Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2021, 14:20   #81
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Moest je vertellen dat je met je eigen ogen een roze olifant hebt zien vliegen, het zou geloofwaardiger klinken dan dat magnetisme-verhaaltje.

Maar blijf het vooral vertellen en mensen idioten noemen.
Ja, voor fanatiek gelovige vaxxers wel, die kun je alles wijsmaken, zelfs dat roze olifanten vliegen.

Vindt jij mensen dan geen idioten die kwaadaardig en opzettelijk persoonlijk op de boodschapper blijven schieten ondanks de inspanningen tot uitleg om de boodschap duidelijk te maken om tot een zinnige discussie te komen?
Ik vind kwaadwilligen, die op de man/vrouw spelen om een discussie te kunnen verstoren, walgelijke creaturen.
Maar dat is natuurlijk mijn vrije mening en die mag ik (vooralsnog) uiten.
Oud 16 juni 2021, 14:35   #82
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ja, maar die chip komt nog he..
Over enkele jaren..

Dat staat los van deze vaccinatie-rondes.

En die chip gaat gewoon handig zijn omdat ge dan niet meer moet rondlopen met een portefeuille of smartphone of sleutelbos..
Huh??
Wat een onwetendheid..
Chippen werd altijd afgedaan als complottheorie.
Maar die experimentele chip werd reeds in 2004!!!!!! in gebruik genomen, als eerste ingeplant bij ambtenaren in Mexico voor veiligheid om overheidsgebouwen te kunnen betreden voor hun job.
Vervolgens een experiment in NL voor yuppies in exclusieve nachtclubs voor de toegang en om hun drankjes te betalen. De eerste gechipten waren razend enthousiast maar het sloeg niet aan.
Vervolgens probeerden ze kinderen te chippen in de VS om hen zogenaamd te kunnen beschermen tegen de vele 'ontvoeringen' en daar liep het op mis en zo werd de chip voor onbepaalde tijd in de vriezer gestoken om eerst een andere manier te zoeken om het kiesvee geniepig te kunnen chippen zonder dat ze het weten.
Rara...1 + 1 = misschien 2?

En schiet nu weer maar op de boodschapper..
Oud 16 juni 2021, 14:36   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Nu begin ik toch wel te geloven dat heel die corona-affaire iets grondigs veroorzaakt heeft in onze mentale welbevinding.

Het kan toch niet dat er voor corona evenveel zotten los rond liepen, dan dat er nu te zien zijn in de straten en op ons internet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 14:38   #84
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu begin ik toch wel te geloven dat heel die corona-affaire iets grondigs veroorzaakt heeft in onze mentale welbevinding.

Het kan toch niet dat er voor corona evenveel zotten los rond liepen, dan dat er nu te zien zijn in de straten en op ons internet.
het aantal zotten is rechtstreeks evenredig met het aantal genetisch gemanipuleerde freaks. Immers, het zijn dezelfden....
Oud 16 juni 2021, 22:12   #85
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
het aantal zotten is rechtstreeks evenredig met het aantal genetisch gemanipuleerde freaks. Immers, het zijn dezelfden....
Is dat inclusief pakweg patrickve?
Oud 16 juni 2021, 22:18   #86
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Is dat inclusief pakweg patrickve?
Serieus?
Oud 16 juni 2021, 22:19   #87
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Serieus?
Ja, Moderna (zie mijn topic over 'welk vaccin kreeg u').
Oud 16 juni 2021, 22:30   #88
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ja, Moderna (zie mijn topic over 'welk vaccin kreeg u').
Patrickve toch...
Oud 16 juni 2021, 22:33   #89
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Patrickve toch...
Komt hij al anders over of is dat pas na een tijdje?
Oud 16 juni 2021, 22:34   #90
gunter5148

Standaard

Citaat:
Komt hij al anders over of is dat pas na een tijdje?
Hij mag het zelf uitleggen, als hij dat wil. Maar het verbaast me.
Zolang het maar niet onder dwang is geweest, maar hij staat niet in kamp 3. Rudy ook niet, dus ik respecteer hun keuze. Van iedereen overigens.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 juni 2021 om 22:39.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 22:38   #91
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hij mag het zelf uitleggen, als hij dat wil. Maar het verbaast me.
Hij heeft dat uitgelegd. Hij heeft gewoon berekend wat voor hem het minste risico is wat zijn goed recht is. Ik heb dus ook niks tegen gevaccineerde. Ik heb gewoon iets tegen mensen die mensen onder dwang willen vaccineren en ook de mensen die dit willen goedpraten.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 16 juni 2021 om 22:38.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 22:39   #92
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hij heeft dat uitgelegd. Hij heeft gewoon berekend wat voor hem het minste risico is wat zijn goed recht is. Ik heb dus ook niks tegen gevaccineerde. Ik heb gewoon iets tegen mensen die mensen onder dwang willen vaccineren en ook de mensen die dit willen goedpraten.
2
Oud 16 juni 2021, 22:41   #93
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
2
Je had het nochtans in meerdere berichten over 'freaks', 'zombies'...
Oud 16 juni 2021, 23:10   #94
gunter5148

Standaard

Citaat:
Je had het nochtans in meerdere berichten over 'freaks', 'zombies'...
Inderdaad. Maar als je daar zelf voor kiest, dan respecteer ik die keuze om freak of zombie te willen zijn.
Ik vind het dom, in deze situatie. Vaccins hebben al veel goeds gedaan, maar nu dus niet, want de premisse is controle, en niet volksgezondheid. (Hoewel dat laatste een totaal hol begrip is)
Oud 16 juni 2021, 23:27   #95
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Och een tetanus vaccin is ook maar goed tegen je eens in een roestige nagel trapt he.

Nu ik heb dat eens voorgehad en dat vaccin was al lang over datum.

Maar het deed wel zeer.
Oud 17 juni 2021, 00:34   #96
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Huh??
Wat een onwetendheid..
Heeft niets met onwetendheid te maken.
Die chip is er nog niet voor de grote massa, maar dat komt nog.
Dat is wat ik bedoelde. Dat die chip hier en daar al getest werd/wordt, weet ik ook. De grote uitrol ervan is gewoon nu nog niet aan de orde. De bevolking moet er eerst warm voor gemaakt worden. Het volk accepteert veel makkelijker 'veranderingen' als ze er zelf om vragen of er spelenderwijs de voordelen van inzien. Denk aan de smartphone die 'spelenderwijs' vele zielen begeesterd. Sociale media zijn leuk, maar persuasive technology is dat ook.. sturen van gedachten van mensen om zo hun gedrag te beïnvloeden en controleren. Wordt allemaal toegepast op basis van data die het volk zelf geeft aan de software via de spielerei met de smartphone. Sommige mensen denken dat dit praat is van 'zotten', maar het wordt al allemaal letterlijk toegepast. Behalve dan de chip voor de massa, dat klinkt 'op dit moment' nog te zot voor woorden..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 17 juni 2021 om 00:39.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 05:11   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Inderdaad, 'tegen vaccins zijn' an sich is gewoon idioot, dat is zoals tegen antibiotica zijn, tegen ontsmettingsmiddelen zijn, tegen pijnstillers zijn, tegen kankerbehandelingen zijn. Vaccins zijn geneesmiddelen, en werken goed.

Ik denk dat het grote gevaar is dat mensen "de dwingelandij" (die verkeerd is) gaan associëren met "een vaccin", en hierdoor eigenlijk belachelijk worden, waardoor alle terechte kritiek op de dwingelandij belachelijk gemaakt wordt.

Uiteraard vind ik het heel positief dat die vaccins ontwikkeld werden - ik vind het zelfs nog veel mooier dat de 3 grote vaccinmakers in de wereld MISLUKT zijn, en het redelijk kleine onverwachte bedrijfjes zijn (die nadien geassocieerd werden met grote bedrijven vanwege de logistieke slagkracht) die totaal nieuwe technieken hebben uitgewerkt. Deze vaccins zijn pareltjes van farmaceutische technologie.

Maar zoals elke nieuwe technologie, moet men ze nog wat in de hand krijgen, en weet men er niet alles van. En zoals elk geneesmiddel, en dat is mijn basis regel, neem je dat enkel maar als je daar een voordeel aan hebt voor uw gezondheid. Je neemt GEEN geneesmiddelen "voor het collectief", en je neemt GEEN geneesmiddelen "voor administratieve faveurkes".

Welnu, ik heb redelijk goed gevolgd welke de resultaten zijn op korte termijn, en immunologisch, van die vaccins, en ik ben tot het besluit gekomen dat de korte termijn, en lange termijn immunologische risico's hiervan kleiner waren, dan mijn accuut risico om een heel onaangename covid te hebben, en beroep moeten te doen op openbare geneeskunde (ttz, naar het ziekenhuis te gaan) wat ik zo min mogelijk wil doen. Dus is de keuze voor mij rap gemaakt, in MIJN omstandigheden. Dat is niet omdat ik doodsbenauwd was om covid op te doen, maar ik neem ook een griep vaccin om te vermijden om een week in mijn bed te liggen, doodgewoon omdat dat onaangenaam is.

Ik geef toe wel wat geschrokken te zijn van de "hevigheid" van reactie op die vaccins. Niks dramatisch, maar dat brengt mij terug tot mijn vermoeden dat men hiervan de dosering nog niet onder de knie heeft. Zo een reacties zijn "te sterk" om normaal te zijn. Geen enkel ander vaccin veroorzaakt dat bij mij. Ik denk gewoon dat men met paardendosissen vaccineert.

Wat de verklaring kan zijn van de uitzonderlijk goeie prestaties - totaal onverwacht - bij bejaarde mensen. En misschien een hint is voor andere vaccins. Misschien moet men bejaarden 5 keer meer griepvaccin geven dan normale mensen, en zal het griepvaccin bij hen ook beter werken. Maar ik denk dat men de dosis van corona vaccins voor jongere mensen moet verminderen.

En ik heb dat al uitgelegd: mRNA vaccins zijn geen "genetische manipulatie" van de gevaccineerde he Ik ben geen negerin met dikke tetten geworden

Ik denk dat iedereen boven de 60 jaar die nog geen covid gehad heeft, en geen vaccin neemt, iemand is die om zotte redenen een verkeerde keuze maakt, omdat er een evidente winst te nemen is met die vaccins.

Ik denk dat mensen onder de 30 jaar maar weinig goeie redenen hebben om een vaccin te nemen omwille van gezondheidsredenen, maar als ze het nemen, doen ze daar geen grote zottigheden mee.

En daartussen is het variabel, afhankelijk van persoonlijke overwegingen, maar uiteraard, hoe dichter bij de 60, hoe eenvoudiger het is om te zeggen "ik vaccineer mij" en hoe dichter bij de 30 men zit, hoe minder evident de grote winst is op persoonlijk vlak.

Ik heb al gezegd dat ik denk dat in tegenstelling tot de zotte virologen, het eerder nefast lijkt om grote delen van de bevolking uniform te vaccineren, en in elk geval ben ik tegen "dingen voor het collectief" doen als je daar zelf geen voordeel uit haalt. Maar ook daar begin ik te twijfelen, met alle nieuws dat binnenkomt, of het wel zo nefast is om gans de bevolking te vaccineren. Het zou kunnen dat het niet nadelig is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juni 2021 om 05:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 05:49   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zal even toelichten waarom ik mijn mening aan het bijstellen ben over het nefaste van gans een bevolking te vaccineren, en dat het misschien niet zo nefast is als het op het eerste gezicht lijkt. Dat komt van 1 enkele studie die ik recent gelezen heb, en die ik niet meer terug vind, en waaruit bleek dat het epitopen repertoire in het RBD groter en uniformer was bij RNA vaccins, dan bij natuurlijke infectie. Als dat waar is, dan is er eigenlijk zo goed als geen risico om "met uw broek op uw enkels" te staan omdat ge uw immunologisch repertoire naar de botten hebt geholpen door een vaccin.

Dat zegt NIET dat vaccins superieur zouden zijn aan een natuurlijke infectie. Dat zegt dat het risico dat vaccins een te SMALLE immunologische basis hebben gelegd, en U nadien daaraan 'vastbinden' via het original sin mechanisme, en U nadien dus niet meer toelaten om nog een deftige immuniteit op te bouwen, zo goed als onbestaande is. Maw, dat betekent dat een potentieel lange termijn immunologisch risico van deze vaccins uiteindelijk niet bestaat ten aanzien van een natuurlijke infectie.

Het wil ook zeggen dat het niet speciaal gevaarlijk is om gans de bevolking te vaccineren, in vergelijking met gans de bevolking te besmetten. Het gaat niet gemakkelijker zijn om door de vaccins te breken, dan door de natuurlijke immuniteit an sich. Er blijft wel het probleem van de uniformiteit van immuniteit, maar dat wordt afgezwakt door een breder RBD epitopen repertoire.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juni 2021 om 05:51.
Oud 17 juni 2021, 06:11   #99
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is eenvoudig te controleren wie een phizer vaccin kreeg.
Ik geloofde het ook niet toen een filmpje circuleerde waar een gevaccineerde met phizer magnetisch zou geworden zijn, ik dacht dat het vast en zeker fake moest zijn.
Wel, ik was getuige en heb het met eigen ogen gezien bij een gevaccineerde kennis waarbij een sleutel als een magneet bleef plakken op de plaats waar bij hem het phizer vaccin werd geïnjecteerd!
De gevaccineerde vond het zelf hilarisch en moest ermee lachen.
Ik vind het creepy en ik zou doodongerust zijn in zijn plaats over wat er mij nog allemaal aan onbekende gevolgen zouden te wachten staan.
Op de plaats waar ik met Moderna ben gevaccineerd is een sleutelgat ontstaan bij mij!

Oud 17 juni 2021, 06:17   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik was getuige en heb het met eigen ogen gezien bij een gevaccineerde kennis waarbij een sleutel als een magneet bleef plakken op de plaats waar bij hem het phizer vaccin werd geïnjecteerd!
De gevaccineerde vond het zelf hilarisch en moest ermee lachen.
Zeker dat die niet met uw smoel aan het lachen was ?
Want ik heb ook kennissen die konijnen uit een hoed halen he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be