Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 21:17   #81
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Helaba ! Er moeten doden zijn he, en "uitgeput" personeel !
En als bij Bpost het aantal pakjes stijgt van 270.000 naar 600.000 is de minister boos als 5% zijn pakje zelf in de buurt moet gaan afhalen. Geen compassie met de pakjespakkers. En de prijs voor verzending verhoging tijdens black friday zoals het gekende vraag-aanbod voorschrijft wordt door de minister finaal de grond in geboord. Hoe kan Bpost ooit rendabel worden als ze de elementaire economische regels niet mag toepassen.

Als de ziekenhuizen deels aan 100% capaciteit (corona gedeelte) zitten en er mensen sterven omdat de andere delen amper gebruikt mogen worden dan moet er geapplaudisseerd worden voor het goede werk.
Wat zegt de minister(s), we moeten die mensen nog wat meer geld geven voor hun slecht logistiek management.

Wat een land ons België.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 23:11   #82
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Een apres ski is inderdaad als een goei fuif van vroeger. Maar wat is daar mis mee?
In een afgeladen volle en slecht verluchte ski-bar in covid-19 tijden waar men aan bierpong (een bierspugende variant van ping-pong) doet in een uitbundige en jolige atmosfeer en een biertapper covid-19 symptomatisch ziek is, schept men zo een ziektehaard. En dat was het geval in de Kitzloch in Ischgl.
Oud 22 november 2020, 23:19   #83
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
En als bij Bpost het aantal pakjes stijgt van 270.000 naar 600.000 is de minister boos als 5% zijn pakje zelf in de buurt moet gaan afhalen. Geen compassie met de pakjespakkers. En de prijs voor verzending verhoging tijdens black friday zoals het gekende vraag-aanbod voorschrijft wordt door de minister finaal de grond in geboord. Hoe kan Bpost ooit rendabel worden als ze de elementaire economische regels niet mag toepassen.

Als de ziekenhuizen deels aan 100% capaciteit (corona gedeelte) zitten en er mensen sterven omdat de andere delen amper gebruikt mogen worden dan moet er geapplaudisseerd worden voor het goede werk.
Wat zegt de minister(s), we moeten die mensen nog wat meer geld geven voor hun slecht logistiek management.

Wat een land ons België.
(Eigenlijk bedoeld voor patrick)

Even serieus: is het in Frankrijk zoals in Belgie ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 22 november 2020 om 23:19.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 23:47   #84
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
In een afgeladen volle en slecht verluchte ski-bar in covid-19 tijden waar men aan bierpong (een bierspugende variant van ping-pong) doet in een uitbundige en jolige atmosfeer en een biertapper covid-19 symptomatisch ziek is, schept men zo een ziektehaard. En dat was het geval in de Kitzloch in Ischgl.
Waar ik woon was nochtans eind februari ook een apres ski party (in België). Soort fuif dus en ook afgeladen vol. Had evengoed een ziektehaard kunnen zijn. Maar willen jullie naar een samenleving waar dit soort feestjes niet meer kan?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 00:01   #85
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht

Wat een land ons België.
Pakjes bezorgers vragen onze symphatie voor hun noeste inzet.

Waar is hun symphatie voor alle vergane winkeliers door hun inzet?

Fuck them all.
Oud 23 november 2020, 00:56   #86
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
en 3 weken later waren er plots een miljoen belgen besmet.

of dat hebben ze ons toch proberen wijsmaken, en sommigen geloven dat nog altijd.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 06:19   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
en 3 weken later waren er plots een miljoen belgen besmet.

of dat hebben ze ons toch proberen wijsmaken, en sommigen geloven dat nog altijd.
Inderdaad. Het is ongelofelijk dat men zulke zeverderij kan blijven volhouden. Dat moet een R0 van 500 geweest zijn of zo.

Ik begin meer en meer hoofdstraat te geloven, dat maart de tweede golf was. De eerste moet zo goed als asymptomatisch en op laag vuurtje geweest zijn.

Als die studie in Italie bevestigd wordt dat er in september reeds 12% mensen met anti lichamen waren (kan een fout zijn met cross immuniteit ook he), dan is het duidelijk dat dit virus niet simpel werkt van zieke naar besmettelijke, maar vooral van superverspreider naar gevoelige. Dat is het model van Hope Simpson voor griep.

Als Hope Simpson juist is, dan waren het de eerste reactivaties die de superverspreiders hebben veroorzaakt. En is de tweede golf die van de reactivatie van de besmetten van de eerste golf door vitamine D tekort.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2020 om 06:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 06:21   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
als er een mogelijkheid is dan ga ik gaan skien, normaal zelfs 2 keer een week. het zal lekker rustig zijn op de pistes verwacht ik.
Alles bij elkaar kan ik dat dus toejuichen, een half uurtje rijden en ik sta op mijn skis
Oud 23 november 2020, 06:54   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Alles bij elkaar kan ik dat dus toejuichen, een half uurtje rijden en ik sta op mijn skis
Dat mag dus wel maar fietsen niet ?
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 06:59   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat mag dus wel maar fietsen niet ?
Nee, dat mag nu niet natuurlijk, maar dat zal binnen enkele weken stoppen. Normaal gezien de 18de december.

Nu kan ik toch niet gaan skieen, er is nog niet genoeg sneeuw.

Volgende week gaan alle winkels weer open, maar we blijven nog in huisarrest, blijkbaar tot 18 december. Enkel restauranten en bars blijven dicht. In januari gaat alles weer open. Dat is tenminste het aangekondigde plan.

Dat is veel te lang, maar ik denk dat ze de derde golf willen plannen tegen einde februari of zo. Ik denk dat de Franse epidemiologen wat handiger bezig zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2020 om 07:00.
Oud 23 november 2020, 07:20   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
(Eigenlijk bedoeld voor patrick)

Even serieus: is het in Frankrijk zoals in Belgie ?
De ziekenhuis situatie in Frankrijk is erger dan in Belgie, omdat de ziekenhuizen in Frankrijk nog meer van de staat afhangen en het sinds jaren al vierkant draait. Het is een systeem waar men wel verzorgd wordt, maar waar ongeveer alles op organisatorisch vlak in het honderd loopt, zoals bijna alles in die reusachtige Franse staatsstructuren vol corrupte postjespakkers waar het "bodempersoneel" (de dokters / de leerkrachten / .... ) tegen de bierkaai vechten van een ongelofelijk idiote, dure, complexe en oververzadigde administratie.

Dat gezegd, in mijn regio is het universitair ziekenhuis van Grenoble niet slecht.

Ik zit nu in het zwaartepunt van de tweede golf, daar waar Straatsburg dat was in de eerste golf. Onze regio is veruit het meeste getroffen, en de regionale cijfers hier lijken op die van Belgie. De tweede golf is hier gemakkelijk 2 keer zo hoog als de eerste golf en is de hoogste van gans Frankrijk. Ik heb dus goeie hoop voor mijn regio, dat wij ook aan groepsimmuniteit geraakt zijn. Sinds begin oktober zitten de studenten hier al aan 50% besmettingsgraad, dus dat is eerder positief.

Voor de rest van Frankrijk ben ik minder hoopvol.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2020 om 07:23.
Oud 23 november 2020, 13:03   #92
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar ik woon was nochtans eind februari ook een apres ski party (in België). Soort fuif dus en ook afgeladen vol. Had evengoed een ziektehaard kunnen zijn. Maar willen jullie naar een samenleving waar dit soort feestjes niet meer kan?
Geen bezwaar tegen zulke feestjes in goed afgezogen, goed verluchte en luchtgezuiverde gelegenheden, die groot genoeg zijn om de deelnemers niet als haringen in een ton te laten feesten.
Oud 23 november 2020, 13:18   #93
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De regeringk raadt aan om niet te gaan skiën.
Wat belet deze regeringk om het gewoon te verbieden?
800.000 potentiele besmettingshaarden gaan jaarlijks skiën.
Begin dit jaar zagen we de gevolgen van het niet verbieden om te gaan skiën. Zelfs de zelfverklaarde expert, Marc Van Ranst, zag er geen graten in.

En dit seizoen, dit seizoen willen de "experten" en de premier dat de mensen niet gaan skiën.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201121_93486878

Definitief kruis over jaarlijkse skivakantie? Dit zeggen experts, politiek en skistations
Na de virologen vraagt nu ook premier Alexander De Croo (Open VLD) expliciet om deze winter niet te gaan skiën, iets wat zo’n 800.000 Belgen jaarlijks doen. Nochtans brengen dezer dagen de skistations in Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Zwitserland alles in gereedheid om straks ook Belgische wintersporters met open armen te ontvangen. Maar maken we nu beter een definitief kruis over de jaarlijkse skivakantie?
Als we zo verder gaan (met te zagen over vakanties) zitten we volgende zomer nog in lockdown. Indien deze daling zich doorzet hebben we half maart tussen de 50 & 100 opnames wat lager is dan de afgelopen zomer.

Laatst gewijzigd door Bierke : 23 november 2020 om 13:18.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 13:44   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Als we zo verder gaan (met te zagen over vakanties) zitten we volgende zomer nog in lockdown.
Dat hangt dan enkel af van de mate waarin onze overheden totaal waanzinnig zijn en wij hen niet aan een lantaarnpaal opknopen he. Daar is nooit een reden toe geweest, die is er nu niet, en die zal er dan ook niet zijn.

Citaat:
Indien deze daling zich doorzet hebben we half maart tussen de 50 & 100 opnames wat lager is dan de afgelopen zomer.
Iets zegt mij dat dat niet gaat lukken.
Kijk goed hoe Israel (met voorbije lockdown) en Ierland (op dit ogenblik in lockdown) er niet in slagen om onder een zekere bodem te zakken. Men geraakt niet onder de 60-70 cases per miljoen inwoners.

Dat gaat allemaal in de richting van "reactivatie" he.

Ik denk dat Van Ranst dat ondertussen weet. Vandaar dat hij 50 cases wil, terwijl men in Belgie naar analogie niet onder de 700 kan zakken. Zo blijft men in lockdown tot aan het vaccin, en kan men nadien zeggen dat men 150000 doden heeft vermeden.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(12).png‎
Bekeken: 322
Grootte:  309,4 KB
ID: 113390  

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2020 om 13:46.
Oud 23 november 2020, 19:39   #95
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Je kan het ook positief bekijken:
Er zullen dit skiseizoen minder mannen horens worden opgezet door flashy skileraars.
Er zal minder kots moeten weggeschept worden van het witte vlekkeloze skitapijt
Er zullen minder lawines en doden zijn, veroorzaakt door achteloze buitenlandse surf en ski wannabees
... vul maar aan ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 23:24   #96
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou uitzonderlijk zijn in februari !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 00:31   #97
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Pakjes bezorgers vragen onze symphatie voor hun noeste inzet.

Waar is hun symphatie voor alle vergane winkeliers door hun inzet?

Fuck them all.
Ierdereen voor zichzelf, patrickve stijl.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 00:53   #98
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we zo verder gaan (met te zagen over vakanties) zitten we volgende zomer nog in lockdown. Indien deze daling zich doorzet hebben we half maart tussen de 50 & 100 opnames wat lager is dan de afgelopen zomer.
Het zal er niet aan mankeren dat volgende zomer niet beter zal zijn.
Bill heeft het gezegd... 1 spuitje is niet genoeg.
Oud 24 november 2020, 01:39   #99
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het zal er niet aan mankeren dat volgende zomer niet beter zal zijn.
Bill heeft het gezegd... 1 spuitje is niet genoeg.
Dat is geen optie hoor, tegen eind mei zou de actieve bevolking die in contact komt met andere mensen immuun moeten zijn om 2021 te redden.
Oud 24 november 2020, 02:22   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen optie hoor, tegen eind mei zou de actieve bevolking die in contact komt met andere mensen immuun moeten zijn om 2021 te redden.
Oh okay.
Januari, februari, maart, april, mei...skip juni.. Juli, augustus... Fuck.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be