Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2020, 16:03   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Idd.

Vroeger had ik een Vlaams leeuw aan mijn nummerplaat van mijn wagen. Nu zou ik daarvoor in de grond kruipen van schaamte.
Enkel labiele persoonlijkheden schamen zich voor hun eigen verleden.

On ne tourne pas le dos ?* ce qu'on était, on change, c'est tout. (Mitterand)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:05   #82
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De Vlaming was iemand die belangrijke normen en waarden hoog in het vaandel droeg tot die Vlaming een ander liet aanpraten wat hij/zij niet is, en door slaafs te gehoorzamen werd wat zij/hij helemaal niet is, op enkele uitzonderingen na.
Mensen vrezen een etiketje of label meer dan de waarheid te spreken.

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 december 2020 om 16:09.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:08   #83
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De Vlaming was iemand die belangrijke normen en waarden hoog in het vaandel droeg tot die Vlaming een ander liet aanpraten wat hij/zij niet is en daar slaafs aan gehoorzaamde en zo werd wat zij/hij helemaal niet is, op enkele uitzonderingen na.
Mensen vrezen een etiketje of label meer dan de waarheid te spreken.
Welke belangrijke waarden en normen ?
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:09   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar waarom wordt er enkel gelachen met 'de Vendeliers' als het gaat over de Vlaams-nationalisten en niet wanneer het gaat over degene die er staan met hun Belgische vlaggetjes op 21 juli?
Ik zal nooit lachen met die sukkelaars die daar de Grote ABL aan het bewonderen zijn.
En die militairen zelf: die verdienen gvd beter dan zowel hun actuele loon, hun werkmateriaal, de omkadering van hun korpsgeest (die hen doet zinken naar zwaarlijvigheid en drankmisbruik ...) ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 december 2020, 16:10   #85
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zal nooit lachen met die sukkelaars die daar de Grote ABL aan het bewonderen zijn.
En die militairen zelf: die verdienen gvd beter dan zowel hun actuele loon, hun werkmateriaal, de omkadering van hun korpsgeest (die hen doet zinken naar zwaarlijvigheid en drankmisbruik ...) ...
U zegt het ene maar doet het andere.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:11   #86
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Welke belangrijke waarden en normen ?
Welke denk je zelf? Het huwelijk, familie, strenge opvoeding, zelfbehoud van onze taal en cultuur, man en vrouw gelijk, de gulden regel, ....
Maar om het kort te zeggen: christelijk fatsoen
Oud 11 december 2020, 16:12   #87
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die Vlaamse Identiteit lijkt wel een nieuwe religie.

Vlaams Nationalistische missionarissen die Vlaanderen willen zuiveren van het progressief gespuis.
Wil je zeggen dat de francofone missionarissen totaal mislukt zijn in hun verfransingsmissie???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:13   #88
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke denk je zelf? Het huwelijk, familie, strenge opvoeding, zelfbehoud van onze taal en cultuur, man en vrouw gelijk, de gulden regel, ....
Maar om het kort te zeggen: christelijk fatsoen
christelijk en fatsoen in één zin ?? "Il faut le faire"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:13   #89
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Anno 2020 wordt de Vlaamse identiteit gedefinieerd door het feit dat hij nog nooit zoveel in zijn zak schoof.
Op de Belgische poef, die alleen maar met Vlaamse centen betaald zal kunnen worden...
Oud 11 december 2020, 16:15   #90
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
christelijk en fatsoen in één zin ?? "Il faut le faire"
Noem mij 1 persoon die een beter voorbeeld dan Jezus Christus was en beargumenteer waarom. Daarin wordt het mij wel duidelijk, omdat ik deze niet vond en Hem op niets slecht kan pakken.

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 december 2020 om 16:16.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:16   #91
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Belgische identiteit is veel ouder en authentieker als de Vlaamse, die pas recent is ontstaan (afgelopen eeuw).

Ze vindt namelijk haar roots in het Hertogdom Brabant kwa kleuren, en het Belgische volk is onder Oostenrijks en Spaans bewind reeds lange tijd een geografische en culturele eenheid. Vlaanderen is een veel recenter en artificieler construct.
Identifieer ze dan eens voor mij...
Anti-Vlaamsheid staat wel heel bovenaan...
Maar verdomme dat laatste is niet eeuwenoud, want vroeger was het eigen volk Vlaams... De anti-Vlaamsheid is er pas gekomen na de ontvoogding van het volk dat weigerde nog langer de taal van de bewindvoerders, meestal buitenstaanders te spreken...
Geografische eenheid, misschien onder Oostenrijks en Spaans bewind... maar dan totaal teniet gedaan toen het grote frankrijk het onder zijn gezag wou plaatsen en het enkel als een onderdeel van hun grote rijk zag...
Zoals ze ten andere met alle veroverde volkeren hebben gedaan die nu la France uitmaken...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 december 2020 om 16:21.
Oud 11 december 2020, 16:22   #92
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem mij 1 persoon die een beter voorbeeld dan Jezus Christus was en beargumenteer waarom. Daarin wordt het mij wel duidelijk, omdat ik deze niet vond en Hem op niets slecht kan pakken.
dat maakt van het christendom nog altijd geen baken van goed fatsoen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:23   #93
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die geen communist is.

Amerikanen zullen het niet graag horen maar moest Jezus vandaag de dag hebben geleefd, was hij een aanhanger geweest van Marx.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:23   #94
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Die van de VRT gaan lachen als ze die uitleg krijgen.

De politiekers hebben dus een overeenkomst gesloten met de VRT, maar weten niet wat de inhoud is van wat ze zelf opgelegd hebben.
De nestbevuilers van de VRT zullen inderdaad nog meer nestbevuilende minachting kunnen tonen...
Wanneer worden ze volledig zonder subsidies gezet, die verraders van het eigen volk???
Oud 11 december 2020, 16:24   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Identifieer ze dan eens voor mij...
Anti-Vlaamsheid staat wel heel bovenaan...
Maar verdomme dat laatste is niet eeuwenoud, want vroeger was het eigen volk Vlaams... De anti-Vlaamsheid is er pas gekomen na de ontvoogding van het volk dat weigerde nog langer de taal van de bewindvoerders, meestal buitenstaanders te spreken...
Geografische eenheid, misschien onder Oostenrijks en Spaans bewind... maar dan totaal teniet gedaan toen het grote frankrijk het onder zijn gezag wou plaatsen en het enkel als een onderdeel van hun grote rijk zag...
Zoals ze ten andere met alle veroverde volkeren hebben gedaan die nu la France uitmaken...
Welke culturele en geschiedkundige gemeenschap vormen de Limburgers en de West Vlamingen ?

Voor Belgie hadden wij niks maar dan ook niks met elkaar te maken. Zelfs taalkundig zijn er forse verschillen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:25   #96
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Hoe zou dat komen ?
Mochten de vlaamsgezinden niet gekaapt zijn door neo nazi's zou het misschien heel anders liggen. De bruin verbrande strontgeur die zogenaamde en vooral zelf uitgeroepen vlaams gezinden rond zichzelf verspreiden, heeft daar zeer veel mee te maken.
Vreemd he, maar ik heb die nog nooit geroken... Moest la Belgique met zijn Vlaamse collabo's daar niet de hele tijd over spreken ik zou zelfs niet weten dat ze nog bestonden...
Maar je denkt toch niet dat la Belgique zulk een goedkoop middel om een volk verder klein en verdeeld te houden uit handen zal geven...
Oud 11 december 2020, 16:28   #97
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat maakt van het christendom nog altijd geen baken van goed fatsoen.
Dus u vond geen persoon? Het gaat er om hoe de mens zijn identiteit aan Hem spiegelt. En dat deden Vlamingen vroeger veel meer en niemand die toen nationalisme aan racisme linkte bv. Dat was toen de normaalste zaak.
Ik sprak van christelijk fatsoen, u wilt het groter maken door er christendom bij te betrekken.

Nu spiegelt de mens zich aan de wereld die etiketjes smijt zonder te bouwen op enig fundament. Of betrekken ze zaken bij die er los van staan om hun eigen betoog maar verder op te kunnen bouwen en zich te verheven boven een ander.
Wij Vlamingen zijn onszelf zo verloren geraakt.
Oud 11 december 2020, 16:29   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U zegt het ene maar doet het andere.
Ik kijk ook nooit naar andere vrouwen.

Oud 11 december 2020, 16:31   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, sorry, maar ik ga mij niet meten met mensen die broden kunnen vermenigvuldigen, water in wijn wijzigen, en na hun dood terug beginnen rond lopen.
Om van zijn vader nog maar te zwijgen, wat ze die allemaal konden wijsmaken.

Oud 11 december 2020, 16:37   #100
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Sorry, Marie, maar "België" of "Vlaanderen" zijn wat dat betreft in hetzelfde bedje ziek, het zijn nationalistische concepten op een verschillend niveau.

La Belgique a papa zegt mij evenveel of even weinig dan de Vlaamse "identiteit."

Je kan dat nu toch zelf vaststellen met heel de corona-toestand, nee? De manier waarop men daar in Vlaanderen mee omgaat is net even draconisch, collectivistisch en fascistisch dan op elke andere plaats in de wereld waar men hetzelfde doet.

Er is niet veel goed aan België, maar ook niet veel meer aan Vlaanderen.

Neen, voor mij houdt collectivisme op aan mijn voordeur.
Mijn Vlaamsgezindheid begint daar waar er anderen zijn die denken dat zij het recht hebben om mij het recht op mijn eigen identiteit te ontkennen en hun identiteit aan mij op te dringen... Dus la Belgique ten voete uit...
En dat het in Vlaanderen slechter en slechter gesteld is met het bestuur, schrijf ik voornamelijk voor door de verstikkende werking van la Belgique... Als je ziet hoe mensen die hier afgestraft werden nu zogezegd la Belgique besturen... Hoe de linkiewinkie dictatuur ons door de strot wordt gejaagd en dat daar meer en meer officiële instanties, ook Vlaamse door verkankerd worden...
En als je dan weet dat het met Vlaanderen met de dag slechter en slechter gesteld is, maar dat Wallobrux het eerder nog slechter dan beter doet....
Tuurlijk vind ik al dat gezever over een Vlaamse identiteit belachelijk, want ik denk dat het enkel dient om de Vlamingen nog meer belachelijk te maken en in de verdringhoek te duwen... Vooral als je hoort dat het van instanties als de VRT en onze elite zou moeten komen om dat te bepalen... Een elite die zichzelf alleen belangrijk vindt als ze kunnen aantonen dat ze alles behalve Vlaams zijn...

Inderdaad met wie zijn voeten zijn ze opnieuw aan het spelen...

Als je hoort dat la Belgique zogezegd na overeenkomst met de gewesten de ecolistische plannen van de EU zou onderschreven hebben, terwijl Vlaanderen wel degelijk verschillende voorwaarden gesteld had voor die goedkeuring en de Franstaligen doen alsof die voorwaarden zo wie zo vervuld zijn, wat niet waar is... en als je dan hoort dat onze dweil de zelfde taal gebruikt dan de Francofonie...
Oké, Vlaanderen staat, oh zo normaal in la Belgique opnieuw in haar onderbroek...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be