Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2021, 16:04   #81
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geen enkel virus muteert aan dergelijke snelheid als covid-19. Het is een losgeslagen beest en zal doen waar het voor ontworpen is. Je hebt ondertussen toch al een vermoeden hoe dat komt veronderstel ik.
Ook al heb ik ook mijn ideeën over de oorsprong van dit virus, er werd geen enkel ander virus ooit zoveel in de weg gelegd.. lockdowns, remember.. dat 't dus 'sneller' muteert als andere virussen, lijkt me eerder daarmee te maken te hebben.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 11 januari 2021 om 16:10.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 16:06   #82
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
goed da, moet ik niet meer tussen dat jonge klootjesvolk staan of zitten.
Dat moest ge daarvoor ook niet. Daar koos je zelf voor.
Ge kon gerust naar een kien-avond gaan als ge niet tussen jongelui wilde toeven.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 16:13   #83
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Dat moest ge daarvoor ook niet. Daar koos je zelf voor.
Ge kon gerust naar een kien-avond gaan als ge niet tussen jongelui wilde toeven.
Na een kwartier staan ze te stinken van met hun stomme kop te schudden, en die kein avond brengt hem zelf daar door, doe eens een goed werk voor de oudere mensen die voor uw welvaart gezorgd hebben. dan pas moogt ge preken.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 16:17   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook al heb ik ook mijn ideeën over de oorsprong van dit virus, er werd geen enkel ander virus ooit zoveel in de weg gelegd.. lockdowns, remember.. dat 't dus 'sneller' muteert als andere virussen, lijkt me eerder daarmee te maken te hebben.
Misschien wel maar er zijn pandemieën genoeg geweest die jaren hebben gewoed ....ook zonder lockdowns en maatregelen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 16:34   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel virus muteert aan dergelijke snelheid als covid-19
In tegendeel, covid muteert vrij traag in vergelijking met griep. Maar het muteert, en de selectieve druk die we uitoefenen op covid om besmettelijker te worden is gigantisch. Het is dan ook aan het lukken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 16:37   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien wel maar er zijn pandemieën genoeg geweest die jaren hebben gewoed ....ook zonder lockdowns en maatregelen.
Nee, niet echt. Toch geen luchtwegen infecties die doorgegeven worden van mens naar mens en die een snelle turnover hebben.

De pest is geen mens-mens overdracht he. En AIDS heeft een heel heel lange turnover. De meeste luchtwegen infectie epidemieen zijn explosief, en duren een paar maanden. Soms worden ze onderbroken door de zomer, en komen nadien nog eens hun werk afmaken. Dat zou met corona ook zo geweest zijn.
Oud 11 januari 2021, 16:37   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
doe eens een goed werk voor de oudere mensen die voor uw welvaart gezorgd hebben. dan pas moogt ge preken.
Oudere mensen hebben goed werk geleverd voor de nieuwe generatie, en mogen dan sterven, ze hebben gedaan waar ze voor dienden.
Oud 11 januari 2021, 16:39   #88
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, niet echt. Toch geen luchtwegen infecties die doorgegeven worden van mens naar mens en die een snelle turnover hebben.

De pest is geen mens-mens overdracht he. En AIDS heeft een heel heel lange turnover. De meeste luchtwegen infectie epidemieen zijn explosief, en duren een paar maanden. Soms worden ze onderbroken door de zomer, en komen nadien nog eens hun werk afmaken. Dat zou met corona ook zo geweest zijn.
Fout, de dodelijkste vorm van pest was de longpest en die kon door druppeltjes van mens op mens overgebracht worden.
Oud 11 januari 2021, 16:48   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Fout, de dodelijkste vorm van pest was de longpest en die kon door druppeltjes van mens op mens overgebracht worden.
Ah, wist ik niet. Ik dacht dat het een ratten-parasiet was die de pest overdroeg.
Oud 11 januari 2021, 16:49   #90
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oudere mensen hebben goed werk geleverd voor de nieuwe generatie, en mogen dan sterven, ze hebben gedaan waar ze voor dienden.
waarom wacht ge dan om uw schrijfsels in daden om te zetten, jij bent toch ook al boven de 50 jaar, als het iets minder is zal niet veel verschil uitmaken voor de maatschappij waarin je nu leeft. plaats maken voor de jongere generatie, nobel doel van u.
Oud 11 januari 2021, 16:59   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom wacht ge dan om uw schrijfsels in daden om te zetten, jij bent toch ook al boven de 50 jaar, als het iets minder is zal niet veel verschil uitmaken voor de maatschappij waarin je nu leeft. plaats maken voor de jongere generatie, nobel doel van u.
Ik eis dan ook niet van anderen dat ze hun leven verknoeien om de illusie te koesteren dat ze zo het mijne redden. Ik heb niet gezegd dat die ouderen verzocht worden van zichzelf van kant te maken, he. Maar zij hebben uiteraard geen "recht" meer om hun eisen aan de maatschappij te stellen. Ze worden nog getolereerd. Ik ook he. Zoals ik al stelde, dood gaan is voor mij een normale zaak. Als ik eerst nog wat extra plezier kan beleven is dat meegenomen, maar dat moet niet echt. Ik heb min of meer achter de rug wat ik wenste. Veel meer moet dat niet zijn, en ik gun ook niet speciaal meer aan een andere uiteraard.
Oud 11 januari 2021, 17:56   #92
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik eis dan ook niet van anderen dat ze hun leven verknoeien om de illusie te koesteren dat ze zo het mijne redden. Ik heb niet gezegd dat die ouderen verzocht worden van zichzelf van kant te maken, he. Maar zij hebben uiteraard geen "recht" meer om hun eisen aan de maatschappij te stellen. Ze worden nog getolereerd. Ik ook he. Zoals ik al stelde, dood gaan is voor mij een normale zaak. Als ik eerst nog wat extra plezier kan beleven is dat meegenomen, maar dat moet niet echt. Ik heb min of meer achter de rug wat ik wenste. Veel meer moet dat niet zijn, en ik gun ook niet speciaal meer aan een andere uiteraard.
"Paroles et paroles"
tot het zo ver is, k'heb er nog zo weten van den toren blazen.
Oud 11 januari 2021, 18:28   #93
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat de 'oudjes' nu het 'recht' eisen, van de jongeren om hun leven te vergooien.

Het is onze maatschappij die nu éénmaal zo ineen zit.
Het is de overheid (regering) die maatregelen oplegt.

Moest men navraag doen bij hoog bejaarde mensen te kiezen tussen een sterven in het rusthuis, of thuis. ipv met de 100 naar een ziekenhuis gebracht te worden om daar aan de apparatuur in eenzaamheid weg te kwijnen.

Dan denk ik dat vele zouden zeggen laat mij hier maar sterven, als corona me te pakken heeft, dan is dat maar zo.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:42   #94
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik denk niet dat de 'oudjes' nu het 'recht' eisen, van de jongeren om hun leven te vergooien.

Het is onze maatschappij die nu éénmaal zo ineen zit.
Het is de overheid (regering) die maatregelen oplegt.

Moest men navraag doen bij hoog bejaarde mensen te kiezen tussen een sterven in het rusthuis, of thuis. ipv met de 100 naar een ziekenhuis gebracht te worden om daar aan de apparatuur in eenzaamheid weg te kwijnen.

Dan denk ik dat vele zouden zeggen laat mij hier maar sterven, als corona me te pakken heeft, dan is dat maar zo.
Anderzijds mag men dat ook niet 'sociaal afdwingen'. Ik vond dat Bonneux een beetje te veel in die richting ging.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:42   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er gaan geen of nauwelijks geen festivals meer zijn gedurende vele jaren.

Heb iets horen waaien in verband met verzekeringen die de festivalorganisatoren zullen moeten afsluiten eer ze een festival mogen organiseren.. die verzekeringen zullen zo duur zijn dat de meeste kleine festivals gewoon verdwijnen. En de andere festivals die zich wel kunnen verzekeren, zullen zo duur worden, dat de meeste 'gewone' mensen zich geen inkom-ticket meer kunnen veroorloven. Los van het feit dat er ook nog garanties moeten zijn dat alles covid-proof verloopt.

Gezellige tijden in 't vooruitzicht..
Naar mijn gevoel zullen we moeten leren creatief zijn.
Een festivalleke in de huiskamer bijvoorbeeld, in de tuin als je er een hebt.
Kan nog best leuk worden.

Maar massa-evenementen. Inderdaad, daar vrees ik ook voor. De cultuursector zal nog serieuze klappen krijgen.
De Rolling Stones en de Beatles zijn ook niet begonnen in grote zalen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:42   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot noem ik dat de betaalbare liefde
De liefde is doorgaans gratis.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 18:45   #97
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De liefde is doorgaans gratis.
Hij bedoelt Pattaya.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 21:21   #98
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegendeel, covid muteert vrij traag in vergelijking met griep. Maar het muteert, en de selectieve druk die we uitoefenen op covid om besmettelijker te worden is gigantisch. Het is dan ook aan het lukken.
dees is interessant denk ik
Inherent random fluctuations in COVID-19 outbreaks may explain rapid growth of new mutated virus variants
Citaat:
Without excluding any biological changes of significance affecting transmissibility, we provide here a potential alternative explanation of the observed patterns of the new virus variants, such as VOC 40202012/01, when they are observed dominant in retrospect. Due to the seemingly random inherent fluctuating patterns of the transmission of SARS-CoV-2, we can illustrate using simulations that post-facto discovered rapid growth of new variants may well be explained by the heterogeneous reproduction that characterizes SARS-CoV-2. In fact, we show that specific variants of the virus that survive for many generations are likely to be associated with higher Re and more dominance due to a majority of variants ending by stochastic extinction. We find that only a smaller proportion of biologically equal variants manage to survive up to 10 generations, while most of them die out early. The difference between survival and extinction can be an early advantageous stochastic event, such as a superspreading.
geluk lijkt, op basis van dit model, een determinerende factor te zijn waarom een bepaalde variant (in dit geval de nieuwe Britse "superinfectieuze" varaint) begint te domineren, en niet een nieuw verworven intrinsieke "meer besmettelijkheid".

Als we kijken naar Wales bevoorbeeld, toch ook deel van het UK, krijgt die nieuwe UK variant geen voet aan de grond (zie figuur 14). Wat vreemd is als de nieuwe variant inderdaad tot 70% besmettelijker zou zijn, wat ons toch ingepeperd wordt door "de experts".

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 11 januari 2021 om 21:23.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 21:39   #99
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dees is interessant denk ik
Inherent random fluctuations in COVID-19 outbreaks may explain rapid growth of new mutated virus variants

geluk lijkt, op basis van dit model, een determinerende factor te zijn waarom een bepaalde variant (in dit geval de nieuwe Britse "superinfectieuze" varaint) begint te domineren, en niet een nieuw verworven intrinsieke "meer besmettelijkheid".

Als we kijken naar Wales bevoorbeeld, toch ook deel van het UK, krijgt die nieuwe UK variant geen voet aan de grond (zie figuur 14). Wat vreemd is als de nieuwe variant inderdaad tot 70% besmettelijker zou zijn, wat ons toch ingepeperd wordt door "de experts".
Wales is een andere gemeenschap, alles hangt af met de onderlinge contacten en het kan goed zijn dat er daar meer besmettingen zijn of dat ze een eigen hoog besmettelijke variant hebben.

Die Zuid Afrikaanse variant was al vanaf augustus in omloop maar pas in december geïdentificeerd als meer besmettelijk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 22:23   #100
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
...
...
We zijn nu 8 januari en we zien nog steeds geen stijging in doden, opnames of besmettingen. Hoogstens een plateau of zelfs een verdere gestage daling.

Dus hoe zit dat nu, hoe lang gaan ze nog met ons voeten blijven spelen?

https://www.worldometers.info/corona...untry/belgium/
We zijn nu 11 januari en het is de 3de dag dat de besmettingen stijgen
Volgen de opnames en doden de trend ?
Normaal wel.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be