![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En beurzen, laat ons niet lachen, ik heb aandelen die ik 40 jaar geleden, als grap, kocht voor 30Bfr stuk, vandaag zijn die aandelen op papier 136€ waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Hoe gaan ze waarschijnlijk de economie redden. De centrale banken gaan gewoon een massa geld bijdrukken. Gevolg al uw spaargeld wordt van een op andere dag veel minder waard en iedereen dus een pak armer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om eens in context te plaatsen,eind deze maand komt de bus voor medisch onderzoek naar onze firma....Er zal NIET getest worden op covids,hoewel dit mogelijke RELEVANT zou kunnen zijn,weten hoe het nu echt zit met de WERKENDE bevolking... Maar natuurlijk,als de beschikbare capaciteit (eigenlijk betaald door ons allemaal) ondersteboven gelopen wordt door luxepaardjes,valt dit te begrijpen..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je nu waarom ik vind dat dat soort mensen vrij mogen zijn, maar triage moeten aanvaarden ten aanzien van een werkende burger die het tegen wil en dank toch betrapt heeft ? Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
3) Laten waaien en gezondheidszorg vrijwaren, klink mooi maar is niet haalbaar. Nu al wordt voorrang gegeven aan mensen met een sneuvering en een loopneus. Echt zieke mensen, bvb kankerpatienten zien nu al hun behandeling gestopt. Ik blijf voorstander van uw 4). Laten waaien. Het is het enige haalbare als er geen effectieve vaccinaties voor handen zijn. Voor de zwakkeren is deze Darwinistische aanpak misschien minder hoopvol. Maar het socio-culturele en economische weefsel afbreken dat na de oorlog is opgebouwd is echt geen alternatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het idee is niet van op dezelfde manier voort te doen, het idee is om aan 60+ diets te maken dat ze niet verzorgd zullen worden als er triage is, behalve die 60+ die gedwongen zijn om contact te hebben (samenwonen met jongeren bvb). Je kan dat echter op DIT eigenste ogenblik niet afkondigen, want de 60+ die nu op reanimatie liggen wisten dat niet en volgden "de regeltjes". En we hebben die hun plaatsen nodig voor de jongeren als we het laten waaien. Dus moeten die er eerst uit, maar het zou niet billijk zijn om die nu af te koppelen. We moeten dus wachten - met een lockdown - dat die eerst wat bedden vrijmaken, alvorens we een nieuw laat maar waaien regime invoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er die nu al 4 keer getst zijn. In afwachting van hun resultaat MOGEN ze thuis blijven. En elke keer ontgoocheld als ze verdraaid dan nog negatief zijn ook. Dan moeten ze terug gaan werken .... Waarom zou testen op een bedrijf relevant zijn ? Wie niet ziek is, moet gewoon werken. Positief of negatief, doet er niet toe. Wie ziek is en echte symptomen heeft, zou kunnen getest worden. Hoewel ik mij afvraag wat de toegevoegde waarde van zo'n test is. Buiten wat paracetamol is covid niet te behandelen. Wat heeft men dan aan de wetenschap of men positief of negatief is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote probleem is: hoe aan die 60+ diets maken dat ze thuis moeten blijven ? Die vinden immers dat hun risico niet groot genoeg is, gaan overal rondwandelen, en vinden dan dat de ziekenzorg hun gigantische aantallen moet aankunnen. Zij moeten dus gewoon een hoger besef van risico hebben, en men moet dus gewoon zeggen dat ze niet automatisch verzorgd zullen worden. Meer niet. Wat dat is de bevolkingsgroep die voor het meeste last zorgt, en die economisch het minste getroffen is door "blijf in uw kot". Dat is niks anders dan de normale "laat maar waaien" waarbij die TOCH in triage zouden opzij geschoven worden. Maar het punt is dat er 60+ zijn die samenwonen met een jonger gezin, en die zitten dan in een bijzonder hachelijke situatie. Dus is het gewoon eerlijker als we de triage al op voorhand doen, zodat mensen weten waar zich aan te houden. Nadien kennen ze hun risico, en doen ze maar. 60+ die zich hadden kunnen isoleren, lopen een ENORM risico als ze dat niet doen, maar ze zijn vrij om dat aan te gaan. Alleen zal, als puntje bij paaltje komt, er dan niet meer gesnotterd moeten worden als ze de vuilkar op gaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Punt is dat er evident testcapaciteit VERSPILD wordt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is doorzichtig ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In voorgaande post wordt gesteld dat ouderen weinig gedisciplineerd zijn bij het naleven van contactarmoede.
Ik kan deze stelling niet delen. Op de televisiebeelden van gisteren, de koopjesdag, zag ik bijzonder weinig ouderen. De studentenfeestjes: idem. Ik weet uit de krant van één schandaal: ergens in het Waasland een hele nest van Okra-krokodillen die besmet is geraakt. Ik verneem graag de mening van anderen hierover.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie symptomen heeft, hoeft eigenlijk niet meer getest te worden omwille van besmettingen: als je symptomen hebt, blijf je thuis, of het nu covid is of griep of iets anders. Maw, zoals gewoonlijk, behalve dat men vraagt van niet "moedig" te zijn en toch met een snotneus naar het werk te komen. Testen op symptomatischen heeft enkel maar zin als de behandelende arts een beslissing moet nemen in functie van uw toestand, OF als je naar het ziekenhuis moet, zodat men weet welke voorzorgen te nemen. Weten of ge nu covid-19 hebt terwijl ge thuis in uw bed zit, heeft niet het minste nut, behalve voor de sport. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar worden die mensen dan ziek ? Natuurlijk komt dat waarschijnlijk omdat jij denkt dat "regels volgen" en "niet ziek worden" gekoppeld zijn. Maar dat is juist gans het probleem met dat regeltjes volgen. Die zijn te slap voor ouderen, en te streng voor jongeren. Kijk, het evidente FEIT is daar dat het ENIGE probleem dat er nu is, erin bestaat dat TEVEEL 60+ zich laten besmetten hebben en nu de ziekenhuizen overbelasten. Zonder die cohorte 60+ die zich heeft laten besmetten was er op dit moment geen vuiltje aan de lucht, en waren de ziekenhuizen in normale werking. Nochtans kunnen 60+ (behalve sommigen) PERFECT besmetting vermijden. Maar niet door "de regeltjes te volgen" maar wel door GEEN CONTACT TE HEBBEN met anderen zonder FFP2 masker. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo gauw we kunnen staan we die mannen met de korte broeken weer te verafgoden hoor gezien die veel belangrijker blijven dan mensen in de zorg. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2020 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dag dat jij gaat snappen dat een minimum aan besmettingen NODIG IS zal je het eindelijk misschien begrijpen. In elk geval denk ik dat Belgie er niet ver vandaan is, maar het spijtige is dat de besmettingen slecht verdeeld zijn en teveel 60+ meehebben. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wil je concentratiekampen oprichten voor die mensen?
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach de nijdige Vlaming..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |