Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Hoe gaat corona eruit zien in november 2021 ?
Alles is voorbij, gewoon een nare herinnering, leve het vaccin. 3 9,09%
Lichte beperkingen, grenzen dicht, maar verder normaal leven met testen en zo, je weet maar nooit. 7 21,21%
Horeca dicht, lichte bubbel maatregelen, nog even doorbijten. 6 18,18%
Lockdown, maar geen nood, men is een nieuw vaccin aan het maken, binnen enkele maanden gaat alles weer open 7 21,21%
Lockdown, vaccin werkt niet tegen varianten, dit is nu het nieuwe normaal voor onafzienbare tijd. 10 30,30%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2021, 13:12   #81
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, kijk, het zal er 2 weken naast zitten he. Kan er ook niet aan doen dat het zo lang mooi weer is geweest
Ge hadt maar beter naar Anuna moeten luisteren.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 13:13   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Prio 1 is de economie.
Dat is dan nieuw.

Ik dacht dat prio1 de vrije bedden in IZ waren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 13:16   #83
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Hoezo ? Het gemaatregel is toch nu nog maar een kwestie van weken ?
De huidige situatie staat nu eenmaal niet tussen de opties. Dat lijkt me toch een minimale voorwaarde om van een goede enquête te spreken.
Oud 24 november 2021, 13:19   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De huidige situatie staat nu eenmaal niet tussen de opties. Dat lijkt me toch een minimale voorwaarde om van een goede enquête te spreken.
De huidige situatie is toch een lockdown en binnen enkele maanden gaat alles weer open, nee ? Op enkele weken na ? Die zal toch zo goed als zeker binnen een paar weken afgekondigd worden ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2021 om 13:20.
Oud 24 november 2021, 13:26   #85
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
De huidige situatie is toch een lockdown en binnen enkele maanden gaat alles weer open, nee ? Op enkele weken na ? Die zal toch zo goed als zeker binnen een paar weken afgekondigd worden ?
"Op enkele weken na"... Stel u voor dat ik even lichtzinnig mijn Voorspel-de-doden-wedstrijd had opgevat: "Ja, maar, Duikboot, Fabiola is toch al gestorven, op enkele wimperbewegingen na." Het zou me nogal een soep geweest zijn.
Oud 24 november 2021, 13:56   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Op enkele weken na"... Stel u voor dat ik even lichtzinnig mijn Voorspel-de-doden-wedstrijd had opgevat: "Ja, maar, Duikboot, Fabiola is toch al gestorven, op enkele wimperbewegingen na." Het zou me nogal een soep geweest zijn.
Een voorspelling op 8 maanden, met een foutje van een paar weken is toch niet slecht zou ik denken. Zoals je kan zien, is het vorig jaar "losgebroken" begin oktober, terwijl dat nu eerder rond 20 oktober was.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(17).png‎
Bekeken: 431
Grootte:  249,8 KB
ID: 115279  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(18).png‎
Bekeken: 409
Grootte:  243,8 KB
ID: 115280  

Oud 24 november 2021, 14:00   #87
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een veel betere voorspelling dan degene die we dagdagelijks op tv te horen krijgen van de exporten. Met een week of 2 vertraging een juiste voorspelling, ik heb het nog geen enkele expert zien doen. Integendeel, die verklaren meestal net het tegenovergestelde
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 14:02   #88
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Bij viroloog Marc Van Ranst klinkt echter een heel ander geluid. “Tot een paar weken geleden had ik gezegd: een nieuwe lockdown is onmogelijk. Maar nu vrees ik er toch voor.

“Ik neem het woord lockdown niet zo graag en snel in de mond. We kunnen wel sommige risicoactiviteiten tijdelijk on hold zetten”, aldus Van Gucht (...) nog nooit zo veel virus (...) We moeten hier echt de rem op zetten”, besluit de viroloog.

Alé.. noem het geen lock-down, maar een hold-down.. een rem op alle vormen van ontspanning..? All work, no play.. maar slechts tijdelijk eh.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 24 november 2021 om 14:03.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 14:03   #89
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Een voorspelling op 8 maanden, met een foutje van een paar weken is toch niet slecht zou ik denken. Zoals je kan zien, is het vorig jaar "losgebroken" begin oktober, terwijl dat nu eerder rond 20 oktober was.
Degenen die voorspelden dat er geen lockdown zou zijn in november 2021 hebben het dan toch net iets beters gedaan, lijkt me. En anders had je een andere enquête moeten opmaken, hé. Zoiets iets als "Komt er een lockdown komende herfst/winter"? Want nu komt het me voor dat je de antwoordopties eigenlijk eerder in die zin interpreteert.
Oud 24 november 2021, 14:17   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Degenen die voorspelden dat er geen lockdown zou zijn in november 2021 hebben het dan toch net iets beters gedaan, lijkt me. En anders had je een andere enquête moeten opmaken, hé. Zoiets iets als "Komt er een lockdown komende herfst/winter"? Want nu komt het me voor dat je de antwoordopties eigenlijk eerder in die zin interpreteert.
Dat was het dan ook he. Je begrijpt toch dat het antwoord "alles is terug normaal, het was een slechte herinnering" als het in november niks doet, en in december iedereen in lockdown gaat, niet in de geest was van de vraagstelling.
Oud 24 november 2021, 14:20   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Bij viroloog Marc Van Ranst klinkt echter een heel ander geluid. “Tot een paar weken geleden had ik gezegd: een nieuwe lockdown is onmogelijk. Maar nu vrees ik er toch voor.

“Ik neem het woord lockdown niet zo graag en snel in de mond. We kunnen wel sommige risicoactiviteiten tijdelijk on hold zetten”, aldus Van Gucht (...) nog nooit zo veel virus (...) We moeten hier echt de rem op zetten”, besluit de viroloog.

Alé.. noem het geen lock-down, maar een hold-down.. een rem op alle vormen van ontspanning..? All work, no play.. maar slechts tijdelijk eh.

Het is ongelofelijk hoe goed die mensen weten wat ze doen he

Zij vullen hoe langer hoe nauwkeuriger de beschrijving van "kwakzalver" in.

Anderhalf jaar een "remedie" voorschrijven (lockdownen, prikken, gedaan), en niet eens weten dat het niet werkt tot het voor hun neus staat.

'hoezo, aderlaten werkt niet ? Tot een half uur geleden vond ik dat de koorts flink gedaald was en er beterschap op komst leek te zijn..."
Oud 24 november 2021, 14:45   #92
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ongelofelijk hoe goed die mensen weten wat ze doen he

Zij vullen hoe langer hoe nauwkeuriger de beschrijving van "kwakzalver" in.

Anderhalf jaar een "remedie" voorschrijven (lockdownen, prikken, gedaan), en niet eens weten dat het niet werkt tot het voor hun neus staat.

'hoezo, aderlaten werkt niet ? Tot een half uur geleden vond ik dat de koorts flink gedaald was en er beterschap op komst leek te zijn..."
de patient is nu wel heel koud, en bleek, maar de koorts is weg!
Oud 24 november 2021, 15:00   #93
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het is een herhalend patroon waar ze versoepelen in de zomermaanden en weer verstrengen in de wintermaanden.
Oud 24 november 2021, 15:52   #94
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is een herhalend patroon waar ze versoepelen in de zomermaanden en weer verstrengen in de wintermaanden.
Er is wel geen een groot evenement doorgegaan in de zomer. Of toch niet voor de jeugd.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 16:27   #95
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
ze hadden beter effectief versoepeld deze zomer, maar dat hebben ze niet gedaan en nu zit je met een bevolking die zijn immuniteit volledig moet gaan opbouwen in de wintermaanden
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 20:56   #96
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

In Florida en de UK is het nog steeds scenario 1. Uiteraard tot bij de nieuwe variant maar ze leveren wel de succesformule, op één 'detail' na: er vielen meer doden dan nodig door een iets te lage vaccinatiegraad. Maar daarover ging de vraag niet.
Oud 25 november 2021, 09:11   #97
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Er is wel geen een groot evenement doorgegaan in de zomer. Of toch niet voor de jeugd.
Na massale vaccinatie mocht ik zelfs winkelen zonder masker, dat heeft ongeveer een week geduurd.
Ik vraag mij echt af of die politici niet doorhebben welk beest er onder hun bed ligt?
Ook dit scenario was voorspeld door de “wappies”: het gaat erger worden na massale vaccinatie, niet beter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
ze hadden beter effectief versoepeld deze zomer, maar dat hebben ze niet gedaan en nu zit je met een bevolking die zijn immuniteit volledig moet gaan opbouwen in de wintermaanden
Ze hadden nog beter de zorg uitgebreid, eerder dan zichzelf in luxe te baden en blind te vertrouwen op fabrikanten en mensen die al decennia experimenteerden met vectors voor eugenetische doeleinden.

The virus is us.
Oud 25 november 2021, 11:15   #98
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

De maand is nog niet uit. Morgen opnieuw overlegcomité. Discotheken, kappers enz... Terug dicht?
Wie zal het zeggen?
Misschien een mini-lockdown, wat dat dan ook moge wezen.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2021, 11:19   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
De maand is nog niet uit. Morgen opnieuw overlegcomité. Discotheken, kappers enz... Terug dicht?
Wie zal het zeggen?
Misschien een mini-lockdown, wat dat dan ook moge wezen.
Ik hoop het. Anders was mijn voorspelling verkeerd Ijdelheid wil ook wel wat
Oud 25 november 2021, 11:21   #100
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Of ze de cafés nu open houden of niet, ik mag er toch niet meer binnen.

Eens de cafés en al de rest dicht zijn, ga ik mijn vrienden wellicht zelfs meer gaan zien. Want dan hebben ze ook niks meer te doen. Dus geef mij maar een lockdown
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be