Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2021, 15:01   #81
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet klakkeloos geloven wat onze forumhelden van zichzelf beweren. Doorgaans zijn het de grootste boekschijters die alleen maar een grote muil hebben achter hun veilig klavier.
Je moet er geen "wie is het stoerste" verhaaltje van maken. Bij mij gaat het om kritisch denken. Ik er word er ongemakkelijk van als ik zie hoe de bevolking de grootste zever zonder al te veel moeite slikt.

Maar nu begrijp ik wel hoe autoritaire regimes zonder al te veel tegenwind aan de macht kunnen komen en blijven. Dat volgt dezelfde mechanismen. Jaag de bevolking schrik aan en geef ze een gemeenschappelijke vijand waar tegen gestreden moet worden en alles wordt mogelijk.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 15:16   #82
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Je moet er geen "wie is het stoerste" verhaaltje van maken. Bij mij gaat het om kritisch denken. Ik er word er ongemakkelijk van als ik zie hoe de bevolking de grootste zever zonder al te veel moeite slikt.

Maar nu begrijp ik wel hoe autoritaire regimes zonder al te veel tegenwind aan de macht kunnen komen en blijven. Dat volgt dezelfde mechanismen. Jaag de bevolking schrik aan en geef ze een gemeenschappelijke vijand waar tegen gestreden moet worden en alles wordt mogelijk.
Verdeel en heers hoort daar ook bij.

Ik vind dit allemaal wat buiten propertie geblazen. Kijk naar Jurgen Conings, het ging een held worden, het symbool van de lockdown, de inspiratie die helden zal doen rijzen, de start van de oorlog tegen de zogenaamde "pandemische dictatuur".

Wel, hij was nog niet helemaal koud en niemand repte er nog een woord over.

Dat zegt toch al genoeg. Binnen een jaar of iets langer spreekt niemand nog over de pandemie en doet iedereen alsof het nooit bestaan heeft.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 15:56   #83
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind covid geen zever of een verhaaltje waar "regimes" zouden achter zitten. En het is al zeker niet of facebook, youtube of nine-for-news rioolputten dat men zich ernstig kan informeren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 16:13   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat zegt toch al genoeg. Binnen een jaar of iets langer spreekt niemand nog over de pandemie en doet iedereen alsof het nooit bestaan heeft.
Zou kunnen echter is de vraag of dat al binnen een jaar of iets meer zal zijn ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 16:14   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind covid geen zever of een verhaaltje waar "regimes" zouden achter zitten. En het is al zeker niet of facebook, youtube of nine-for-news rioolputten dat men zich ernstig kan informeren.
Voor 99,99 % van de mensen is het inderdaad veel gezever voor niks. Voor oude mannen zoals ik en jij nog meer is het ietsje ernstiger.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juli 2021 om 16:15.
Oud 27 juli 2021, 17:35   #86
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor 99,99 % van de mensen is het inderdaad veel gezever voor niks. Voor oude mannen zoals ik en jij nog meer is het ietsje ernstiger.
Ik denk dat iedereen het slecht lot kan trekken, hoe ouder hoe gevaarlijker natuurlijk. Men weet ook nog niet exact alle gevolgen, die zelfs een milde vorm ook bij jongeren, van corona blijvend kan veroorzaken. Daar bovenop komen er gevaarlijkere varianten.
Ik vind het meer shit dan iedereen, moest ik de keuze hebben gevaar of niet zou ik op het vliegtuig naar Azië stappen. Maar of ik nu brul, neut of zaag of met wacko theorieën afkom het gaat niet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 17:50   #87
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat iedereen het slecht lot kan trekken, hoe ouder hoe gevaarlijker natuurlijk. Men weet ook nog niet exact alle gevolgen, die zelfs een milde vorm ook bij jongeren, van corona blijvend kan veroorzaken. Daar bovenop komen er gevaarlijkere varianten.
Ik vind het meer shit dan iedereen, moest ik de keuze hebben gevaar of niet zou ik op het vliegtuig naar Azië stappen. Maar of ik nu brul, neut of zaag of met wacko theorieën afkom het gaat niet.
Probleem is dat de meeste mensen onderontwikkeld zijn en intellectueel niet in staat zijn de juiste afwegingen te maken. De ene denkt dat hij of zij wel sterk genoeg is, de meeste hebben gewoon onvoldoende kennis en weten van niets, anderen menen dat God hen wel zal beschermen, nog anderen menen dat het een complot is van de boosaardige overheid, nog anderen dat covid een hoax is, enz.

Zoals u correct stelt weet je niet hoe uw lichaam met covid zal omgaan. Sommige gezonde mensen worden er doodziek van, anderen hebben nauwelijks last. Sommigen spelen dan ook gewoon op de loterij.

Je kan je niet voorstellen hoe idioot sommigen mensen zijn.

https://www.hln.be/buitenland/amerik...d-19~a8a8595f/

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 27 juli 2021 om 17:54.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 17:56   #88
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Bijna 7000 Belgen toch nog besmet NA dubbele vaccinatie:

https://www.gva.be/cnt/dmf20210725_95734500

Voor altijd dus ja, zodat de kassa van Big Pharma kan blijven gaan met 3 vaccins per jaar, 10 boosters per jaar en een paar honderd tests per jaar / per persoon (om ergens binnen te mogen).

MVR for president !!!
Zonder vaccinatie waren het er zeker veel meer.

Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap/pfizer...fect~ae9a1b56/

Pfizer-vaccin iets minder effectief bij deltavariant in Israël, “maar nog altijd sprake van een sterk effect"

Het coronavaccin van Pfizer beschermt voor zo’n 70 procent tegen infectie met de extra besmettelijke ‘deltavariant’ van het virus. Dat hebben Israëlische wetenschappers vastgesteld. Het gaat daar evenwel om milde symptomen, het vaccin beschermt nog altijd zeer goed tegen ernstige ziekte.

AW 06-07-21
Nog meer cijfers:
https://www.nu.nl/uitleg-over-het-co...tavariant.html

Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2021 om 18:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 17:59   #89
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind dit allemaal wat buiten propertie geblazen. Kijk naar Jurgen Conings, het ging een held worden, het symbool van de lockdown, de inspiratie die helden zal doen rijzen, de start van de oorlog tegen de zogenaamde "pandemische dictatuur".

Je hebt gelijk, dan komen er lockdowns tegen global warming. Nu ze gezien hebben dat het lukt gaan ze wel verder doen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 18:50   #90
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zonder vaccinatie waren het er zeker veel meer.

Nog meer cijfers:
https://www.nu.nl/uitleg-over-het-co...tavariant.html
Net zoals Zweden 95.000 doden ging hebben indien ze geen lockdown deden.

Zulke voorspellingen zijn dus waardeloos.
Oud 27 juli 2021, 18:58   #91
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probleem is dat de meeste mensen onderontwikkeld zijn en intellectueel niet in staat zijn de juiste afwegingen te maken. De ene denkt dat hij of zij wel sterk genoeg is, de meeste hebben gewoon onvoldoende kennis en weten van niets, anderen menen dat God hen wel zal beschermen, nog anderen menen dat het een complot is van de boosaardige overheid, nog anderen dat covid een hoax is, enz.

Zoals u correct stelt weet je niet hoe uw lichaam met covid zal omgaan. Sommige gezonde mensen worden er doodziek van, anderen hebben nauwelijks last. Sommigen spelen dan ook gewoon op de loterij.

Zo moeilijk is het nochtans niet:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200319_04895640

Onder de 40 is de kans op overlijden aan corona verwaarloosbaar klein. Een gelijkaardige grafiek in geval van ziekenhuisopname.

Een gezonde -40-jarige moet het verkeer meer vrezen dan corona.
Oud 27 juli 2021, 19:09   #92
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind covid geen zever of een verhaaltje waar "regimes" zouden achter zitten.
Ik ook niet.
Citaat:
En het is al zeker niet of facebook, youtube of nine-for-news rioolputten dat men zich ernstig kan informeren.
Geen idee, ik lees die dingen niet.

De zever waar ik over schreef verwijst naar de manier waarop men deze infectieziekte probeert "te verslaan" (het idee alleen al is belachelijk). Men doet alsof men zeer goed weet hoe er gehandeld moet worden, speelt daarbij soms op een degoutante manier op het schuldgevoel, terwijl de projecties en beloftes in het gros van de gevallen langs geen kanten zijn uitgekomen.

En dat is de zever waar ik over spreek. Je kan niet tegelijkertijd zwaar inhakken op vrijheden met de belofte dat alles op die manier goed komt om dan vast te stellen dat dit keer op keer faalt. Dat kan niet in de bedrijfswereld,dat kan niet in de politiek (in principe) en dat kan zeker niet in een crisis!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 19:14   #93
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet.
Geen idee, ik lees die dingen niet.

De zever waar ik over schreef verwijst naar de manier waarop men deze infectieziekte probeert "te verslaan" (het idee alleen al is belachelijk). Men doet alsof men zeer goed weet hoe er gehandeld moet worden, speelt daarbij soms op een degoutante manier op het schuldgevoel, terwijl de projecties en beloftes in het gros van de gevallen langs geen kanten zijn uitgekomen.

En dat is de zever waar ik over spreek. Je kan niet tegelijkertijd zwaar inhakken op vrijheden met de belofte dat alles op die manier goed komt om dan vast te stellen dat dit keer op keer faalt. Dat kan niet in de bedrijfswereld,dat kan niet in de politiek (in principe) en dat kan zeker niet in een crisis!!
Allemaal ja.
Wat me het meeste bijbleef van de propaganda van vorig jaar, was die kleuterwoordenschat.
"Sociale bubbel".
"Knuffelcontacten".
De minachting straalt er uit.
Alsof de mensen die ze klooien, kleuters zijn, en een handje nodig hebben om naar de wc te gaan.
Diegene, of diegenen, in hun propagandastudio die die onbeschaamdheid hadden, verdienen spuug in hun gezicht.
Dat is wat ik erover denk.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 19:39   #94
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn al een tijdje statistieken hoor, ik stel voor dat je ze eens bekijkt. En daarna moet je ze eens vergelijken met andere doodsoorzaken.

https://www.bbc.com/news/health-5776...https%3A%2F%2F
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 19:47   #95
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is geen bescherming, dat we dood gaan is een zekerheid en degene die u er de stuipen mee op het lijf jagen en een remedie aanbieden ten koste van heel wat vrijheden heeft alle kenmerken van een dictator.
Weersta de duivel, maar dat deze u kan doden en ZAL doden is een gegeven. Volgelingen van Christus rekenen niet op bescherming maar blijven standvast aan Zijn woord en laten zich daar desnoods voor vervolgen tot onthoofden.
Dat is hallmark voor 2054 jaar.

Laatst gewijzigd door CUFI : 27 juli 2021 om 19:48.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 21:06   #96
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit allemaal wat buiten propertie geblazen.
Jij vindt dat?
Haha, en dat dat corona virus de maatschappij bedreigt, dat vind je dan niet buiten propertie.
Jij blaast wel selectief door je fluitje, vind ik.

Citaat:
Kijk naar Jurgen Conings, het ging een held worden, het symbool van de lockdown, de inspiratie die helden zal doen rijzen, de start van de oorlog tegen de zogenaamde "pandemische dictatuur".
De realiteit is dat een groep mensen sympathie had voor wat hij deed.
Dat is niet raar he, gezien de schaal van klooierij die de politici en hun experts en andere aanhang.
Het "meer" daarvan zoog jij hier ter plekke uit je duim.

Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jurgen_Conings
https://nl.wikipedia.org/w/index.php...action=history
Citaat:

huidigvorige 26 jul 2021 09:58? PJ Geest overleg bijdragen? 37.282 bytes +233? ??Vondst en autopsie: + extra bron dat complottheorie fake news is
huidigvorige 25 jul 2021 20:57? Encycloon overleg bijdragen? 37.049 bytes +29? Zoiets lijkt me correcter (zin blijft n.m.m. niet heel soepel lopen)
huidigvorige 25 jul 2021 20:50? Encycloon overleg bijdragen? k 37.020 bytes 0?
huidigvorige 25 jul 2021 20:48? Moiikke overleg bijdragen? k 37.020 bytes ?1?
huidigvorige 25 jul 2021 20:44? Warpozio overleg bijdragen? k 37.021 bytes +41? OVLD
huidigvorige 25 jul 2021 20:43? Warpozio overleg bijdragen? k 36.980 bytes +288? extra bron
huidigvorige 25 jul 2021 20:32? Moiikke overleg bijdragen? 36.692 bytes +97? Versie 59579199 van 94.109.18.66 (overleg) ongedaan gemaakt. Label: Ongedaan maken
huidigvorige 25 jul 2021 20:32? Apdency overleg bijdragen? k 36.595 bytes 0? Beveiligde "Zoektocht naar Jürgen Conings": Voortdurend vandalisme ([Bewerken=Alleen automatisch bevestigde gebruikers toestaan] (vervalt op 8 aug 2021 om 18:32 (UTC)) [Titel wijzigen=Alleen automatisch bevestigde gebruikers toestaan] (vervalt op 8 aug 2021 om 18:32 (UTC)))
huidigvorige 25 jul 2021 20:31? 94.109.18.66 overleg? 36.595 bytes ?97? ??Achtergrond Labels: Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website
huidigvorige 25 jul 2021 20:31? Apdency overleg bijdragen? k 36.692 bytes ?17? Wijzigingen door 94.109.18.66 (Overleg) hersteld tot de laatste versie door Apdency Label: Terugdraaiing
huidigvorige 25 jul 2021 20:29? 94.109.18.66 overleg? 36.709 bytes +17? hahaha Labels: Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website Ongedaan gemaakt
huidigvorige 25 jul 2021 20:27? Apdency overleg bijdragen? k 36.692 bytes +37? Wijzigingen door 94.109.190.187 (Overleg) hersteld tot de laatste versie door Encycloon Label: Terugdraaiing
huidigvorige 25 jul 2021 20:25? 94.109.190.187 overleg? 36.655 bytes ?37? Versie 59579096 van Encycloon (overleg) ongedaan gemaakt. Labels: Ongedaan maken Ongedaan gemaakt
huidigvorige 25 jul 2021 20:19? Encycloon overleg bijdragen? k 36.692 bytes +37? Wijzigingen door 94.108.3.139 (Overleg) hersteld tot de laatste versie door Encycloon Label: Terugdraaiing
huidigvorige 25 jul 2021 20:10? 94.108.3.139 overleg? 36.655 bytes +52? ??Achtergrond: duiding a la vrt Labels: Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website Ongedaan gemaakt
huidigvorige 25 jul 2021 20:08? 94.108.3.139 overleg? 36.603 bytes +7? ??Achtergrond: 10 vs 3 Labels: Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website Ongedaan gemaakt
huidigvorige 25 jul 2021 20:06? 94.108.3.139 overleg? 36.596 bytes ?114? ??Achtergrond Labels: Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website Ongedaan gemaakt
huidigvorige 25 jul 2021 20:04? 94.108.3.139 overleg? 36.710 bytes +18? Labels: Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website Ongedaan gemaakt
huidigvorige 25 jul 2021 13:20? Encycloon overleg bijdragen? k 36.692 bytes +11?
huidigvorige 25 jul 2021 12:49? Moiikke overleg bijdragen? 36.681 bytes ?24? Label: Ongedaan maken
huidigvorige 25 jul 2021 12:47? 94.109.235.129 overleg? 36.705 bytes +17? balancing the equation Labels: Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website Ongedaan gemaakt
huidigvorige 25 jul 2021 12:46? 94.109.235.129 overleg? 36.688 bytes +7? ??Achtergrond: 10x vermelding van extreem-rechts, niet 1x van mvr zijn extreem links gedachtengoed... Objectiviteit hier my ass Labels: Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website Ongedaan gemaakt
huidigvorige 25 jul 2021 12:31? Sneeuwvlakte overleg bijdragen? 36.681 bytes +3? ??Vondst en autopsie: Jurgen -> Jürgen
huidigvorige 25 jul 2021 12:28? De Geo overleg bijdragen? 36.678 bytes +253? versie van voor wijzigingen door SJoker teruggezet Label: Handmatige ongedaanmaking
huidigvorige 25 jul 2021 12:23? SJoker47 overleg bijdragen? 36.425 bytes ?297? Wederom het mes snijdt aan 2 kanten Label: Ongedaan maken
huidigvorige 25 jul 2021 12:23? SJoker47 overleg bijdragen? 36.722 bytes +44? Ik denk dat het veelzeggend is, dat het van de andere kant het er wel altijd 4x moet bijstaan. Objectiviteit is een mes dat aan 2 kanten snijdt. Label: Ongedaan maken
huidigvorige 25 jul 2021 12:21? Encycloon overleg bijdragen? 36.678 bytes +297? Versie 59574810 van SJoker47 (overleg) ongedaan gemaakt. Als ergens geen consensus voor is, is het natuurlijk niet de bedoeling om dan meer weer verder te gaan met de bewerkingsoorlog. Labels: Ongedaan maken Ongedaan gemaakt
huidigvorige 25 jul 2021 12:13? Encycloon overleg bijdragen? 36.381 bytes ?44? Het citaat "Van Ranst staat in België bekend als actieve twitteraar en linkse opiniemaker" zegt niet "extreemlinks", dus die kwalificering lijkt niet onomstreden.Sowieso zie ik geen reden om dat in deze vorm vier keer te noemen. Label: Ongedaan gemaakt
huidigvorige 25 jul 2021 12:05? SJoker47 overleg bijdragen? 36.425 bytes ?24?
huidigvorige 25 jul 2021 12:00? SJoker47 overleg bijdragen? 36.449 bytes ?25?
huidigvorige 25 jul 2021 11:37? SJoker47 overleg bijdragen? 36.474 bytes +36? Dergelijke nuanceringen mogen toch objectief langs 2 kanten werken, of niet? Label: Visuele tekstverwerker
huidigvorige 25 jul 2021 11:35? SJoker47 overleg bijdragen? 36.438 bytes ?313? ??Steunbetuigingen
huidigvorige 25 jul 2021 11:16? SJoker47 overleg bijdragen? 36.751 bytes ?437? Immaterieel Label: Visuele tekstverwerker
huidigvorige 25 jul 2021 11:15? SJoker47 overleg bijdragen? 37.188 bytes ?297? Labels: Visuele tekstverwerker Ongedaan gemaakt
huidigvorige 25 jul 2021 11:12? SJoker47 overleg bijdragen? 37.485 bytes +90? Betere verwoording Label: Visuele tekstverwerker
huidigvorige 16 jul 2021 18:38? Encycloon overleg bijdragen? k 37.395 bytes 0? Beveiligde "Zoektocht naar Jürgen Conings": Bewerkingsoorlog; aangevraagd op WP:BV ([Bewerken=Alleen moderatoren] (vervalt op 23 jul 2021 om 16:38 (UTC))) Label: Twinkle
huidigvorige 16 jul 2021 16:56? Antoine.01 overleg bijdragen? 37.395 bytes ?8? Een keer is genoeg!
huidigvorige 16 jul 2021 15:57? NorthWasTaken overleg bijdragen? 37.403 bytes +4? Label: Visuele tekstverwerker
huidigvorige 16 jul 2021 12:22? Brimz overleg bijdragen? 37.399 bytes ?143? ??Steunbetuigingen: Dat Donald Duck (D.D.) mee deed is niet relevant.
huidigvorige 15 jul 2021 22:30? Antoine.01 overleg bijdragen? 37.542 bytes +24? Wat eer raar gedoe om mijn toevoeging "het voormalige" terug te draaien en het dan vervolgens weer terug te zetten!
huidigvorige 15 jul 2021 18:29? PJ Geest overleg bijdragen? 37.518 bytes +15? + het voormalige Joegoslavië
huidigvorige 15 jul 2021 18:29? PJ Geest overleg bijdragen? 37.503 bytes ?269? versie van Dajasj van 15 jul 2021 11:44 (59506559) teruggeplaatst - terugdraaien Label: Handmatige ongedaanmaking
huidigvorige 15 jul 2021 16:17? Antoine.01 overleg bijdragen? 37.772 bytes +17?
huidigvorige 15 jul 2021 11:51? SJoker47 overleg bijdragen? 37.755 bytes +252? Voor zij die geen tijd hebben... Label: Ongedaan maken
huidigvorige 15 jul 2021 11:44? Dajasj overleg bijdragen? k 37.503 bytes ?252? Wijzigingen door SJoker47 (Overleg) hersteld tot de laatste versie door PJ Geest Label: Terugdraaiing
huidigvorige 15 jul 2021 11:40? SJoker47 overleg bijdragen? 37.755 bytes +268? Versie 59503384 van PJ Geest (overleg) ongedaan gemaakt. Label: Ongedaan maken
huidigvorige 15 jul 2021 11:40? SJoker47 overleg bijdragen? 37.487 bytes ?16? Versie 59503393 van PJ Geest (overleg) ongedaan gemaakt. Label: Ongedaan maken
huidigvorige 14 jul 2021 18:55? PJ Geest overleg bijdragen? 37.503 bytes +16? door het parket
huidigvorige 14 jul 2021 18:54? PJ Geest overleg bijdragen? 37.487 bytes ?268? versie van JoostB van 14 jul 2021 09:43 (59501031) teruggeplaatst - zoals al vermeld in overleg, geen consensus voor het toevoegen van complottheorieën Label: Handmatige ongedaanmaking
huidigvorige 14 jul 2021 12:11? SJoker47 overleg bijdragen? 37.755 bytes ?12? ??Vondst en autopsie: nuancering Label: Visuele tekstverwerker
Ook dat zoog jij hier ter plekke uit je duim.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 21:29   #97
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Net zoals Zweden 95.000 doden ging hebben indien ze geen lockdown deden.

Zulke voorspellingen zijn dus waardeloos.
Maar kan best juist zijn.

Ik had het overigens over vaccinaties.

Zweden? Lockdown? zie link...
Citaat:
Vaccination

Sweden has administered at least 10,142,632 doses of COVID vaccines so far. Assuming every person needs 2 doses, that’s enough to have vaccinated about 49.3% of the country’s population.

During the last week reported, Sweden averaged about 60,368 doses administered each day. At that rate, it will take a further 35 days to administer enough doses for another 10% of the population.

https://graphics.reuters.com/world-c...tories/sweden/
Uiteraard is vaccinatie niet alles om besmettingen en vooral de gevolgen te vermijden of te veminderen.

De Zweden een beetje kennende zijn die veel koeler in de omgang en dus zeker geen knuffelaars of zelfs kussers zoals in meer zuidelijk Europa. Ze respecteren heel graag je privacy en houden vanzelf afstand.

Dat weet ik ook zonder deze link:
Citaat:
https://mama.libelle.be/mama-en-papa...n-coronavirus/

OOK ZWEDEN ONTSNAPT ER NIET AAN

Corona, wat begon als een virus dat leek op de griep, zet het leven van velen even on hold. Ook hier in Zweden ontsnappen we er niet aan. Al is het niet altijd zichtbaar op straat, het onderwerp leeft. Voor een keer ben ik er niet rouwig om dat Zweden van nature nogal afstandelijk zijn, en in dit geval mag je dat gerust letterlijk nemen.

De bekende maatregelen die in het begin voldoende waren — was je handen veelvuldig, hoest of nies in je elleboog, geen kussen bij het begroeten, werk thuis indien mogelijk, blijf thuis bij de minste symptomen en hou een afstand van minstens een meter — lijken niet uitzonderlijk hier in Zweden. ‘Dat is gewoon hoe het er hier altijd aan toe gaat’, dacht ik meteen. Het viel me op dat veel van de Zweedse gewoontes in tijden van corona bijzonder goed uitkomen.

ZWEEDSE GEWOONTES PASSEN IN DEZE CORONA-TIJDEN

Hou afstand. Check! Zweden zullen niet snel naast je op de bus komen zitten om gezellig een praatje te slaan als er verderop ook een vrije stoel is. Dat is niet omdat ze mensenschuw zijn of asociaal, ze respecteren graag je privacy.

Zo ook bij het begroeten. Ken je elkaar goed, dan is een knuffel, of kram in het Zweeds, niet ongewoon, maar meteen de typische kus op de wang is hier not done. Geloof me, de bijna angstige blik in de ogen toen we de eerste keer iemand wilden begroeten met een voor ons perfect normale, onschuldige kus vergeet ik niet snel. De mogelijke twijfel over ‘zijn het er nu twee of drie?’ is hier niet aan de orde.
Zelfs bij 10-15°C doen die al een terrasje. Ze komen dus veel meer buiten en blijven ook buiten zitten. Op de terrasjes in Stockholm waren overal wollen dekens als billenverwarmers voorzien.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2021 om 21:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 22:01   #98
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar kan best juist zijn.

Ik had het overigens over vaccinaties.

Zweden? Lockdown? zie link...

Uiteraard is vaccinatie niet alles om besmettingen en vooral de gevolgen te vermijden of te veminderen.

De Zweden een beetje kennende zijn die veel koeler in de omgang en dus zeker geen knuffelaars of zelfs kussers zoals in meer zuidelijk Europa. Ze respecteren heel graag je privacy en houden vanzelf afstand.

Dat weet ik ook zonder deze link:

Zelfs bij 10-15°C doen die al een terrasje. Ze komen dus veel meer buiten en blijven ook buiten zitten. Op de terrasjes in Stockholm waren overal wollen dekens als billenverwarmers voorzien.
Al die theorieën zijn al lang ontkracht. Ook in landen waar mensen omzeggens altijd buiten leven ontsnappen ze er niet aan. Kijk maar naar India. Kijk naar Brazilië Ecuador.

Ook in landen waar helemaal niet geknuffeld wordt zelfs geen handen worden geschud hebben ze af te rekenen met de pandemie. Kijk maar naar veel Aziatische landen momenteel. Daar wordt nooit openlijk geknuffeld en helemaal niet gekust.

Ook de theorie dat het virus niet tegen warmte en vochtigheid zou kunnen werd al ontkracht. Ook in tropische landen heerst het virus. Kijk maar naar de Filipijnen en of Indonesië.
Oud 27 juli 2021, 22:28   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Ik vind die volgende shot een schitterend idee als het een vaccin voldoende werkzaam is tegen de delta-variant voor de mensen die het ECHT nodig hebben en zij die het echt willen. Als we het daarbij houden, dan hebben we een heel goeie kans dat we een normale winter kunnen beleven...
De cijfers zullen uitwijzen of de volgende shot efficiënt zal zijn. Voorlopig wordt er niet veel over gezegd. Het zou wel tijd beginnen worden, vooral voor wie begin dit jaar werd gevaccineerd.
Wat voor mij ondertussen duidelijk is is dat er genoodzaakt met prioriteiten zal moeten worden gewerkt. Gelet op de traagheid van de vaccinatie zal niet telkens de volledige bevolking aan de beurt kunnen komen. Momenteel komen de jongsten aan de beurt, en laten zich vaccineren uit opportunisme, pasjes en zo.
Dat zal moeten veranderen, en dat pasjes- en certificaatgedoe moet op de schop.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:23   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat men een systeem heeft van bestraffing en boetes, omdat mensen veelal - doorgaans zonder enige kennis van zaken en niet in het minst in België - hun eigen gedacht hebben en menen dat ze regels naar eigen goeddunken en selectief kunnen volgen.
En als zij die de regels bepalen en de straffen uitdelen zelf aan het lullen zijn en er totaal met de klak naar gooien (zoals tot nu toe is gebleken in gans dit corona gedoe) ?

Waarom mogen sommige idioten die totaal fout zijn, anderen bestraffen omdat ze hun foute remedies niet wensen te volgen, maar mag dat natuurlijk niet voor anderen, want die zouden maar gelijk wat doen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be