Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2021, 11:42   #81
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Met slecht 5 000m² kom je al heel ver.
En die 5 000m² moet je niet horizontaal hebben.
En de waterschaarste kan je in België opvangen door regenwater te verzamelen.
Ik ben zeker voorstander. Wandel eens en let eens op de vensterbanken van mensen. Bijna niemand zet nog een plantje dat voor gezonde zuurstof in huis zorgt.
Ik weet hier bijgod niet waar ik mijn pepers, bomen en tomaten kwijt kan. Zelfs familie heeft me gezegd te stoppen met zaaien voor hen lol.
Oud 13 juni 2021, 18:19   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik woon niet in een stad.
En ik ken dus bedrijven actief in de tuinbouw, landbouw en veeteelt die mensen tegen het minimuumloon tewerkstellen.
Veel van die werknemers hebben een diploma, sommige zelfs een bachelor of master.
Domme kloten zijn dat dus niet, maar ze hebben een diploma in de verkeerde richting en zijn voor de industrie te hoog geschoold om de jobs die ze wel kennen, in te vullen.
Maar binnen de industrie zitten er ook geschoolden aan het minimuumloon te werken.
Want hoewel vele denken dat bediende beter betaald zijn dan arbeiders, werken veel baliebedienden aan het minimuumloon.
Binnen de transport werken vele aan slechts 11€ per uur of 1 750€ bruto per maand als ze slechts 38uur per week werken.
In de horeca is het al niet beter.
In de verzekeringssector werken veel vertegenwoordigers tegen een minimuumloon + hun premie op de verkoop.
Vaak word vergeten dat slechts 40% van de Belgen netto meer dan 2000€ per maand hebben en dat 10% zelfs bruto niet aan de 2000€ komt.
Ga je naar de 2500€ netto dan blijft er slechts 20% over.
480 300 werkenden van de 4 803 000 werkenden in België hebben bruto dus minder dan 2 000€ per maand en slechts 1 921 200 hebben meer dan 2 000€ netto per maand.
Dat is allemaal veel bla bla, maar daarmee weet ik nog niet zeker (aan de hand van een ernstige link enz.) wie die mensen zijn met een minimumloon.

(noot: in mijn buurt hier werken wellicht veel mensen aan een minimumloon, maar tijdelijk: plukkers in de fruitoogst vb., maar dat zijn dus buitenlanders)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 08:11   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is allemaal veel bla bla, maar daarmee weet ik nog niet zeker (aan de hand van een ernstige link enz.) wie die mensen zijn met een minimumloon.

(noot: in mijn buurt hier werken wellicht veel mensen aan een minimumloon, maar tijdelijk: plukkers in de fruitoogst vb., maar dat zijn dus buitenlanders)
Je kan stellen dat de meeste job net iets meer ( 11€ tot 13€ per uur) betalen dan het het minimuum (9€ per uur).
In die jobs maken de mensen hun inkomen goed door overuren en/of buitenhuis overnachtingen.
En veel buitenlanders werken hier aan een bruto minimuumloon, maar houden netto meer over, omdat zij belastingen betalen volgens hun thuisland en volgens het land van tewerkstelling.
Voor een Nederlander maakt dat al snel 200 tot 500€ verschil.
Waarmee nog eens bewezen word dat de lonen niet te laag liggen, maar de belastingen op arbeid veel te hoog.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 17:24   #84
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Aan uw taal te horen heb je nooit iets gedaan waardoor je een firmawagen verdiende;;; Ben ik fout??
Ik heb nooit een firmawagen gehad, ik verdien eigenlijk meer dan wat iemand op mijn niveau normaal krijgt.,dank u baas. Maar ja zeer veel gebeurt belastingvrij of ontduikend.Dubbele fietsvergoeding, cadeaucheques, maaltijdcheques, groepsverzekering. Het is niet om dat ik dit geluk heb dat een ander moet slaven voor een hongerloon.
Oud 14 juni 2021, 18:09   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik heb nooit een firmawagen gehad, ik verdien eigenlijk meer dan wat iemand op mijn niveau normaal krijgt.,dank u baas. Maar ja zeer veel gebeurt belastingvrij of ontduikend.Dubbele fietsvergoeding, cadeaucheques, maaltijdcheques, groepsverzekering. Het is niet om dat ik dit geluk heb dat een ander moet slaven voor een hongerloon.
Anders zou wel heeeel dom zijn hé zeg.
En die "ontduikend' zal ook wel niet kloppen. Eer 'ontwijkend', wat legaal is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 18:11   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik lees hier niets dat belastingsontduikend is, alleen wettelijk geregelde trukjes om de zwaar belaste basis-verloning wat aan te dikken zonder de ambtenaartjes te voederen.

Maar iets is waard wat de gek ervoor geeft.
Ik ga geen toploon betalen aan iemand die met moeite in staat is zelfstandig te ademen of problemen heeft om een rol WC papier veilig te bedienen.
Oud 14 juni 2021, 19:14   #87
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
https://www.hln.be/economie/vakbonde...uren~affa3b8f/

Er is een sociaal akkoord en meteen gaan de asocialen te keer,het minimumloon is namelijk te hoog.Neo-liberalen vinden namelijk dat de miljarden enkel mogen stromen naar bedrijfswagens en gesponsorde Poolse kuisvrouwen voor de elite.
Bedoelde u ministerloon?
Oud 14 juni 2021, 19:19   #88
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik lees hier niets dat belastingsontduikend is, alleen wettelijk geregelde trukjes om de zwaar belaste basis-verloning wat aan te dikken zonder de ambtenaartjes te voederen.

Ik ga geen toploon betalen aan iemand die met moeite in staat is zelfstandig te ademen of problemen heeft om een rol WC papier veilig te bedienen.
2!

Ik ken bedrijven die lichten boven het WC hangen hebben.
Die gaan aan als er iemand gebruik van maakt.
De maandag morgen zijn die meestal allemaal aan, vroeger waren er geen lichtjes en dan werden de toiletten slaapplaatsen.
Oud 14 juni 2021, 19:27   #89
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik ben zeker voorstander. Wandel eens en let eens op de vensterbanken van mensen. Bijna niemand zet nog een plantje dat voor gezonde zuurstof in huis zorgt.
Ik weet hier bijgod niet waar ik mijn pepers, bomen en tomaten kwijt kan. Zelfs familie heeft me gezegd te stoppen met zaaien voor hen lol.

Zoek eerst eens een stukje niet bevuilde grond, dat op zich is al een zoektocht.
Oud 14 juni 2021, 19:33   #90
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
enige argumenten om dat te staven ?
Neen uw denkbeelden zijn zo eng dat die geen argumenten nodig hebben.
U zet liever aan tot haat.

Typisch links, "zij alleen" kennen de waarheid en hebben de oplossing om bedrijven ten gronde te richten met hun vakbonden als "bemiddelaars" en knokploegen als onderhandelaars.
Oud 14 juni 2021, 19:34   #91
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zoek eerst eens een stukje niet bevuilde grond, dat op zich is al een zoektocht.
Waarom denk je dat Vlaanderen gebetonneerd is.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 19:41   #92
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Aeroponics dan?
Verbruikt ook veel minder water. Waterschaarste is permanent wellicht.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 juni 2021 om 19:42.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 12:36   #93
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

En als die dommerik nu eens 30 % meer dozen vult of vloertegels legt dan wat gangbaar is?
Oud 15 juni 2021, 15:21   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En als die dommerik nu eens 30 % meer dozen vult of vloertegels legt dan wat gangbaar is?
Dan is het aan de werkgever dat te belonen, of de werknemer die zo'n werklust toont, kan wel eens bij een werkgever aan de slag gaan die de werklust wel naar waarde kan schatten.

Natuurlijk, als die harde werker te dom is om dat te beseffen, verdient die niet beter

En daar heeft een minimumloon bitter weinig vat op.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 juni 2021 om 15:22.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 16:32   #95
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.hln.be/economie/vakbonde...uren~affa3b8f/

Er is een sociaal akkoord en meteen gaan de asocialen te keer,het minimumloon is namelijk te hoog.Neo-liberalen vinden namelijk dat de miljarden enkel mogen stromen naar bedrijfswagens en gesponsorde Poolse kuisvrouwen voor de elite.
Natuurlijk vindt N-VA het minimumloon te hoog.
Ze dansen naar de pijpen van VOKA en het VBO.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 16:35   #96
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De clichés zijn de wereld nog niet uit.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 16:40   #97
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Toch beter dan de facto slavernij zou ik denken?
Een op vrijwillige basis afgesloten economisch contract, tegen gelijk welk loon, is het tegenovergestelde van slavernij.
Een organisme dat beslist tegen welke loon 2 partijen een economisch contract moet afgesloten worden, staat pal in kamp 3.
Oud 15 juni 2021, 16:44   #98
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gij verkiest dat ze naar de pijpen van de FGTB/ABVV moeten dansen ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 16:46   #99
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Komaan Karel, alsof 11 miljoen mensen voldoende grond -kunnen- bezitten om tot een gans jaar aan zelfvoorziening te doen?
De grond is schaars en het westen gaat gebukt onder waterschaarste. De droogte in Amerika leidt er al toe dat er amper watertoevoer is voor de agricultuur.

Deze plandemie was nog niets tegen wat nu voor de deur staat.
De droogte zal meer dan een toiletpapier tekort veroozaken: mark these words.
Ik heb me een glas-serre van 35 m2 aangeschaft. Staat er in oktober. Vorig jaar putje laten boren. ik heb nooit meer water nodig dan op mijn eigen grond valt.

en sinds een aantal jaar tracht ik me te bekwamen in het zelf zaaien, spenen, en laten volgroeien van groenten.

Elders word ik uitgemaakt voor prepper. Maar dat is eigenlijk een geuzennaam. zoals anti-vaxxer
Oud 15 juni 2021, 16:47   #100
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Gij verkiest dat ze naar de pijpen van de FGTB/ABVV moeten dansen ???
Misschien naar de pijpen van de bedriegers van beweging.net ?
Leemans op kop.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 15 juni 2021 om 16:49.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be