![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://isgeschiedenis.nl/longreads/...rs-van-amerika |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 februari 2021 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
De Nederlanders die in die tijd naar Amerika trokken waren juist van strenge kerkgenootschappen , zoals naar Holland Michigan. https://nl.wikipedia.org/wiki/Holland_(Michigan) Wanneer worden Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk? Moet dat nog eeuwen duren? Laatst gewijzigd door cato : 4 februari 2021 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar het goed is te leven. Vele Nederlanders beseffen dat ook. Zij komen hier voor het onderwijs, de geneeskundige verzorging, de pintjes, de gastronomie, de winkels, kopen soms hier een groot huis, enz. Eigenlijk is België een luilekkerland.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 februari 2021 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Veel Nederlanders zullen ook vertrekken, vluchten kan niet meer in Europa en alles wordt hetzelfde.
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klopt, in tegenstelling tot de UK is België geen unie maar een federaal land.
![]() |
#89 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik ontwaar alleen "authentieke Franken" in zoverre dat ze dan "Nieuwfrankisch" spreken en geromaniseerde Franken....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier zijn voorbeelden van Gallische woorden in het Waals. Geringe invloed, maar ze is er wel. https://wa.wikipedia.org/wiki/G%C3%A...8s_(lingaedje) Het Frans heeft die ook. Laatst gewijzigd door Weyland : 5 februari 2021 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Prietpraat van de bovenste plank & woorden in de wind. Dat kunt ge onmogelijk aantonen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 februari 2021 om 00:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() De werkelijkheid is dat de bestuurlijke indeling ten tijde van de Romeinen voorgoed verdween mét die Romeinen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens mijn beroepsleven heb ik zelfs lange tijd op Nederlanders schepen gevaren. Verschillende van mijn vrienden zijn Nederlanders en ik neem nog steeds regelmatig deel aan oefeningen voor oud-commando's die de Nederlandse krijgsmacht inricht. Ga regelmatig varen met ribs en zeilboten in Nederland, daar zijn nu eenmaal meer mogelijkheden dan in België en de Nederlandse kust ligt op slechts 1 uur rijden van mijn woonplaats, de Belgische kust op 2u rijden. Rotsklimmen doen wij vooral in Wallonië en Frankrijk, valschermspringen over heel Europa. Overlevingstochten in Oost-Europa. Ha ja, winkelen doe ik ook in Nederland, want daar kan je de PET-flessen terug inleveren en dus met je geen PMD zakken kopen. Blik verkoop ik in Nederland als oud ijzer en brengt dus geld op in plaats van geld te kosten om er vanaf te geraken. Daarnaast liggen de prijzen lager in Nederland door de lagere loonkost en de lagere BTW op heel veel producten tegenover in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er werd gezegd dat het probleem bij post nummer 4 lag. Post nummer 4 was een reactie op post nummer 3 waarin werd gezegd dat Nederlanders zich niet moesten bemoeien met België. Als dat zo is, stel ik mij de vraag waarom wij een subforum buitenland hebben. Waarom mogen Belgen zich wel uitspreken over buitenlandse zaken? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 februari 2021 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Franse waren ook boos omdat België niet toeliet de Maginotlinie door te trekken tot aan de kust langst de Belgische grens. Hoewel weinig bekend weigerde België ook de Franse troepen doorgang naar Duitsland te verlenen in 1939 na de Duitse inval in Polen. En hoewel het VK ook de oorlog had verklaard aan Duitsland, kregen de Fransen vanuit het VK te horen dat als ze zonder toelating door België trokken, die als een oorlogsdaad tegenover het VK zou beschouwd worden. Hierdoor kreeg men eind 1939 en begin 1940 de schijnoorlog met slechts kleine grensconflicten tussen Frankrijk en Duitsland. De Nederlanders die naar de Nieuwe wereld trokken, hielden zelfs heel veel contact met hun thuisland en bleven vansthouden aan hun Nederlandse gewoontes. Ze hoopte zelfs gebieden voor Nederland te veroveren en onder Nederlands bestuur te brengen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() https://hurray-usa.nl/holland-michigan/ https://nl.wikipedia.org/wiki/Holland_(Michigan) Laatst gewijzigd door cato : 5 februari 2021 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Kom je ook wel eens in de zusterstaat van België? https://nl.wikipedia.org/wiki/Frans-Guyana |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een zusterstaat van België kan je dat zeker niet noemen. Vooral omdat Franse militairen in België geen wapens mogen dragen en geen kazerne mogen hebben. En zonder speciale toelating zelfs niet op Belgisch grondgebied mogen komen, ondanks de samenwerking tussen de twee krijgsmachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De redenen voor emigratie waren veelvuldig: hongersnoden door mislukte oogsten, doffe armoede, aantrekkelijke vooruitzichten die voorgespiegeld werden door reders zoals bijvoorbeeld door de VOC en/of de WIC, religieuze vervolging, zin voor avontuur, enz. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 februari 2021 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |