operaties worden uitgesteld... Gaan we ooit de échte cijfers krijgen...Ik denk het niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je weet dat men in maart en april sprak over vermoedelijke coronadoden en hun aantal over de 4 000 gaat, weet je genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Ranst is zo content als 'n aap met 7 l*llen dat iedereen weer opgesloten wordt en alle niet-essentiële zaken dicht moeten.
Nu nog de warenhuizen/supermarkten staatseigendom maken en we zijn er.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens: hoe zit het met de buitenverblijven te lande?
Mogen jullie er deze keer nog heen?
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen onderscheid tussen essentiële en niet-essentiële verplaatsingen. Een ritje naar de kust of naar de Ardennen is toegestaan.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De natuur kreeg terug kansen. Wilde dieren verschenen op plaatsen waar je ze niet verwacht.
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In China pakt de overheid het grondiger aan.
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker bij ons: op 7,5 mio inwoners = 1 lokaal genoteerd nieuw geval gisteren. 6 geimporteerde via luchthaven, direct 'geneutraliseerd'.
![]()
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gezaghebbende Duitse viroloog Christian Drosten, die pleit voor de grootschalige verspreiding van snelle testen. aan het woord:
Bekende Duitse viroloog: corona zeker tot Pasen
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hoeft daarom niet het virus te zijn. Een beroerte....hartaanval of zwaar ongeval en je mag blijven liggen op de stoep of het beton. Maar uiteraard zijn het dat soort mensen die op dat ogenblik het hardste gaan bleiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs die mens is het met mij eens dat het zal voorbij zijn voor een goed stuk (dus dat we groepsimmuniteit hebben) tegen dat het vaccin er zal zijn he ![]() Als we het nu laten waaien, is het gedaan rond kerstmis of ten laatste januari. Maar spijtig genoeg gaan we dan een redelijk aantal vermijdbare slachtoffers hebben wegens triage. Als we nu gaan afvlakken, ja dan zijn we inderdaad zoet tot met Pasen. Mijn simplistische simulatiekes die ik gisteren heb gepost gaven dat ook aan. Met een beetje geluk hebben we geen derde lockdown meer nodig, kunnen we de derde golf aan waarbij eindelijk groepsimmuniteit bereikt wordt. Gaat men daar weer op lockdownen, dan krijgen we uiteraard een vierde golf. Natuurlijk kan het zijn dat men na 8 maanden falen, plots wel gaat weten hoe trace en isolate moet werken, maar het zou mij verwonderen: bij elke golf wordt het moeilijker omdat het virus nog homogener over de bevolking verdeeld wordt. Met 80% asymptomatischen gaat het ondoenbaar zijn, vooral omdat de mensen ondertussen hun totaal doorgedraaide overheden niet meer au serieu nemen. Terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kan allemaal zijn maar een mens begint er een beetje het zijne van te denken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 november 2020 om 05:20. |
|
![]() |
![]() |