![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
On ne tourne pas le dos ?* ce qu'on était, on change, c'est tout. (Mitterand)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaming was iemand die belangrijke normen en waarden hoog in het vaandel droeg tot die Vlaming een ander liet aanpraten wat hij/zij niet is, en door slaafs te gehoorzamen werd wat zij/hij helemaal niet is, op enkele uitzonderingen na.
Mensen vrezen een etiketje of label meer dan de waarheid te spreken.
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 11 december 2020 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die militairen zelf: die verdienen gvd beter dan zowel hun actuele loon, hun werkmateriaal, de omkadering van hun korpsgeest (die hen doet zinken naar zwaarlijvigheid en drankmisbruik ...) ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke denk je zelf? Het huwelijk, familie, strenge opvoeding, zelfbehoud van onze taal en cultuur, man en vrouw gelijk, de gulden regel, ....
Maar om het kort te zeggen: christelijk fatsoen
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() christelijk en fatsoen in één zin ?? "Il faut le faire"
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem mij 1 persoon die een beter voorbeeld dan Jezus Christus was en beargumenteer waarom. Daarin wordt het mij wel duidelijk, omdat ik deze niet vond en Hem op niets slecht kan pakken.
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 11 december 2020 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anti-Vlaamsheid staat wel heel bovenaan... Maar verdomme dat laatste is niet eeuwenoud, want vroeger was het eigen volk Vlaams... De anti-Vlaamsheid is er pas gekomen na de ontvoogding van het volk dat weigerde nog langer de taal van de bewindvoerders, meestal buitenstaanders te spreken... Geografische eenheid, misschien onder Oostenrijks en Spaans bewind... maar dan totaal teniet gedaan toen het grote frankrijk het onder zijn gezag wou plaatsen en het enkel als een onderdeel van hun grote rijk zag... Zoals ze ten andere met alle veroverde volkeren hebben gedaan die nu la France uitmaken... Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 december 2020 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat maakt van het christendom nog altijd geen baken van goed fatsoen.
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amerikanen zullen het niet graag horen maar moest Jezus vandaag de dag hebben geleefd, was hij een aanhanger geweest van Marx. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer worden ze volledig zonder subsidies gezet, die verraders van het eigen volk??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor Belgie hadden wij niks maar dan ook niks met elkaar te maken. Zelfs taalkundig zijn er forse verschillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je denkt toch niet dat la Belgique zulk een goedkoop middel om een volk verder klein en verdeeld te houden uit handen zal geven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sprak van christelijk fatsoen, u wilt het groter maken door er christendom bij te betrekken. Nu spiegelt de mens zich aan de wereld die etiketjes smijt zonder te bouwen op enig fundament. Of betrekken ze zaken bij die er los van staan om hun eigen betoog maar verder op te kunnen bouwen en zich te verheven boven een ander. Wij Vlamingen zijn onszelf zo verloren geraakt.
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk ook nooit naar andere vrouwen.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om van zijn vader nog maar te zwijgen, wat ze die allemaal konden wijsmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat het in Vlaanderen slechter en slechter gesteld is met het bestuur, schrijf ik voornamelijk voor door de verstikkende werking van la Belgique... Als je ziet hoe mensen die hier afgestraft werden nu zogezegd la Belgique besturen... Hoe de linkiewinkie dictatuur ons door de strot wordt gejaagd en dat daar meer en meer officiële instanties, ook Vlaamse door verkankerd worden... En als je dan weet dat het met Vlaanderen met de dag slechter en slechter gesteld is, maar dat Wallobrux het eerder nog slechter dan beter doet.... Tuurlijk vind ik al dat gezever over een Vlaamse identiteit belachelijk, want ik denk dat het enkel dient om de Vlamingen nog meer belachelijk te maken en in de verdringhoek te duwen... Vooral als je hoort dat het van instanties als de VRT en onze elite zou moeten komen om dat te bepalen... Een elite die zichzelf alleen belangrijk vindt als ze kunnen aantonen dat ze alles behalve Vlaams zijn... Inderdaad met wie zijn voeten zijn ze opnieuw aan het spelen... Als je hoort dat la Belgique zogezegd na overeenkomst met de gewesten de ecolistische plannen van de EU zou onderschreven hebben, terwijl Vlaanderen wel degelijk verschillende voorwaarden gesteld had voor die goedkeuring en de Franstaligen doen alsof die voorwaarden zo wie zo vervuld zijn, wat niet waar is... en als je dan hoort dat onze dweil de zelfde taal gebruikt dan de Francofonie... Oké, Vlaanderen staat, oh zo normaal in la Belgique opnieuw in haar onderbroek... |
|
![]() |
![]() |