![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe gaat corona eruit zien in november 2021 ? | |||
Alles is voorbij, gewoon een nare herinnering, leve het vaccin. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,09% |
Lichte beperkingen, grenzen dicht, maar verder normaal leven met testen en zo, je weet maar nooit. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,21% |
Horeca dicht, lichte bubbel maatregelen, nog even doorbijten. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 18,18% |
Lockdown, maar geen nood, men is een nieuw vaccin aan het maken, binnen enkele maanden gaat alles weer open |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,21% |
Lockdown, vaccin werkt niet tegen varianten, dit is nu het nieuwe normaal voor onafzienbare tijd. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 30,30% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De huidige situatie is toch een lockdown en binnen enkele maanden gaat alles weer open, nee ? Op enkele weken na ? Die zal toch zo goed als zeker binnen een paar weken afgekondigd worden ?
Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2021 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een voorspelling op 8 maanden, met een foutje van een paar weken is toch niet slecht zou ik denken. Zoals je kan zien, is het vorig jaar "losgebroken" begin oktober, terwijl dat nu eerder rond 20 oktober was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een veel betere voorspelling dan degene die we dagdagelijks op tv te horen krijgen van de exporten. Met een week of 2 vertraging een juiste voorspelling, ik heb het nog geen enkele expert zien doen. Integendeel, die verklaren meestal net het tegenovergestelde
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Bij viroloog Marc Van Ranst klinkt echter een heel ander geluid. “Tot een paar weken geleden had ik gezegd: een nieuwe lockdown is onmogelijk. Maar nu vrees ik er toch voor.
“Ik neem het woord lockdown niet zo graag en snel in de mond. We kunnen wel sommige risicoactiviteiten tijdelijk on hold zetten”, aldus Van Gucht (...) nog nooit zo veel virus (...) We moeten hier echt de rem op zetten”, besluit de viroloog. Alé.. noem het geen lock-down, maar een hold-down.. een rem op alle vormen van ontspanning..? All work, no play.. maar slechts tijdelijk eh. ![]() Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 24 november 2021 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zij vullen hoe langer hoe nauwkeuriger de beschrijving van "kwakzalver" in. Anderhalf jaar een "remedie" voorschrijven (lockdownen, prikken, gedaan), en niet eens weten dat het niet werkt tot het voor hun neus staat. 'hoezo, aderlaten werkt niet ? Tot een half uur geleden vond ik dat de koorts flink gedaald was en er beterschap op komst leek te zijn..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een herhalend patroon waar ze versoepelen in de zomermaanden en weer verstrengen in de wintermaanden.
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze hadden beter effectief versoepeld deze zomer, maar dat hebben ze niet gedaan en nu zit je met een bevolking die zijn immuniteit volledig moet gaan opbouwen in de wintermaanden
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() In Florida en de UK is het nog steeds scenario 1. Uiteraard tot bij de nieuwe variant maar ze leveren wel de succesformule, op één 'detail' na: er vielen meer doden dan nodig door een iets te lage vaccinatiegraad. Maar daarover ging de vraag niet.
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij echt af of die politici niet doorhebben welk beest er onder hun bed ligt? Ook dit scenario was voorspeld door de “wappies”: het gaat erger worden na massale vaccinatie, niet beter. Citaat:
The virus is us.
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De maand is nog niet uit. Morgen opnieuw overlegcomité. Discotheken, kappers enz... Terug dicht?
Wie zal het zeggen? Misschien een mini-lockdown, wat dat dan ook moge wezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Of ze de cafés nu open houden of niet, ik mag er toch niet meer binnen.
Eens de cafés en al de rest dicht zijn, ga ik mijn vrienden wellicht zelfs meer gaan zien. Want dan hebben ze ook niks meer te doen. Dus geef mij maar een lockdown ![]() |
![]() |
![]() |