Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2004, 18:54   #81
Vrijkorps-CRC
Vreemdeling

Vrijkorps-CRC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Ik gebruik speciaal opleidingsorganisatie ipv kweekvijver... Een kweekvijver is veel vager, het zou evengoed kunnen gaan over een voedingsbodem... Met een opleidingsorganisatie is het heel duidelijk dat je niet in de machthebbende partij-top terecht komt, als je geen opleiding hebt gehad bij het NSV... (hetzelfde met voorpost trouwens, maar dat is een trapje hoger)
Ik denk dat dit véél meer zegt over ALS dan over NSV!

De NSV is een politieke, doch geen partijpolitieke studentenvereniging, sukkeltje!
Vrijkorps-CRC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 19:48   #82
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijkorps-CRC
Ik denk dat dit véél meer zegt over ALS dan over NSV!

De NSV is een politieke, doch geen partijpolitieke studentenvereniging, sukkeltje!
Ze doen mij eerder aan de "Hitlerjugend" denken
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 11:16   #83
Vrijkorps-CRC
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Ze doen mij eerder aan de "Hitlerjugend" denken
Tot zover de bijdrage van onze grote 'denker'...

Oud 12 december 2004, 13:06   #84
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
...en weer anderen die de vrije meninsuiting ten allen prijze willen verdedigen ook al betekent dit dat vroeg of laat hun eigen mond kan gesnoerd worden door hen te laten spreken die een andere willen doen zwijgen.
Er bestaat niet iets als vrije meningsuiting "light". Ofwel mag je alles zeggen wat je wil zonder gevaar voor vervolging, ofwel niet. Dankzij Joods lobbywerk is er in Europa geen vrije meningsuiting meer.
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 13:50   #85
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raging Bile Duct
Er bestaat niet iets als vrije meningsuiting "light". Ofwel mag je alles zeggen wat je wil zonder gevaar voor vervolging, ofwel niet. Dankzij Joods lobbywerk is er in Europa geen vrije meningsuiting meer.
Goed voor jou dat je al een zondebok hebt gevonden. Maar ik heb de indruk dat je niet de eerste bent.

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 december 2004 om 13:51.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 14:17   #86
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Als de helft van de NSV'ers een VB-lidkaart heeft zal het al veel zijn.
De rest vindt het VB te links. Als antisemieten hebben ze o.m. problemen met het opvrijen van de joodse Antwerpenaren en de te grote invloed van mensen zoals Marc Joris. I.p.v. een lidkaart van het blok hebben ze er een van een neonazi-groupuscule.

Laatst gewijzigd door Yossarian : 12 december 2004 om 14:38.
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 14:21   #87
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
De rest vindt het VB te links.
Gelukkig maar !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 15:27   #88
Vrijkorps-CRC
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
De rest vindt het VB te links. Als antisemieten hebben ze o.m. problemen met het opvrijen van de joodse Antwerpenaren en de te grote invloed van mensen zoals Marc Joris. I.p.v. een lidkaart van het blok hebben ze er een van een neonazi-groupuscule.

Ernesto en Yossarian oftewel Dumb en Dumber!
Oud 12 december 2004, 15:29   #89
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ernesto en Yossarian oftewel Dumb en Dumber!
Had ik u iets gevraagd, tochtbreintje van mijn kloten?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 16:31   #90
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot zover de bijdrage van onze grote 'denker'...
Denken...............tja, je moet dat ook eens proberen. Of nee laat maar..........ga maar gewoon terug naar je riool
Oud 12 december 2004, 23:46   #91
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Denken...............tja, je moet dat ook eens proberen. Of nee laat maar..........ga maar gewoon terug naar je riool
Jij spreekt wel graag over "riolen". Ervaring mee???
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 05:12   #92
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door V.V.P
Jij spreekt wel graag over "riolen".
Welnee, maar vermits riolen jouw biotoop zijn , maak ik een uitzondering
Oud 13 december 2004, 13:42   #93
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed voor jou dat je al een zondebok hebt gevonden. Maar ik heb de indruk dat je niet de eerste bent.
Ik ben geen antisemiet maar denk gewoon eens na wie er het meest te winnen heeft met dergelijke wetten. Waarom bestaat er geen verbod op revisionisme als het gaat over genocide in Cambodja, Oost Timor, De voormalige USSR, etc...
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 13:47   #94
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen antisemiet maar denk gewoon eens na wie er het meest te winnen heeft met dergelijke wetten. Waarom bestaat er geen verbod op revisionisme als het gaat over genocide in Cambodja, Oost Timor, De voormalige USSR, etc...
Omdat de Sovjetunie België niet is binnengevallen, Nazi Duitsland wel.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 16:12   #95
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij had misschien beter het VB als zondebok gekozen. Dat is natuurlijk veel correcter.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 21:35   #96
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Hij had misschien beter het VB als zondebok gekozen. Dat is natuurlijk veel correcter.
Ik denk dat je een partij met 1 miljoen kiezers toch maar moeilijk een slachtoffer van de vrije meningsuiting kan noemen. Het wordt zelfs financieel beloond door ieder van ons in de vorm van 6 miljoen euro jaarlijkse dodatie. Geef toe, wie zou er voor dat bedrag ook niet wat graag de zondebok willen uithangen, als je ziet wat het opbrengt.
Oud 13 december 2004, 21:41   #97
thePiano

Standaard

Citaat:
Jij verwart revisionisme met historisch onderzoek. Dat onderzoek wordt nog steeds gevoerd en ook omtrent de holocaust. Maar de holocaust ontkennen als zou het een fictie zijn en feiten ontkennen en getuigenissen afdoen als afgedwongen of gefantaseerd, is nog wat anders dan dan een ernsitig geschiedkundig onderzoek doen. Achter die ontkenning van harde feiten schuilt een politieke opvatting die een revival van het oude bekende extreemrechtse nationalisme moet inluiden, en dat vergeten de mensen al eens.
Oud 13 december 2004, 21:57   #98
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je een partij met 1 miljoen kiezers toch maar moeilijk een slachtoffer van de vrije meningsuiting kan noemen. Het wordt zelfs financieel beloond door ieder van ons in de vorm van 6 miljoen euro jaarlijkse dodatie. Geef toe, wie zou er voor dat bedrag ook niet wat graag de zondebok willen uithangen, als je ziet wat het opbrengt.
Een zondebok hang je niet uit. Een zondebok is iets wat anderen van je maken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 13 december 2004, 22:15   #99
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij verwart revisionisme met historisch onderzoek. Dat onderzoek wordt nog steeds gevoerd en ook omtrent de holocaust
Maar de holocaust ontkennen als zou het een fictie zijn en feiten ontkennen en getuigenissen afdoen als afgedwongen of gefantaseerd, is nog wat anders dan dan een ernsitig geschiedkundig onderzoek doen[/quote]
Iedereen die volgens u nog maar het officiële cijfer van 6000000 in vraag durft stelt valt volgens u onder de term "revisionist", zoals u bv. bij Jvdb deed. U insinueerde zelfs dat oa ik, Distel en Superstaaf revisionisten zijn toen wij pleitten voor absolute vrije menignsuiting, en dan gaat u hier eens komen zeggen dat u voor historisch onderzoek bent omtrent de Holocaust?

Citaat:
Achter die ontkenning van harde feiten schuilt een politieke opvatting die een revival van het oude bekende extreemrechtse nationalisme moet inluiden, en dat vergeten de mensen al eens
en wat zijn de harde feiten dan wel? Dat cijfer van 6000000, is dat een "hard feit"? Op uw eigen site schreef u dit:

Citaat:
De cijfers zullen altijd wel betwist worden, omdat de SS nagenoeg alle plannen en papieren heeft verbrand. Volgens officiële Poolse schattingen -de meest behoudende en niet overal aanvaard- zijn er in die relatief korte periode in de vier kampen samen tussen de 2 en 2,5 miljoen mensen omgebracht,
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 22:21   #100
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Iedereen die volgens u nog maar het officiële cijfer van 6000000 in vraag durft stelt valt volgens u onder de term "revisionist", zoals u bv. bij Jvdb deed. U insinueerde zelfs dat oa ik, Distel en Superstaaf revisionisten zijn toen wij pleitten voor absolute vrije menignsuiting, en dan gaat u hier eens komen zeggen dat u voor historisch onderzoek bent omtrent de Holocaust?
Er is "revisionisme" en "historisch onderzoek", maar enkel de censuurelite is in staat de twee van mekaar te onderscheiden, en de bevolking te beschermen tegen de intenties die door hen aan resp. de historici en revisionisten worden toegeschreven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be